Gå til innhold

Hvorfor er Islam-hatet så sterk i Norge?


Sumikadvalin

Anbefalte innlegg

27 minutter siden, ElinX0Xpoliti skrev:

hvor er sunni imamene og sunni grupper som kondemnerer terror, hvorfor tar ikke islams råd i Norge og kondemnerer terror. Alt det jeg har sett er Kurdere som har kondemnert terror i Norge. Kan du vise meg statistikk, ikke artikler men statistikk som viser meg der ikke sunni ekstremisme topper listen (da inkluderer jeg suffi og whabisime).        

De finnes helt klart, men det betyr ikke at de dekkes i media. Er ikke snakk om hvilken grupper som topper terrorlisten, heller. For det finnes helt klart ikke- muslimske grupper som begår terror, og det trenger man ikke statistikker på, engang. LRA er jo nettopp en kristen gruppe som begår terror. Det samme er det med kristne som bomber abortklinikker. Så kan det gjerne være at islamister topper listen av terrorangrep, men dette er egentlig gjenstand for diskusjon. Dette betyr ikke nødvendigvis at alle terrorister er muslimer, det stemmer ganske enkelt ikke. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

23 minutter siden, Loki Laufeyson skrev:

Eller er ts tom for argumenter? Spørsmålet er ikke hvorfor folk ikke liker islam men hvorfor ikke . 

Anonymkode: dbca1...ae7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, ops2 skrev:

Sånn sett misliker jeg ikke burkini. Vil man ha det som UV-drakt så er det fint nok. Men det er selve tankegangen, når en blogger som driver norskkurs forteller om hvordan en kvinne fikk hjerneslag og hun klamret seg til hijab'en så de andre kvinnene ikke fikk løsnet den så hun fikk puste lettere. Da sitter undertrykkelsen dypt.

Dette har vi varianter av i Usa og Norge også. Etter terrorangrepene i Usa i 2001 ble det sendt rundt konvolutter med hvit pulver som man fryktet var mildtbrann bakterier. Det effektive da er å vrenge av seg alle klærne og bli dusjet raskest mulig. Enkelte nektet det og valgte i realiteten en økt dødsrisiko fremfor å bli sett nakne av kollegaer, helse og brannfolk. I Norge nektet en soldat å bade naken i halvmørket med ryggen til sine kollegaer. Hva hvis soldaten blir utsatt for abc-våpen og må få hjelp til å bli dusjet av kollegaer? Irrasjonelle, i hovedsak tillærte hemninger som setter livet på spill eksisterer ikke bare hos muslimer.

Anonymkode: 5e3b1...097

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Mari Y skrev:

De finnes helt klart, men det betyr ikke at de dekkes i media. Er ikke snakk om hvilken grupper som topper terrorlisten, heller. For det finnes helt klart ikke- muslimske grupper som begår terror, og det trenger man ikke statistikker på, engang. LRA er jo nettopp en kristen gruppe som begår terror. Det samme er det med kristne som bomber abortklinikker. Så kan det gjerne være at islamister topper listen av terrorangrep, men dette er egentlig gjenstand for diskusjon. Dette betyr ikke nødvendigvis at alle terrorister er muslimer, det stemmer ganske enkelt ikke. 

Så hvor får ekstrem muslimene jazia (krigs skatt) fra? Hvorfor oppmuntres det hidra (kom til krig). Flest parten av muslimer er ikke terrorister, men nesten alle terrorister er muslimer. LRA er i Kongo som har en av de verste borgerkrigene der ca 6 millioner døde, og LRA har bare drept 2 400 totalt i sin 30 årige eksistens. LRA er ekstremt dårlig sammenlign med feks isis eller boko haram. Ideologien og motivasjon er total forskjellig, metoder og geografiske mål er totalt forskjellig. Esensielt er LRA en gerilja gruppe som ønsker å innføre 10 bud som grunnlov i Kongo + et ad hoc demokrati. 

Kristene ekstreme får sirka 0% støtte i befolkingen i omtrent i den hele vestlige verden, og snakk om individer på noen tusen. ISIS får sirka 23% støtte i sunni befolkingen av flere ME land i en spørre undersøkelse fra Qutar, og snakk om over 300 millioner individer. Om dette ikke får deg til å stusse over hva slags folk vi tar inn i Norge ingen ting vill.        

