Gå til innhold

Brudens far tale


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Da min datter skal gifte seg, har jeg kommet frem til at jeg kan bli for sentimental for å tale til henne, vurderer å spille en sang for å vise på storskjerm, jeg har ok sangstemme tenker spesielt på denne, hva synes dere er det innafor å gjøre ?

 

Anonymkode: 3a81c...6a5

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Pen sang. Og ideen om å ha en video istedenfor tale syns jeg er bra.

 

Men en tale/sang i et bryllup bør handle om forholdet mellom brudeparet. Virker litt upassende å lage tale/sang som handler om deg og ikke de to som skal feires den dagen. Blir mer som en feiring av deg enn av brudgommen.

Anonymkode: 70965...e53

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Pen sang. Og ideen om å ha en video istedenfor tale syns jeg er bra.

 

Men en tale/sang i et bryllup bør handle om forholdet mellom brudeparet. Virker litt upassende å lage tale/sang som handler om deg og ikke de to som skal feires den dagen. Blir mer som en feiring av deg enn av brudgommen.

Anonymkode: 70965...e53

Jeg tenker i et bryllup, at det er naturlig at talen fra far til datter omhandler nettopp deres forhold/fars kjærlighet til datteren! ;) Vært i mange bryllup og hovedinnholdet i taler fra foreldre til sine barn, har omhandlet deres relasjon, samt om deres barn. Noen hyggelige ord til ektefellen, råd til ekteparet, eller noe som inkluderer den andre parten er også vanlig og svært hyggelig (og bør med, tenker jeg). Men hovedtyngden av fokus har altså ikke vært på brudeparet, men på foreldrenes barn samt deres forhold. ;) Så jeg tenker at det var en svært passende sang jeg da, omhandlet ikke denne sangen far sin kjærlighet til sin datter, og hva han føler? Til TS, jeg syns sangen var nydelig, og tenker at det vil bli enda mer nydelig om du fremfører sangen selv på video, som du tenker å gjøre! :) Ser for meg den perfekte video: deg som synger, og så kommer det utover i sangen bilder av din datter fra barn til voksen, og kanskje avsluttes med bilder av brudeparet, med hilsen til han om å bl.a. ta godt vare på henne. :) Om du ikke får til å få med bilder, eller bare tenker video av deg som synger, ville jeg uansett ha lagt ved en hilsen til brudgommen og brudeparet på slutten etter sangen. Er ikke enig i anonym bruker over her, at talen eller det du fremfører bør kun omhandle forholdet mellom brudeparet. Men å inkludere mannen til din datter, tenker jeg er både riktig og viktig å gjøre! :) 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da jeg giftet meg så holdt ikke min pappa tale. Jeg vet at det og reise seg i en forsamling og holde tale det tørr han ikke

Han sa ifra på forhånd at dette turde han ikke og det aksepterte jeg.

Å gift ble jeg alikevel😀

Anonymkode: 6acb8...90c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...