Gå til innhold

Kjære hundefolk


dansk1

Anbefalte innlegg

29 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Flir i vei, det eneste du egentlig gjør er å trivialisere at hunder innelåst i bur ikke har det godt. Det er de som lider, ikke de som sitter og skriver innlegg på kg

Anonymkode: fb078...836

Det kommer jo helt an på hvordan man bruker bur. Ikke om man bruker bur :P ser virkelig ingen ting galt i at hunden har en frisone helt for seg selv. Ikke når døra står oppe. Skjønner virkelig ikke hva dette har med dyreplageri å gjøre. Den har bare en seng med tak. 

Anonymkode: 3cd01...cc8

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Hahaha :) du har fortsatt ikke skjønt konteksten i hi enda ser jeg. 

Dette har ikke med bur å gjøre. Dette har med reaksjonene til slike som deg. Og jeg flirer godt her. Hi traff spikeren på hode. 

 

Anonymkode: 3cd01...cc8

Seriøst sitrer du flirer,  som I "tjijiihiii" så gøyalt det er med dårlige hundeeiere som burer hunden inne ELLER  har skapt så utrygt hjem at bur er eneste tilholdsstedet der hunden liksom slapper av.   Temmelig asosialt fokus.

Tegn på noe fullstendig galt I hundeholdet om så. ALDRI har jeg opplevd hunder som søker bur,  er så utrygge I hjemmet at de ikke klarer å gå løst. Det inkluderer foster-hunder jeg knapt kjenner før jeg ønsker de velkommen. 

Anonymkode: d7150...bf2

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, Thatsme skrev:

Tenker det samme som deg! Nei, kjenner ikke andres hund, men med mindre den har opplevd brann/røyk før så vet vel ingen hvordan hunden reagerer. 

Men dine hunder har vel da opplevd brann siden du uttaler deg så bastant?

Anonymkode: cfa93...ee4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Seriøst sitrer du flirer,  som I "tjijiihiii" så gøyalt det er med dårlige hundeeiere som burer hunden inne ELLER  har skapt så utrygt hjem at bur er eneste tilholdsstedet der hunden liksom slapper av.   Temmelig asosialt fokus.

Tegn på noe fullstendig galt I hundeholdet om så. ALDRI har jeg opplevd hunder som søker bur,  er så utrygge I hjemmet at de ikke klarer å gå løst. Det inkluderer foster-hunder jeg knapt kjenner før jeg ønsker de velkommen. 

Anonymkode: d7150...bf2

Ja hovedkonteksten i hi var hundefolks reaksjon. Ikke burbruk. Hundefolk friker helt ut bare ordet "bur" og "alene hjemme" nevnes. Og det er jo litt festlig da de som hyler og skriker ikke ser helheten i andres hundehold. De bare antar at hunden er ufrivelig låst inne og plages uten at de har den minste anelse om hvordan hunden har det. 

Om du aldri har sett en hund frivillig gå inn i et bur for å søke ro, har du sett få hunder. Eller bare vært veldig blind ;) se hunden og skjønn hunden, så vil du få et mer nyansert syn på hundehold. 

Anonymkode: 3cd01...cc8

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men dine hunder har vel da opplevd brann siden du uttaler deg så bastant?

Anonymkode: cfa93...ee4

Du tuller nå? 

Anonymkode: d7150...bf2

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Coolaid
Den 28.8.2016 at 0.42, Turbofaen skrev:

Snakk om å mangle forståelse av hva du leser. TS har kritisert folk for å legge seg opp i andres hundehold. Det har ikke TS selv gjort.

 

 

Og sånn kan vi holde på uendelig..... 

Tenk selv... ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

21 timer siden, Coolaid skrev:

Og sånn kan vi holde på uendelig..... 

Tenk selv... ;)

Hva mener du? Hvis jeg tolket deg feil, så gjerne utdyp hvorfor TS mangler selvinnsikt. Utifra hva du har uthevet, så virker du å mene at TS selv rammes av sin egen oppfording om å " Aksepter at folk har forskjellige liv og forskjellige måter å holde hund på. " men det kan jeg ikke se er tilfellet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet ikke om jeg tør å poste det her, men jeg er en av dem som har hunden min i bur når jeg er på jobb. Har forsøkt å ha henne løs, men hun springer bare rundt, uler, bjeffer og får ikke roet seg. Har filmet henne, og hun løper mellom viduet og døra hele tiden mens hun er alene...I buret derimot sovner hun momentant, og klarer seg mye bedre. Hun finner rett og slett roen i buret sitt. Jeg synes i utgangspunktet det er lenge for en hund å sitte i bur i 8 timer hver dag, men når det er det som tilsynelatende fungerer best, gjør jeg heller det fremfor å ha henne løs. Buret er kjempestort, og hun har flere typer underlag å ligge på hvis hun vil bytte. Hun får gode turer før og etter jobb, og sover sammen med meg i sengen om natta. 

