Gå til innhold

Sminkør som krever MER penger for å ikke kunne legge ut før og etter bilder av meg.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg skal gifte meg i desember, og har i den anledning veldig lyst til å bli sminket profesjonell. Jeg kjenner til og vet om en del sminkører i det området jeg bor, og det er ingen tvil om hvem som er den beste. I og med at denne sminkøren er så populær, så har hun også knapt med tid, man må derfor booke time lang tid i forveien, spesielt hvis man skal gifte seg i høysesongen som er mai-september og desember. 

Jeg sendte hun derfor en mail for en uke tilbake, og i dag ringte hun meg. Hun sa at hun var ledig og ville veldig gjerne sminke meg til min store dag. Vi begynte å snakke litt om hvor lang tid det tar å sminke pluss fikse hår, om det er tillatt å ta med venner/familie inn på salongen, hva jeg skal og ikke skal gjøre før jeg kommer til hu for å bli sminket osv. Men, da vi kom til pris og skulle diskutere det. Så sa hun noe så merkelig som; Jeg tar 3500 kroner betalt for både hår og sminke, og hvis du tillater meg å legge ut før og etter bilder av sminken din. Hvis du ikke tillater meg så tar jeg 4500 betalt for alt. Jeg sa selvfølgelig med en gang at jeg ikke ønsket sminkeløse og stygge bilder av meg fra bryllupsdagen min, henge og slenge rundt på nettet. Jeg ønsker ikke at alle som vil kan se på de "før" bildene mine, der jeg har store poser under øynene, mørkeringer, pigmentering og det ene og det andre. Jeg ønsker kun å ta og ha fine bilder fra denne dagen, som jeg kan se på og bli glad over, og ikke bilder der jeg ikke ser ut. Pluss tenk alle gjestene som ser de bildene. Ikke kult. Hun sa det var greit men krevde en TUSEN lapp for det.. 

Anonymkode: ec860...13f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg ser ikke problemet i at hun tilbyr moderasjon for å kunne legge ut bilder av jobben hun gjør. Det blir jo litt som hennes portfolio, måten hun markedsfører seg til kunder på.

Det er jo ikke verre enn at du betaler henne full pris for jobben?

Anonymkode: a2532...f64

  • Liker 33
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi? Så rart... det er ikke noe ekstra jobb det? :klo: 

Anonymkode: ea258...dcd

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev:

Oi? Så rart... det er ikke noe ekstra jobb det? :klo: 

Anonymkode: ea258...dcd

Ekstra jobb er det jo ikke, men sminkøren profitterer selvsagt på å kunne bruke bildene til sin markedsføring. Da er det naturlig at hun tilbyr avslag i prisen for å kunne legge ut bilder.

Anonymkode: a2532...f64

  • Liker 43
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff jeg hadde aldri gått med på "før og etter bilder," det er "se så stygg hun var før sminke og så nyderlig hun ble når jeg gjorde jobben" huff!

Anonymkode: 4d9ef...a91

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dersom hun trenger nye før og etterbilder for å reklamere, så skjønner jeg det. Og det er jo ikke noe problem, du betaler bare fullpris når du ikke vil det. Jeg syns det er en ok deal. Kunden sparer penger, hun får bilder hun kan bruke i reklame slik at hun får flere kunder og tjener mer

Anonymkode: 45621...8be

  • Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fotografen vår hadde et lite avslag på å bruke bilder til markedsføring på internet, og et til å bruke det i trykket materiale og i butikk eller på stands/utstilling. Det utgjorde totalt ikke mer enn 15% og var ikke snakk om Før-bilder, men slik jeg forstår det har hun ikke straffegebyr for å ikke legge bilder på nett, men rabatt for å kunne bruke bilder til markedsføring. Si nei og betal fullpris. Jeg giftet meg for snart ti år siden og betalte 3700 for sminke og hår, også hos profesjonell sninkør med utdanning. 

