Gå til innhold

Chihuahua som får skikkelig ereksjon heeele tiden


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei,

vi har kjøpt verdens beste lille gutt. Han er ca 7mnd nå og har virkelig blitt ungdom den siste tiden. En ting er at vi klarte få han stueren for så å oppleve at han ikke kan gå rundt i huset for han skal markere seg over alt! Det problemet klarer vi unngå med å passe på hele tiden, ha han på fanget eller la han være på det rommet som er "hans" inne. Heldigvis har sommeren vært god mot oss, så han har fått være mye ute i hagen.

Problemet jeg virkelig trenger hjelp til er kjønnslystene hans eventuelt noe som er utslag av at hjernen ikke er på plass samtidig som hormonene løper løpsk. Hunden får full ereksjon med  sædavgang flere ganger daglig. Dette er, selv om jeg prøver å være "open minded" rett å slett ekkelt. Jeg har hatt han-hunder tidligere å aldri opplevd lingnende. Det er ikke snakk om at litt av snabben stikker ut, her er det full pakke. Rekker ned til gulvet og er rett og slett til å spy av. Dette kan skje helt (for meg) uanmeldt. Når han står på plenen eller terrassen, om han er i stua eller på badet. Det er ikke noe jokking eller noe som tilsier at det skal skje.

"Problemet" varer lenge, opp mot en halv time, så det er ikke akkurat som om vi kan overse det.... Og i tillegg er det ekkelt å vaske opp flekkene fra gulvet etterpå.

 

Ble langt dette innlegget, beklager det, men er det noen som har råd? Hjelper det å kastrere? Vokser han det av seg? Hunden er jo egentlig så søt og grei, men dette fjør ho at jeg får litt avsmak og 

Anonymkode: 00f4b...b84

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gå på kurs.

Du må lære han å ikke markere,du gjør han en bjørnestjeneste ved la gjøre det i "hans" sitt rom, eller ha han på fanget.

Trening trening. Ellers så kommer dere til å ha det problemmet hele tiden og da er det deres feil, ikke hundens.

Anonymkode: 55fa3...305

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er du veldig ung?

Høres egentlig ut som du kanskje ikke burde å ha hund.

Anonymkode: 55fa3...305

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere to over meg, leste dere i heletatt i8nnlegget? Å markere er en ting, men bikkjer markere da vel ikke med sæd? Hadde mine bikkjer vært liggnende hadde det vært rett til veterinæren, for det er IKKE normalt.

 

Her ville jeg tatt turen til dyrlegen for sånn skal det ikke være og jeg ville mistenkt hormoner e.l. som ikke er helt som de skal!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ta en tur til veterinæren og kastrer han

Anonymkode: 7714c...c38

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Ann Christin skrev:

Dere to over meg, leste dere i heletatt i8nnlegget? Å markere er en ting, men bikkjer markere da vel ikke med sæd? Hadde mine bikkjer vært liggnende hadde det vært rett til veterinæren, for det er IKKE normalt.

 

Her ville jeg tatt turen til dyrlegen for sånn skal det ikke være og jeg ville mistenkt hormoner e.l. som ikke er helt som de skal!

Har du?

Fra hi:

"En ting er at vi klarte få han stueren for så å oppleve at han ikke kan gå rundt i huset for han skal markere seg over alt! Det problemet klarer vi unngå med å passe på hele tiden, ha han på fanget eller la han være på det rommet som er "hans" inne."

Ellers så er jeg enig om at det kan være lurt å snakke med veterinær også,men slik jeg ser det må de også trene med hunden, lære hva han skal og ikke skal, ikke unngå det ellers blir det aldri bedre, og de får en veldig stressa hund.

Innlegg nr 2 var svar fra nederste del av hi ;

"Hunden er jo egentlig så søt og grei, men dette fjør ho at jeg får litt avsmak og"

Anonymkode: 55fa3...305

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Gå på kurs.

Du må lære han å ikke markere,du gjør han en bjørnestjeneste ved la gjøre det i "hans" sitt rom, eller ha han på fanget.

Trening trening. Ellers så kommer dere til å ha det problemmet hele tiden og da er det deres feil, ikke hundens.

Anonymkode: 55fa3...305

Ts her. Ser at jeg har formulert meg feil. Markeringen er det minste problemet. Den skal vi lære han at skal skje ute. Det jeg mente med dette var mer at vi hele tiden har fokus på han når han er "fri" inne, sånn at han blir rettet om han prøver å lette foten. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Er du veldig ung?

Høres egentlig ut som du kanskje ikke burde å ha hund.

Anonymkode: 55fa3...305

Nei, jeg er 38 år og dette er hannhund nr 3. Hva mener du med at jeg ikke burde ha hund?. Jeg spør oppriktig for dette er noe jeg ikke har opplevd tidligere og for at naboer og folk vi treffer på tur reagerer. Beklager om jeg forklarte meg uklart.