                      

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Dette har vi varianter av i Usa og Norge også. Etter terrorangrepene i Usa i 2001 ble det sendt rundt konvolutter med hvit pulver som man fryktet var mildtbrann bakterier. Det effektive da er å vrenge av seg alle klærne og bli dusjet raskest mulig. Enkelte nektet det og valgte i realiteten en økt dødsrisiko fremfor å bli sett nakne av kollegaer, helse og brannfolk. I Norge nektet en soldat å bade naken i halvmørket med ryggen til sine kollegaer. Hva hvis soldaten blir utsatt for abc-våpen og må få hjelp til å bli dusjet av kollegaer? Irrasjonelle, i hovedsak tillærte hemninger som setter livet på spill eksisterer ikke bare hos muslimer.

Anonymkode: 5e3b1...097

Den soldaten husker jeg. Hun fikk ikke mye medhold på KG heller? Men hvem nektet å bli dusjet for mulig miltbrannsmitte? Det må ha vært USA. Jeg synes det høres søkt ut. Hvor lang tid tar det å få rullet inn en brannslange i lokalet, når du kan gå i garderoben og bli dusjet der? Jeg skulle gjerne sett detaljene i den historien, Hvis du søker på nettet, finner du dusinvis, hundrevis av muslimske kvinner som står fram og klager fordi de ikke har fått arbeid på grunn av hijaben. Det er noen flere enn soldaten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Loki Laufeyson skrev:

Hvorfor svarer ikke TS på spørsmålene?

Det er nok vanskelig å svare oppriktig på spørsmålet om ekteskap. Islam kan virke moderne, men det er dype fallgruver der. Spørsmålet om hvorfor man ikke kan gifte seg med person som har en annen religion, vil opprøre selv de godtroende. Det stiller islam i et dårlig lys, derfor er det best å ikke svare.

Når man begynner å stille spørsmål om koranen er ufeilbarlig og alt som står der er guds ord, og samtidig viser at man kan litt om innholdet i koranen, blir det også vanskelig. Sure 5:32 er klassikeren som skal framstille islam på best mulige vis. Da jeg fortalte at jeg kunne hele sure 5:32, og ogå sure 5:33, tok jeg bort den muligheten.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

6 timer siden, ops2 skrev:

Den soldaten husker jeg. Hun fikk ikke mye medhold på KG heller? Men hvem nektet å bli dusjet for mulig miltbrannsmitte? Det må ha vært USA. Jeg synes det høres søkt ut. Hvor lang tid tar det å få rullet inn en brannslange i lokalet, når du kan gå i garderoben og bli dusjet der? Jeg skulle gjerne sett detaljene i den historien, Hvis du søker på nettet, finner du dusinvis, hundrevis av muslimske kvinner som står fram og klager fordi de ikke har fått arbeid på grunn av hijaben. Det er noen flere enn soldaten.

De som nektet var kontoransatte i Usa. Kan gi deg link senere. Dusjingen foregikk utenfor huset på parkeringsplass og i garasjeanlegg. Soldaten fikk ganske massiv støtte både på KG og andre steder. Noe av det jeg husker best var en kronikk av en muslimsk kvinne i Aftenposten. Hun mente det var så bra at de unge fikk være i forsvaret. Da lærte de at de tålte veldig mye mer fysisk og mentalt enn det de trodde selv og at mye av de de innbilte seg var farlig ikke var så farlig. "Synd at noen da saboterer ved å kreve at jentene bader nakne med guttene". En så innlysene selvmotsigelse at det er uforståelig at noen som kan skrive i en avis ikke ser det selv. De fleste unge kvinner gjør veldige mye mer og beveger seg veldig mange andre steder som er mer farlig enn å sitte naken i halvmørket med ryggen mot sine kollegaer. Det er noe som er så selvfølgelig for noen at de ikke er i stand til å i det hele tatt å forstå at det er mulig å stille spørsmål ved det. (I Øst-Tyskland besøkte 80% av familiene nakenstrender mens i Norge tør altså ikke soldater som skal takle død å bade nakne i halvmørket).

