Gå til innhold

Lyster så innmari på andre menn...


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Gjest Ludolek
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Takk for et edruelig svar! Jeg er helt med på tanken om at ting ikke vil bli som jeg fantaserer om. Og at jeh sitter igjen etterpå og tenker at dette var ikke verdt å gå ut av ekteskapet for. Men jeg har så lyst allikevel! Helt håpløst. Jeg har forsiktig foreslått trekant for mannen, både med en annen mann og en annen dame (en annen dame for hans del og får å få han på gli, det er menn som frister meg) men han er helt og holdent uinteressert.. Ts

Anonymkode: 974c8...c1b

Tja, om han allerede har blitt forespurt så vet du jo hva svaret er.

Og så er det jo opp til deg om du orker det negative stresset som sex med andre medfører. En ting er jo fantasien, mens i virkeligheten må man jo planlegge rent konkret og praktisk utover å bare tilfeldigvis møtes for heftig sex.

Det er jo stress ifht at ingen prevensjon kan garantere null seksuelt overførbare sykdommer, "tenk om jeg treffer paret/mannen tilfeldig på gata når jeg er med mann/familie" og diverse andre scenarier som krever mye negativ tankevirksomhet utover det faktum av man må gå rundt med redsel for å oppleve skilsmisse, den dårlige følelsen de fleste får av å gjøre noe man vet partneren ville blitt såret av etc.

Det hjelper jo ikke at ditt utgangspunkt er litt åpenhet og at du ønsker være i primærrelasjonen din fordi du ikke er supermonogam av natur(ingen er jo det- selv mannen din "faker" nok det) om mannen din tar ut skilsmisse fordi han foretrekker seriemonogami og seksuell monogami i parforhold liksom.

En orgasme eller to blir jo sjeldent å bra at det er verdt samlivsbrudd og å se ungene annenhver helg, noe som jo kan være konsekvensen selv for han gubben her oppe som har holdt det gående i tusen år uten å ha bli oppdaget(hvilket like gjerne kan være fordi kona gir stille samtykke av sine egne grunner han ikke vet noe om).

Men jada, jeg har nok selv noen fellestrekk med deg ifht at jeg ikke egentlig er typisk monogam rent seksuelt. Og i likhet med deg fremstår jo alt innmari gøy i fantasien ;)

Endret av Ludolek
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Og dersom dere er ute etter å rakke ned på andres råd og meninger, hvorfor akkurat mine? Ville det ikke vært mer nyttig om dere hjalp trådstarter eller motsa de som mener hun bør være utro?

Folk, altså! Dere kan virkelig ikke ha mye nyttig å drive med! 

Anonymkode: 0450a...b9d

Hva i all verden? Jeg vet ikke noe om ABens hensikter med å sitere deg, men det ser da ut som et uskyldig nok innlegg. For min del har jeg motsagt de som mener at hun bør være utro, og jeg har ikke rakket ned på meningene dine. Du kan ikke seriøst mene at du tar deg nær av det blir en diskusjon om hva hun skal si til mannen sin i en tråd som handler om hvorvidt hun skal si noe til mannen sin?

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns du skal være ærlig med mannen din. Det høres ut som du vet hva han kommer til å syns om dette. Men når du har vært ærlig så har han en sjanse til å velge om han vil fortsette forholdet eller ikke. Om du elsker han bør du gi han valget, selv om du kanskje ikke blir å få i pose og sekk. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor giftet du deg når du ikke klarer å kontrollere lystene dine?

Anonymkode: 5c9bc...4de

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Cathrine88 skrev:

Du kan ikke seriøst mene at du tar deg nær av det blir en diskusjon om hva hun skal si til mannen sin i en tråd som handler om hvorvidt hun skal si noe til mannen sin?

Jo, det kan jeg seriøst mene. Jeg "tar meg nær", som du så fint kaller det, hver gang man forsøker å legge skam på kvinner for deres seksualitet. Enten ved å forvirre tematikken, ved å si at de er ekle, ved å si at de må tilpasse seg. Og det kommer jeg til å fortsette å gjøre så lenge det er pust i meg.

Anonymkode: 0450a...b9d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ludolek

Ellers er det jo interessant å observere at såpass mange her i fullt alvor mener TS har gjort noe fryktelig galt utelukkende ved å fantasere. Jøsses for en aseksuell fornektende gjeng.