Anonymkode: a9855...e36

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg oppfatter det som at prisen er 4500,- og så har hun rabatt for å få bruke bildene. Er det så merkelig egentlig?

Anonymkode: b8595...02b

  • Liker 36
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

Jeg har nå forhørt meg med noen venninner av meg, som har blitt sminket hos henne tidligere. Alle disse venninnene mine betalte ulike priser. (Sminkøren har ikke lagt ut prisliste) Ene betalte 5500 - og da UTEN før og etter bilder. Andre betalte 3000 for alt, også uten før og etter bilder. Hun som betalte 3000 er en litt mer "kjent" person med masse venner, tror sminkøren tok lite penger fra hu pga hun ville ha henne på sin godfot og ønsket sikkert at hun skulle snakke om henne videre? Jeg vurderer å bytte sminkør. 4500 er litt dyrt for meg. Hat en budsjett å gå på. 

Anonymkode: ec860...13f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hei

Jeg har nå forhørt meg med noen venninner av meg, som har blitt sminket hos henne tidligere. Alle disse venninnene mine betalte ulike priser. (Sminkøren har ikke lagt ut prisliste) Ene betalte 5500 - og da UTEN før og etter bilder. Andre betalte 3000 for alt, også uten før og etter bilder. Hun som betalte 3000 er en litt mer "kjent" person med masse venner, tror sminkøren tok lite penger fra hu pga hun ville ha henne på sin godfot og ønsket sikkert at hun skulle snakke om henne videre? Jeg vurderer å bytte sminkør. 4500 er litt dyrt for meg. Hat en budsjett å gå på. 

Anonymkode: ec860...13f

Er det virkelig så rart? Noen som har fin hud og ønsker lett sminke og løst hår, noen har problemhud, ønsker full festsminke med løsvipper og oppsatt hår med dill og glitter i... 

Om du får en dårlig magefølelse og misliker hva hun driver med, så velg noen andre. 

Anonymkode: a9855...e36

  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hei

Jeg har nå forhørt meg med noen venninner av meg, som har blitt sminket hos henne tidligere. Alle disse venninnene mine betalte ulike priser. (Sminkøren har ikke lagt ut prisliste) Ene betalte 5500 - og da UTEN før og etter bilder. Andre betalte 3000 for alt, også uten før og etter bilder. Hun som betalte 3000 er en litt mer "kjent" person med masse venner, tror sminkøren tok lite penger fra hu pga hun ville ha henne på sin godfot og ønsket sikkert at hun skulle snakke om henne videre? Jeg vurderer å bytte sminkør. 4500 er litt dyrt for meg. Hat en budsjett å gå på. 

Anonymkode: ec860...13f

Enig, når prisene varier så mye  forhold til personer hadde nok jeg gjort det å.

Anonymkode: 8036b...c32

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hei

Jeg har nå forhørt meg med noen venninner av meg, som har blitt sminket hos henne tidligere. Alle disse venninnene mine betalte ulike priser. (Sminkøren har ikke lagt ut prisliste) Ene betalte 5500 - og da UTEN før og etter bilder. Andre betalte 3000 for alt, også uten før og etter bilder. Hun som betalte 3000 er en litt mer "kjent" person med masse venner, tror sminkøren tok lite penger fra hu pga hun ville ha henne på sin godfot og ønsket sikkert at hun skulle snakke om henne videre? Jeg vurderer å bytte sminkør. 4500 er litt dyrt for meg. Hat en budsjett å gå på. 

Anonymkode: ec860...13f

Vet du hva, bruk en annen sminkør om du henger deg så fryktelig opp i masse bagateller.

Hva disse betalte for aner jo ikke du. Sminkøren har satt prisen mtp produkter, antatt tidsbruk osv. Det er helt naturlig at slike priser varierer. Noen skal ha hjelp til håret, andre trenger kun sminke.

Jeg ville ikke hatt deg som kunde om jeg så hvordan du diskuterte meg om min bedrift på denne måten.

