Gå til innhold

Fører poteter til at man legger på seg?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Den har mye stivelse ja. Men har jo megalite kalorier?

Jeg som går på kaloriunderskudd, må jeg bry meg om hvor mye stivelse poteten inneholder?

Anonymkode: b96c8...1d3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Poteter inneholder 17 gram karbohydrater pr 100 gram potet. Det er vel det som gjør at enkelte lavkarbo-slankere har kuttet ut poteter av kostholdet?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et øyeblikk siden, Million skrev:

Poteter inneholder 17 gram karbohydrater pr 100 gram potet. Det er vel det som gjør at enkelte lavkarbo-slankere har kuttet ut poteter av kostholdet?

 

Jada men den har ikke mye kalorier? 

Og stivelse fører til hva da?

Anonymkode: b96c8...1d3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Den har mye stivelse ja. Men har jo megalite kalorier?

Jeg som går på kaloriunderskudd, må jeg bry meg om hvor mye stivelse poteten inneholder?

Anonymkode: b96c8...1d3

Så en undersøkelse som viste at å spise poteter var relatert til vektøkning. Og så så jeg hva slags poteter det var de åt. French fries og potato chips.

Om du har et underskudd i kalorier har det ikke noe å si om du spiser vanlige poteter eller ikke. Det som har noe å si er den bløtkaken du tok en bit av på jobb fordi kari hadde bursdag, og sjokoladebiten du tok når du kom hjem fordi du var sulten og sliten og fortjente den

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Sykkelkopp skrev:

Så en undersøkelse som viste at å spise poteter var relatert til vektøkning. Og så så jeg hva slags poteter det var de åt. French fries og potato chips.

Om du har et underskudd i kalorier har det ikke noe å si om du spiser vanlige poteter eller ikke. Det som har noe å si er den bløtkaken du tok en bit av på jobb fordi kari hadde bursdag, og sjokoladebiten du tok når du kom hjem fordi du var sulten og sliten og fortjente den

Hæ? Det siste avsnittet. 

Det betyr altså at jg ikke må bry meg om stivelsen på potetene sålene jeg er i underskudd på kcal? Men stivelse fører jo til fett....

Anonymkode: b96c8...1d3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Men stivelse fører jo til fett....

Anonymkode: b96c8...1d3

Nei, kalorioverskudd fører til økt fettmasse

Anonymkode: de84a...4ec

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hæ? Det siste avsnittet. 

Det betyr altså at jg ikke må bry meg om stivelsen på potetene sålene jeg er i underskudd på kcal? Men stivelse fører jo til fett....

Anonymkode: b96c8...1d3

Overskudd av energi fører til fett. Er du i 300kcal i underskudd er du 300kcal i underskudd enten du gjør det med poteter eller gulrøtter

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan legge på deg av tomater om det blir for høyt kalorioverskudd på grunn av dem. Det er det som avgjør om en legger på seg eller går ned i vekt: kalorioverskudd eller underskudd. 

Anonymkode: 985aa...6d8

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Sykkelkopp skrev:

Overskudd av energi fører til fett. Er du i 300kcal i underskudd er du 300kcal i underskudd enten du gjør det med poteter eller gulrøtter

300 kcal i underskudd?

Jeg må spise maks 1400 kcal om dagen har jg kommer fram til?

Anonymkode: b96c8...1d3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei, kalorioverskudd fører til økt fettmasse

Anonymkode: de84a...4ec

Hvor mye kcal inneholder en hel potet da? Stekt

Anonymkode: b96c8...1d3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Hvor mye kcal inneholder en hel potet da? Stekt

Anonymkode: b96c8...1d3

på matvaretabellen.no kan du sjekke kaloriinnhold i diverse matvarer. Om du steker poteten i smør eller olje må du så klart legge til disse kaloriene.

Anonymkode: 111ae...76b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

300 kcal i underskudd?

Jeg må spise maks 1400 kcal om dagen har jg kommer fram til?

Anonymkode: b96c8...1d3

Hva du har kommet frem til vet du bedre enn meg

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dersom du fremdeles er i underskudd etter å ha spist poteten vil stivelsen i poteten bli brukt som energi. Da vil den ikke legge seg som fett. Hvis du derimot kommer i overskudd når du spiser poteten vil stivelsen bli lagret som fett.

Anonymkode: 5c3fa...a1f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest AryaKillie

Det ENESTE som fører til at man legger på seg, er at man spiser mer enn man forbrenner. Ellers kan man spise alt uten å legge på seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...