Endret av Ludolek
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Et øyeblikk siden, Ludolek skrev:

Ellers er det jo interessant å observere at såpass mange her i fullt alvor mener TS har gjort noe fryktelig galt utelukkende ved å fantasere. Jøsses for en aseksuell fornektelse gjeng.

Nemlig! "Har ikke jeg bra sex, så skal jammen ikke andre ha det heller!"

Anonymkode: 0450a...b9d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jo, det kan jeg seriøst mene. Jeg "tar meg nær", som du så fint kaller det, hver gang man forsøker å legge skam på kvinner for deres seksualitet. Enten ved å forvirre tematikken, ved å si at de er ekle, ved å si at de må tilpasse seg. Og det kommer jeg til å fortsette å gjøre så lenge det er pust i meg.

Anonymkode: 0450a...b9d

Og hvor gjør jeg det? Er det når jeg sier at jeg ikke har noe problem med å forstå at monogami ikke er for alle, men at man bør være ærlige med partnerne sine?

Har jeg skrevet noe om mitt eget forhold til monogami? Nei. Men jeg har skrevet hva jeg mener om å lyve for den du liksom skal elske.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Cathrine88 skrev:

Og hvor gjør jeg det? Er det når jeg sier at jeg ikke har noe problem med å forstå at monogami ikke er for alle, men at man bør være ærlige med partnerne sine?

Har jeg skrevet noe om mitt eget forhold til monogami? Nei. Men jeg har skrevet hva jeg mener om å lyve for den du liksom skal elske.

Herregud, nå diskuterer du i ring! Du angrep meg for noe jeg skrev til en annen (AB), og så forklarte jeg deg hvorfor jeg sa det til AB, og nå går du i forsvar for at ikke du selv har gjort det. Hva i alle dager er greia di i dag?

Anonymkode: 0450a...b9d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Herregud, nå diskuterer du i ring! Du angrep meg for noe jeg skrev til en annen (AB), og så forklarte jeg deg hvorfor jeg sa det til AB, og nå går du i forsvar for at ikke du selv har gjort det. Hva i alle dager er greia di i dag?

Anonymkode: 0450a...b9d

Jeg og en AB er uenig i at hun bør kalle det cuckolding når hun snakker med mannen sin. Du kritiserer oss (jeg tolket 'dere' som meg og ABen fordi ABen du siterte skrev det samme som meg) for å rakke ned på meningene dine. Jeg spør om du virkelig tar deg nær av det vi (altså jeg og ABen) skriver fordi det absolutt ikke var ment som nedrakking. Du svarer at ja, du tar deg nær av det fordi det er å legge skam på andre kvinner for deres seksualitet.

Der har du min tolkning av hele hendelsesforløpet inntil du forklarte at det ikke var slik sett fra din side.

Vi er tydeligvis enige om at hun bør finne ut av sin egen seksualitet, være ærlig med mannen sin fremfor å være utro og om at man ikke nødvendigvis trenger å være monogam for å fungere i et forhold.

 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ludolek
27 minutter siden, Cathrine88 skrev:

Og hvor gjør jeg det? Er det når jeg sier at jeg ikke har noe problem med å forstå at monogami ikke er for alle, men at man bør være ærlige med partnerne sine?

Har jeg skrevet noe om mitt eget forhold til monogami? Nei. Men jeg har skrevet hva jeg mener om å lyve for den du liksom skal elske.

Men hun lyver jo ikke.

En partner eier jo ikke ens seksualitet, og spesielt ikke ganske ordinære fantasier.

De færreste ville jo sagt at man må være ærlig om for eksempel jentesex, mens en tilsvarende fantasi om en mann oppleves mye verre for endel.

Hun har jo ikke planlagt noe, og som småbarnsmor har hun strengt tatt nix sjanser for tilfeldig sex. Mao, inntil hun planlegger og utfører er det jo ingenting å være ærlig om slik jeg ser det.

