Gå til innhold

Pleiepenger


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Kan man dra en tur til utlandet når man mottar pleieplenger? Finner ingen konkret informasjon på dette på internett. 

 

 

 

Anonymkode: b2b28...187

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kan man dra en tur til utlandet når man mottar pleieplenger? Finner ingen konkret informasjon på dette på internett. 

 

 

 

Anonymkode: b2b28...187

Er den som du mottar pleiepenger for, med på utenlandsturen?

Anonymkode: b89ec...ecc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er den som du mottar pleiepenger for, med på utenlandsturen?

Anonymkode: b89ec...ecc

Nei, barnet skal ikke være med. 

Anonymkode: b2b28...187

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei, barnet skal ikke være med. 

Anonymkode: b2b28...187

Pleiepengene for den tiden du er bortreist overføres kanskje til den som tar vare på barnet? Kontakt NAV og spør hvordan det ordnes.

Anonymkode: b89ec...ecc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pleiepenger er for å pleie andre.  Svaret er selvsagt Nei. Den som faktisk passer barnet skal da ha pleiepenger denne perioden. u skal ha ferie eller annet.

Anonymkode: f9a98...36e

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Pleiepenger er for å pleie andre.  Svaret er selvsagt Nei. Den som faktisk passer barnet skal da ha pleiepenger denne perioden. u skal ha ferie eller annet.

Anonymkode: f9a98...36e

Det er rart om NAV bruker ressurser på saksbehandling for hver utenlandsferie pleiepengemottakere har. Det må jo bli store saksbehandlingskostnader!

Det fornuftige er om reglene er slik at den som mottar pleiepenger fast, også mottar pengene i ferier, men at pleiepengemottakeren gir penger til den andre som pleier barnet i perioden.

Men, TS: Hør med NAV.

Anonymkode: b89ec...ecc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

24 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er rart om NAV bruker ressurser på saksbehandling for hver utenlandsferie pleiepengemottakere har. Det må jo bli store saksbehandlingskostnader!

Det fornuftige er om reglene er slik at den som mottar pleiepenger fast, også mottar pengene i ferier, men at pleiepengemottakeren gir penger til den andre som pleier barnet i perioden.

Men, TS: Hør med NAV.

Anonymkode: b89ec...ecc

Nei. Pleiepenger er for å pleie noen....Man får ikke betalt ferie da. Det er helt opp i dagen.

Anonymkode: f9a98...36e

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Rotemor skrev:

https://www.nav.no/no/Person/Familie/Sykdom+i+familien/pleiepenger

Nei, det kan du ikke TS. Behovet for pleiepenger opphører når du reiser fra den du skal pleie.

Ok.

Takk for nyttig informasjon! :blomst:

"Meld fra om endringer

Hvis du får endringer i inntekt, familiesituasjon og/eller jobbsituasjon, eller planlegger opphold i utlandet, kan det ha betydning for beløpet du får utbetalt fra NAV. I slike tilfeller må du derfor straks melde fra til NAV."

Anonymkode: b89ec...ecc

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev:

Ok.

Takk for nyttig informasjon! :blomst:

"Meld fra om endringer

Hvis du får endringer i inntekt, familiesituasjon og/eller jobbsituasjon, eller planlegger opphold i utlandet, kan det ha betydning for beløpet du får utbetalt fra NAV. I slike tilfeller må du derfor straks melde fra til NAV."

Anonymkode: b89ec...ecc

Dette står nok sikkert også i vedtakspapirene som TS har fått fra NAV.

Anonymkode: b89ec...ecc

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal ikke ta ut ferie, men lurte på om man kunne dra til utlandet i 3 dager uten den man har pleiepenger for. Det er nylig at jeg har søkt om pleiepenger, så har ikke mottatt vedtakspapirer enda. 

 

Jeg leste også det på nav sine sider, men står ikke at man ikke har lov til å dra til utlandet slik det står når man f.eks mottar arbeidsavklaringspenger eller er sykemeldt. 

Anonymkode: b2b28...187

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg skal ikke ta ut ferie, men lurte på om man kunne dra til utlandet i 3 dager uten den man har pleiepenger for. Det er nylig at jeg har søkt om pleiepenger, så har ikke mottatt vedtakspapirer enda. 

 

Jeg leste også det på nav sine sider, men står ikke at man ikke har lov til å dra til utlandet slik det står når man f.eks mottar arbeidsavklaringspenger eller er sykemeldt. 

Anonymkode: b2b28...187

Nei, naturligvis kan du ikke det. Du får pleiepenger for å ta deg av noen som er syk. Når du reiser til utlandet uten den som er syk, oppfyller du jo ikke kravet til å motta pleiepenger.

Anonymkode: 385d0...a4f

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg skal ikke ta ut ferie, men lurte på om man kunne dra til utlandet i 3 dager uten den man har pleiepenger for. Det er nylig at jeg har søkt om pleiepenger, så har ikke mottatt vedtakspapirer enda. 

 

Jeg leste også det på nav sine sider, men står ikke at man ikke har lov til å dra til utlandet slik det står når man f.eks mottar arbeidsavklaringspenger eller er sykemeldt. 

Anonymkode: b2b28...187

Det er jo implesitt ; Altså det kommer frem av selve rettigheten.

Retten til lønn for å å pleie noen - ikke retten til å reise bort med inntekt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...