Av mine kolleger på jobb er det samtlige som har hundene sine i bur når de er alene hjemme, og det virker som om det er normalen her. 

Anonymkode: eb40e...46d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å ha en hund i bur i 10 timer hver dag er ren dyremishandling!  Dette mennesket bør ikke få ha lov til å ha ansvaret for noe levende!!

Hilsen en person med to hunder som jeg kjører til dagmammaer hver dag. Hundene mine koser seg med lange turer i skogen og masse kos hver dag mens jeg er på jobb. Dette betaler jeg flere tusen for i mnd. Når jeg kommer hjem drar vi på trening sammen og finner på mye morro. De har meningsfylte liv, fult av kjærlighet!! 

De er kanskje 1-2 timer alene i løpet av en uke!

Har man ikke mulighet til å gi hundene et perfekt liv så dropp å skaff deg hund!  

 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Baremenneske

Så absolutt enig med TS😊 

...men vet om en del som ikke burde ha hund fordi de glemmer at ALLE hunder trenger  dressur...-og da ikke kun store "farlige" hunder, men store som små! Så er noen vesentlige ting til : hvordan bor du (hvor stor plass trenger hunden?), hvor "sprek" er du (hvor mye mosjon trenger den?) og hva slags hund passer nettopp deg!? Ikke alle passer til alle slags hunder😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg vet ikke om jeg tør å poste det her, men jeg er en av dem som har hunden min i bur når jeg er på jobb. Har forsøkt å ha henne løs, men hun springer bare rundt, uler, bjeffer og får ikke roet seg. Har filmet henne, og hun løper mellom viduet og døra hele tiden mens hun er alene...I buret derimot sovner hun momentant, og klarer seg mye bedre. Hun finner rett og slett roen i buret sitt. Jeg synes i utgangspunktet det er lenge for en hund å sitte i bur i 8 timer hver dag, men når det er det som tilsynelatende fungerer best, gjør jeg heller det fremfor å ha henne løs. Buret er kjempestort, og hun har flere typer underlag å ligge på hvis hun vil bytte. Hun får gode turer før og etter jobb, og sover sammen med meg i sengen om natta. 

Av mine kolleger på jobb er det samtlige som har hundene sine i bur når de er alene hjemme, og det virker som om det er normalen her. 

Anonymkode: eb40e...46d

Hvorfor ikke betale noen for å gå tur med hunden mitt på dagen?

Er jo flere hundetur firmaer, som har kunnskap og er flinke,

jeg synes alle som har hund burde å gjøre dette uavhengig om hunden er bur eller ikke.

Anonymkode: 46f6d...7e6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Snublefella skrev:

Å ha en hund i bur i 10 timer hver dag er ren dyremishandling!  Dette mennesket bør ikke få ha lov til å ha ansvaret for noe levende!!

Hilsen en person med to hunder som jeg kjører til dagmammaer hver dag. Hundene mine koser seg med lange turer i skogen og masse kos hver dag mens jeg er på jobb. Dette betaler jeg flere tusen for i mnd. Når jeg kommer hjem drar vi på trening sammen og finner på mye morro. De har meningsfylte liv, fult av kjærlighet!! 

De er kanskje 1-2 timer alene i løpet av en uke!

Har man ikke mulighet til å gi hundene et perfekt liv så dropp å skaff deg hund!  

 

det er litt sunt for hunden å lære seg å være alene. 10 timer pr dag alene, ja alltid for mye,men 1-2 timer i uken synes jeg var lite.

Pass på at de ikke utvikler seperasjon angst, og er helt avghenig av deg.

Familie medlem har en hund en cavalier 3 år, er aldri alene, dagtid dama, kvelden hn og dama, denne hunden er så ille ute, vi var å så på fotball, jeg sto og hold hunden i hendene mine, mens hn gikk for kjøpe en kaffe, hunden begynte å hyle og skrike, det var dødsflaut-og alle hørte og så på oss, og jeg måtte stå slik at hunden kunne se hn,flyttet jeg på meg begynte han hyle og pipe,og det er slik hele tiden, hunden er super stressa,

så jeg er mer for en mellom ting. og ja fikk med meg at det er noen som passer hunden, men jeg tror at hunder har godt av noen få alene timer pr dag :)

Anonymkode: 46f6d...7e6

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 minutter siden, AnonymBruker skrev:

det er litt sunt for hunden å lære seg å være alene. 10 timer pr dag alene, ja alltid for mye,men 1-2 timer i uken synes jeg var lite.

Pass på at de ikke utvikler seperasjon angst, og er helt avghenig av deg.

