Gå til innhold

Vurderer å forlate henne... men er så usikker


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Vi har kranglet en god del de siste månene ukentlige til flere krangler i uka om alt mulig rart(hun blir sur og har vrangforestillinger om alt mulig rart) . Det er veldig  skuffende og det gjør meg lei... vi har nå vært sammen i ca 3 år men jeg vet at du hun sliter psykisk og det er egentlig ikke hennes feil.... jeg er så usikker jeg vet ikke hva jeg burde gjøre .. jeg elsker henne. 

 

Anonymkode: 62fa4...d3a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du oppretter en tråd på kvinneguidens-forum. Du heller mer mot å gjøre det slutt og du er kun den som innehar nok info om det er tilstrekkelig selv om du elsker henne.

Antar forholdet er slutt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vrangforestillinger..? 

Litt lettere å gi råd med mer informasjon :P Ellers må det jo enten bli slutt da, eller parterapi som noen sier.

Anonymkode: 47ad5...434

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det eneste alternativet som ikke duger er å ha det som nå. De to andre er å forsøke å gjøre noe med det (da forslår jeg å snakke med henne om det slik at dere kan forsøke å løse det i fellesskap, og deretter vurdere parterapi eller å gjøre det slutt. Om du er i tvil så tenker jeg at du i alle fall ikke har noe å tape på å snakke med henne om problemene og se om de kan løses. Om du er i tvil kun fordi det er ubehagelig og trist å gjøre det slutt, så vil tidspunktet der du blir nødt til å gjøre det uansett komme, og da er det like greit å gjøre det med en gang. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

32 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vi har kranglet en god del de siste månene ukentlige til flere krangler i uka om alt mulig rart(hun blir sur og har vrangforestillinger om alt mulig rart) . Det er veldig  skuffende og det gjør meg lei... vi har nå vært sammen i ca 3 år men jeg vet at du hun sliter psykisk og det er egentlig ikke hennes feil.... jeg er så usikker jeg vet ikke hva jeg burde gjøre .. jeg elsker henne. 

Anonymkode: 62fa4...d3a

Kan du skrive mer om hva hun gjør? Kan det være hun på en eller annen måte føler seg utrygg på deg/forholdet? Får hun hjelp med problemene sine? Hvis hun får det kan du bli med henne til behandler? (Mange med psykiske problemer sliter i relasjoner og føler seg fort avvist/utrygg etc, så kan hjelpe om behandler vet om konkrete problemstillinger så de kan jobbes med..)

Anonymkode: 96cff...664

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får hun hjelp for problemene sine? Det er vanskelig å si at du skal fortsette å prøve om ikke hun jobber med problemene sine. Jeg ville ha snakket med henne og fortalt hvordan du føler det. Men samtidig jeg vet ikke hvilke ting hun sliter med, og om du er redd for at hun blir å gjøre noe dumt?

Det er ikke lett å forholde seg til mennesker med psykiske lidelser, spesielt om man elsker dem. Men du må også ta hensyn til deg selv. Om hun går til psykolog kan du jo snakke med h*n, psykologen kan ikke behandle deg samtidig som henne, med h*n vil nok kunne gi deg råd hvordan du skal gå frem. Kanskje parterapi? 

Lykke til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så det du sier er at hun er psykotisk? Hvilke vrangforestillinger er det hun har? 

Anonymkode: 24e98...abf

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Vi har kranglet en god del de siste månene ukentlige til flere krangler i uka om alt mulig rart(hun blir sur og har vrangforestillinger om alt mulig rart) . Det er veldig  skuffende og det gjør meg lei... vi har nå vært sammen i ca 3 år men jeg vet at du hun sliter psykisk og det er egentlig ikke hennes feil.... jeg er så usikker jeg vet ikke hva jeg burde gjøre .. jeg elsker henne. 

