Gå til innhold

Hvorfor er Islam-hatet så sterk i Norge?


Sumikadvalin

Anbefalte innlegg

Jeg kan skjønne at enkelte land i Europa som i de siste tidene har blitt sterk preget av en del kriminelle handlinger utført av menn med minoritetsbakgrunn fra Midt-Østen og Nordlige Afrika kan vise misnøye til muslimer, men jeg kjenner ikke til slike handlinger i Norge, spesielt ikke til de grader. Så hvorfor er Norge så islam fiendlig? Selv vil jeg påstå at oss muslimer i Norge er inntegrerte og holder oss unna en god del negative press, med unntak av enkelt individer som blt Mulla Krekar. De groveste og mest kriminelle handlingene i Norge vil jeg si er for det meste utført av mennesker med etnisk norsk bakgrunn, dette fra Nokas ranet, til terroren den 22.juli, til Heimdal-drapet og ikke minst Hemsedal saken. Jeg skjønner ikke hvordan muslimer i Norge på noen måter fører til en voldsøkning i samfunnet, eller hvordan verdiene våre er en "trussel" for det norske mangfoldet. De fleste av oss lever dag for dag slik de aller fleste i landet. Våkner 07 for å gå på skole/jobb, sliter oss ut for å kunne brødfø familien, viser respekt til de eldre ved å gi vekk seten under bussturen, misliker lange køer, liker å prøve ut nye oppskrifter, blir koffein avhengige under eksamens ukene.. Med andre ord er vi ikke stort forskjellig.

Bare fordi vi velger å dekke til litt mer enn den yngstlige nordman, ber 5.ganger daglig, holder oss unna alkohol og festing, bytter grisekjøtt med kylling, vil ikke det si at vi på noen slags måte fører til skader i samfunnet. Vi bidrar til mangfoldighet. Jeg skal ærlig innrømme at en del av vår kulturelle normer og verdier (kultur og religion er ikke det samme så det er sagt) er litt bakvendt, og jeg mener at enkelte områder kan forbedres eller evt fornyes. Dette gjør man gjennom integrering, og saklig dialog. Ikke ved å mate andre hat og fremmedfrykt.

Personlig menet jeg flere av dere er preget av tvangstanker, og vil råde dere å gå ut mer. Prøv å snakk med oss, vi biter ikke :)

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

De fleste aksepterer og kanskje også kjenner sekulære muslimer, det er jo ikke disse som folk reagerer på. Å diagnostisere alle med fremmedfrykt, fordi man er negativ til politisk islam er søkt. Kanskje det ha noe med alle terrorangrepene på vestlig jord de siste årene, samt at så godt som alle overfallvoldtekter er begått av menn med bakgrunn fra Midtøsten eller Nordafrika? (Statistikken er selvsagt skjult nå, men var noenlunde åpen frem til 2012). Og at kvinner blir undertrykt og at omskjæring forekommer, at barna må gå på koranskole i timesvis hver dag? Bare noen eksempler.

Anonymkode: 5f778...1f5

  • Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flott innlegg :blomst: Er veldig enig i det du skriver. Det er nok mest pga redselspropaganda at mange er redde og usikre. Du kan jo bare lese hvor mye frykt som spres her inne. Det er som oftest de samme personene som sitter og skriver det samme om og om igjen. Trist. 

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fordi islam er en aggressiv religion. Fordi islam legaliserer pedofili (ekteskap med barn). Fordi islam diskriminerer kvinner. 

Anonymkode: 69430...ec3

  • Liker 24
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen av muslimene jeg kjenner, ber 5 ganger om dagen, flesteparten drikker, altså de er ikke-praktiserende da, noen av damene jeg kjenner bruker ikke engang hijab. Kjenner ingen muslimer som spiser svin, men kjenner mange som ikke gjør det fordi de ikke liker det/ fant ut hvorfor det ikke er det sunneste alternativet. 

Alle muslimene jeg kjenner er forskjellige. Noen er drittsekker og andre er helt herlige. Gutta har litt forvridd kvinnesyn, men på veldig forskjellige måter. Noen vil ha respekt, andre har sex og føler det er dama som er hore, og andre respekterer ikke damer idet heletatt, og noen er veldig snille, men desperate.

Jeg har ingenting imot muslimer, eller islam. Men mennesker er forskjellige der også. 

Tror den største grunnen til at folk er skeptisk, er fordi de fleste familier gjemmer seg innendørs, og går sjeldent ut, og ikke prøver å få seg noen venner. Også de idiotiske som faktisk prøver å få altfor mye oppmerksomhet, altså ingenting er bra nok, de vil ha mer hele tiden, nekter å lære seg språket, er slem mot andre. 

