Gå til innhold

Hvorfor har vi ikke protester ved abortklinkker i Norge?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hvorfor er det ikke folk som protesterer ved avdelingene på sykehus hvor det blir utført abort? I USA er det aktivt protestering mot dette ved klinkkene? Er vi i Norge rett og slett for naive?, bør vi som er imot abort stå fram og protestere mot dette? Hvorfor blir det ikke gjort her til lands?

Anonymkode: 56eb9...756

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er jo bare å lage seg et skilt og troppe opp dersom du ønsker det.

Anonymkode: b3f23...cbc

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For ikke lenge siden så jeg noen abortmotstandere som protesterte utenfor en Kiwibutikk i Bergen. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det finnes slike i Norge også. Men heldigvis er det ikke like utbredt som i USA. Og heldigvis ikke ekstremister som bomber abortklinikkene, av og til mens pasienter og ansette er inni.

Jeg respekterer at det er sterke meninger angående temaet. Jeg respekterer også at det ikke er aktuelt for mange og at noen syns det er galt. Men det jeg ikke klarer å respektere er at folk skal prøve å bestemme for andre, syns det å presse noen til å beholde er like forkastelig som å skulle tvinge noen til abort. Min kropp, mitt valg. Din kropp, ditt valg.

Jeg har heldigvis ikke vært i den situasjonen at jeg har måtte ta ett slikt valg. Men har venninner som har beholdt selv om det var en uønsket graviditet og har venninner som har tatt abort frivillig. Ingen av dem hadde en lett avgjørelse. 

  • Liker 25
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

23 minutter siden, Elliespelli skrev:

Det finnes slike i Norge også. Men heldigvis er det ikke like utbredt som i USA. Og heldigvis ikke ekstremister som bomber abortklinikkene, av og til mens pasienter og ansette er inni.

Jeg respekterer at det er sterke meninger angående temaet. Jeg respekterer også at det ikke er aktuelt for mange og at noen syns det er galt. Men det jeg ikke klarer å respektere er at folk skal prøve å bestemme for andre, syns det å presse noen til å beholde er like forkastelig som å skulle tvinge noen til abort. Min kropp, mitt valg. Din kropp, ditt valg.

Jeg har heldigvis ikke vært i den situasjonen at jeg har måtte ta ett slikt valg. Men har venninner som har beholdt selv om det var en uønsket graviditet og har venninner som har tatt abort frivillig. Ingen av dem hadde en lett avgjørelse. 

Når man har et barn i magen tar man et valg på vegne av barnet; "du ønsker å dø". Det er ikke kvinnens kropp, det er kvinnens kropp og barnets liv. 

Anonymkode: 309aa...094

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor er det ikke folk som protesterer ved avdelingene på sykehus hvor det blir utført abort? I USA er det aktivt protestering mot dette ved klinkkene? Er vi i Norge rett og slett for naive?, bør vi som er imot abort stå fram og protestere mot dette? Hvorfor blir det ikke gjort her til lands?

Anonymkode: 56eb9...756

Ja. Det burde vi. Men det som nok er enda mer effektivt er å opplyse folk om HVA abort egentlig er. Mange tror at det er en "ubetydelig celleklump" og enkelte sammenligner det feilaktig med parasittisme (det vitner selvsagt om uvitenhet det også! Det er jo allmennkunnskap å vite hva parasittisme er, men enkelte slenger altså rundt om seg med uvekmsord i håp om at de kan rasjonalisere mord på babyer.. forstå det den som kan..).

Norges folk er hjernevasket, og mange velger den enkle løsningen. Man kan være usikker på valget (fordi sjelen din og samvittigheten din forsøker å fortelle deg at det er FEIL å ta abort), men så går hun inn på eller annen pro-abort-side på internett og får løgnene servert på et sølvfat, lar seg med vilje overbevise slik at hun kan rasjonalisere handlingen og ta det enkle valget.

Anonymkode: 309aa...094

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mener å huske at alle protester og aksjoner må søkes om. Regner med at sånne aksjoner ikke godkjennes siden det er trakassering av mennesker i en sårbar situasjon. 

  • Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man må være ganske ung for å ikke ha fått med seg at vi har sett mange, store og omfattende protester og aksjoner ved norske abortklinikker.

Anonymkode: 0b1be...b2f

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har heller ikke slike klinikker i Norge. Så da må du troppe opp på gynekologisk avdeling på sykehus med plakaten og meningen din, og håpe det foregår en slik operasjon den dagen, blant alle de andre operasjonene som blir utført der, kanskje stå i gangen der alle pasienter venter, blir trangt om plassen. Og du ryker nok raskt ut derfra for å ha forstyrret ro og orden. For øvrig er det ikke lov å trakassere andre mennesker i Norge. 

Anonymkode: 847ec...b51

  • Liker 34
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja. Det burde vi. Men det som nok er enda mer effektivt er å opplyse folk om HVA abort egentlig er. Mange tror at det er en "ubetydelig celleklump" og enkelte sammenligner det feilaktig med parasittisme (det vitner selvsagt om uvitenhet det også! Det er jo allmennkunnskap å vite hva parasittisme er, men enkelte slenger altså rundt om seg med uvekmsord i håp om at de kan rasjonalisere mord på babyer.. forstå det den som kan..).

Norges folk er hjernevasket, og mange velger den enkle løsningen. Man kan være usikker på valget (fordi sjelen din og samvittigheten din forsøker å fortelle deg at det er FEIL å ta abort), men så går hun inn på eller annen pro-abort-side på internett og får løgnene servert på et sølvfat, lar seg med vilje overbevise slik at hun kan rasjonalisere handlingen og ta det enkle valget.

Anonymkode: 309aa...094

Dette er din mening, men mange deler ikke denne meningen med deg. Du ha rett til å ha din mening og ta dine valg om du skulle bli ufrivillig gravid, la andre ha sine meninger og valg uten å skape kvalm. I de første månedene av en graviditet er  det selv fra naturen sin side vanlig med naturlig abort at jeg ikke ser embryoet som et fullverdig liv enda og jeg vil ha rett til å ta abort om jeg har behov for det. Jeg respekterer at du ikke deler min mening, men forventer respekt tilbake på min mening. 

Anonymkode: d4b69...ca2

  • Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

24 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Når man har et barn i magen tar man et valg på vegne av barnet; "du ønsker å dø". Det er ikke kvinnens kropp, det er kvinnens kropp og barnets liv. 

Anonymkode: 309aa...094

I Norge har vi en streng grense for når man kan ta abort. Og på det tidspunktet er ikke fostret levedyktig utenfor livmoren. Så i mine øyne er ikke det ikke drap eller ett ett barn. Det er kun noe som kan utvikle seg til å bli det etterhvert, om man ønsker det.

Jeg respekterer at du har ett annet syn enn meg. Men akkurat som jeg ikke kan tvinge deg til å være enig med mitt syn, så blir ikke jeg å dele ditt.

Og for de fleste som vurderer abort eller har tatt abort er det ett tungt valg, og de trenger ikke moralister som deg til å presse de og gi de dårlig samvittighet. Etter som jeg har forstått så må man ha samtaler med lege hvor man blir informert om alle mulighetene man har, så vil tro de fleste tenker godt igjennom før de tar det valget.

Men jeg skjønner meg ikke på mennesker som står utenfor abortklinikkene å trakkaserer andre mennesker, hva får de ut av det? Greit at de er uenig i valget de tar, men at de vil tvinge ett annet menneske til noe de ikke ønsker, og føler at de har rett til det. Nei, jeg skjønner ikke hvordan de rettferdiggjør det for seg selv. La oss si at de får alle til å ombestemme seg. Hva slags liv kommer ett barn som er uønsket å få? Det blir sikkert å gå bra med de fleste, iallefall i ett land som Norge. Men jeg syns likevel det er uforståelig at noen som ikke skal ta ansvar for mor eller barn føler at de har rett til å være med å påvirke valget hennes.