Det er jo ikke et svik at man kan ha seksuelle fantasier, og sålenge det ikke dreier seg om ekstreme avvik(som eks at man er hemmelig pedofil eller ønsker voldta noen) så er det jo helt normal menneskelig natur. Ingen er monogame egentlig, det er bare noe vi strever for å være på bakgrunn av sosiale normer og praktiske/sjalusibaserte greier. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Cathrine88 skrev:

Vi er tydeligvis enige om at hun bør finne ut av sin egen seksualitet, være ærlig med mannen sin fremfor å være utro og om at man ikke nødvendigvis trenger å være monogam for å fungere i et forhold.

Bra! La oss heller være opptatt av det, enn av det vi misforstår/er uenige om/med videre :)

Anonymkode: 0450a...b9d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Ludolek skrev:

Men hun lyver jo ikke.

En partner eier jo ikke ens seksualitet, og spesielt ikke ganske ordinære fantasier.

De færreste ville jo sagt at man må være ærlig om for eksempel jentesex, mens en tilsvarende fantasi om en mann oppleves mye verre for endel.

Hun har jo ikke planlagt noe, og som småbarnsmor har hun strengt tatt nix sjanser for tilfeldig sex. Mao, inntil hun planlegger og utfører er det jo ingenting å være ærlig om slik jeg ser det.

Det er jo ikke et svik at man kan ha seksuelle fantasier, og sålenge det ikke dreier seg om ekstreme avvik(som eks at man er hemmelig pedofil eller ønsker voldta noen) så er det jo helt normal menneskelig natur. Ingen er monogame egentlig, det er bare noe vi strever for å være på bakgrunn av sosiale normer og praktiske/sjalusibaserte greier. 

Kommentaren om å være ærlig var et svar på hva hun skriver om at utroskap er fristende og at det kun er samvittigheten som står i veien. Det var ment som en motvekt til rådene fra AB i innlegg # 14. Fantasiene er det selvsagt ikke noe galt med. Dersom jeg skulle fortalt mannen min om absolutt alle fantasier som dukker opp i hodet mitt i løpet av et døgn ville jeg ikke hatt tid til å snakke om noe annet, så det mener jeg absolutt ikke. :P 

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Bra! La oss heller være opptatt av det, enn av det vi misforstår/er uenige om/med videre :)

Anonymkode: 0450a...b9d

:5: 

Jeg har snakket engelsk med svigerfamilien i hele dag og nå kan jeg tydeligvis verken forstå eller uttrykke meg på norsk. :ler: 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Vemmelig tråd! 

Forredten. Overrasket over at så mange synes dette er greit. Hadde dette vært skrevet av en mann, hadde dere hudflettet ham om hvaslags gris og drittsekk han var. Blir kvalm av dere. Hilsen kvinne.

Anonymkode: ef585...873

Det har vært tråder om dette fra menn.. og jeg gav dem samme råd som jeg har tenkt å gi TS:

Sett deg ned å prat med din mann, fortell ham hva du tenker og føler. Si at du liker fantasien ang det å ha et åpent forhold, eller lignende. 
 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

33 minutter siden, Ludolek skrev:

Det er jo ikke et svik at man kan ha seksuelle fantasier, og sålenge det ikke dreier seg om ekstreme avvik(som eks at man er hemmelig pedofil eller ønsker voldta noen) så er det jo helt normal menneskelig natur. Ingen er monogame egentlig, det er bare noe vi strever for å være på bakgrunn av sosiale normer og praktiske/sjalusibaserte greier. 

Jeg tenker at man bør sørge for å ha en åpen linje med partner om hvordan man fungerer, fantaserer om og tenner seksuelt på også, ikke bare om hva man gjør eller ikke gjør i sitt praktiske liv. Man kan få utløp for mye av det man fantaserer om ved å være åpen med partner, dersom partner ikke lar seg skremme av fantasiene. Selv sosialt uaksepterte og ulovlige fantasier kan man lære seg å leve godt med, uten å utføre de i praksis, dersom man treffer noen som aksepterer en for den man er.

Og nei, det er ikke sånn at ingen er monogame. Det finnes selvfølgelig monogame på samme måte som det finnes homofile, polygame, aseksuelle og alle andre mulige deler av et mangfold. Men jeg er enig med deg i at mange ikke er det og strever med å være det likevel.