Også media, media er helt sinnsykt ødeleggende for muslimer i Norge. 

Kjæresten min er muslim, jeg elsker han så høyt. Han er min person : ) haha. Men han er ikke-praktiserende så jeg tenker ikke veldig mye på det.

Anonymkode: 5f544...eb3

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Fint innlegg av TS som jeg oppfatter som en moderat muslim. Slik de fleste muslimer i Norge er, heldigvis.

Det er ikke mye islam hat i Norge, men det er en motstand mot islamisering. Den motstand er også blant de moderate muslimer. Jeg har selv venner som er av islamsk opprinnelse, de er selv sterkt i mot den islamisering vi ser rundt oss i disse dager. Flere og flere unge i hijab og nå også burkini. Det er et dårlig tegn når vi alle vet hva disse plaggene representerer. Derfor savner jeg flere moderate muslimer på banen som aktivt kan yte motstand i debatter om islamiseringen. Men igjen, det er ikke noe hat mot vanlige arbeidsomme frihet elskede muslimer.

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Fordi islam er en aggressiv religion. Fordi islam legaliserer pedofili (ekteskap med barn). Fordi islam diskriminerer kvinner. 

Anonymkode: 69430...ec3

Det er helt riktig som du skriver. Men det er slett ikke de fleste muslimer som er for barneekteskap (pedofili) kun de mest ekstreme er for denne delen av islam. Den største utfordring i Norge i dag blant muslimer og PK eliten er, å ta tak i kvinnediskrimineringen som også vi ser blant de vanlige muslimer.  

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Muslimer er først og fremst muslimer. Deretter kommer alt annet. Nasjonalitet, kjønn, geografisk tilhørighet osv.

Enten de ser det eller ikke, så er muslimene ganske alene om dette.

Den sterke religiøsiteten er ikke bare ukjent og fremmed for alle andre grupper som utgjør det norske samfunnet, det er en direkte årsak til at muslimene er den eneste gruppen som ikke fullt ut kan integreres.

I tillegg kommer dimensjonen med mannlige muslimske asylsøkere som er en trussel mot jenter og kvinner i Norge. Helt uten at muslimene som allerede er her løfter en finger, som en godtagende stillhet.

Publiser noen tegninger i avisa som latterliggjør en religiøse følelser, så er store ansamlinger med msulimer i gatene og protesterer.

Ukultur blant muslimer er derimot, blir møtt med skuldertrekk.

 

Anonymkode: 1cf21...656

  • Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

De fleste aksepterer og kanskje også kjenner sekulære muslimer, det er jo ikke disse som folk reagerer på. Å diagnostisere alle med fremmedfrykt, fordi man er negativ til politisk islam er søkt. Kanskje det ha noe med alle terrorangrepene på vestlig jord de siste årene, samt at så godt som alle overfallvoldtekter er begått av menn med bakgrunn fra Midtøsten eller Nordafrika? (Statistikken er selvsagt skjult nå, men var noenlunde åpen frem til 2012). Og at kvinner blir undertrykt og at omskjæring forekommer, at barna må gå på koranskole i timesvis hver dag? Bare noen eksempler.

Anonymkode: 5f778...1f5

Og nettopp hvor ofte forekommer disse handlingen i Norge? Enkelte land i Europa tar imot flere flyktninger enn det de har kapasitet til, noe som fører til at samfunnet generelt blir skeiv. I slike tilfeller ser man en økning av assimilerte muslimer.. Men slik er det heldigvis ikke i Norge foreløpig, og det er flotte programmer og institusjoner for unge muslimer som blant annet fører til at flere blir aktive i samfunnet. Å trekke konklusjon ut ifra hvordan det har gått med muslimer i enkelte land som ikke har fått de samme ressursene til å integrere seg i samfunnet, med muslimer i Norge som lever helt omstendige liv, blir feil. 

