Gå til innhold

Ja, jeg HAR forstått at du har opplevd alt før!


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Min mann har barn fra før. Nå har vi fått en sammen. Og jeg har tidligere nevnt at jeg synes det erling kjipt at han har opplevd alt før, og det har han sagt at han forstår. 

Likevel... Hver gang jeg sier "Jeg gleder meg til xxxx blir større, for da....*, så svarer han med eksempel fra eget barn når hun gjorde ditt og datt. 

Har fint fått med meg at han har opplevd xx med eget barn, men synes det er så unødvendig å kommentere det hver gang jeg forteller om min glede over alt vi skal oppleve med vår lille.

Skulle ønske hans barn ikke eksisterte noen ganger. Ja, stygt å si, men jeg opplever det direkte uinteressant og sårt å høre det om og om igjen... 

Anonymkode: aa959...75a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du er gal, høres ikke moden nok ut til å være mor. Barnet hans er en av de to viktigste personene i hans liv - sammen med barnet han har fått med deg.

Anonymkode: e66b9...ad7

  • Liker 39
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det der burde du ha tenkt på før du fikk barn med en mann med barn fra før! Du takler det jo tydeligvis ikke! De andre barna er like mye hans som deres, og det er helt naturlig at han vil dra paralleller til de andre. Du må jobbe med deg selv her TS! Dette er ikke bra.

  • Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er helt naturlig. Vi har nylig fått nr 2, og veldig mye prat om hans utvikling blir fort til en prat om hvor gammel storesøster var da tilsvarende skjedde med henne, eller at ditt og datt er likt eller ulikt med søsteren. At du ikke er mor til alle hans barn endrer ikke dette for hans del, noe du bør ha forståelse for, selv om jeg skjønner at det ikke er så enkelt for deg. 

Endret av Glitnir
  • Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Sh999 skrev:

Det der burde du ha tenkt på før du fikk barn med en mann med barn fra før! Du takler det jo tydeligvis ikke! De andre barna er like mye hans som deres, og det er helt naturlig at han vil dra paralleller til de andre. Du må jobbe med deg selv her TS! Dette er ikke bra.

Jeg vet... Det bunner nok i det at han har fortalt at han har vært mye med første barn i fra begynnelsen av. Og vårt barn har han i rundt ti minutter (maks) før jeg får henne tilbake. 

Jeg trodde at han ville engasjere seg, så varmt som han snakket om første tiden og at han holdt barnet alltid og koste seg som far.

Mens nå...? Føler meg som en alenemor med romkamerat +ett barn ekstra. Han bruker (srlvsagt) hele dager med sitt barn på samvær, men vårt eksisterer ikke, hverken når vi er alene eller når hans barn er her. :(

TS

Anonymkode: aa959...75a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg vet... Det bunner nok i det at han har fortalt at han har vært mye med første barn i fra begynnelsen av. Og vårt barn har han i rundt ti minutter (maks) før jeg får henne tilbake. 

Jeg trodde at han ville engasjere seg, så varmt som han snakket om første tiden og at han holdt barnet alltid og koste seg som far.

Mens nå...? Føler meg som en alenemor med romkamerat +ett barn ekstra. Han bruker (srlvsagt) hele dager med sitt barn på samvær, men vårt eksisterer ikke, hverken når vi er alene eller når hans barn er her. :(

TS

Anonymkode: aa959...75a

Hvorfor i all verden er du sammen med fyren da? Du må jo fortelle han hvordan du føler det og gi han en mulighet til å endre seg eller bare gå fra fyren.  

Anonymkode: f1211...b41

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg vet... Det bunner nok i det at han har fortalt at han har vært mye med første barn i fra begynnelsen av. Og vårt barn har han i rundt ti minutter (maks) før jeg får henne tilbake. 

Jeg trodde at han ville engasjere seg, så varmt som han snakket om første tiden og at han holdt barnet alltid og koste seg som far.