8 minutter siden, Cathrine88 skrev:

Dersom jeg skulle fortalt mannen min om absolutt alle fantasier som dukker opp i hodet mitt i løpet av et døgn ville jeg ikke hatt tid til å snakke om noe annet, så det mener jeg absolutt ikke. :P 

At man fantaserer så mye at man ikke får gjort annet enn å snakke om det, er selvfølgelig noe helt annet. Da får man lære seg å highlighte det viktigste.

Anonymkode: 0450a...b9d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor giftet du deg når du ikke klarer å kontrollere lystene dine?

Anonymkode: 5c9bc...4de

Dette er ganske enkel tankegang.

Anonymkode: b6e72...1de

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ludolek
11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg tenker at man bør sørge for å ha en åpen linje med partner om hvordan man fungerer, fantaserer om og tenner seksuelt på også, ikke bare om hva man gjør eller ikke gjør i sitt praktiske liv. Man kan få utløp for mye av det man fantaserer om ved å være åpen med partner, dersom partner ikke lar seg skremme av fantasiene. Selv sosialt uaksepterte og ulovlige fantasier kan man lære seg å leve godt med, uten å utføre de i praksis, dersom man treffer noen som aksepterer en for den man er.

Og nei, det er ikke sånn at ingen er monogame. Det finnes selvfølgelig monogame på samme måte som det finnes homofile, polygame, aseksuelle og alle andre mulige deler av et mangfold. Men jeg er enig med deg i at mange ikke er det og strever med å være det likevel.

At man fantaserer så mye at man ikke får gjort annet enn å snakke om det, er selvfølgelig noe helt annet. Da får man lære seg å highlighte det viktigste.

Anonymkode: 0450a...b9d

Jeg tror også dette har litt med personlighet å gjøre.

Jeg er ikke typisk "nesting housewife" og har behov for å være selvstendig og føle at jeg er min egen person uavhengig av en mann/ektefelle/venner eller hva.

Jeg deler gjerne fantasier og tanker - men jeg er nok av typen som vil ha meg frabedt at jeg skal ha meldeplikt fordi min seksualitet ikke er min idet jeg går inn i et forhold.

Vi deler barn, hjem, skittentøyskurv, mat, sokker(ja, han stjeler sokkene mine - jævlig irriterende btw), regninger, inntekt, bekymringer, gleder, planer for fremtiden og så videre. Kroppen min eies i småbarnsfase i stor grad av barna(graviditet, eventuell amming, mamma som klatrestativ og spytørker, nix soving etc) - så da skal jeg fader meg få ha mine egne seksuelle fantasier for meg selv om jeg vil det. Det jeg deler velger jeg utfra positiv lyst, ikke utfra meldeplikt. 

Men jeg vet jo at dette med å være "ærlig om absolutt alt" funker for noen - og mange ønsker seg jo sånne forhold(basert på egen ekstreme sjalusi mener nå jeg, men det er en annen sak). De mest "monogame" jeg kjenner er også de som er først utro, så det er vel noe der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jo, det kan jeg seriøst mene. Jeg "tar meg nær", som du så fint kaller det, hver gang man forsøker å legge skam på kvinner for deres seksualitet. Enten ved å forvirre tematikken, ved å si at de er ekle, ved å si at de må tilpasse seg. Og det kommer jeg til å fortsette å gjøre så lenge det er pust i meg.

Anonymkode: 0450a...b9d

Poenget her var vel ikke å legge skam på noens seksualitet, men deres seriøse vurdering på om de skulle gå bak ryggen på partneren sin. Sånt kan knuse et menneske, og merke dem for livet, i form av vansker med å knytte seg til noen andre, og at de ender opp med å bli kyniske, og bruke folk selv. Ikke en god ide. Alle overlever å bare se ungene annenhver uke, og uka med barnefri kan man utforske og knulle rundt av hjertens lyst, med GOD samvittighet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes du skal snu litt på det jeg, og se det fra hans vinkel når du får greie på at han tenner på andre kvinner. Vær i hans  situason der og da og føl hvordan du ville reagert.

 Og en ting til,nå går vi tilbake til den situasjonen du er i,.....hva gjør du med ungene om du skiller deg da? Hva vil de si om sin mor når de forstår? Det lurer jeg noe veldig på, selv om du skiller deg fra din mann eventuelt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...