Gå til innhold

Hvorfor er Islam-hatet så sterk i Norge?


Sumikadvalin

Anbefalte innlegg

4 minutter siden, Mari Y skrev:

Det er dessverre enkelte som missliker og hater alle muslimer, også. Om det er mange av de i Norge, vet jeg ikke. Men jeg har snublet over noen her på KG som insisterer på at alle kristne er fredelige mens alle muslimer er voldelige. Nå er bildet langt på nær ikke så enkelt, og jeg kan godt finne eksempler på kristne som gjør eller har gjort forferdelige handlinger i kristendommens navn, noen langt inn i dette årtusen. Det er det gjerne noen som ikke tåler å høre dette, men det er ikke mindre sant fordi man ikke vil at det skal være det. Det er det heller ikke angående islam, men man bør skille mellom kritikk av en religion og hat mot en 'gruppe' mennesker, noe det utvilsomt er mye av der ute. En forsker pekte bl a på hvordan USA ofte overser daglige skyteepisoder, men fokuserer på problemer som skjer sjeldnere i deres land: interessant var det at etter Columbine ble goth- kids gjerne utpekt som syndebukker, deretter var det ensomme ulver, før man hadde 9/11, deretter muslimer. Konklusjonen var at det er vanskeligere for folk å erkjenne at dårlige handlinger kan begås av folk vi føler at er like oss selv, men lettere dersom det ikke er det. Det er åpenbart lettere å se på terroristen som en med turban og skjegg, en en med dress og slips. Ja, det finnes fortsatt kristne som gjør forferdelige handlinger i kristendommens navn, men de påvirker ikke oss, fordi vi er ikke i direkte krig med disse i motsetning til radikale jihadister. 

Jøss, jeg skulle virkelig like å se deg linke til en tråd her hvor noen sier at alle kristne er fredelige og alle muslimer er voldelige. Jeg henger alt for mye her, men dette må ha gått meg hus forbi.

Anonymkode: ae96c...b2c

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

24 minutter siden, Dlarah skrev:

Jeg hater ikke muslimer, jeg har ingen fremmedfrykt og er heller ikke rasist, men jeg mistenker allikevel at jeg er en av dem TS prater om.

Jeg ser flere store grunnleggende problemer i Islam, som jeg ikke mener er forenelig med vestlig kultur. Lager derfor en punktliste av saker jeg kommer på, punktene gjelder selvfølgelig ikke alle muslimer, men tror at man fordiom vil kjenne seg igjen i disse.

  • Islam mangler likestilling, kvinner har helt klart en helt annen verdi enn menn, dette er et gjennomgående problem som er nedfelt i kulturen til de fleste muslimer.
  • Muslimer flest har et helt irrasjonelt forhold til Jøder, flere muslimske ledere benekter også holocaust, og det virker som en klar oppfatning om at jøder er annenrangsborgere.
  • Innvandrere fra muslimske land er overrepresentert på alle statistikker man ikke ønsker og være på, som drap, voldtekt, vold. Samtidig som det har en mye høyere fraværsandel av arbeidslivet.
  • Muslimer har en tendens til å mene at samfunnet bør tilordnes deres leveregler. Dette har ført til at man har innført sharia-lignende normer flere steder i Europa
  • Muslimer har et middelaldrende syn på homofile, mange mener homofile er annenrangsborgere og at dette burde bli straffet.
  • Muslimer har en uspiselig bok dem følger, hvor "guds" sendebud oppfordrer til lemlestelser, pedofili og drap. Etter min mening er dette oppfordringer som helt klart linker til moderne terrorisme. Er derfor ikke nødvendigvis helt søkt og kalle vedkommende for en terrorist.

Men hva tilfører egentlig Islam samfunnet vårt? Så jeg kommer på er det i alle fall svært lite til ingenting. Dersom noen derimot klarer og overbevise meg om noe annet hadde jeg blitt sjeleglad.

Er det ikke kebab? Synes det alltid er snakk om mat når det diskuteres hva innvandringen har beriket oss med. :dry:

Anonymkode: ae96c...b2c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Paranoia

Anonymkode: 79569...67f

Så det er paranoia å registrere at muslimer så godt som aldri tar et oppgjør med skurker i egen leir, som krever særbehanling, lever på trygd, kommer med trussler, og at de nekter å la seg integrere????

For så å klandre USA og Israel for alt mellom himmel og jord.

Alle andre grupperinger som nekter å ta ansvar for egne gjerninger blir stilt til ansvar for nettopp det.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg liker ingen religioner. Heller ikke islam.

Anonymkode: d17ea...c98

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg liker ingen religioner. Heller ikke islam.

Anonymkode: d17ea...c98

Hva synes du om ateisme som er værstingen, uten sammenligning?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jøss, jeg skulle virkelig like å se deg linke til en tråd her hvor noen sier at alle kristne er fredelige og alle muslimer er voldelige. Jeg henger alt for mye her, men dette må ha gått meg hus forbi.