 

Anonymkode: 62fa4...d3a

Det høres ut som du er lei. Kanskje en pause hadde vært greit, til å tenke igjennom om du vil fortsette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Vi har kranglet en god del de siste månene ukentlige til flere krangler i uka om alt mulig rart(hun blir sur og har vrangforestillinger om alt mulig rart) . Det er veldig  skuffende og det gjør meg lei... vi har nå vært sammen i ca 3 år men jeg vet at du hun sliter psykisk og det er egentlig ikke hennes feil.... jeg er så usikker jeg vet ikke hva jeg burde gjøre .. jeg elsker henne. 

 

Anonymkode: 62fa4...d3a

Du skriver at dere har vært sammen i ca 3 år og at du elsker henne, i tillegg så sliter hun psykisk sier du og at det egentlig ikke er hennes feil. Nå skriver du ikke hva årsaken til at dere krangler er, men hva med å prøve og hjelpe henne? Prøv å se problemene fra hennes side. Dere har vært sammen en god stund og du elsker henne. Kanskje det er noe du kan gjøre for å gjøre kranglene mindre også, det må alltid to til for å lage en krangel. Første bud for å få ting bedre er iallefall kommunikasjon og det å vise forståelse for hverandre så langt det går.

Men det er litt vanskelig å gi råd når du ikke skriver mer. Hva slags vrangforestillinger er det hun har, og har hun noen grunn til det? Har hun vrangforestillinger når det gjelder deg og hva du gjør pga noe du har gjort tidligere, eller er det direkte vrangforestillinger for det meste uten grunn? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De fleste av vrangforestillingene går i at, la oss si at jeg lager middag for henne og setter opp til en fin kveld. Hun vil da konstant spørre "Er det noe mer du vil ha fra meg? Er du ute etter noe?"  og gang på gang  beroliger  jeg henne men det begynner igjen etter en stund, og så starter kranglingen.

Vi krangler også ofte om  at  jeg kan høre på det som angår henne og gi råd, men når det kommer til det jeg liker la oss si at hun liker en artist, men det gjør ikke jegog  sier "Dessverre  falt ikke den artisen i smak hos meg" da blir hun lei seg og begynner å kjefte, skrike og si  ufine ting. 

Hun roer seg ned dagen etter på, og later som om alt er normalt.

Jeg vet ikke hva jeg skal gjøre, og jeg er drittlei.

Anonymkode: 62fa4...d3a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Vi har kranglet en god del de siste månene ukentlige til flere krangler i uka om alt mulig rart(hun blir sur og har vrangforestillinger om alt mulig rart) . Det er veldig  skuffende og det gjør meg lei... vi har nå vært sammen i ca 3 år men jeg vet at du hun sliter psykisk og det er egentlig ikke hennes feil.... jeg er så usikker jeg vet ikke hva jeg burde gjøre .. jeg elsker henne. 

 

Anonymkode: 62fa4...d3a

Du får veie fordelene opp mot ulempene. Hvilke grunner har du for å bli kontra gå?

Og er hun villig til å snakke om eller få hjelp for sine problemer? Eller innser hun at hun har et problem? Dette er jo ganske avgjørende for å kunne jobbe med forholdet deres

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, AnonymBruker skrev:

De fleste av vrangforestillingene går i at, la oss si at jeg lager middag for henne og setter opp til en fin kveld. Hun vil da konstant spørre "Er det noe mer du vil ha fra meg? Er du ute etter noe?"  og gang på gang  beroliger  jeg henne men det begynner igjen etter en stund, og så starter kranglingen.

Vi krangler også ofte om  at  jeg kan høre på det som angår henne og gi råd, men når det kommer til det jeg liker la oss si at hun liker en artist, men det gjør ikke jegog  sier "Dessverre  falt ikke den artisen i smak hos meg" da blir hun lei seg og begynner å kjefte, skrike og si  ufine ting. 

Hun roer seg ned dagen etter på, og later som om alt er normalt.

Jeg vet ikke hva jeg skal gjøre, og jeg er drittlei.

Anonymkode: 62fa4...d3a

Svarer du helt sant på disse spørsmålene? Hvis min kjære hadde spurt om jeg var ute etter mer så hadde jeg muligens med ett stort smil svart "selvfølgelig, du er ekstremt tiltrekkende".