Jeg kan godt skjønne at man blir engasjert når slike hendelser dukker opp, men da må man være tydelig i måten man utrykke seg. Det er nettopp språkbruket som fører til at hat mot muslimer øker, og de fleste offrene for slik hat er desverre de du betegner som "moderate" muslimer.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Catalina Culès

Det er ikke hat, det er snakk om når det gjelder Islam, men kampen om å bevare det norske, det er den ekstreme versjonen av Islam vi må forkjempe, de som dreper i Allahs navn, kjønnslemlesting, æresdrap, tvangs ekteskap, barnebruder, sharia lover, politiske plagg osv.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det er vanskelig å snakke om islam når man mener:

  • Koranen er den beste boken som har blitt skrevet og vil bli skrevet
  • Koranen ble sendt til jorden av den ypperste, ene gud
  • Koranen ble sendt til det ypperste menneske, det vil aldri være noe så godt menneske til noen tid
  • Koranen ble skrever på det ypperste språk i verden, det vakreste og mest sofistikerte

Når jeg hører en nøye utvalgt del av sure 5:32 bli holdt fram som et eksempel på hvor ypperlig islam er, skal jeg da ikke svare med hvorfor denne blir fulgt av sure 5:33?

Jeg er også halvt svensk, og islam har ødelagt Sverige. Sverige kan ikke reddes, med mindre det blir vedtatt å gå inn i de segregerte miljøene med militærmakt. Men Norge kan bremse utviklingen. Den eneste måten å bremse utviklingen, er å redusere antallet muslimer som kommer, slik at de kan tas opp i den eksisterende befolkningen.

Det er et stort press for å ta imot flere og flere til Norge, og så blir det slik, at en roper høyt for at ikke det skal bli flertall på Stortinget for å ta imot 100 000 i året. Det verste er at det er så mange menn som kommer. Menn fra land som ikke har hatt noen utvikling i mentaliteten, men som fortsatt lever i Abu Bakrs tid. Jeg tror ikke de har noe godt å tilføre Norge. Sunniislam er det som står lengst mulig fra vårt segregerte, kvinnefrigjørende og demokratiske samfunn.

Etter min mening, er mange muslimer veldig gode mennesker så lenge de får det som de vil.

Endret av ops2
  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Loki Laufeyson skrev:

Det er ikke hat, det er snakk om når det gjelder Islam, men kampen om å bevare det norske, det er den ekstreme versjonen av Islam vi må forkjempe, de som dreper i Allahs navn, kjønnslemlesting, æresdrap, tvangs ekteskap, barnebruder, sharia lover, politiske plagg osv.

 

For å si som sosialistene sier. Det er hersketeknikk og bruke hat som argument, eller fremmedfrykt. Ikke er det noe hat eller frykt og islam er ikke noe fremmed. Så tenk så mye bedre debatten hadde vært om man la vekk slik hersketeknikk.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg tror det handler om at det mange muslimer tror og mener går veldig imot det de fleste etnisk norske ønsker og at det dermed er en motsetning mellom de fleste nordmenns idealsamfunn og mange muslimers idealsamfunn. Per i dag kan disse to gruppene leve på hver sin måte i samme storsamfunn, men spørsmålet er om dette vil endres fremover, og kanskje like viktig, hva positivt vi får ut av å ha fått en større gruppe mennesker med verdier som i avviker fra majoritetssamfunnet. 

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å påstå at man hater alle muslimer fordi man ikke liker radikal islam, blir som å påstå at man hater alle mennesker med kreft - utelukkende fordi man hater kreft...

Anonymkode: 87295...349

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er bare alt mulig. Alt ifra å be til dyr som slaktes. Til å tørke seg bak med hender. Til bygging av moskeer.

Jeg synes vi bruker resurser feil. Tar inn for mange folk som ikke kan jobbe. Det er så mye forskjellig.

Som ettervært bryter ned vår kultur og våre verdier. Jeg tenker på Nordmenns beste. Flyktninger tenker kun på seg selv.

Anonymkode: 4c5b3...eea

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Muslimer er først og fremst muslimer. Deretter kommer alt annet. Nasjonalitet, kjønn, geografisk tilhørighet osv.

Enten de ser det eller ikke, så er muslimene ganske alene om dette.

Den sterke religiøsiteten er ikke bare ukjent og fremmed for alle andre grupper som utgjør det norske samfunnet, det er en direkte årsak til at muslimene er den eneste gruppen som ikke fullt ut kan integreres.

I tillegg kommer dimensjonen med mannlige muslimske asylsøkere som er en trussel mot jenter og kvinner i Norge. Helt uten at muslimene som allerede er her løfter en finger, som en godtagende stillhet.

Publiser noen tegninger i avisa som latterliggjør en religiøse følelser, så er store ansamlinger med msulimer i gatene og protesterer.

Ukultur blant muslimer er derimot, blir møtt med skuldertrekk.