Familie medlem har en hund en cavalier 3 år, er aldri alene, dagtid dama, kvelden hn og dama, denne hunden er så ille ute, vi var å så på fotball, jeg sto og hold hunden i hendene mine, mens hn gikk for kjøpe en kaffe, hunden begynte å hyle og skrike, det var dødsflaut-og alle hørte og så på oss, og jeg måtte stå slik at hunden kunne se hn,flyttet jeg på meg begynte han hyle og pipe,og det er slik hele tiden, hunden er super stressa,

så jeg er mer for en mellom ting. og ja fikk med meg at det er noen som passer hunden, men jeg tror at hunder har godt av noen få alene timer pr dag :)

Anonymkode: 46f6d...7e6

"og de som passer hundene.

Anonymkode: 46f6d...7e6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Den 29.8.2016 at 19.05, AnonymBruker skrev:

Denne tråden er et prakteksempel på hvorfor TS følte behov for å lage tråden i utgangspunktet. Kjæledyrmafiaen på sitt beste! 

Anonymkode: df142...246

Vi kunne jo forsøkt et lite eksperiment, og satt deg i bur 10-15 timer daglig noen måneder. Så kunne du vendt tilbake til diskusjonen etterpå slik at vi fikk høre hvor vellykket det ble for din del.

En hund kan bli syk, akkurat som mennesker. Tenk deg hvilken tortur det er å ligge i et lite bur med minimal bevegelsesfrihet hvis du kjenner at du må kaste opp, eller gjøre fra deg. Hunden vil vente i det lengste med å gjøre fra seg inne uansett, men har den bevegelsesfrihet kan den i en krisesituasjon kaste opp ved døren, eller i en krok, og så ha mulighet til å fjerne seg fra dette. I et lite bur må den ligge midt oppe i dette i timevis.

Hvis man ikke har tid til å ta seg skikkelig av et dyr, synes jeg man skal avstå fra dyrehold. 

Anonymkode: 46e66...1ea

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

TS her

Nå skal jeg si at jeg har skumlest de fleste kommentarene, og ser at denne tråden har utviklet seg til noe jeg syns er svært uheldig. Min intensjon med tråden var verken å forsvare mitt egen dyrehold, eller lette på samvittigheten. Min intensjon var en bønn om at dere må slutte å angripe hverandre. Slutte å være bedrevitere. Slutte med antakelser. Og ikke minst akseptere at det er forskjellige måter å holde dyrehold på.

Dere angriper uten å vite mange vesentlige ting. Dere angriper uten å ha kjennskap til hvilke raser folk har. Hvilke forhold hunden bor i. Hvilken trening/stimuli hunden har i løpet av et døgn.

Dere beskylder meg for at hunden min sitter 10 timer i bur, 7 dager i uken. Med litt sunn fornuft, vil alle skjønne at det er ingen mennesker som arbeider under lovlige forhold som jobber 10 timer, 7 dager i uken = 70 timer ukentlig. 

Det er også individuelt fra hund til hund / raser, o.l. hvor stort søvnbehov individet har. Hvor mye aktivitet en hund har behov for. m.m. Husk det er MANGE forhold dere skal ha kjennskap til, før dere har noen som helst rett på å uttale dere om andres dyrehold / dyrevelferd. 

 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev:

det er litt sunt for hunden å lære seg å være alene. 10 timer pr dag alene, ja alltid for mye,men 1-2 timer i uken synes jeg var lite.

Pass på at de ikke utvikler seperasjon angst, og er helt avghenig av deg.

Familie medlem har en hund en cavalier 3 år, er aldri alene, dagtid dama, kvelden hn og dama, denne hunden er så ille ute, vi var å så på fotball, jeg sto og hold hunden i hendene mine, mens hn gikk for kjøpe en kaffe, hunden begynte å hyle og skrike, det var dødsflaut-og alle hørte og så på oss, og jeg måtte stå slik at hunden kunne se hn,flyttet jeg på meg begynte han hyle og pipe,og det er slik hele tiden, hunden er super stressa,

så jeg er mer for en mellom ting. og ja fikk med meg at det er noen som passer hunden, men jeg tror at hunder har godt av noen få alene timer pr dag :)

Anonymkode: 46f6d...7e6

Hunder er flokkdyr, i naturen er aldri hunder alene. Å være alene er totalt naturstridig. Så nei det er ikke SUNT for hunder å være alene.  Det er strengt talt helt unødvendig fra hundens perspektiv!  

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Et øyeblikk siden, dansk1 skrev:

TS her

Nå skal jeg si at jeg har skumlest de fleste kommentarene, og ser at denne tråden har utviklet seg til noe jeg syns er svært uheldig. Min intensjon med tråden var verken å forsvare mitt egen dyrehold, eller lette på samvittigheten. Min intensjon var en bønn om at dere må slutte å angripe hverandre. Slutte å være bedrevitere. Slutte med antakelser. Og ikke minst akseptere at det er forskjellige måter å holde dyrehold på.