Angående artistkrangelen. Selv om hun er psykisk litt rar, så bør hun oppføre seg greit. 

Jeg fraråder deg å få barn med henne, og anbefaler brudd dersom du har ønske om å få barn. Å oppdra barn med ei ustabil dame uten folkeskikk anbefales ikke.

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

De fleste av vrangforestillingene går i at, la oss si at jeg lager middag for henne og setter opp til en fin kveld. Hun vil da konstant spørre "Er det noe mer du vil ha fra meg? Er du ute etter noe?"  og gang på gang  beroliger  jeg henne men det begynner igjen etter en stund, og så starter kranglingen.

Vi krangler også ofte om  at  jeg kan høre på det som angår henne og gi råd, men når det kommer til det jeg liker la oss si at hun liker en artist, men det gjør ikke jegog  sier "Dessverre  falt ikke den artisen i smak hos meg" da blir hun lei seg og begynner å kjefte, skrike og si  ufine ting. 

Hun roer seg ned dagen etter på, og later som om alt er normalt.

Jeg vet ikke hva jeg skal gjøre, og jeg er drittlei.

Anonymkode: 62fa4...d3a

Det hørtes litt ekstremt ut ja. Har hun vært slik i 3 år eller har hun blitt verre? Hvis du har prøvd å snakke med henne uten at det hjelper og dere ikke har barn sammen hadde jeg nok vurdert å bryte ut av forholdet ja. Ikke bra for deg å leve slik. Hvis hun har for store problemer med seg selv som ikke angår deg, er det ikke mye du kan gjøre. Det må hun innse å gjøre noe med selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

De fleste av vrangforestillingene går i at, la oss si at jeg lager middag for henne og setter opp til en fin kveld. Hun vil da konstant spørre "Er det noe mer du vil ha fra meg? Er du ute etter noe?"  og gang på gang  beroliger  jeg henne men det begynner igjen etter en stund, og så starter kranglingen.

Vi krangler også ofte om  at  jeg kan høre på det som angår henne og gi råd, men når det kommer til det jeg liker la oss si at hun liker en artist, men det gjør ikke jegog  sier "Dessverre  falt ikke den artisen i smak hos meg" da blir hun lei seg og begynner å kjefte, skrike og si  ufine ting. 

Hun roer seg ned dagen etter på, og later som om alt er normalt.

Jeg vet ikke hva jeg skal gjøre, og jeg er drittlei.

Anonymkode: 62fa4...d3a

Kjære deg, det du skal gjøre er å gå din vei, eller kanskje til og med løpe. Du skal ikke finne deg i å bli behandlet sånn som dette!

Når du er snill skal hun bli glad, når du er slem får hun kjefte. Er det motsatt er det noe alvorlig galt.Det at hun later som alt er fint og ikke viser tegn til anger, er i hvertfall et faresignal. Og det er hennes ansvar å rydde opp i sin egen psyke, ikke din!

Anonymkode: c050b...d3c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet ikke helt hva jeg skal tro her jeg.  Det er jo bare din side og dine opplevelser som ligger til grunn her. Du tar en enkelt sak og sier hun reagerer slik og sånn. Så enkelt er det ikke. Trenger litt mer bakgrunnsinformasjon om hva som ledet til hva. 

Anonymkode: 58f4a...dea

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vet ikke helt hva jeg skal tro her jeg.  Det er jo bare din side og dine opplevelser som ligger til grunn her. Du tar en enkelt sak og sier hun reagerer slik og sånn. Så enkelt er det ikke. Trenger litt mer bakgrunnsinformasjon om hva som ledet til hva. 

Anonymkode: 58f4a...dea

Selvfølgelig er det så enkelt! Man behøver ikke vite grunnene til at mennesker oppfører seg råttent før man drar sin vei. Man bør gå.

Mennesker har selv ansvar for å ikke oppføre seg råtrent, det er ikke kjæresten som har ansvar for å oppdra de.

Anonymkode: c050b...d3c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...