Gå til innhold

Skitten vaskemaskin - æsj (bilde)


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei!

Har kjøpt en brukt vaskemaskin som jeg driver å rengjør før bruk. Har tatt ut doseringsskuffen til vask før jeg vasker på 90 grader med rengjøringsmiddel. Men der hvor doseringsskuffen vanligvis står ser det helt jævlig ut (se bilde). Kan spraye klor/salmiak og skylle med vann på sprayflaske e.l? Eller blir maskinen ødelagt da?

image.jpeg

Anonymkode: 3a027...4ac

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Aldri bland klor og salmiakk, da det utvikler giftig,  dødelig gass

Anonymkode: 2cbc6...cad

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville vasket med et mildt, vanlig rengjøringsmiddel, med klut.

Hvordan ser vaskemaskina ut rundt gummipakningen og mellom gummipakningen og metallet på maskina (i åpningen på maskina, der du putter inn tøyet)?

Anonymkode: 2cbc6...cad

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor tar du ikke en gammel oppvaskbørste og vasker der inne?

Det er sannsynligvis vaskemiddel- og skyllemiddelrester som er lett oppløselig med varmt vann og en børste eller klut.

Anonymkode: c2f1b...f1f

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor tar du ikke en gammel oppvaskbørste og vasker der inne?

Det er sannsynligvis vaskemiddel- og skyllemiddelrester som er lett oppløselig med varmt vann og en børste eller klut.

Anonymkode: c2f1b...f1f

Enig. Eller vask med en svamp

Anonymkode: 2cbc6...cad

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Prøver med børste, umulig å komme til med klut i alle krikene og krokene. Men hvordan får jeg skylt ut alle såperestene? Gummipakningen var ikke sååå ille, men tydeligvis ikke vasket på en stund 😬

Jeg blandet litt klor og salmiakk i en 10-liters bøtte og vasket gummipakningen med.. Ikke helt innafor skjønner jeg 😳😳

Anonymkode: 3a027...4ac

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Prøver med børste, umulig å komme til med klut i alle krikene og krokene. Men hvordan får jeg skylt ut alle såperestene? Gummipakningen var ikke sååå ille, men tydeligvis ikke vasket på en stund 😬

Jeg blandet litt klor og salmiakk i en 10-liters bøtte og vasket gummipakningen med.. Ikke helt innafor skjønner jeg 😳😳

Anonymkode: 3a027...4ac

Kom deg ut derfra i frisk luft, sett opp vinduer til lufting NÅ!!!!!!!!!!!

Anonymkode: 2cbc6...cad

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg blandet litt klor og salmiakk i en 10-liters bøtte og vasket gummipakningen med.. Ikke helt innafor skjønner jeg 😳😳

 

Du kan dø av slikt. Tøm det ut og luft!

Anonymkode: 5b113...7b3

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I tillegg må du sjekke luken nede der du kan fjerne fremmedobjekter som hindres før utprøving. Blir trolig sjekket sjeldnere enn lofiltrene i tørketromler. Er du heldig finner du noen mynter, men mest sannsynlig finner du fliseklemmer innsurret i hårrester.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vasket noen ordentlig ekle vaskemaskiner i min tid(ikke mine egne til mitt forsvar :P) og jeg tok tannbørste med vaskemiddel som ikke er spesielt skummende(spray av noe slag som ikke har diverse varsler på seg), skuret i flere omganger til det så rent ut.

Om det er gummiring har du en jævlig ekkel jobb foran deg- men det går tilslutt og du bare begynner med tørt papir i mengder.

Så vasket jeg en omgang med eddik i kammeret på 90 grader, og så en ekstra omgang med vanlig vaskepulver. Tom maskin begge ganger. 

Eddik kan ødelegge slange om man overdriver, men engang iblant gjør ikle noe. Fjerner lukt og bakterier. 

Anonymkode: 35548...59e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hei!

Har kjøpt en brukt vaskemaskin som jeg driver å rengjør før bruk. Har tatt ut doseringsskuffen til vask før jeg vasker på 90 grader med rengjøringsmiddel. Men der hvor doseringsskuffen vanligvis står ser det helt jævlig ut (se bilde). Kan spraye klor/salmiak og skylle med vann på sprayflaske e.l? Eller blir maskinen ødelagt da?

image.jpeg

Anonymkode: 3a027...4ac

Den vaskemaskinen der hadde jeg ikke en gang vasket joggeskoene mine i. 

Der er mugne såperester, noe en tydelig ser på grunn av den rødlige fargen. Dette får du aldri vasket bort. I tillegg bil hele kanalen ned til vanninnsprøytningen i vasketrommelen være infisert og klærne dine vil bli fulle av patogene mikroorganismer. Vel bekommen. 

Anonymkode: a26a2...f83

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du kan dø av slikt. Tøm det ut og luft!

Anonymkode: 5b113...7b3

Check!!!

Anonymkode: 3a027...4ac

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Den vaskemaskinen der hadde jeg ikke en gang vasket joggeskoene mine i. 

Der er mugne såperester, noe en tydelig ser på grunn av den rødlige fargen. Dette får du aldri vasket bort. I tillegg bil hele kanalen ned til vanninnsprøytningen i vasketrommelen være infisert og klærne dine vil bli fulle av patogene mikroorganismer. Vel bekommen. 

Anonymkode: a26a2...f83

Huff! Hørtes ikke greit ut! Hva kommer det av? At tidligere eier ikke har rengjort den ofte nok?

Anonymkode: 3a027...4ac

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Huff! Hørtes ikke greit ut! Hva kommer det av? At tidligere eier ikke har rengjort den ofte nok?

Anonymkode: 3a027...4ac

Hev kjøpet, er mitt råd.

En gammel nabo infiserte alt tøyet sitt med muggsopper (det luktet kjellermuggsopp av alle klærne hennes) fordi hun ikke var nøye med å renhold av maskinen og ikke passet på å la maskina stå med lokket (døra) åpent lufte seg etter hver bruk.

Anonymkode: 2cbc6...cad

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev:

Hev kjøpet, er mitt råd.

En gammel nabo infiserte alt tøyet sitt med muggsopper (det luktet kjellermuggsopp av alle klærne hennes) fordi hun ikke var nøye med å renhold av maskinen og ikke passet på å la maskina stå med lokket (døra) åpent og lufte seg etter hver bruk.

Anonymkode: 2cbc6...cad rettet

 

Anonymkode: 2cbc6...cad

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vask med en tannkost eller oppvaskbørste, og kjøt en omgang eller to på 90 grader. 

Anonymkode: e4f88...ecf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...