Gå til innhold

Hva i huleste var dette?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Au.. Nei altså, trenger nok ikke psykologhjelp på grunn av denne personen, SÅ ille er ikke dette altså hehe. :fnise: 

Som jeg skrev; det er litt lufting av tanker :P Ellers har jeg det OK, litt skuffa og såra og tankefull, men helt ok altså. Takk for svar.

Ts

Anonymkode: 80d8c...682

Jo, det gjør du, ingen tvil. Men det er typisk at de som trenger det mest er de som er minst villig til å oppsøke en. De tenker de ikke vil være til bry, heller snakke med venner om ting, bare lufte ting, ordne ting sjæl. Problemet da er ar venner går lei, og så holder du det inni deg i stedet og så blir det verre og verre. Mennesker har behov for psykologhjelp, på samme måten som vi har behov for tannlegehjelp, legehjelp, frisør, fysioterapeut. Hullet blir ikke mindre om du utsetter tannlegen, sånn er det også her. Lykke til :) 

Anonymkode: bcfec...81b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest noe tilfeldig
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

 

Au.. Nei altså, trenger nok ikke psykologhjelp på grunn av denne personen, SÅ ille er ikke dette altså hehe. :fnise: 

Som jeg skrev; det er litt lufting av tanker :P Ellers har jeg det OK, litt skuffa og såra og tankefull, men helt ok altså. Takk for svar.

Ts

Anonymkode: 80d8c...682

Tenker at han både mangler impulskontroll og evne til å se eller bry seg om konsekvensene av handlingene sine, både når det gjelder sosialt og økonomisk. Han går fra de høyeste fjell (alt er så fantastisk) til de dypeste daler (klarer ikke sove/spise/alt er forferdelig) veldig fort. Tenker faktisk i gata biopolar. Jeg synes også du skal holde deg unna, men skal du absolutt svare bør du objektivt gjengi hva du har fortalt her (skilsmisser, mange forhold, løgn, bedrag, høyt oppe, langt nede, økonomiske problemer) - og spørre om han noen ganger har vurdert å la seg utrede for å få en diagnose. Han har også et barn midt oppi alt dette, så skal du absolutt si noe så si noe som får han til å ta et seriøst blikk og søke hjelp. Du kan ikke hjelpe han for din del og forholdet, det er ødelagt, men du kan hjelpe han til å søke hjelp for barnet sin del. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

TS. Jeg anbefaler deg virkelig å oppsøke en psykolog for dette, da har du noen som kan gi deg nyttig input om hva du kan gjør nå.

Anonymkode: bcfec...81b

Den måtte komme! KG-svaret.

Skjønner at du mener det godt men det er grenser her. Man er ikke syk når man snakker om hva man har opplevd, det er vanlig å tenke på hva som skjer rundt seg i hverdagen på godt og vondt uten at man trenger å ha en sykdom. Dette har skjedd ganske nylig, skjerpings.

Har også møtt rar fyr i sommer.. Av en annen sort, men det ga meg utrolig mye hodepine og hodebry en stund. Ts, du har min fulle støtte, dette var en utrolig merkelig og rar person. Men, det blir bedre! Kanskje kommer det en fin høstflørt eller vinterflørt i din retning nå? :lur: Det fortjener du. Klem :klem:

Anonymkode: 5a22c...c2c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Den måtte komme! KG-svaret.

Skjønner at du mener det godt men det er grenser her. Man er ikke syk når man snakker om hva man har opplevd, det er vanlig å tenke på hva som skjer rundt seg i hverdagen på godt og vondt uten at man trenger å ha en sykdom. Dette har skjedd ganske nylig, skjerpings.

Har også møtt rar fyr i sommer.. Av en annen sort, men det ga meg utrolig mye hodepine og hodebry en stund. Ts, du har min fulle støtte, dette var en utrolig merkelig og rar person. Men, det blir bedre! Kanskje kommer det en fin høstflørt eller vinterflørt i din retning nå? :lur: Det fortjener du. Klem :klem:

Anonymkode: 5a22c...c2c

Følg med i tråden! Dette var ikke det første rådet TS fikk, hun fikk det fordi hun ikke klarte å styre seg overfor en som tydelig anbefalte henne å se bort fra fyren. Når man ikke klarer å styre seg, men bare babler ivei, så betyr det at man ikke er helt god på å vite hvor og når det passer seg, og da trenger man hjelp. Hvorfor er det så ille?

Anonymkode: bcfec...81b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Raven.WritingDesk skrev:

Tenker at han både mangler impulskontroll og evne til å se eller bry seg om konsekvensene av handlingene sine, både når det gjelder sosialt og økonomisk. Han går fra de høyeste fjell (alt er så fantastisk) til de dypeste daler (klarer ikke sove/spise/alt er forferdelig) veldig fort. Tenker faktisk i gata biopolar. Jeg synes også du skal holde deg unna, men skal du absolutt svare bør du objektivt gjengi hva du har fortalt her (skilsmisser, mange forhold, løgn, bedrag, høyt oppe, langt nede, økonomiske problemer) - og spørre om han noen ganger har vurdert å la seg utrede for å få en diagnose. Han har også et barn midt oppi alt dette, så skal du absolutt si noe så si noe som får han til å ta et seriøst blikk og søke hjelp. Du kan ikke hjelpe han for din del og forholdet, det er ødelagt, men du kan hjelpe han til å søke hjelp for barnet sin del. 

