Gå til innhold

Ditt aller beste tips for fin hud..?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Alltid solbeskyttelse. Det mener jeg er feil. Du får finere hud hvis du har noe farge.

Under spesielle forhold kan du smøre deg med lav solfaktor. Ikke at det er så nøvendig i Norge. Men det kan skje.

Det går ikke bare på fargen. Du ser rett og slett frisk ut.

Anonymkode: 640ef...b9c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva mener du med pads? Er det med syrepeelingen? Eventuelt tar du en kur på 6 syrenehandlinger vår/høst? Eller enkle behandlinger, eventuelt hvor ofte? Hva slags kremer har Retinol i og bruker du det som nattkrem?

Anonymkode: a85c6...726

Sånne pads med AHA-peeling, flere forskjellige merker fører de. Hvor ofte kommer litt an på, kommer an på styrken og hva huden din tåler osv. Retinol-kremer får du på resept av legen din, eller så får du kjøpt overprisede retinol-kremer med liten prosent uten resept. Husk solkrem da, for huden din blir mye mer sensitiv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 timer siden, Professor Orm skrev:

Beste tips:

Solbeskyttelse stort sett hver eneste dag.

Clinique sitt mildeste ansiktstvann med BHA, samt mild rens fra samme merke.

Perioder med A-vitaminsyrekrem om vinteren.

Eksfoliering med jevne mellomrom.

Spise sunt, unngå for mye sukker.

Jeg har nettopp sluttet med Diane og frykter ennå et megautbrudd, men enn så lenge er huden min finere enn da jeg faktisk brukte pillene. Det fungerer rett og slett best å gjøre minst mulig med huden. Da jeg var yngre var jeg fæl til å pøse på med både det ene og det andre på huden og det hjalp meg ikke, snarere tvert imot.

Konkrete tips for TS sine aknearr: Krystallsliping hos hudpleier, A-vitaminsyrekrem. Begge kan hjelpe, men det blir for heftig å gjøre begge deler samtidig. Hvis ikke dette er tilstrekkelig, er neste steg fraksjonell laser. Det er også mulig å injisere restylane i arrene.

 

Takker professor Orm- kan alltid stole på deg når det gjelder mine beauty-spørsmål ;O)

Har du erfaring med krystallsliping? Fortell gjerne mer om det- har nemlig lurt på å sjekke det ut, men vet ikke nok om hvordan det funker så fint med erfaringer :)

hører gjerne også mer om fraksjonell laser :)

ts

Anonymkode: 7a66e...08a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke problemhud, men har alltid følt meg litt gusten i ansiktet. Wow- opplevelsen fikke jeg først når jeg gikk fra vestlig til koreansk hudpleie. Ser plutselig resultater og føler meg freshere enn på mange år.

Anonymkode: 351bc...7ff

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når dere sier solfaktor, mener dere en dagkrem som inneholder solfaktor, eller påfører dere solkrem etter ansiktskrem? Jeg bruker dagkrem med solfaktor 15 på vanlige dager og solkrem først når jeg skal være ute over lenge tid. Er dette godt nok?

Anonymkode: e1d13...584

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bruker kun mineral sminke. Renser morgen og kveld med mild rens, brukte sterk rens før for trodde det skulle ta knekken på urenhetene men etter maaaange år med hud som ikke ble bedre av sterke kremer og rens erfarte jeg at det var nettopp for sterke produkter som gjorde huden stygg.  Nå bruker jeg kun mild rens morgen og kveld, skrubb en til to ganger i uka i dusjen, og såklart oljefri fuktighetskrem hver dag og natt. Også etter jeg kjøpte sneglekrem fikk jeg nydelig babyhud jeg før bare kunne drømme om etter bare noen gangers bruk :D 

Anonymkode: ec195...0d6

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Har ikke problemhud, men har alltid følt meg litt gusten i ansiktet. Wow- opplevelsen fikke jeg først når jeg gikk fra vestlig til koreansk hudpleie. Ser plutselig resultater og føler meg freshere enn på mange år.

Anonymkode: 351bc...7ff

koreansk- hvilke typer merker er det? kanebo?