Mens nå...? Føler meg som en alenemor med romkamerat +ett barn ekstra. Han bruker (srlvsagt) hele dager med sitt barn på samvær, men vårt eksisterer ikke, hverken når vi er alene eller når hans barn er her. :(

TS

Anonymkode: aa959...75a

Men hvis det er dette som er problemet, hvorfor klager du da på at han snakker om sitt andre barn? Det er jo ifølge svaret ditt her tydeligvis ikke det som er problemet.

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg vet... Det bunner nok i det at han har fortalt at han har vært mye med første barn i fra begynnelsen av. Og vårt barn har han i rundt ti minutter (maks) før jeg får henne tilbake. 

Jeg trodde at han ville engasjere seg, så varmt som han snakket om første tiden og at han holdt barnet alltid og koste seg som far.

Mens nå...? Føler meg som en alenemor med romkamerat +ett barn ekstra. Han bruker (srlvsagt) hele dager med sitt barn på samvær, men vårt eksisterer ikke, hverken når vi er alene eller når hans barn er her. :(

TS

Anonymkode: aa959...75a

Det kan jeg skjønne at er sårt! Huff, dette må jo han forstå at blir vanskelig for deg.. Har du prøvd og forklare han hvordan det føles? Håper det ordner seg ❤️

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Cambria skrev:

Men hvis det er dette som er problemet, hvorfor klager du da på at han snakker om sitt andre barn? Det er jo ifølge svaret ditt her tydeligvis ikke det som er problemet.

Det er sårt når han alltid kommenterer første barn, og viser så lite interesse i vårt. Han mener jo selv at han bidrar. Og ja, han gjør jo det... når det passer han. Når babyen sover kan han ha henne på fanget. Så snart hun våkner (gud forby, gråter) er det tilbake til meg. 

TS

Anonymkode: aa959...75a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Sh999 skrev:

Det kan jeg skjønne at er sårt! Huff, dette må jo han forstå at blir vanskelig for deg.. Har du prøvd og forklare han hvordan det føles? Håper det ordner seg ❤️

Han virker likegyldig når jeg tar det opp. 

Før vi fikk barn gledet han seg masse (!) og kommenterte ofte gleder med sitt første barn. Jeg var så takknemlig for å ha funnet en mann som var så god far. Han er veldig flink med første barnet, og har vært det hele veien. 

Trodde jeg var heldig, men ingen fortalte meg om at barn nummer to ikke har noen verdi for en mann som har barn fra før av. :(

TS

Anonymkode: aa959...75a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ingen råd, men vet hvordan du har der. Min samboer har 3 barn fra før og er ikke spessielt interessert i denne graviditeten... Det er heller ikke MITT første barn, men det betyr like mye for meg som da jeg gikk gravid med førstemann ❤️ Sårt å vite at du ikke er like interessant som det eksen hans var da hun bar fram barn etter barn etter barn....😲

Anonymkode: 91583...2e8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har ingen råd, men vet hvordan du har der. Min samboer har 3 barn fra før og er ikke spessielt interessert i denne graviditeten... Det er heller ikke MITT første barn, men det betyr like mye for meg som da jeg gikk gravid med førstemann ❤️ Sårt å vite at du ikke er like interessant som det eksen hans var da hun bar fram barn etter barn etter barn....😲

Anonymkode: 91583...2e8

Skulle bare ønske jeg visste om det før jeg fikk barn med ham. 😔

TS

Anonymkode: aa959...75a

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

41 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg vet... Det bunner nok i det at han har fortalt at han har vært mye med første barn i fra begynnelsen av. Og vårt barn har han i rundt ti minutter (maks) før jeg får henne tilbake. 

Jeg trodde at han ville engasjere seg, så varmt som han snakket om første tiden og at han holdt barnet alltid og koste seg som far.

Mens nå...? Føler meg som en alenemor med romkamerat +ett barn ekstra. Han bruker (srlvsagt) hele dager med sitt barn på samvær, men vårt eksisterer ikke, hverken når vi er alene eller når hans barn er her. :(

TS

Anonymkode: aa959...75a

Bare en liten kommentar. Det minst like viktig å rase av de andre barNa en har. Ikke glemme det I gleden over å få et nytt barn med deg. Det andre barnet kan lett føle seg tilsidesatt I slik situasjon.

