Gå til innhold

Far vil ha omsorgen


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Eldste er 7 så henne vil de jo snakke med på grunn av alderen, men de andre to er 4 og 5 år.. kommer de i det hele tatt til å snakke med disse i prosessen ang. barnefordeling siden de er under 7?

Anonymkode: d2a44...6e0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er svært sjelden at det er barnas beste å måtte flytte fra hovedomsorgsgiver. Mulig det er fars beste, men hva som er fars beste er ikke så interessant. Det er barnas beste i fokus.

Om det blir oppnevnt en sakkyndig så vil han/henne snakke med alle barna og observere i hjemmene til deg og far. Utover det snakker man sjelden med de små barna.

Anonymkode: db12f...61c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er svært sjelden at det er barnas beste å måtte flytte fra hovedomsorgsgiver. Mulig det er fars beste, men hva som er fars beste er ikke så interessant. Det er barnas beste i fokus.

Om det blir oppnevnt en sakkyndig så vil han/henne snakke med alle barna og observere i hjemmene til deg og far. Utover det snakker man sjelden med de små barna.

Anonymkode: db12f...61c

Det kan godt være far får hovedomsorgen her og jeg 40%, men da kommer sakkyndig til å snakke med alle barna?

Anonymkode: d2a44...6e0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fant bare dette:  Det skal foretas en skjønnsmessig vurdering av om barn under 7 års skal høres ut ifra deres modenhet og evne til å danne egne synspunkter. Det er samtidig viktig å presisere at ingen barn skal tvinges til å uttale seg, men de har rett til å uttale seg dersom de ønsker det. 

 

Men det var snakk om domstolen... jeg tenker samtaler før vi er der evt.

 

Anonymkode: d2a44...6e0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Fant bare dette:  Det skal foretas en skjønnsmessig vurdering av om barn under 7 års skal høres ut ifra deres modenhet og evne til å danne egne synspunkter. Det er samtidig viktig å presisere at ingen barn skal tvinges til å uttale seg, men de har rett til å uttale seg dersom de ønsker det. 

 

Men det var snakk om domstolen... jeg tenker samtaler før vi er der evt.

 

Anonymkode: d2a44...6e0

Er dette en sak der det gjort krav gjennom rettslig  stevning? Eller har far bare fortalt deg dette? Er det noe som tyder på at barnas beste er å bo hos far pga.deg selv? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Peter007 skrev:

Er dette en sak der det gjort krav gjennom rettslig  stevning? Eller har far bare fortalt deg dette? Er det noe som tyder på at barnas beste er å bo hos far pga.deg selv? 

Han har akkurat stevnet meg. Og det er ett par ting som kan gjør at han får hovedomsorgen hvis vi ikke blir enige selv. 

Anonymkode: d2a44...6e0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Han har akkurat stevnet meg. Og det er ett par ting som kan gjør at han får hovedomsorgen hvis vi ikke blir enige selv. 

Anonymkode: d2a44...6e0

Ok. Da blir nok de sakkyndiges uttalelser viktige om hva som er best for barna. De små skal også vurderes evt.ha samtaler med.

Er ingen av dere egnet et fosterhjem et alternativ. 

Forøvrig bør du holde kontakt med din advokat. (Du bør ha)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et øyeblikk siden, Peter007 skrev:

Ok. Da blir nok de sakkyndiges uttalelser viktige om hva som er best for barna. De små skal også vurderes evt.ha samtaler med.

Er ingen av dere egnet et fosterhjem et alternativ. 

Forøvrig bør du holde kontakt med din advokat. (Du bør ha)

Ok. Var det jeg lurte på om de ville snakke med 4 og 5 åringen også. Vi er begge egne hver for oss, men ikke sammen. Jeg har drevet med skittent spill fra vi gikk fra hverandre, i tillegg diabetes som jeg tidligere ikke var flink å passe på. Så da spørs det hvor mye jeg som mor betyr for barna, da jeg har vært hjemme alltid, og at barna alltid har bodd i dette huset. 

Anonymkode: d2a44...6e0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

29 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har drevet med skittent spill fra vi gikk fra hverandre

Du fortjener all møkka du kan få.

Endret av jabx
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

32 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ok. Var det jeg lurte på om de ville snakke med 4 og 5 åringen også. Vi er begge egne hver for oss, men ikke sammen. Jeg har drevet med skittent spill fra vi gikk fra hverandre, i tillegg diabetes som jeg tidligere ikke var flink å passe på. Så da spørs det hvor mye jeg som mor betyr for barna, da jeg har vært hjemme alltid, og at barna alltid har bodd i dette huset. 

Anonymkode: d2a44...6e0

Du er nok en far som utgir seg for å være mor tenker jeg.

Anonymkode: c6c31...fc1

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sjørøveren

Håper han får full foreldrerett. Å han står nok sterkest her. Barn trenger normale foreldre. Det som er best for de. Ikke de som driver med skittent spill. 

Endret av Sjørøveren
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sjørøveren
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Du er nok en far som utgir seg for å være mor tenker jeg.

Anonymkode: c6c31...fc1

Jada for mødre er alltid engler og gjør aldri noe galt. Ikke sant? De er jo kvinner. Dust! Noe som er kvalmt på kg er at når det er noe negativt så er det alltid menn som får skylda. Hvorfor ikke bare utrydde menn når menn er så jævlige for dere og kvinner er helt perfekt? Så kan alle dere perfekte kvinner leve sammen. Alene. Uten menn i verden. Hadde blitt kjedelig i lengden eller hva? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, Sjørøveren skrev:

Håper han får full foreldrerett. Å han står nok sterkest her. Barn trenger normale foreldre. Det som er best for de. Ikke de som driver med skittent spill. 