Anonymkode: 5e3b1...097

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 timer siden, Sumikadvalin skrev:

Jeg kan skjønne at enkelte land i Europa som i de siste tidene har blitt sterk preget av en del kriminelle handlinger utført av menn med minoritetsbakgrunn fra Midt-Østen og Nordlige Afrika kan vise misnøye til muslimer, men jeg kjenner ikke til slike handlinger i Norge, spesielt ikke til de grader. Så hvorfor er Norge så islam fiendlig? Selv vil jeg påstå at oss muslimer i Norge er inntegrerte og holder oss unna en god del negative press, med unntak av enkelt individer som blt Mulla Krekar. De groveste og mest kriminelle handlingene i Norge vil jeg si er for det meste utført av mennesker med etnisk norsk bakgrunn, dette fra Nokas ranet, til terroren den 22.juli, til Heimdal-drapet og ikke minst Hemsedal saken. Jeg skjønner ikke hvordan muslimer i Norge på noen måter fører til en voldsøkning i samfunnet, eller hvordan verdiene våre er en "trussel" for det norske mangfoldet. De fleste av oss lever dag for dag slik de aller fleste i landet. Våkner 07 for å gå på skole/jobb, sliter oss ut for å kunne brødfø familien, viser respekt til de eldre ved å gi vekk seten under bussturen, misliker lange køer, liker å prøve ut nye oppskrifter, blir koffein avhengige under eksamens ukene.. Med andre ord er vi ikke stort forskjellig.

Bare fordi vi velger å dekke til litt mer enn den yngstlige nordman, ber 5.ganger daglig, holder oss unna alkohol og festing, bytter grisekjøtt med kylling, vil ikke det si at vi på noen slags måte fører til skader i samfunnet. Vi bidrar til mangfoldighet. Jeg skal ærlig innrømme at en del av vår kulturelle normer og verdier (kultur og religion er ikke det samme så det er sagt) er litt bakvendt, og jeg mener at enkelte områder kan forbedres eller evt fornyes. Dette gjør man gjennom integrering, og saklig dialog. Ikke ved å mate andre hat og fremmedfrykt.

Personlig menet jeg flere av dere er preget av tvangstanker, og vil råde dere å gå ut mer. Prøv å snakk med oss, vi biter ikke :)

Det er ikke hat, det er frykt.

Gjennom de siste 1400 år har Islam lagt under seg uttalige sivilisasjoner og kulturer. Og Norge er en liten kultur med kun 3.5 mill etnisk norske. Det vil være lett match og overta vårt land og det kommer til å skje. Det er matematisk umulig at det ikke skjer med dagens innvandring og fødselsoverskudd. All befolkningsvekste siden 1975 er innvandring.

Ingen land i verden har klart å assimilere muslimer. Ingen. De er og blir en gruppe som står for seg selv og utgjør en større og større maktfaktor. I min slekt har vi engelsmenn, tyskere og litt svensk. Men de ble assimilitert alle sammen , tok norske verdier og ble norske. Islam vil endre samfunnet i sitt bilde etterhvert som de blir flere ved å bruke demokratiske virkemiddel.

FN består av 130 muslimsk dominerte land. De er i flertall faktisk. Ingen av dem er i nærheten av å kunne matche vesten når det gjelder grunnleggende friheter. Ingen av dem når vesten til knærne i levekårsundersøkelser. Islam har ikke nådd kritisk masse i Norge enda. Men vi ser hvor det bærer mtp på Belgia, Frankrike, Sverige, England osv.

Hvorfor brukers ikke milliarder for å integrerer amerikanere, brasilianere, tyskere, finner, thailendere eller russere??

Det er muslimer som man konstant må sette inn tiltak for slik at de ikke skal ønske å drepe oss?!?

Om det er Nigeria, Filipinene, Frankrike, Thailand, uigurer i Kina eller hvor som helst. Det er alltid et tidsspørsmål før "noen" danner en gruppe med ønske om å drepe de vantro. Overalt lages det bomber og drømmer om å drepe de vantro..... For de yngste er dette blitt normalen, noe vi må leve med. Jeg husker en tid hvor det ikke var slik. Ikke halal, ikke frykt for å støte, ikke politisk korrekthet, ikke gjengvoldtekter, samfunn basert på tillit. Et samfunn hvor 18 år gamle jenter kunne jobbe på kiosken alene på natta. jeg veit det er for seint og at de tidene ikke kommer tilbake. Men vi kan forsøke å forsinke prossessen frem til islam får sitt klamme grep på samfunnsutviklingen i enda større grad.

