Gå til innhold

Mangler validerningsnøkkel for Windows 7


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har kjøpt en laptop brukt, en som de bruker på videregående - HP Elitebook 858p, og mangler produktnøkkel (eller noe sånt) for å validere denne utgaven av Windows. Når får jeg opp melding om at programvaren kan være piratkopiert og at jeg ikke får oppdateringer fra Windows og må validere etc. Når jeg prøver så vil den ha en produktnøkkel som jeg ikke har, den vil ikke ha den som er i maskinen. Om jeg nå ha forklart dette rett.

Har kontaktet den som solgte den, og hun har sendt mail til skolen om denne produktnøkkelen og ikke fått svar. Er skolen den eneste som har denne nøkkelen? Er det en annen måte jeg kan løse dette på?

Håper noen skjønner hva jeg mener og kan svare.

Anonymkode: 4e062...63e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Slik jeg forstår det så har du kjøpt en gammel skolepc og ikke har gyldig Windows.  Er nok bare skolen som har produktnøkkelen. Og det er stor sannsynlighet for at du ikke får bruke deres nøkkel ettersom PCen ikke lenger er en skolepc. 

For å få tak i en, så må du nok kjøpe en ny versjon av Windows. 

Men kanskje skolen er villig til å dele produktnøkkelen allikevel. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er du sikker på at det ikke er en pirat-kopi? Om det ikke er en pirat-kopi, og maskinen kom med windows pre-installed, kan du kontakte windows. Nøkkelen skal ligge ett eller annet sted i systemet. De kan hente den ut for deg, eller i noen tilfeller gi deg en ny. Nøkkelen pleier også å ligge i esken pc'en kom i.

Anonymkode: 0d072...509

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, GirlGeek skrev:

Slik jeg forstår det så har du kjøpt en gammel skolepc og ikke har gyldig Windows.  Er nok bare skolen som har produktnøkkelen. Og det er stor sannsynlighet for at du ikke får bruke deres nøkkel ettersom PCen ikke lenger er en skolepc. 

For å få tak i en, så må du nok kjøpe en ny versjon av Windows. 

Men kanskje skolen er villig til å dele produktnøkkelen allikevel. 

Det stemmer, det er akkurat slik det er. Takk.

11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er du sikker på at det ikke er en pirat-kopi? Om det ikke er en pirat-kopi, og maskinen kom med windows pre-installed, kan du kontakte windows. Nøkkelen skal ligge ett eller annet sted i systemet. De kan hente den ut for deg, eller i noen tilfeller gi deg en ny. Nøkkelen pleier også å ligge i esken pc'en kom i.

Anonymkode: 0d072...509

Ser ut som det er skolen som har produktnøkkelen, og at den ikke finnes tilgjengelig annet enn hos skolen for denne PCen. De har vel kjøpt produktnøkkel for et visst antall PCer, slik at den ikke eksisterer for denne maskinen spesielt, slik som jeg forstår det.

Anonymkode: 4e062...63e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er neppe skolen som har den nøkkelen, det er de som skolen har kjøpt maskinene av som har den. 

Men, har du sett på undersiden pc? Kan hende du finner nøkkelen der om den ikke er slitt bort av å "sitte på fanget"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, tdm900 skrev:

Er neppe skolen som har den nøkkelen, det er de som skolen har kjøpt maskinene av som har den. 

Men, har du sett på undersiden pc? Kan hende du finner nøkkelen der om den ikke er slitt bort av å "sitte på fanget"

Har prøvd å bruke den som er under, men maskinen vil ikke ha den. Har kjøpt en nøkkel på internett nå, men har ikke fått testet om den virker enda. For tidligere versjoner av Windows kan man få kjøpt en veldig rimelig fant jeg ut.

Anonymkode: 4e062...63e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Har prøvd å bruke den som er under, men maskinen vil ikke ha den. Har kjøpt en nøkkel på internett nå, men har ikke fått testet om den virker enda. For tidligere versjoner av Windows kan man få kjøpt en veldig rimelig fant jeg ut.

Anonymkode: 4e062...63e

Aha, det visste jeg ikke om at det gikk an, håpe det går bra da :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja altså...nå har jeg fått nøkkelen, og en link for å laste ned OS. Så får jeg en beskjed etter nedlastingen at jeg skal sette en plate inn i DVD-brenneren, men noe slikt finnes ikke på maskinen, så jeg sender mld til selger:

-Hi, do I need to burn a DVD for this? I'm getting the message after I downloaded from the link that a DVD burner can't be found (because I don't have one).
Thank you

Og så svarer han:

-Yes, will burn to a DVD or Save to a USB, in this case we suggest that use the instructions from the step 2.  Just change the "DVD" by "USB" is not a problem, is that these are a general information... the MS Tool is capable to make a "bootable" USB or DVD 

These are the instructions to use this item:
 1- Download (in any PC) the W 7 Ultimate ISO image from the link of Google Drive, if can use Google Chrome will be better. Or this free downloader app:
 2- Find one DVD Burner software (app) that work with ISO format file, to be able to boot at the DVD Driver. You can search on Google for: "ISO burner"  And select one of the free one. Or using this MS tool: 
 3- Insert a New DVD or re-write one in the DVD Drive or USB Drive using the ISO app open the downloaded ISO file and burn or save the file.
 4- Restart the PC with the option to begin from the DVD or a USB Driver to make a new fresh installation or run the Windows setup.exe app inside the Windows to make a upgrade installation and keep the user files and programs.

Men jeg skjønner INGENTING av det! For meg kunne dette like godt stått på Urdu. Har sendt litt meldinger frem og tilbake og føler meg helt idiot. Ville høre om det er jeg som er treg eller om dette er uforståelig for flere?