Slapp av. TS spør om barna i blir sprt, hen sier ikke at hen krever full forledreomsorg. Hen insinuerer heller ikke at hen driver med skittent spill. Dine meninger blir så utrolig farget av egne erfaringer at du blir besatt av tanken på at alle mødre er som din eks. Ikke bruk dine egne erfaringer til å spre hat.

Anonymkode: 935a2...e89

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

20 minutter siden, Sjørøveren skrev:

Jada for mødre er alltid engler og gjør aldri noe galt. Ikke sant? De er jo kvinner. Dust! Noe som er kvalmt på kg er at når det er noe negativt så er det alltid menn som får skylda. Hvorfor ikke bare utrydde menn når menn er så jævlige for dere og kvinner er helt perfekt? Så kan alle dere perfekte kvinner leve sammen. Alene. Uten menn i verden. Hadde blitt kjedelig i lengden eller hva? 

Mange gale kvinner, men det var skrivemåten som gjorde at det så lite troverdig ut.

Anonymkode: c6c31...fc1

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

45 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du er nok en far som utgir seg for å være mor tenker jeg.

Anonymkode: c6c31...fc1

Nei, jeg er en mor og her inne er det ingen vits å fremstå som en engel. Da sier jo alle at far aldri får bla bla bla når dette kommer til en ende.... for kanskje på grunn av ting som har hendt tidligere så kan han vinne. Jeg har fått beskjed at hvis vi ender i retten er det 50/50 sjanse for hva som kan skjer. Jeg vet hva jeg har gjort for å kunne ha barna mest og det har jeg spilt bevisst på for at skal skje fordi jeg mener at barna har det best med meg, men siden det er blitt større fokus på far i dag så håper jeg bare at jeg kan vinne på at jeg har hatt barna rundt meg hele oppveksten og de er oppvokst i mitt hus. Det er jo mine "kort" nå. Når vi har vært i retten så kan heller ting roe seg for da er barnefordelingen endelig over. 

Anonymkode: d2a44...6e0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sjørøveren
31 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei, jeg er en mor og her inne er det ingen vits å fremstå som en engel. Da sier jo alle at far aldri får bla bla bla når dette kommer til en ende.... for kanskje på grunn av ting som har hendt tidligere så kan han vinne. Jeg har fått beskjed at hvis vi ender i retten er det 50/50 sjanse for hva som kan skjer. Jeg vet hva jeg har gjort for å kunne ha barna mest og det har jeg spilt bevisst på for at skal skje fordi jeg mener at barna har det best med meg, men siden det er blitt større fokus på far i dag så håper jeg bare at jeg kan vinne på at jeg har hatt barna rundt meg hele oppveksten og de er oppvokst i mitt hus. Det er jo mine "kort" nå. Når vi har vært i retten så kan heller ting roe seg for da er barnefordelingen endelig over. 

Anonymkode: d2a44...6e0

Barn trenger en far og en mor like mye. Så det som er best i dag er at de får være 50/50 hos begge to. Ja kanskje ikke like morsomt å ha to hjem, noen liker det faktisk. Men sånn er det når foreldrene ikke er sammen. Noe som er blitt mer vanlig enn at foreldrene er sammen. De trenger både faren og moren sin like mye. 

Så lenge du er god mot barna, et godt forbilde og kan oppdra de skikkelig så er det idiotisk av faren og ville ha hele omsorgen. Halve ja, men ikke hele. 

Endret av Sjørøveren
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

12 minutter siden, Sjørøveren skrev:

Barn trenger en far og en mor like mye. Så det som er best i dag er at de får være 50/50 hos begge to. Ja kanskje ikke like morsomt å ha to hjem, noen liker det faktisk. Men sånn er det når foreldrene ikke er sammen. Noe som er blitt mer vanlig enn at foreldrene er sammen. De trenger både faren og moren sin like mye. 

Så lenge du er god mot barna, et godt forbilde og kan oppdra de skikkelig så er det idiotisk av faren og ville ha hele omsorgen. Halve ja, men ikke hele. 

Noe av det vi er enige om, er at 50/50 ikke er aktuelt, men uenige om hvem som skal ha 40% og 60%

Anonymkode: d2a44...6e0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

25 minutter siden, Sjørøveren skrev:

Barn trenger en far og en mor like mye. Så det som er best i dag er at de får være 50/50 hos begge to. Ja kanskje ikke like morsomt å ha to hjem, noen liker det faktisk. Men sånn er det når foreldrene ikke er sammen. Noe som er blitt mer vanlig enn at foreldrene er sammen. De trenger både faren og moren sin like mye. 

Så lenge du er god mot barna, et godt forbilde og kan oppdra de skikkelig så er det idiotisk av faren og ville ha hele omsorgen. Halve ja, men ikke hele. 

Nei, det er det ikke alltid.

Anonymkode: a5d1d...c9c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sjørøveren
43 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Noe av det vi er enige om, er at 50/50 ikke er aktuelt, men uenige om hvem som skal ha 40% og 60%

Anonymkode: d2a44...6e0

Hvorfor er ikke det aktuelt? Det som er det beste for barna? Er det dere som ikke vil det? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det er svært sjelden at det er barnas beste å måtte flytte fra hovedomsorgsgiver. Mulig det er fars beste, men hva som er fars beste er ikke så interessant. Det er barnas beste i fokus.

Om det blir oppnevnt en sakkyndig så vil han/henne snakke med alle barna og observere i hjemmene til deg og far. Utover det snakker man sjelden med de små barna.

Anonymkode: db12f...61c

Men hvordan vet du at de ikke ligger i skilsmisse, og at de nå skal bli enige om fordelingen? Og hva vet du om hva som er barnas beste?
Du kan jo ikke vite om det er mor eller far som er best for barna.
 

Anonymkode: 434f3...ee7

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...