 

ps. Velger å ta dette som ikke anonym, for ser at det kan bli en debatt

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Ann Christin skrev:

Dere to over meg, leste dere i heletatt i8nnlegget? Å markere er en ting, men bikkjer markere da vel ikke med sæd? Hadde mine bikkjer vært liggnende hadde det vært rett til veterinæren, for det er IKKE normalt.

 

Her ville jeg tatt turen til dyrlegen for sånn skal det ikke være og jeg ville mistenkt hormoner e.l. som ikke er helt som de skal!

Takk! Ringer veterinæren i morgen. Han er jo "i ungdommen" så håpte at det var grunnen; men som forklart, så har jeg ikke opplevd lignende med mine tidligere hunder. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Dollyådi skrev:

Nei, jeg er 38 år og dette er hannhund nr 3. Hva mener du med at jeg ikke burde ha hund?. Jeg spør oppriktig for dette er noe jeg ikke har opplevd tidligere og for at naboer og folk vi treffer på tur reagerer. Beklager om jeg forklarte meg uklart.

 

ps. Velger å ta dette som ikke anonym, for ser at det kan bli en debatt

kanskje du formulerte deg litt dårlig med en siste setningen din, men slikt det er når man eier en hund. ting kan være litt ekkelt.

Jeg hadde ikke brydd meg om hva andre tenkte,men fokusert på hva som er best for hunden din-snakke med vetrinær/fagpersoner, og gå på kurs, da utifra det du skriver, høres det ut som dere burde å lære dere å oppdra hunden, ikke hvordan man skal unngå ting.

ett Familiemeldlem har en cavalier som er 3 år som noen ganger er uheldig inne fortsatt pga stress, istendenfor å jobbe denne hunden fra starten av, og finne ut hvordan man kan unngå dette,har de oversett det, og fortsetter med oppførsel som gjør hunden stresset. Og hvor lengere det går jo vanskeligere er det å bli kvitt den "dårlige oppførsel" som man har feil i selv.

Hunder er som oss mennesker de må lære det, og øve på det.

Anonymkode: 55fa3...305

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Har du?

Fra hi:

"En ting er at vi klarte få han stueren for så å oppleve at han ikke kan gå rundt i huset for han skal markere seg over alt! Det problemet klarer vi unngå med å passe på hele tiden, ha han på fanget eller la han være på det rommet som er "hans" inne."

Ellers så er jeg enig om at det kan være lurt å snakke med veterinær også,men slik jeg ser det må de også trene med hunden, lære hva han skal og ikke skal, ikke unngå det ellers blir det aldri bedre, og de får en veldig stressa hund.

Innlegg nr 2 var svar fra nederste del av hi ;

"Hunden er jo egentlig så søt og grei, men dette fjør ho at jeg får litt avsmak og"

Anonymkode: 55fa3...305

Ts her: han er stueren i den forstand at han tisser ute når han faktisk skal tisse, han går til døren osv. Problemet, som egentlig er en kuriositet i forhold til det andre, er at han løfter foten til absolutt alt. Dette begynte samtidig som andre ungdomsproblemer begynte. Antar det har med hormoner å gjøre. 

Vi trener, det skal du tro, chihuahua'en blir nehandlet som en hvilket som helst annen hund.

 

beklager autocorrect i forrige innlegg. Skulle være "gjør" og "jo" 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Dollyådi skrev:

Ts her: han er stueren i den forstand at han tisser ute når han faktisk skal tisse, han går til døren osv. Problemet, som egentlig er en kuriositet i forhold til det andre, er at han løfter foten til absolutt alt. Dette begynte samtidig som andre ungdomsproblemer begynte. Antar det har med hormoner å gjøre. 

Vi trener, det skal du tro, chihuahua'en blir nehandlet som en hvilket som helst annen hund.

 

beklager autocorrect i forrige innlegg. Skulle være "gjør" og "jo" 

En ting er at vi klarte få han stueren for så å oppleve at han ikke kan gå rundt i huset for han skal markere seg over alt! Det problemet klarer vi unngå med å passe på hele tiden, ha han på fanget eller la han være på det rommet som er "hans" inne. Heldigvis har sommeren vært god mot oss, så han har fått være mye ute i hagen.

Anonymkode: 55fa3...305

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Dollyådi skrev:

Ts her: han er stueren i den forstand at han tisser ute når han faktisk skal tisse, han går til døren osv. Problemet, som egentlig er en kuriositet i forhold til det andre, er at han løfter foten til absolutt alt. Dette begynte samtidig som andre ungdomsproblemer begynte. Antar det har med hormoner å gjøre. 

Vi trener, det skal du tro, chihuahua'en blir nehandlet som en hvilket som helst annen hund.

