Gå til innhold

Styreleder i borettslag.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Ikke akkurat karriere og utdanning men passer vel best her?

Jeg bor i et lite borettslag hvor jeg har blitt spurt om å stille til valg som styreleder i borettslaget. Jeg har ikke erfaring fra slikt arbeid før, men kunne heller tenke meg å sitte i styret kun som medlem. Regner med at det er få som vil ha den jobben, at det er vanskelig å skaffe folk til et slikt verv.

Derfor lurer jeg på om det er noen her som har erfaring fra å være styreleder eller er medlem av styrer i borettslag eller annet. Hva kan man vente seg av arbeidsmengde og plikter, osv? 

 

Anonymkode: 5abba...47e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ikke akkurat karriere og utdanning men passer vel best her?

Jeg bor i et lite borettslag hvor jeg har blitt spurt om å stille til valg som styreleder i borettslaget. Jeg har ikke erfaring fra slikt arbeid før, men kunne heller tenke meg å sitte i styret kun som medlem. Regner med at det er få som vil ha den jobben, at det er vanskelig å skaffe folk til et slikt verv.

Derfor lurer jeg på om det er noen her som har erfaring fra å være styreleder eller er medlem av styrer i borettslag eller annet. Hva kan man vente seg av arbeidsmengde og plikter, osv? 

 

Anonymkode: 5abba...47e

Dette varierer fra borettslag til borettslag. Har du spurt nåværende styreleder eller styremedlemmer i ditt borettslag om dette?

Det høres fornuftig ut å prøve seg som styremedlem før man blir styreleder ja, dersom du ikke har tidligere ledererfaring fra jobb/ annet.

Anonymkode: 09ece...d26

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommer helt an på brl sin størrelse, foretningsfører og sist men ikke minst de andre i styret. 

Det viktigste man skal være oppmerksom på er at alt arbeid i styret kan medføre at man kommer i ansvar, økonomisk dersom man ikke skjøtter sitt verv etterretterlig. Er du ung, og uerfaren, så be om en varaplass i styret for å få innsikt i og opplæring av oppgavene styrearbeid medfører. 

Anonymkode: dc2c1...423

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...