 

Anonymkode: 1cf21...656

"Sterke religiøsiteten"? Det er slettes ikke alle muslimer som er praktiserende eller "konservativ". De fleste er faktisk ikke så praktiserende som enkelte skal ha det til. "Ukjent og fremmed for alle andre grupper", det har seg slik at de aller fleste jeg omgås med i min vennegjeng er ikke-muslimske individer, så jeg skjønner ikke helt hvordan vi er fremmed mot andre grupper. Kanskje noen av oss liker å omgås med vår egen art, men slike mennesker finner man blant alle folkeslag og religion. 

Og det med guttene.. De fleste av dem kommer fra områder der kvinnesynet ikke er slik det er i Norge. Det er derfor svært viktig med gode instutusjoner som integrerer slike menn inn i det norske samfunnet. Når man kommer fra et land hvor voldtekt ikke blir ansett som kriminell, så er det ikke rart at enkelte kommer med slike holdninger. Men dette har ikke noe med "muslimer" sånn sett å gjør, muslimske land strekker lengre enn Midt-Østen. Bosnia, Albania, Eritrea, Indonesia, Ghana, Malaysia, Tyrkia, Azerbaijan... osv, er alle muslimske land. Det at enkelte kvinner behandles dårlig i arabiske land kan derfor ikke forklares så lett som å skylde alt på religion.  :/

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Å påstå at man hater alle muslimer fordi man ikke liker radikal islam, blir som å påstå at man hater alle mennesker med kreft - utelukkende fordi man hater kreft...

Anonymkode: 87295...349

Du mystet meg der...  Jeg har ikke påstått noe, jeg sier bare at fremmedfrykten i Norge er langt over det rasjonale. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Sumikadvalin skrev:

"Sterke religiøsiteten"? Det er slettes ikke alle muslimer som er praktiserende eller "konservativ". De fleste er faktisk ikke så praktiserende som enkelte skal ha det til. "Ukjent og fremmed for alle andre grupper", det har seg slik at de aller fleste jeg omgås med i min vennegjeng er ikke-muslimske individer, så jeg skjønner ikke helt hvordan vi er fremmed mot andre grupper. Kanskje noen av oss liker å omgås med vår egen art, men slike mennesker finner man blant alle folkeslag og religion. 

Og det med guttene.. De fleste av dem kommer fra områder der kvinnesynet ikke er slik det er i Norge. Det er derfor svært viktig med gode instutusjoner som integrerer slike menn inn i det norske samfunnet. Når man kommer fra et land hvor voldtekt ikke blir ansett som kriminell, så er det ikke rart at enkelte kommer med slike holdninger. Men dette har ikke noe med "muslimer" sånn sett å gjør, muslimske land strekker lengre enn Midt-Østen. Bosnia, Albania, Eritrea, Indonesia, Ghana, Malaysia, Tyrkia, Azerbaijan... osv, er alle muslimske land. Det at enkelte kvinner behandles dårlig i arabiske land kan derfor ikke forklares så lett som å skylde alt på religion.  :/

Hvis man ikke skjønner at voldtekt er galt, uansett om det ikke blir straffet der man kommer fra, da mangler man noe som heter intelligens. Og da er det faktisk lite håp om en vellykket integrering. Og hvis man gjør det selv om man vet det er galt, ja da mangler man empati. Da er det enda mindre håp. Mennene må selv ta mer ansvar for å sette seg inn i lover og regler, og voldtekt må straffes med utkastelse og selvsagt tilbaketrekking av trygdeytelser.

Anonymkode: 5f778...1f5

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor brukes alltid ordet "hat"? Det er mulig å både mislike noe og være skeptisk til noe uten å hate. Selv om jeg synes vi skal være forsiktige med hvem vi tar inn i Norge og hvor mange vi tar inn, betyr det jo ikke at jeg hater muslimer.

Hvis noen skal beskylde meg for noe i denne saken, er ikke rasist eller islamhater det riktige å bruke. Jeg er nok mer kjønns- og aldersdiskriminerende når det kommer til flyktninger. Det er litt flaut å innrømme men jeg er mye mindre skeptisk til og redd for kvinner, barn, familiefolk og eldre enn unge gutter/menn med fremmedkulturell bakgrunn.
Jeg mener det å ta inn enslige, unge menn i store mengder er feil og at vi heller burde kvotere inn etter kjønn, alder og sivilstand. Jeg vet at kvinner (og også barn) kan bli brukt til både hjernevasking og terror, men tror en større spredning i aldersgruppe, kjønn og sivilstand blant nye landsmenn vil være bedre for integreringen og demokratiet.

Anonymkode: d4a0c...627

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...