Anonymkode: ae96c...b2c

Jeg kan dessverre ikke linke til, fordi jeg skriver fra mobilen. Men kan ta ett eksempel: En ville vite hvor i verden kristne fortsatt praktiserer barneekteskap. Jeg er bekjent med at mormonene har blitt tatt i å praktisere dette i moderne tid. Hvorpå hun svarte: Hvordan vet du at det er lovlig? 

Poenget var altså ikke at det var lovlig, men hun stilte et spørsmål i første omgang om eksempler på kristne som praktiserer det, og det er det altså. Dette var under en debatt om legalisering av barneekteskap i Tyrkia. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er også denne påstanden om at alle terrorister er muslimer, men helt konkret er heller ikke det riktig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er egentlig litt lei av tråder "hvorfor mener alle...?" og "hvorfor er det så mange...?"

For hvor mange er det egnetlig? Er islamhatet virkelig stå sterkt i Norge? I mine øyne får ikke muslimer gjennomgå mer enn andre. Det er alltid noen som skal klage - om man er for tynn, for tykk, trygdet, mammadalt, skoleflink eller mann. 

Du kan ikke basere din oppfatning om hva andre tror på kommentarer fra VG eller Aftenposten. Hvor finner du tallmaterialet ditt fra? Hvor mange i Norge hater islam? Eller er dette bare en ren subjektiv oppfatning?

 

Anonymkode: 159b0...e99

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, Mari Y skrev:

Det er også denne påstanden om at alle terrorister er muslimer, men helt konkret er heller ikke det riktig. 

langt over 50% av terror i dag er fra sunni muslimer.

i tall fra 2011 dødsfall av terror:

sunni ekstremisme:         8 600 døde

Politisk\sekulær\anarkist:1 900 døde

ukjent motivasjon:           1 800 døde

nazi motivert:                   7 døde (kun i Ukraina)

andre motivasjoner:         170 døde

Kriten ekstremisme:         0 døde  

 

Problemet er at "moderate" muslimer, sier at dette har ikke noe med å oss å gjøre. Eller gir samtykke implisitt til terror. Beste eksemplet på dette er ifra terroren i Frankrike der terroristene gjemte seg i 2 uker i Brusel, i den muslimske gettoen der de var tatt vare på og ingen sa en ting til myndighetene. Hadde Brevik kunne gjort det samme, kjørt over til Sverige og gjemt seg i Stockholm hos hans like sinende?           

Endret av ElinX0Xpoliti
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når man ser hva innvandrere steller i stand i andre land, slik som sverige, så er det klart at folk med vett i huet vil ikke slippe inn problemmakerne her og, og håpe at det av en eller annen ukjent grunn skal gå bra.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I Norge har mange nylig, historisk sett, gjort seg ferdig med ekstreme kristne, dermed gidder de ikke en runde til med troende. Betyr ikke at de hater dem. 

Anonymkode: 07cfa...363

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

27 minutter siden, ElinX0Xpoliti skrev:

langt over 50% av terror i dag er fra sunni muslimer.

i tall fra 2011 dødsfall av terror:

sunni ekstremisme:         8 600 døde

Politisk\sekulær\anarkist:1 900 døde

ukjent motivasjon:           1 800 døde

nazi motivert:                   7 døde (kun i Ukraina)

andre motivasjoner:         170 døde

Kriten ekstremisme:         0 døde  

 

Problemet er at "moderate" muslimer, sier at dette har ikke noe med å oss å gjøre. Eller gir samtykke implisitt til terror. Beste eksemplet på dette er ifra terroren i Frankrike der terroristene gjemte seg i 2 uker i Brusel, i den muslimske gettoen der de var tatt vare på og ingen sa en ting til myndighetene. Hadde Brevik kunne gjort det samme, kjørt over til Sverige og gjemt seg i Stockholm hos hans like sinende?           

Dette er ikke eksempel på at majoriteten støtter dem, men at de kan klare å gå i skjul. Når det gjelder disse statistikkene, er det også omstridt hva som er riktig, fordi statistikker er ikke svar skrevet i stein, samtidig som at folk ikke alltid er enig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

48 minutter siden, debatant skrev:

Hva synes du om ateisme som er værstingen, uten sammenligning?

Lol. Plis forklar meg hvordan ateisme er verstingen.

Også må du huske: det er forskjell på politisk ideologi og religion.

Anonymkode: d17ea...c98

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

38 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er egentlig litt lei av tråder "hvorfor mener alle...?" og "hvorfor er det så mange...?"

For hvor mange er det egnetlig? Er islamhatet virkelig stå sterkt i Norge? I mine øyne får ikke muslimer gjennomgå mer enn andre. Det er alltid noen som skal klage - om man er for tynn, for tykk, trygdet, mammadalt, skoleflink eller mann. 