Jeg har ikke kontakt med han lenger. Han er en god far, pedagog. Men selvsagt trenger ungen hans en far som har det bra, men han har det fint den uka ungen er hos han og de finner på mange flotte ting sammen.  

Har sagt til han at han bør skaffe seg hjelp. Han var helt enig, hadde visstnok også gjort det.

-Men han løy :murvegg: Ikke så mye jeg kan få gjort med det nå.

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men, det blir bedre! Kanskje kommer det en fin høstflørt eller vinterflørt i din retning nå? :lur: Det fortjener du. Klem :klem:

Anonymkode: 5a22c...c2c

Ser det ikke helt for meg for øyeblikket, men man kan aldri vite.. :) Håper det samme for deg :hjerte:'

Ts

Anonymkode: 80d8c...682

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest noe tilfeldig
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har ikke kontakt med han lenger. Han er en god far, pedagog. Men selvsagt trenger ungen hans en far som har det bra, men han har det fint den uka ungen er hos han og de finner på mange flotte ting sammen.  

Har sagt til han at han bør skaffe seg hjelp. Han var helt enig, hadde visstnok også gjort det.

-Men han løy :murvegg: Ikke så mye jeg kan få gjort med det nå.

Ser det ikke helt for meg for øyeblikket, men man kan aldri vite.. :) Håper det samme for deg :hjerte:'

Ts

Anonymkode: 80d8c...682

OK. Ut ifra at du har sagt dette til han og ikke har kontakt mer skjønner jeg at innlegget ditt var er ønske om å ventilere og å kanskje få tilbake litt trua på menneskeheten; vel, dette er ikke normalt. Du har virkelig bare vært sinnsykt uheldig. Lykke til videre :-) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det hørtes veldig ut som en jeg var sammen med i ungdommen. :fnise: På det tidspunktet hadde han en unge på tur, og jugde om hele forholdet til eksen. Så til de grader lystløgner om alt mulig. Fortalte at eksen hadde vært utro (han hadde vært utro), at han var leder i en bedrift (jobbet i en bedrift for folk som ikke egner seg i arbeid/har psykiske/fysiske problemer, og får oppfølging osv), at han hadde bil (ikke bil og ikke lappen), og mye mer. Omtrent ingenting han sa var sant. Han overøste meg også med fine ord, sa han elsket meg etter kort tid, ville gifte seg med meg og ha barn med meg. I tillegg var jeg kun 15 år og han var 20. Ble også sykelig sjalu, og ville blant annet ikke møte vennene mine eller at jeg skulle dra bort på besøk hos andre. Snoket på rommet mitt og stjal ting når jeg ikke var der. Forholdet varte kun i tre måneder før jeg innså hvor ille han faktisk var.

I ettertid tok det ikke lang tid før han fant seg ny dame som han fikk en til unge med. Stakkars dame.

Anonymkode: 94030...752

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Raven.WritingDesk skrev:

OK. Ut ifra at du har sagt dette til han og ikke har kontakt mer skjønner jeg at innlegget ditt var er ønske om å ventilere og å kanskje få tilbake litt trua på menneskeheten; vel, dette er ikke normalt. Du har virkelig bare vært sinnsykt uheldig. Lykke til videre :-) 

Nettopp. Det som er litt spesielt, er at jeg føler at jeg har gjort noe galt mot han

Eksempel: Han har fjerna alle "likes" som han har gitt meg på Facebook og Instagram (av det som er mulig å få tak i/offentlig). -Det er noe med følelsen av at jeg er under et lite attack her og at man skal påføre meg så lite respekt og såre meg så mye som mulig, som om jeg har gjort han noe galt? Det han signaliserer ut til meg er uhyggelig, mtp situasjonen.. For han bør skamme seg, for å være ærlig. Hele typen er virkelig blitt en helt annen enn det jeg ble kjent med og trodde var en oppegående person som man kunne forvente normale ting av.

Så derfor behovet for ventilering og trua på menneskeheten, som du så fint la ord på ;) Men nå skal jeg gi meg, er ferdig ventilert... Takk for lykke til, jeg trengte den litt :fnise:

 

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Det hørtes veldig ut som en jeg var sammen med i ungdommen. :fnise: På det tidspunktet hadde han en unge på tur, og jugde om hele forholdet til eksen. Så til de grader lystløgner om alt mulig. Fortalte at eksen hadde vært utro (han hadde vært utro), at han var leder i en bedrift (jobbet i en bedrift for folk som ikke egner seg i arbeid/har psykiske/fysiske problemer, og får oppfølging osv), at han hadde bil (ikke bil og ikke lappen), og mye mer. Omtrent ingenting han sa var sant. Han overøste meg også med fine ord, sa han elsket meg etter kort tid, ville gifte seg med meg og ha barn med meg. I tillegg var jeg kun 15 år og han var 20. Ble også sykelig sjalu, og ville blant annet ikke møte vennene mine eller at jeg skulle dra bort på besøk hos andre. Snoket på rommet mitt og stjal ting når jeg ikke var der. Forholdet varte kun i tre måneder før jeg innså hvor ille han faktisk var.

I ettertid tok det ikke lang tid før han fant seg ny dame som han fikk en til unge med. Stakkars dame.

Anonymkode: 94030...752

Huff... "en erfaring rikere".. ;) 

Ts

Anonymkode: 80d8c...682

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...