Gå til innhold

Hva har bitt meg? (Insektbitt, kløe, plutselig)


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei, 

Dette dukket opp på forsiden av kneet (bilde) og baksiden av venstre legg i går kveld. Det klør ganske mye. Har også ett enkelt bitt på overarmen, og ett enkelt bitt ved venstre håndledd (like under kulen).

Bak leggen er det en rekke på 3 bitt, et lite mellomrom, så 2 bitt til. Ett bitt på baksiden av kneet.

Er det noen som har noen anelse om hva som kan ha bitt meg? Jeg har nettopp flyttet inn i ny, leid leilighet som kom med møbler. Har bodd der i mindre enn to uker. Har selvfølgelig mitt eget sengetøy, men dersom det er "bed bugs" eller noe sånt, kan de ha kommet fra madrassen? Leiligheten har stått tom i tre måneder før jeg flyttet inn - så jeg er egentlig skeptisk til at sengen kan være "smittekilden".

Alle idéer og hjelp mottas med takk.

14151838_10153703540296244_281726181_o.jpg

Anonymkode: 61098...23a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Dessverre så kan det være vegglus, eller bedbugs som du kaller det. Siden du leier tar du kontakt med utleier for å få fikset problemet. I mellomtiden fryser du alt av klær, sengetøy etc. Støvsug, bytt pose, støvsug, bytt pose. Det vil gå relativt mange støvsugerposer, men er du heldig, dekker utleier det. 

Ta av sengetrekket, ser du svarte flekker er du relativt sikker på at det er bedbugs eller veggdyr som er synderen. Sjekk også karmer, har disse svarte flekker? i såfall tar du hvertfall kontakt med utleier. 

Kaldt vann og kortisonkrem hjelper mot kløen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan jo være fuglelopper også, er det ventil på soverommet? Spray godt med insektsspray. 

Anonymkode: 2dcd3...278

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Var så vidt borti naboens chihuahua på lørdagsmorgenen bare for å hilse på, men er det nok til å få fugleloppebitt? Var bare bittelitt klapp når den kom og skulle si hei. Ellers har jeg ikke vært borti hverken katt eller hund de siste to ukene. Det er ikke ventil på soverommet eller noen andre steder jeg oppholder meg innendørs som jeg har lagt merke til. Jeg har to store vinduer på soverommet som har stått i gløtt på dagtid, så det er alltids en mulighet for at noe har kravlet inn der.

Det er ikke blemmer nei, bare kløende litt hovne små kuler. :/

Anonymkode: 61098...23a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gå til.lege. det er ikke rødt i midten eller "bitemerker" etter innsekter å se på bildet. Dermed kan dette like gjerne være elveblest/noe som kommer innenfra. 

Anonymkode: bd3ad...152

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet ikke om jeg gidder å gå til legen all den tid jeg ikke har noen andre symptomer utover kløe. Om det er elveblest bør det forsvinne innen kort tid, så jeg skal gi det et par dager og se om det ikke forsvinner av seg selv. Har aldri hatt noe elveblest før i voksen alder. Takk for tipset.

Skal ta en grundig sjekk av madrass og sengeramme i dagslys i morgen, bare for å kunne utelukke vegglus. (Ekkel tanke på at det kan være slike.) Liker elveblestforklaringen mye bedre.

Anonymkode: 61098...23a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det så ikke gøy ut, ville gått til lege og spurt.

Anonymkode: cbae2...77b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når jeg hadde elveblest fikk jeg det over HELE kroppen. Dersom det er konsentrert over ett område ville jeg definitivt vurdert dyrebitt og gått til lege for å evt. finne ut hvilket dyr det gjelder. Sist jeg fikk elveblest var det fordi jeg hadde rengjort med noen heftige rengjøringsmidler uten å bruke hansker, og jeg fikk kløende utslett over hele kroppen som følge.

Anonymkode: cbae2...77b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den August 28, 2016 at 23.42, AnonymBruker skrev:

Når jeg hadde elveblest fikk jeg det over HELE kroppen. Dersom det er konsentrert over ett område ville jeg definitivt vurdert dyrebitt og gått til lege for å evt. finne ut hvilket dyr det gjelder. Sist jeg fikk elveblest var det fordi jeg hadde rengjort med noen heftige rengjøringsmidler uten å bruke hansker, og jeg fikk kløende utslett over hele kroppen som følge.

Anonymkode: cbae2...77b

"Nuppene" mine (Ja, for de minner om nupper.) er ikke bare konsentrert til ett område. Jeg har en haug på kneet, og noen bak leggen, og har også to ved hoftebeinet, har nå 4-6 stk på venstre arm/albue/overarm, ett på høyrearmen like over albuen, og ett i nakken. De siste 6-8 har dukket opp ila gårsdagen/dagen i dag.

I noen av dem kan man faktisk se noe som kan være et "stikkemerke", altså det noen over her mente manglet og at det derfor var elveblest. 

Har nå hevet ut en av madrassene - det var en skummadrass som var ille skitten med mange små prikker og rusk, som lå under den madrassen jeg faktisk ligger på. Skal se om det har noen effekt. Dersom det er vegglus (jeg har ikke gitt opp tanken helt) så kan det også være senreaksjon på bitt. Internett sier det kan ta 2 uker hos enkelte personer før de reagerer på vegglusbitt - og at med en veggluskoloni i huset vil man ha bitt i ulike stadier over hele kroppen, som dermed "dukker opp" ut av intet kontinuerlig ettersom bittene når det stadiet da de begynner å klø/merkes.

Anonymkode: 61098...23a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Den 28. august 2016 at 10.18, AnonymBruker skrev:

Hei, 

Dette dukket opp på forsiden av kneet (bilde) og baksiden av venstre legg i går kveld. Det klør ganske mye. Har også ett enkelt bitt på overarmen, og ett enkelt bitt ved venstre håndledd (like under kulen).

Bak leggen er det en rekke på 3 bitt, et lite mellomrom, så 2 bitt til. Ett bitt på baksiden av kneet.

Er det noen som har noen anelse om hva som kan ha bitt meg? Jeg har nettopp flyttet inn i ny, leid leilighet som kom med møbler. Har bodd der i mindre enn to uker. Har selvfølgelig mitt eget sengetøy, men dersom det er "bed bugs" eller noe sånt, kan de ha kommet fra madrassen? Leiligheten har stått tom i tre måneder før jeg flyttet inn - så jeg er egentlig skeptisk til at sengen kan være "smittekilden".

Alle idéer og hjelp mottas med takk.

14151838_10153703540296244_281726181_o.jpg

Anonymkode: 61098...23a

Jeg ble også bitt når jeg var på hytta og det så sånn ut! Ikke klø på det fordi da blir det verre, smør på noe som demper kløen. Det er midd eller sånne som er i madrassen.

Anonymkode: 917a9...edb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...