Det er ikke hat, det er berettiget frykt når vi ser hva islam fører med seg i resten av verden.

Du er muslim og sikkert fra et land langt herfra. Hvorfor kom du til vesten, hva gjorde ditt samfunn til et sted du ikke ville være. Du er her , men nissen er med på lasset......

 

 

Anonymkode: 7e0f6...b19

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Hva sier Koranen om homoseksuelle?
 Hva sier Koranen om sex utenfor ekteskap?
 Hva sier Koranen om annerledes-troende?
 Hva sier Koranen om demokrati og ytringsfrihet?
 Hva sier Koranen om religionsfrihet?
 Hva sier Koranen om kvinner?

Anonymkode: 87295...349

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, ElinX0Xpoliti skrev:

Så hvor får ekstrem muslimene jazia (krigs skatt) fra? Hvorfor oppmuntres det hidra (kom til krig). Flest parten av muslimer er ikke terrorister, men nesten alle terrorister er muslimer. LRA er i Kongo som har en av de verste borgerkrigene der ca 6 millioner døde, og LRA har bare drept 2 400 totalt i sin 30 årige eksistens. LRA er ekstremt dårlig sammenlign med feks isis eller boko haram. Ideologien og motivasjon er total forskjellig, metoder og geografiske mål er totalt forskjellig. Esensielt er LRA en gerilja gruppe som ønsker å innføre 10 bud som grunnlov i Kongo + et ad hoc demokrati. 

Kristene ekstreme får sirka 0% støtte i befolkingen i omtrent i den hele vestlige verden, og snakk om individer på noen tusen. ISIS får sirka 23% støtte i sunni befolkingen av flere ME land i en spørre undersøkelse fra Qutar, og snakk om over 300 millioner individer. Om dette ikke får deg til å stusse over hva slags folk vi tar inn i Norge ingen ting vill.        

                      

Det er ikke ekstremt dårlig sammenligning. Argumentet som folk representerer er: 'alle terrorister er muslimer'. Fakta: Nei, for det finnes helt klart terrorisme som ikke begås av muslimer. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Mari Y skrev:

Det er ikke ekstremt dårlig sammenligning. Argumentet som folk representerer er: 'alle terrorister er muslimer'. Fakta: Nei, for det finnes helt klart terrorisme som ikke begås av muslimer. 

Så si alle terrorangrep begått i Europa de siste årene har blitt begått av muslimer. Så det er ikke sålangt fra sannheten lenger, her i Europa.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, Example skrev:

Så si alle terrorangrep begått i Europa de siste årene har blitt begått av muslimer. Så det er ikke sålangt fra sannheten lenger, her i Europa.

Nei, ikke ifølge statistikker. 

Argumentet som representeres av folk er at alle terrorister er muslimer. Om tar utgangspunkt i selve argumentet, viser det seg at det er feil. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

5 minutter siden, Mari Y skrev:

Nei, ikke ifølge statistikker. 

Argumentet som representeres av folk er at alle terrorister er muslimer. Om tar utgangspunkt i selve argumentet, viser det seg at det er feil. 

Her er en liste over terrorangrep utført i EU. De nyeste på toppen, og de markert med grønn av muslimer/"islamic". 

Terrorangrep.PNG

https://en.wikipedia.org/wiki/Terrorism_in_the_European_Union

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 28. august 2016 at 16.17, Sumikadvalin skrev:

De groveste og mest kriminelle handlingene i Norge vil jeg si er for det meste utført av mennesker med etnisk norsk bakgrunn, dette fra Nokas ranet, til terroren den 22.juli, til Heimdal-drapet og ikke minst Hemsedal saken.

