Gå til innhold

Syk servitør, hva tenker kundene?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har hatt kraftig forkjølelse i 4 dager nå, og våknet opp i dag uten feber. Er fortsatt snørrete, slimete, sår i halsen og er sliten og tung i hodet.. Jeg har brukt opp mine 3 egenmeldingsdager, og må på jobb i morgen. 

Jeg liker ikke å være borte fra jobben i lange perioder, og føler at jeg burde komme meg på jobb i morgen.

Problemet mitt er at jeg tenker veldig på hva kundene tenker. Hva tenker dem om at servitøren deres er snørrete og hoster? 

Burde jeg dra til legen og få sykemelding, eller dra på jobb? 

Anonymkode: 75886...885

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hadde jeg kommet et sted med en sånn servitør hadde jeg nok valgt å ikke spise der. Var det et sted hvor jeg måtte bestille bord hadde jeg bedt om en annen servitør.

Jeg jobber i matbutikk og selv jeg blir hjemme om jeg er sånn. Det skal ikke mer en ett tilfelle for at kunden velger bort stedet man jobber. Og jobber man med mat har man ingenting på et sånt sted å gjøre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker at vedkommende burde ha holdt seg hjemme. Jeg synes generelt at personer som arbeider med mat eller mennesker bør ha en litt lavere terskel for å holde seg hjemme enn andre når det gjelder smittebærende sykdom. Som servitør er du også en del av restaurantens ansikt utad. Ved å møte opp snørrete og dårlig på jobb vil du dermed gi et dårligere inntrykk av restauranten og flere kunder kan velge seg en annen plass å spise. 

Anonymkode: bebdf...3d9

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det du egentlig lurer på er om vi syns det er greit for deg å være hjemme. Spør sjefen din?

Anonymkode: 7e61b...482

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev:

Det du egentlig lurer på er om vi syns det er greit for deg å være hjemme. Spør sjefen din?

Anonymkode: 7e61b...482

Nei, det TS lurer på er om det er greit for henne å dra på jobb. 

Anonymkode: bebdf...3d9

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Det du egentlig lurer på er om vi syns det er greit for deg å være hjemme. Spør sjefen din?

Anonymkode: 7e61b...482

Det er ingen som kan dekke vakta mi på jobb i morgen, vi er underbemannet for tiden.. så sjefen er veldig gira på å få meg på jobb. H*n bryr seg ikke om jeg er syk, viktigste er å ha folk på jobb. 

Anonymkode: 75886...885

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Man kan gjøre mye med medisiner. Godt med nesespray, ut å snyte seg jevnlig, smertestillende og hostedempende. Så merker nok ikke kundene noe. 

Anonymkode: 3ca31...ef5

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev:

Det er ingen som kan dekke vakta mi på jobb i morgen, vi er underbemannet for tiden.. så sjefen er veldig gira på å få meg på jobb. H*n bryr seg ikke om jeg er syk, viktigste er å ha folk på jobb. 

Anonymkode: 75886...885

I såfall vil jeg gjerne vite hvilken by dette er i så jeg kan holde meg langt unna samtlige resturanter i det området i fremtiden. For håpe mattilsynet ikke dukker opp på besøk mens du er på jobb, da får det mye verre konsekvensern!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gå på jobb, også for sjefen din ta den beslutningen.
 Og da skal du ha betalt selvsagt. Konsekvensene er større for deg, også drar du til legen dagen etterpå å sykemelder deg,

Om du vil beholde jobben og være på god fot med sjefen.

Da vet sjefen at du stiller opp,og at du ikke skulker til neste gang.

Få den gull stjerna!

Anonymkode: dd8eb...8c0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Man kan gjøre mye med medisiner. Godt med nesespray, ut å snyte seg jevnlig, smertestillende og hostedempende. Så merker nok ikke kundene noe. 

Anonymkode: 3ca31...ef5

Jeg tenker veldig over smittefaren. Hva om jeg smitter en kunde? Det er det siste jeg vil. 
TS

Anonymkode: 75886...885

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev:

Gå på jobb, også for sjefen din ta den beslutningen.
 Og da skal du ha betalt selvsagt. Konsekvensene er større for deg, også drar du til legen dagen etterpå å sykemelder deg,

Om du vil beholde jobben og være på god fot med sjefen.

Da vet sjefen at du stiller opp,og at du ikke skulker til neste gang.

Få den gull stjerna!

Anonymkode: dd8eb...8c0

Enig i at det er det beste. Ring sjefen på forhånd, og be om å få snakke med ham på tomannshånd så tidlig som mulig den arbeidsdagen. Da får han se hvordan status er. Jeg hadde ikke likt å bli servert mat av en som er såpass forkjølt. 

Anonymkode: 81aa7...937

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dersom du er i god form ellers finnes det kanskje oppgaver som må gjøres som ikke krever kontakt med mat? 

Anonymkode: 39cbd...d07

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Dersom du er i god form ellers finnes det kanskje oppgaver som må gjøres som ikke krever kontakt med mat? 

Anonymkode: 39cbd...d07

Jeg er alene som servitør i morgen, så kommer til å ha mye kontakt med mat og kunder i hele dag. I tillegg så bidrar servitøren litt på kjøkkenet om det trengs. 

Anonymkode: 75886...885

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

10 minutter siden, Ann Christin skrev:

I såfall vil jeg gjerne vite hvilken by dette er i så jeg kan holde meg langt unna samtlige resturanter i det området i fremtiden. For håpe mattilsynet ikke dukker opp på besøk mens du er på jobb, da får det mye verre konsekvensern!

Jeg også. Hadde jeg fått en snørrete servitør, hadde jeg takket for meg

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er alene som servitør i morgen, så kommer til å ha mye kontakt med mat og kunder i hele dag. I tillegg så bidrar servitøren litt på kjøkkenet om det trengs. 

Anonymkode: 75886...885

Da hadde jeg definitivt dratt til legen og sykemeldt meg! Mat og sykdom hører IKKE sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Ann Christin skrev:

Hadde jeg kommet et sted med en sånn servitør hadde jeg nok valgt å ikke spise der. Var det et sted hvor jeg måtte bestille bord hadde jeg bedt om en annen servitør.

Jeg jobber i matbutikk og selv jeg blir hjemme om jeg er sånn. Det skal ikke mer en ett tilfelle for at kunden velger bort stedet man jobber. Og jobber man med mat har man ingenting på et sånt sted å gjøre!

Dette.

Kom deg til legen og skaff deg sykemelding.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg tenker veldig over smittefaren. Hva om jeg smitter en kunde? Det er det siste jeg vil. 
TS

Anonymkode: 75886...885

Smittefaren ved en vanlig forkjølelse er veldig overdrevet. 

For det første - man er mest smittsom rett før man blir syk. 

For det andre - det er fullt av smitte rundt oss hele tiden. Som regel tar immunforsvaret ting før du merker det selv. Om ikke hadde jo alle som tar kollektivtransport gått rundt konstant syke. 

Anonymkode: 3ca31...ef5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...