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Når man har et barn i magen tar man et valg på vegne av barnet; "du ønsker å dø". Det er ikke kvinnens kropp, det er kvinnens kropp og barnets liv. 

Anonymkode: 309aa...094

Det er ikke et barn, det er et embryo. Og jo, det vil i høyeste grad påvirke kvinnens liv, og det er hennes kropp. Denne debatten hadde vi her til lands for rundt 40 år siden, så du debatterer noe som har blitt avgjort og lovbestemt for atskillige år siden. Litt sent ute, med andre ord.

Anonymkode: a47cc...06a

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor driter alltid dere abortmotstandere dere sånn ut med bedriten retorikk?

Det er alltid latterlige utsagn som: drepe et barn, ta livet fra noen osv osv.

Jeg mister alltid respekten for noen som ikke klarer å legge frem sitt syn uten å argumentere som et lite barn.

Anonymkode: e6bd9...08c

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

6 timer siden, Elliespelli skrev:

Jeg respekterer at det er sterke meninger angående temaet. Jeg respekterer også at det ikke er aktuelt for mange og at noen syns det er galt. Men det jeg ikke klarer å respektere er at folk skal prøve å bestemme for andre, syns det å presse noen til å beholde er like forkastelig som å skulle tvinge noen til abort. Min kropp, mitt valg. Din kropp, ditt valg.

Alle lover innebærer at man bestemmer for andre. Også den abortloven vi har i dag innebærer at man bestemmer for andre idet den i utgangspunktet nekter abort etter utløpet av tolvte svangerskapsuke. 

Bør det være lov med abort helt til barnet er født? Hvis du svarer nei, så vil også du bestemme over andre. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fordi opplysningstiden ikke unngikk oss. Heller ikke at det som nevnt i tråden gjøres på sykehus og ikke uavhengige poliklinikker som i statene. Hvor abort forøvrig bare utgjør en liten prosent av behandlingene som tilbys der.

Endret av AmandaVI
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Man må være ganske ung for å ikke ha fått med seg at vi har sett mange, store og omfattende protester og aksjoner ved norske abortklinikker.

Anonymkode: 0b1be...b2f

 

De unge tror at ingen ting har skjedd før de ble født. Dessverre er vi visst bare i stand til å lære av våre feil.

Bilderesultat

Her heller Børre Knutsen saueblod over seg foran en abortklinikk.

Bilderesultat for børre knudsen ludvig nessa

Ludvig Nessa sa at 22.juli skyldtes norsk abortpolitikk.

Bilderesultat for børre knudsen ludvig nessa

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ja. Det burde vi. Men det som nok er enda mer effektivt er å opplyse folk om HVA abort egentlig er. Mange tror at det er en "ubetydelig celleklump" og enkelte sammenligner det feilaktig med parasittisme (det vitner selvsagt om uvitenhet det også! Det er jo allmennkunnskap å vite hva parasittisme er, men enkelte slenger altså rundt om seg med uvekmsord i håp om at de kan rasjonalisere mord på babyer.. forstå det den som kan..).

Norges folk er hjernevasket, og mange velger den enkle løsningen. Man kan være usikker på valget (fordi sjelen din og samvittigheten din forsøker å fortelle deg at det er FEIL å ta abort), men så går hun inn på eller annen pro-abort-side på internett og får løgnene servert på et sølvfat, lar seg med vilje overbevise slik at hun kan rasjonalisere handlingen og ta det enkle valget.

Anonymkode: 309aa...094

Til og med jeg som er con til abort er uenig med deg.

Det er pr def en parasit selv om det er ett fremtidig menneske.

Vi har Forøvrig kortere tid hvor en abort kan gjennomføres i forhold til mange amerikanske stater.

Selv om jeg er con til abort så vil jeg ikke tilbake til nemndene, du bør Forøvrig lese de bøkene som er utgitt med nemdsavgjørelsene samt sette deg inn i de skadene "strikkepinnekonene" gjorde.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...