Anonymkode: 7a66e...08a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Individuelt som det meste annet.. men her er min erfaring:

- Gener
- Sukkerfattig kosthold
- Sunt kosthold (masse grønt og avocado)
- Kremer av og til (rensekremer og fuktighetskrem)

Anonymkode: a15ae...6a1

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

 

Takker professor Orm- kan alltid stole på deg når det gjelder mine beauty-spørsmål ;O)

Har du erfaring med krystallsliping? Fortell gjerne mer om det- har nemlig lurt på å sjekke det ut, men vet ikke nok om hvordan det funker så fint med erfaringer :)

hører gjerne også mer om fraksjonell laser :)

ts

Anonymkode: 7a66e...08a

Alltid hyggelig å kunne hjelpe! :)

Tok en del krystallsliping før i tiden da jeg var yngre. Jeg syntes jeg hadde store porer og arr, og jeg følte det virket. Det vil uansett gjøre huden litt jevnere. Merk deg at det kanskje ikke vil være nok hvis du har dype arr. Det er slik at du må gå en del ganger for å få en effekt, og de bør gå litt dypt for at det skal virke optimalt. Noen dager senere kan huden flasse litt, og den kan føles litt sår, ellers er det ingen nedetid. Du må også huske på at dette er min personlige erfaring, og at det er litt vanskelig for meg å si nøyaktig hva som har gjort huden min så mye bedre, jeg har brukt flere ting.

Fraksjonell laser er vel gullstandarden når det kommer til å bedre aknearr (bildesøk på google: fraxel acne scars). Jeg har ikke førstehåndserfaring, men jeg hadde ei klassevenninne som gjorde det. Ulempene er at du må gjerne ha flere behandlinger, det er dyrt og det gjør temmelig vondt. Du vil få skorper og se ut som ei kjøttkake i noen uker, for å si det som det er. Dette kan selvfølgelig medføre ulemper i arbeidslivet avhengig av hvor du jobber. Du må nok regne med noen spørsmål og undrende blikk.

Fint hvis andre som har prøvd behandlingene også kan dele erfaringer!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vært heldig fra naturen sin side og har aldri hatt problemer med kviser eller mere dypere acne. Ei og annen mensenkvise 2 ganger i året. Så har et bra utgangspunkt. Har også vært heldig genetisk, for jeg nærmer meg 40 med stormskritt og har ikke fått andre rynker enn noen små smilerynker ved øynene. 

Har dog alltid vært flink til å rense huden, og bruker gode produkter. 

Fjerner alltid sminke om kvelden hvis jeg har det på (har flere sminkefrie dager i uka), uansett hvor trøtt jeg er og evt promillenivå.. Renser ansiktet med en mild rens morgen og kveld. Bruker etterpå et serum og dagkrem, samt serum og nattkrem før jeg legger meg. Av og til tar jeg ansiktsmaske, da spesielt om vinteren når jeg blir tørrere i huden (har en veldig god fuktmaske fra Origins) Peeler 1 gang i uka. Øyekrem morgen og kveld. 

Produktene jeg bruker er fra Origins, minus en olje fra Clarins som jeg bruker under dagkremen og nattkremen om vinteren.

En annen ting som også er viktig å huske på er kostholdet. Drikk nok vann, og ta vitaminer. Særlig vit E, vit C og sink er bra, pluss Omega 3. Både C og sink er viktig for cellefornyelsen. 

Som sagt så har jeg ikke problemer med fet hud, derimot så har jeg veldig sensitiv og fuktfattig hud. Såpass ille at jeg av og til skaver på kinnbeina. 

Edit; 

Og ja; solfaktor. Bruker alltid faktor i ansiktet. Aldri under faktor 30 i sola. 

Endret av skruf
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Når dere sier solfaktor, mener dere en dagkrem som inneholder solfaktor, eller påfører dere solkrem etter ansiktskrem? Jeg bruker dagkrem med solfaktor 15 på vanlige dager og solkrem først når jeg skal være ute over lenge tid. Er dette godt nok?