Anonymkode: 4e062...63e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja altså...nå har jeg fått nøkkelen, og en link for å laste ned OS. Så får jeg en beskjed etter nedlastingen at jeg skal sette en plate inn i DVD-brenneren, men noe slikt finnes ikke på maskinen, så jeg sender mld til selger:

-Hi, do I need to burn a DVD for this? I'm getting the message after I downloaded from the link that a DVD burner can't be found (because I don't have one).
Thank you

Og så svarer han:

-Yes, will burn to a DVD or Save to a USB, in this case we suggest that use the instructions from the step 2.  Just change the "DVD" by "USB" is not a problem, is that these are a general information... the MS Tool is capable to make a "bootable" USB or DVD 

These are the instructions to use this item:
 1- Download (in any PC) the W 7 Ultimate ISO image from the link of Google Drive, if can use Google Chrome will be better. Or this free downloader app:
 2- Find one DVD Burner software (app) that work with ISO format file, to be able to boot at the DVD Driver. You can search on Google for: "ISO burner"  And select one of the free one. Or using this MS tool: 
 3- Insert a New DVD or re-write one in the DVD Drive or USB Drive using the ISO app open the downloaded ISO file and burn or save the file.
 4- Restart the PC with the option to begin from the DVD or a USB Driver to make a new fresh installation or run the Windows setup.exe app inside the Windows to make a upgrade installation and keep the user files and programs.

Men jeg skjønner INGENTING av det! For meg kunne dette like godt stått på Urdu. Har sendt litt meldinger frem og tilbake og føler meg helt idiot. Ville høre om det er jeg som er treg eller om dette er uforståelig for flere?

Anonymkode: 4e062...63e

Her lukter det indisk curry lang vei!

Anonymkode: 197a1...782

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når jeg dobbeltklikker nedlastingen får jeg altså opp en beskjed om at den "fant ingen platebrenner"

Anonymkode: 4e062...63e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

26 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja altså...nå har jeg fått nøkkelen, og en link for å laste ned OS. Så får jeg en beskjed etter nedlastingen at jeg skal sette en plate inn i DVD-brenneren, men noe slikt finnes ikke på maskinen, så jeg sender mld til selger:

-Hi, do I need to burn a DVD for this? I'm getting the message after I downloaded from the link that a DVD burner can't be found (because I don't have one).
Thank you

Og så svarer han:

-Yes, will burn to a DVD or Save to a USB, in this case we suggest that use the instructions from the step 2.  Just change the "DVD" by "USB" is not a problem, is that these are a general information... the MS Tool is capable to make a "bootable" USB or DVD 

These are the instructions to use this item:
 1- Download (in any PC) the W 7 Ultimate ISO image from the link of Google Drive, if can use Google Chrome will be better. Or this free downloader app:
 2- Find one DVD Burner software (app) that work with ISO format file, to be able to boot at the DVD Driver. You can search on Google for: "ISO burner"  And select one of the free one. Or using this MS tool: 
 3- Insert a New DVD or re-write one in the DVD Drive or USB Drive using the ISO app open the downloaded ISO file and burn or save the file.
 4- Restart the PC with the option to begin from the DVD or a USB Driver to make a new fresh installation or run the Windows setup.exe app inside the Windows to make a upgrade installation and keep the user files and programs.

Men jeg skjønner INGENTING av det! For meg kunne dette like godt stått på Urdu. Har sendt litt meldinger frem og tilbake og føler meg helt idiot. Ville høre om det er jeg som er treg eller om dette er uforståelig for flere?

Anonymkode: 4e062...63e

Kan hende du har fått ei ISO-fil med OS. MEN, det er som de sier over her, det lukter svindel om det er noe du har kjøpt over nett utenom Windows sine sider. Mener at det ikke er mulig å laste ned fullversjon av win, bortsett fra oppdateringen til win10.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Takk, nå er jeg kommet hit, men tør ikke gå videre hehe. Har du gjort det noen gang? Ser på YouTube videoer angående dette men er jo litt redd for å slette harddisken eller noe....ser litt komplisert ut. Er det det han gjør her jeg skal gjøre?  https://www.youtube.com/watch?v=shlJNSzpf2g

Skjønner ikke så mye av disse instruksjonene. Skal jeg ringe Telenorhjelpen kanskje...

Step 2: Configuring the BIOS:

 

 

You should now reboot and go into the BIOS configuration to boot from USB. Instructions for doing so wildly from system to system, but generally entail the following:

  1. Reboot the system.

  2. While booting (before Windows starts loading), get into the BIOS configuration screen by hitting something like F1, F2, Delete or Escape. Hotkey instructions are generally provided on the screen.

  3. Go to the section that contains your boot devices.

  4. With your USB drive plugged in, the USB drive should be listed. If it isn’t, your system might not support booting from USB. Assuming that it is supported (as is the case with virtually all modern hardware), promote your USB drive to the primary boot device.

  5. Exit from the BIOS configuration, saving all changes.

If you’re completely new to BIOS configuration, BIOS for Beginners over at Tom’s Hardware might be a good primer. Be aware though, that you can seriously screw up your system by providing incorrect settings!

 

Step 3: Booting and setup windows 7 / Windows 8 from USB drive:

Assuming that you properly configured your BIOS and your USB drive supports booting,  Windows 7 / 8 setup should now load. Depending on the speed of your USB drive, this may take a while.

If it isn’t working, then double-check the following before making a scene:

  • Is your BIOS properly configured for booting from the USB device? (Is the USB device listed and does it have top priority?)

  • Have you correctly prepared the USB drive in step one? (Restart the procedure.)

  • Does your USB drive properly support being booted from? (Try another one!)

Anonymkode: 4e062...63e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er altså kommet til "Step 2: Configuring the BIOS"

Anonymkode: 4e062...63e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...