Anonymkode: a2532...f64

  • Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Jeg ville ikke hatt deg som kunde om jeg så hvordan du diskuterte meg om min bedrift på denne måten.

Anonymkode: a2532...f64

Jeg ville ikke være kunde hos deg,hvis man ikke kan stille spørsmål.

Lykke til med å beholde kunder med den holdningen.

Anonymkode: 8036b...c32

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

Det skal være samme pris til brudesminle for en med dårlig hud som en med fin hud, uansett om man velger å sminke seg mye eller lite. 

Snakket med sminkøren nå om hvordan betaling skulle skje. Hun skulle ha halvparten av pengene på konto nå for å bekrefte time, så resten for hånd den dagen vi møtes. Syntes det var litt merkelig betalingsmåte 😳

Anonymkode: ec860...13f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hei

Jeg har nå forhørt meg med noen venninner av meg, som har blitt sminket hos henne tidligere. Alle disse venninnene mine betalte ulike priser. (Sminkøren har ikke lagt ut prisliste) Ene betalte 5500 - og da UTEN før og etter bilder. Andre betalte 3000 for alt, også uten før og etter bilder. Hun som betalte 3000 er en litt mer "kjent" person med masse venner, tror sminkøren tok lite penger fra hu pga hun ville ha henne på sin godfot og ønsket sikkert at hun skulle snakke om henne videre? Jeg vurderer å bytte sminkør. 4500 er litt dyrt for meg. Hat en budsjett å gå på. 

Anonymkode: ec860...13f

Selvfølgelig er det ulike priser for ulike bruder. Noen vil ha mye sminke, noen vil ha lite. Noen har langt,mye og uregjerlig hår, noen har kort og lettstelt. Noen vil ha fancy, tidkrevende oppsett, andre vil ha det enkelt. I tillegg vil noen ha hjelp til å kles på etterpå, andre trenger ikke hjelp, og noen vil skjemmes bort med champagne og snitter mens andre ikke vil ha sånt dill. Klart det ikke finnes en enkelt pakkepris på brudestyling.

Selv ville jeg ha ting så enkelt at salongen på eget initiativ senka prisen fra 3500,- til 800,-, for de var jo ferdige på et blunk uten noe dilldall :)

Anonymkode: a102c...3fa

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg ville ikke være kunde hos deg,hvis man ikke kan stille spørsmål.

Lykke til med å beholde kunder med den holdningen.

Anonymkode: 8036b...c32

Du stiller ikke spørsmål, du mer enn antyder at hun driver uredelig og at hun presser deg mtp pris.

Anonymkode: a2532...f64

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev:

Du stiller ikke spørsmål, du mer enn antyder at hun driver uredelig og at hun presser deg mtp pris.

Anonymkode: a2532...f64

Jeg er ikke ts.

Jeg sier ikke at hun er uredelig, men ja jeg synes hun presser mtp pris.

Sånn er det, hvis man ikke tåler dette. så får man ha en annen jobb,forda kommer du ikke til å ha så mange kunder som er godkjent i dine øyne.

Anonymkode: 8036b...c32

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei folkens

Ser at dey er mange som reagerte ulikt på de ulike prisene jeg nevnte. Så for å gi dere et litt bedre oversikt over situasjonen; 

Begge venninnene mine er av utenlandsk opprinnelse og brukte mye sminke på bryllupet sitt, samt hår. Nydelige så de ut. Men i deres kultur skal man være veldig fargerik og glitteret på bryllupet sitt. De var der fra 10-14 nesten og fikk hjelp med både slør og kjole. De sminket seg også tre dager. Da de har en tredagers lang feiring.

Jeg skal ha et vestlig bryllup, med enkel sminke. Skal ikke ha hjelp med klær og slør skal jeg ikke bruke. Sminkøren sa sminken tar 30 min så kan håret ta 40.

Anonymkode: ec860...13f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vurderer MAC. De sminker deg for 1000 har jeg hørt

Anonymkode: ec860...13f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...