Så som andre skriver burde du våkne litt opp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja men dette er jo noe du VET allerede i datefasen med en aleneforelder! På hvilken måte skal det hjelpe at han later som om dette er megaspennende? Han vil naturligvis sammenligne og mimre for det er helt naturlig. 

Anonymkode: 6180d...a72

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, Peter007 skrev:

Bare en liten kommentar. Det minst like viktig å rase av de andre barNa en har. Ikke glemme det I gleden over å få et nytt barn med deg. Det andre barnet kan lett føle seg tilsidesatt I slik situasjon.

Så som andre skriver burde du våkne litt opp.

Ja, samtidig som felles barn er 100% tilsidesatt. Så her får første barn all oppmerksomhet når det er her. Mens vårt barn får ingen tid med far, selv ikke når hans barn er hos sin mor. Jeg inkluderer hans barn, men merker jo at far oppfører seg som et besøk. Har barnet så lenge barnet sover/er rolig. Ikke skifte bleie, ikke bysse når hun  gråter. Ingenting! 

Om jeg går fra mannen vil jeg ikke merke noen forskjell. Det eneste som blir borte er mas om å hente ting tim han når han har barnet vårt på fanget.  

TS

Anonymkode: aa959...75a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja, samtidig som felles barn er 100% tilsidesatt. Så her får første barn all oppmerksomhet når det er her. Mens vårt barn får ingen tid med far, selv ikke når hans barn er hos sin mor. Jeg inkluderer hans barn, men merker jo at far oppfører seg som et besøk. Har barnet så lenge barnet sover/er rolig. Ikke skifte bleie, ikke bysse når hun  gråter. Ingenting! 

Om jeg går fra mannen vil jeg ikke merke noen forskjell. Det eneste som blir borte er mas om å hente ting tim han når han har barnet vårt på fanget.  

TS

Anonymkode: aa959...75a

Da vet du jo hvorfor han var alenfar da du traff han da.

Anonymkode: 6180d...a72

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hvor stort er barnet? Hvis det er veldig lite kan det være at han ikke føler noe særlig tilknytning til det ennå. Når barnet blir større og klarer å kommunisere og være sin egen person blir det antakelig bedre.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dersom barnet er lite kan det jo hende  han synes det er "skummelt" å håndtere det, spesielt når det ikke sover. Det er jo ikke sikkert alle historiene han forteller om den første tiden med det første barnet er helt sanne heller, bare kanskje slik han husker dem når han ser tilbake.

Anonymkode: 67f89...25f

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Min mann har barn fra før. Nå har vi fått en sammen. Og jeg har tidligere nevnt at jeg synes det erling kjipt at han har opplevd alt før, og det har han sagt at han forstår. 

Likevel... Hver gang jeg sier "Jeg gleder meg til xxxx blir større, for da....*, så svarer han med eksempel fra eget barn når hun gjorde ditt og datt. 

Har fint fått med meg at han har opplevd xx med eget barn, men synes det er så unødvendig å kommentere det hver gang jeg forteller om min glede over alt vi skal oppleve med vår lille.

Skulle ønske hans barn ikke eksisterte noen ganger. Ja, stygt å si, men jeg opplever det direkte uinteressant og sårt å høre det om og om igjen... 

Anonymkode: aa959...75a

Skulle jeg gått ut fra HI, så ville jeg sagt at du er helt på villspor, forstår at saken er litt anerledes når jeg leser dine andre innlegg. Problemet er jo virkelig ikke at han snakker om, sammenligner og forguder sitt første barn, som det kan se ut til at du mente først. At han ikke  tar sitt ansvar med deres felles barn er jo problemet. Hadde jeg vært i din situasjon hadde jeg sagt rett ut hva jeg føler.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Dette er vel egentlig noe du burde ha tatt opp med denne typen din.
 I steden for å skrive om dette, hos ett debatt-forum på internett?

Anonymkode: a8925...df9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...