 

beklager autocorrect i forrige innlegg. Skulle være "gjør" og "jo" 

Uansett snakk med dyrlegen imorgen, han kan sikkert i gi deg noen gode råd.

Anonymkode: 55fa3...305

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

kanskje du formulerte deg litt dårlig med en siste setningen din, men slikt det er når man eier en hund. ting kan være litt ekkelt.

Jeg hadde ikke brydd meg om hva andre tenkte,men fokusert på hva som er best for hunden din-snakke med vetrinær/fagpersoner, og gå på kurs, da utifra det du skriver, høres det ut som dere burde å lære dere å oppdra hunden, ikke hvordan man skal unngå ting.

ett Familiemeldlem har en cavalier som er 3 år som noen ganger er uheldig inne fortsatt pga stress, istendenfor å jobbe denne hunden fra starten av, og finne ut hvordan man kan unngå dette,har de oversett det, og fortsetter med oppførsel som gjør hunden stresset. Og hvor lengere det går jo vanskeligere er det å bli kvitt den "dårlige oppførsel" som man har feil i selv.

Hunder er som oss mennesker de må lære det, og øve på det.

Anonymkode: 55fa3...305

Forstår igjen at jeg har formulert meg feil. Tissing er det MINSTE problemet. Det jobber vi med! Problemet er en ereksjon som er fra magen til gulvet, der inkludert "motstandskjertlene" kommer ut!!! Dette varer i opp mot en halv time flere ganger daglig. Fint om noen kan svare saklig angående dette. Alle andre kommentarer bryr jeg meg ikke så mye med nå, jeg vet at hundene har det helt bra. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og dette er grunnen til at jeg heller vil ha tispe enn hannhund!

Det er skikkelig ekkelt! 

Anonymkode: 05b19...fae

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Dollyådi skrev:

Forstår igjen at jeg har formulert meg feil. Tissing er det MINSTE problemet. Det jobber vi med! Problemet er en ereksjon som er fra magen til gulvet, der inkludert "motstandskjertlene" kommer ut!!! Dette varer i opp mot en halv time flere ganger daglig. Fint om noen kan svare saklig angående dette. Alle andre kommentarer bryr jeg meg ikke så mye med nå, jeg vet at hundene har det helt bra. 

Og hvis jeg kunne ha gitt noe mer spesifikk enn det hadde jeg skrevet,så hadde jeg gjort det,så jeg gjentar igjen- da å prat med dyrlegen imorgen.

Og det er ingen som sier at hundene dine ikke har det bra,men kanskje de kan ha det bedre, kan hende jeg tar fullstendig feil, og dere gjør alt riktig, men for hundens skyld undersøk. Istendenfor gå utifra at dere gjør alt korrekt.

Anonymkode: 55fa3...305

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Forstår jo det nå, jeg har hatt både papillon og pekingneser tidligere uten å oppleve det samme. Der har jeg syntes at det er ekkelt å se tippen av staken Her er det snakk om en mørk lilla ekkel sak på størrelse med en veldig tykk sprittusj som kommer ut flere  ganger daglig og som må vaskes... Og ja, vi har barn i hus..... Dette er rett og slett ekkelt. Jeg ber bare om råd. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Dollyådi skrev:

Forstår jo det nå, jeg har hatt både papillon og pekingneser tidligere uten å oppleve det samme. Der har jeg syntes at det er ekkelt å se tippen av staken Her er det snakk om en mørk lilla ekkel sak på størrelse med en veldig tykk sprittusj som kommer ut flere  ganger daglig og som må vaskes... Og ja, vi har barn i hus..... Dette er rett og slett ekkelt. Jeg ber bare om råd. 

Hunder er som mennesker, forskjellige :)

Dyrlegen kan nok gi de beste rådene, og som den ene brukeren sier kan det være medisinke årsak.

Og ikke tenk på at det er ekkelt, eller hva andre folk tenker om det, det er en hund-og dere kommer nok fram til løsning på hva som er best, men det er greit forbredt på at det løsningen ikke skjer over natten. Det må jobbes med.

Lykke til :)

Anonymkode: 55fa3...305

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hunder er som mennesker, forskjellige :)

Dyrlegen kan nok gi de beste rådene, og som den ene brukeren sier kan det være medisinke årsak.

Og ikke tenk på at det er ekkelt, eller hva andre folk tenker om det, det er en hund-og dere kommer nok fram til løsning på hva som er best, men det er greit forbredt på at det løsningen ikke skjer over natten. Det må jobbes med.

Lykke til :)

Anonymkode: 55fa3...305

Forstår argumentet. Hadde jeg hatt meg selv og en hund å passe på så ok men hvordan forklarer små barn ar hunden har en ereksjon, flere ganger daglig, som gjør at den ikke kan være med på lek for han står som forsteinet  i sin egen situasjon. Den er bokstavligtalt til gulvet. Her er det snakk om saker som gjør at hunden ikke klarer bevege seg. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...