Du kan ikke basere din oppfatning om hva andre tror på kommentarer fra VG eller Aftenposten. Hvor finner du tallmaterialet ditt fra? Hvor mange i Norge hater islam? Eller er dette bare en ren subjektiv oppfatning?

 

Anonymkode: 159b0...e99

Det skrives mye rart på alskens kommentarfelter. Noen klager bare for å ha noe klage over, uansett. Jeg har aldri vært vitne til hets mot muslimer, direkte, selv om jeg har hørt beretninger om det. Tror folk er genuint redde, men man bør egentlig aldri lese for mye på nett om man er lett sårbar for negativ informasjon. Misstenker at noen av disse aldri har møtt noen som er muslimer. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Sumikadvalin skrev:

Jeg kan skjønne at enkelte land i Europa som i de siste tidene har blitt sterk preget av en del kriminelle handlinger utført av menn med minoritetsbakgrunn fra Midt-Østen og Nordlige Afrika kan vise misnøye til muslimer, men jeg kjenner ikke til slike handlinger i Norge, spesielt ikke til de grader. Så hvorfor er Norge så islam fiendlig? Selv vil jeg påstå at oss muslimer i Norge er inntegrerte og holder oss unna en god del negative press, med unntak av enkelt individer som blt Mulla Krekar. De groveste og mest kriminelle handlingene i Norge vil jeg si er for det meste utført av mennesker med etnisk norsk bakgrunn, dette fra Nokas ranet, til terroren den 22.juli, til Heimdal-drapet og ikke minst Hemsedal saken. Jeg skjønner ikke hvordan muslimer i Norge på noen måter fører til en voldsøkning i samfunnet, eller hvordan verdiene våre er en "trussel" for det norske mangfoldet. De fleste av oss lever dag for dag slik de aller fleste i landet. Våkner 07 for å gå på skole/jobb, sliter oss ut for å kunne brødfø familien, viser respekt til de eldre ved å gi vekk seten under bussturen, misliker lange køer, liker å prøve ut nye oppskrifter, blir koffein avhengige under eksamens ukene.. Med andre ord er vi ikke stort forskjellig.

Bare fordi vi velger å dekke til litt mer enn den yngstlige nordman, ber 5.ganger daglig, holder oss unna alkohol og festing, bytter grisekjøtt med kylling, vil ikke det si at vi på noen slags måte fører til skader i samfunnet. Vi bidrar til mangfoldighet. Jeg skal ærlig innrømme at en del av vår kulturelle normer og verdier (kultur og religion er ikke det samme så det er sagt) er litt bakvendt, og jeg mener at enkelte områder kan forbedres eller evt fornyes. Dette gjør man gjennom integrering, og saklig dialog. Ikke ved å mate andre hat og fremmedfrykt.

Personlig menet jeg flere av dere er preget av tvangstanker, og vil råde dere å gå ut mer. Prøv å snakk med oss, vi biter ikke :)

Kan du fortelle meg hvorfor dere vil bo i et kristent land? Jeg vil helst ikke ha moskeer og føle at jeg bor i et muslimsk land. 

Anonymkode: d5ff5...8e0

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kan du fortelle meg hvorfor dere vil bo i et kristent land? Jeg vil helst ikke ha moskeer og føle at jeg bor i et muslimsk land. 

Anonymkode: d5ff5...8e0

Jeg vil komme med et mulig svar.

Fordi de har gjort det så dårlig i sine egne land at de må flykte derfra. Så kommer de til våre frie og trygge land og forlanger at de blir mer og mer lik landene de flyktet fra. Men vi vil ikke ha de landene de flyktet fra. Vi liker våre frie og trygge land slik de er uten særkravene deres.

Dette er min teori.

Anonymkode: 371d8...aa6

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

44 minutter siden, Mari Y skrev:

Dette er ikke eksempel på at majoriteten støtter dem, men at de kan klare å gå i skjul. Når det gjelder disse statistikkene, er det også omstridt hva som er riktig, fordi statistikker er ikke svar skrevet i stein, samtidig som at folk ikke alltid er enig. 

hvor er sunni imamene og sunni grupper som kondemnerer terror, hvorfor tar ikke islams råd i Norge og kondemnerer terror. Alt det jeg har sett er Kurdere som har kondemnert terror i Norge. Kan du vise meg statistikk, ikke artikler men statistikk som viser meg der ikke sunni ekstremisme topper listen (da inkluderer jeg suffi og whabisime).        

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg vil komme med et mulig svar.

Fordi de har gjort det så dårlig i sine egne land at de må flykte derfra. Så kommer de til våre frie og trygge land og forlanger at de blir mer og mer lik landene de flyktet fra. Men vi vil ikke ha de landene de flyktet fra. Vi liker våre frie og trygge land slik de er uten særkravene deres.

Dette er min teori.

Anonymkode: 371d8...aa6

Jeg tenker det samme som deg men jeg vil ha et svar fra TS. 

Hvorfor tvinger dere kristne land til å ta dere imot? 

Anonymkode: d5ff5...8e0

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...