Dere angriper uten å vite mange vesentlige ting. Dere angriper uten å ha kjennskap til hvilke raser folk har. Hvilke forhold hunden bor i. Hvilken trening/stimuli hunden har i løpet av et døgn.

Dere beskylder meg for at hunden min sitter 10 timer i bur, 7 dager i uken. Med litt sunn fornuft, vil alle skjønne at det er ingen mennesker som arbeider under lovlige forhold som jobber 10 timer, 7 dager i uken = 70 timer ukentlig. 

Det er også individuelt fra hund til hund / raser, o.l. hvor stort søvnbehov individet har. Hvor mye aktivitet en hund har behov for. m.m. Husk det er MANGE forhold dere skal ha kjennskap til, før dere har noen som helst rett på å uttale dere om andres dyrehold / dyrevelferd. 

 

Tråden har nok utviklet seg mot noe uheldig fordi flesteparten her synes hundeholdet ditt er meget uheldig!  10 timer i bur! Fysj du burde skamme deg!!!

Anonymkode: 819a7...a4b

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

42 minutter siden, dansk1 skrev:

TS her

Nå skal jeg si at jeg har skumlest de fleste kommentarene, og ser at denne tråden har utviklet seg til noe jeg syns er svært uheldig. Min intensjon med tråden var verken å forsvare mitt egen dyrehold, eller lette på samvittigheten. Min intensjon var en bønn om at dere må slutte å angripe hverandre. Slutte å være bedrevitere. Slutte med antakelser. Og ikke minst akseptere at det er forskjellige måter å holde dyrehold på.

Dere angriper uten å vite mange vesentlige ting. Dere angriper uten å ha kjennskap til hvilke raser folk har. Hvilke forhold hunden bor i. Hvilken trening/stimuli hunden har i løpet av et døgn.

Dere beskylder meg for at hunden min sitter 10 timer i bur, 7 dager i uken. Med litt sunn fornuft, vil alle skjønne at det er ingen mennesker som arbeider under lovlige forhold som jobber 10 timer, 7 dager i uken = 70 timer ukentlig. 

Det er også individuelt fra hund til hund / raser, o.l. hvor stort søvnbehov individet har. Hvor mye aktivitet en hund har behov for. m.m. Husk det er MANGE forhold dere skal ha kjennskap til, før dere har noen som helst rett på å uttale dere om andres dyrehold / dyrevelferd. 

 

Jeg skjønte tråden din og intensjonene med den. 

En av grunnene til at jeg ikke ønsker egen hund, er at jeg må forholde meg til andre hundefolk :P det er for mye hyl og skrik for min smak. 

Anonymkode: 3cd01...cc8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den ‎01‎.‎09‎.‎2016 at 9.35, Snublefella skrev:

Hunder er flokkdyr, i naturen er aldri hunder alene. Å være alene er totalt naturstridig. Så nei det er ikke SUNT for hunder å være alene.  Det er strengt talt helt unødvendig fra hundens perspektiv!  

Vi får være enig om være enig, og mente ikke at du var en dårlig eier, men jeg snakket mer genrelt.

Vi mennesker også flokkdyr, og jeg tror på at noen få timer pr dag alene for hunden er bra, da er den lærer seg å ikke bli avghengig av å alltid ha noen rundt seg hele tiden,. Dette er noe som læres,øve på,

 skulle det skje noe som gjør at hunden plutselig MÅ være alene, huff den kommer til å bli superstressa, og ikke ha det bra den tiden den må være alene. Er det ikke bedre å ha en hund som kan sitte hjemme å slappe, mens du/dere er borte?

Enn en hund som peser, løper fram og tilbake til dør og veranda og titter etter deg, som kanskje tisser inne pga stress?

Anonymkode: 46f6d...7e6

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev:

Vi får være enig om være enig, og mente ikke at du var en dårlig eier, men jeg snakket mer genrelt.

Vi mennesker også flokkdyr, og jeg tror på at noen få timer pr dag alene for hunden er bra, da er den lærer seg å ikke bli avghengig av å alltid ha noen rundt seg hele tiden,. Dette er noe som læres,øve på,

 skulle det skje noe som gjør at hunden plutselig MÅ være alene, huff den kommer til å bli superstressa, og ikke ha det bra den tiden den må være alene. Er det ikke bedre å ha en hund som kan sitte hjemme å slappe, mens du/dere er borte?

Enn en hund som peser, løper fram og tilbake til dør og veranda og titter etter deg, som kanskje tisser inne pga stress?

Anonymkode: 46f6d...7e6

Hundene er 6 år. De klarer fint å være alene i kortere perioder men vil aldri trives med å være alene i mange timer om gangen. Derfor tilrettelegger vi sånn at de slipper. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...