Av de 14 dømte i NOKAS-ranet er riktignok ti etnisk norske, men de fire andre er av ikke-vestlig bakgrunn. Halimi, Kodzadziku og Hani er albanske, mens Betew er eritreisk.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

46 minutter siden, Klossmajor skrev:

Av de 14 dømte i NOKAS-ranet er riktignok ti etnisk norske, men de fire andre er av ikke-vestlig bakgrunn. Halimi, Kodzadziku og Hani er albanske, mens Betew er eritreisk.

Det er sikkert riktig, men nå handler jo dette om islam. PFLP, f eks, kan godt ha bestått av muslimer iom at de var fra Palestina. Men utgangspunktet for terroren er jo noe helt annet enn f eks det Hamas står for: Jeg tror utgangspunktet i førstnevnte har mer med organisert kriminalitet å gjøre, mens sistnevnte er venstreekstremisme. Hva angår IS er det definitivt religion. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

2 timer siden, Example skrev:

Her er en liste over terrorangrep utført i EU. De nyeste på toppen, og de markert med grønn av muslimer/"islamic". 

Terrorangrep.PNG

https://en.wikipedia.org/wiki/Terrorism_in_the_European_Union

Statistikkene later til å motsi hverandre i større og mindre grad. Jeg er ikke uenig med at de godt kan toppe statistikker i alle EU- land, forsåvidt verden over. Problemet er likevel at skal ta statistikker på alvor, så krever det også en del. Man må være noe skeptisk med å ta alle statistikker for god fisk. Jeg skal ikke her avkrefte at islamsk fundamentalisme er uproblematisk. Det krever heller ikke mye kunnskap i historie for å vite at de utgjør en alvorlig trussel. Det er likevel argumentet 'alle terrorister er muslimer' som gjerne kolliderer med fakta, når man ser på det reelle bildet. Det er heller ikke politisk korrekt, men disse gruppene er ingen direkte trussel mot det vestlige samfunnet. Det er det voldelig islamisme er. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 timer siden, AnonymBruker skrev:

Kan du fortelle meg hvorfor dere vil bo i et kristent land? Jeg vil helst ikke ha moskeer og føle at jeg bor i et muslimsk land. 

Anonymkode: d5ff5...8e0

Kristne land har en tendens til å produsere vellstand og verdier. Det er noe å være takknemlig for. Er det ikke?

Hvilket muslimsk land mener du framstår som et ideal?

Hvorfor tror du muslimer "flykter" i tusentall fra den muslimske til den kristne verden?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, Mari Y skrev:

Det er ikke ekstremt dårlig sammenligning. Argumentet som folk representerer er: 'alle terrorister er muslimer'. Fakta: Nei, for det finnes helt klart terrorisme som ikke begås av muslimer. 

Da har du ikke lest hva jeg skriver, nært 90% av terror begås av muslimer i dag av de som bedriver terrorisme de siste 10 årene. "Ikke alle muslimer er terrorister" jeg vet ikke hvordan jeg kan gjøre det mere klart at jeg forstår det. På verden basis så støtter 25% av sunni befolkingen isis, siden de følger bokstav tro islam.  

LRA kan ikke slammeningens på samme måte som ISIS i det hele tatt, sammenligne en gerilja som lager barnesoldater i det mest krigsherjede landet der millioner er døde av krig, borgekrig og regelmessig folkemord. Der LRA fremstår nesten som moderate iforhold til andre fraksjoner i Kongo. Hvordan i alle dager kan du sammenligne dem, bortsett fra å si at det er basert på et religiøst grunnlag.

Jeg foretrekker nazister over islamiser, som ikke har religiøs overtro som kommanderer deg å drepe vantro i følge Koranen. Om du trekker inn bibelen på en eller annen måte så vis meg hvis meg der kristne i dag, ikke 1000 år siden men idag dreper vantro og terroriserer befolkingen.       

Endret av ElinX0Xpoliti
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, debatant skrev:

Kristne land har en tendens til å produsere vellstand og verdier. Det er noe å være takknemlig for. Er det ikke?

Hvilket muslimsk land mener du framstår som et ideal?

Hvorfor tror du muslimer "flykter" i tusentall fra den muslimske til den kristne verden?

Bare for å minne deg på hva kristne ledere har stått for:

https://en.wikipedia.org/wiki/Martin_Luther_and_antisemitism

 

Anonymkode: 98592...d0a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...