Gå til innhold

Vaske fiberdyne


K@tt

Anbefalte innlegg

Nå har jeg vasket dynene våre i vaskemaskinen på 60 grader og tørketromlet de på lav varme med to tennisballer. Likevel har det klumpet seg inni der. Hva gjør jeg nå? Irriterende med ei dyne som er tynnere enkelte steder og klumpete andre. 

Vasket den med vanlig vaskemiddel, ser i ettertid at jeg burde bruke Milo. Får bli neste gang det da. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tørketrommel synes jeg er dårligere resultat etter på dyner enn å lufttørke og riste dynene ofte og godt. Du har en ristejobb å gjøre. Ellers er der spesialvaskemiddel for dyner. 

Anonymkode: 8a06e...bbd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Tørketrommel synes jeg er dårligere resultat etter på dyner enn å lufttørke og riste dynene ofte og godt. Du har en ristejobb å gjøre. Ellers er der spesialvaskemiddel for dyner. 

Anonymkode: 8a06e...bbd

Hm. Har prøvd å riste de, men fiberet samler seg ikke ordentlig da heller. Får prøve å riste mer da. Irriterende med dyne som ikke er jevn!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tennisballer både i vaskemaskinen og tørketrommelen. Samme prinsipp, som når du vasker dunjakken.

Anonymkode: 076f9...fba

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har opplevd at det er viktig at dyna blir HELT tørr i tørketrommelen, er det noe restfuktighet igjen vil det bli klumper. Jeg bruker også to tennisballer i tørketrommelen. Det er også en fordel å ta ut dyna underveis i tørkeprosessen for å riste godt! 

Anonymkode: fd808...df6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 29. august 2016 at 23.30, AnonymBruker skrev:

Jeg har opplevd at det er viktig at dyna blir HELT tørr i tørketrommelen, er det noe restfuktighet igjen vil det bli klumper. Jeg bruker også to tennisballer i tørketrommelen. Det er også en fordel å ta ut dyna underveis i tørkeprosessen for å riste godt! 

Anonymkode: fd808...df6

Hm. Jeg tørket dynene i flere omganger, men på svak varme siden det sto på dynene at de skulle tromles på svak varme. Kanskje jeg burde hatt sterke varme på da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg bruker fire baller i trommelen og lar den gå i flere timer. Bruk tidsinnstilte programmer istedet for auto. Rist dynen godt hvert 20 min.

Anonymkode: bd01f...8f9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...