Gå til innhold

Forslag til skogturer i Oslo?


pippip

Anbefalte innlegg

Jeg skulle gjerne hatt litt inspirasjon til nye steder å gå tur i oslomarka. Gjennom årene har det blitt veldig mange turer ved sognsvann, sognsvann- ullevålseter, sognsvann-hammeren, rundt maridalsvannet og maridalen, opp og ned akerselva og alnaelva. Og nå er jeg lei. Jeg kan gå både runde eller frem til et mål og tilbake. Gjerne til et utskikkspunkt eller liknende. Har ikke noe problem med bratte bakker og håper å finne en runde som tar 2-3 timer. Selv om korterer turer også er velkomne. Jeg har bil, men vil helst ikke måtte kjøre langt ut av byen for en tur.

Hvis noen har noen forslag blir jeg veldig glad :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Sjekk ut turforslagene på ut.no. Der er det mange forslag. Du kunne jo ha prøvd ut østmarka litt mer, for eksempel?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ellingsrud via Mariholtet til Skullerudstua. Ca 10km eller du kan gå motsatt vei.

Fra Skullerudstua er det merket med mange fine turveier,det er et slags "knutepunkt"for turer i østmarka.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, pippip skrev:

Takk:) Jeg har ikke vært mye i østmarka så får utforske litt der.

Er fint å gå i Østmarka, gikk mye der før da jeg bodde like ved😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 minutter siden, Puny skrev:

Lillomarka er også undervurdert. Lilloseter, Linderudkollen etc. 

Hvor parkerer jeg da? Er det en parkeringsplass som kan brukes som utgangspunkt for flere turer? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Henger meg på Lillomarka. Mange fine stier og små vann, og lite folk i forhold til de populære veiene. Jeg personlig orker ikke Ullevålseter og Maridalen, mest fordi jeg har lyst til å være mest mulig alene i skogen.

Du kan parkere både på Linderud ved Krigsskolen, på Ammerud eller på Grorud, og så gå hvor du enn måtte føle for :) 

Anonymkode: 7e64c...16a

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, pippip skrev:

Hvor parkerer jeg da? Er det en parkeringsplass som kan brukes som utgangspunkt for flere turer? :)

Yep. Er for eksempel parkeringsplass på Årvoll og Ammerud. Da kan du gå til Linderudkollen, Sinober,  Lilloseter. For eksempel. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Puny skrev:

Lillomarka er også undervurdert. Lilloseter, Linderudkollen etc. 

Støtter denne.Elsker å gå oppover til Lilloseter.

Anonymkode: dff7b...cff

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, pippip skrev:

Hvor parkerer jeg da? Er det en parkeringsplass som kan brukes som utgangspunkt for flere turer? :)

Du kan parkere ved Grefsenkleiva, fint utgangspunkt for turer mot Linderudkollen og Lilloseter! Herfra kan du gå veldig mange flotte turer. 

Endret av Oz-
kartlenke
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 timer siden, Puny skrev:

Lillomarka er også undervurdert. Lilloseter, Linderudkollen etc. 

Enig.

Anonymkode: ed37a...55b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, pippip skrev:

Hvor parkerer jeg da? Er det en parkeringsplass som kan brukes som utgangspunkt for flere turer? :)

Du kan også parkere gratis 3 timer på Stovner Senteret.

Anonymkode: ed37a...55b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjekk ut Maridalsalpene. Start og slutt ved Skar. Og få folk som går her. Siden man går i et vernet område så er det ikke merket, men det er lett å finne frem. Opp går man på en gammel led som er veldig fin å gå. 

Anonymkode: 34f43...ab8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Fra Haraløkka (Bøler, stor p-plass) til Ulsrudvann, opp på Haukåsen (god trening, masse opp og ned på sti), ned til Mariholtet, tilbake et stykke før du tar av enten mot Gullsmeden eller ved Nøklevann til Rustadsaga, og så opp bratt bakke tilbake til Bøler igjen.

Tur/retur Rustadsaga-Sandbakken.

I Nordmarka kan du også gå Ankerveien eller måneskinnsløypa om du blir lei av veien til Ullevålseter.

En fin runde er Frognerseteren via Skjennungstua til Ullevålseter og Sognsvann. Eller ta bussen til Sørkedalen og gå via Kikut til Sognsvann.

Anonymkode: b188d...664

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...