Anonymkode: e1d13...584

Det skal i utgangspunktet holde. Egentlig liker jeg å supplere med fysisk filter i tillegg (selv om jeg har vært sløv på det i det siste!), enten i form av mineralsminke eller foundtation med spf. Jeg ser etter ingredienser som titaniumdioksid eller sinkoksid, siden disse i større grad blir værende på huden og brytes ikke ned i løpet av dagen. Solfaktor i dagkrem er ofte i form av kjemiske filtre etter min erfaring.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Professor Orm skrev:

Det skal i utgangspunktet holde. Egentlig liker jeg å supplere med fysisk filter i tillegg (selv om jeg har vært sløv på det i det siste!), enten i form av mineralsminke eller foundtation med spf. Jeg ser etter ingredienser som titaniumdioksid eller sinkoksid, siden disse i større grad blir værende på huden og brytes ikke ned i løpet av dagen. Solfaktor i dagkrem er ofte i form av kjemiske filtre etter min erfaring.

Jeg har en ansiktskrem fra Dermalogica som jeg er veldig fornøyd med, den kan man enten kjøpe med høy faktor eller lavere. Veldig god. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Spis mye rå frukt, bær og grønnsaker. Drikk sitronvann, rå sellerijuice, selleri/eplejuice, selleri/agurkjuice eller kokonsøttvann før frokost, og kutt ut raffinert sukker og tilsetningsstoffer i maten. Huden må hydreres og gis næringsstoffer innenfra, alt søppelet vi har i oss vises igjen på huden. Det er en grunn til at Hollywood-folka er på raw-bølgen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, skruf skrev:

Jeg har en ansiktskrem fra Dermalogica som jeg er veldig fornøyd med, den kan man enten kjøpe med høy faktor eller lavere. Veldig god. 

Hvilken er nå det? Litt varierende hvilken type beskyttelse de gir. Jeg har en slik Sunforgettable mineralsolbeskyttelse fra Colorescience. Det er genialt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

14 minutter siden, Professor Orm skrev:

Hvilken er nå det? Litt varierende hvilken type beskyttelse de gir. Jeg har en slik Sunforgettable mineralsolbeskyttelse fra Colorescience. Det er genialt!

https://www.dermalogica.no/ultracalming-super-sensitive-shield-spf30-50ml

Bruker alltid denne når jeg er på reise til varmere strøk, veldig bra :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et øyeblikk siden, skruf skrev:

https://www.dermalogica.no/ultracalming-super-sensitive-shield-spf30-50ml

Bruker alltid denne når jeg er på reise til varmere strøk, veldig bra :)

Fysiske filtre som de viktigste ingrediensene på den ja, da ville ikke jeg heller brydd meg med mineralfoundation osv. Burde holde lenge :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tigress

Eg vil tru gener har mykje å seie, men sidan eg aldri har hatt noko særleg regime på korleis eg steller huda, må det vere noko anna. Mine tips er: 

- Søvn. Eg prøver å få åtte timar søvn kvar natt, og det klarar eg som oftast. 

- Sunt og variert kosthald, ikkje nokon diett, men berre variert mat. 

- Trening: ei god og sveitt treningsøkt får jo avfallsstoffa til å sprute ut av porene. Dette har eg klokkartru på altså. 

- Soleksponering er nok ei greie her. Eg hatar å sole meg, men er mykje ut på trening og slikt. Brukar ofte solfaktor, men ikkje alltid. 

- Eg reinsar huda med reinseprodukt berre dersom eg har hatt sminke på meg. Om eg dusjar om kvelden let eg huda vere i fred om morgonen. Eg har verken urein hud eller andre hudproblem som følgje av denne manglande rutinen, og heller til at sidan eg har dehydrert hud, så er det sikkert like greitt å unngå å vaske vekk feitt og slikt. 

- Eg fjernar alltid sminke. Eg trur eg aldri i heile mitt liv har sove med sminken på. Aldri. Eg skjønar ikkje kvifor nokon gjer det i det heile?! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nok søvn, sunn mat,frisk luft/mosjon ellers et balanser liv og god psykisk helse. 

Skyller fjeset med reint vann morgen og kveld. Bruker fuktighetskrem de få gangene huden faktisk er tørr. 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...