Gå til innhold

Satans røykvarsler


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Kjære vene, det holder på å rable for meg her! Jeg bor en stor bygård med mange leiligheter. Jeg har siden i fredag kveld hørt pip fra røykvarsler som sier ifra om at batteriet er i ferd med å bli brukt opp. Denne ene, lille pipet tar helt knekken på meg. Hvert pip blir mer irriterende. Jeg har forsøkt å lokalisere hvor lyden kommer fra, men klarer ikke finne ut av det da pipet er så kort. Noen som vet hvor lenge en røykvarsler kan pipe på denne måten? 

Mvh

Søvnløs og frustrert

Anonymkode: 9caed...d75

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kjære vene, det holder på å rable for meg her! Jeg bor en stor bygård med mange leiligheter. Jeg har siden i fredag kveld hørt pip fra røykvarsler som sier ifra om at batteriet er i ferd med å bli brukt opp. Denne ene, lille pipet tar helt knekken på meg. Hvert pip blir mer irriterende. Jeg har forsøkt å lokalisere hvor lyden kommer fra, men klarer ikke finne ut av det da pipet er så kort. Noen som vet hvor lenge en røykvarsler kan pipe på denne måten? 

Mvh

Søvnløs og frustrert

Anonymkode: 9caed...d75

Er det i din leiilighet at det piper?

Har du mer enn  1 røykvarsler?

I så fall ta ut batteriet i en av de, hør om det blir stille. Blir det stille, er det denne som trenger nytt batteri. Hvis ikke det blir stille, prøv det samme på neste røykvarsler osv

Anonymkode: 8bd81...7fc

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kjære vene, det holder på å rable for meg her! Jeg bor en stor bygård med mange leiligheter. Jeg har siden i fredag kveld hørt pip fra røykvarsler som sier ifra om at batteriet er i ferd med å bli brukt opp. Denne ene, lille pipet tar helt knekken på meg. Hvert pip blir mer irriterende. Jeg har forsøkt å lokalisere hvor lyden kommer fra, men klarer ikke finne ut av det da pipet er så kort. Noen som vet hvor lenge en røykvarsler kan pipe på denne måten? 

Mvh

Søvnløs og frustrert

Anonymkode: 9caed...d75

Ja, det vet jeg men jeg er i tvil om du vil vite at de holder på minst en måned. 

Kontroller din egen røykvarsler slik at problemet ikke er den. Synes det skal være utrolig at du hører naboens røykvarsler. 

Og ja, du har min største medfølelse. 

Anonymkode: 0f76c...ce2

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den kan pipe i måneder og ukesvis. Hvertfall om det er en slik med to batterier i, den begynner da å pipe når det ene batteriet er tomt og den begynner på reservebatteriet. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kjære vene, det holder på å rable for meg her! Jeg bor en stor bygård med mange leiligheter. Jeg har siden i fredag kveld hørt pip fra røykvarsler som sier ifra om at batteriet er i ferd med å bli brukt opp. Denne ene, lille pipet tar helt knekken på meg. Hvert pip blir mer irriterende. Jeg har forsøkt å lokalisere hvor lyden kommer fra, men klarer ikke finne ut av det da pipet er så kort. Noen som vet hvor lenge en røykvarsler kan pipe på denne måten? 

Mvh

Søvnløs og frustrert

Anonymkode: 9caed...d75

Ps

Invester i røykvarslere med 10-årsbatteri :)

Og tips dine naboer om dette :)

Anonymkode: 8bd81...7fc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kjære vene, det holder på å rable for meg her! Jeg bor en stor bygård med mange leiligheter. Jeg har siden i fredag kveld hørt pip fra røykvarsler som sier ifra om at batteriet er i ferd med å bli brukt opp. Denne ene, lille pipet tar helt knekken på meg. Hvert pip blir mer irriterende. Jeg har forsøkt å lokalisere hvor lyden kommer fra, men klarer ikke finne ut av det da pipet er så kort. Noen som vet hvor lenge en røykvarsler kan pipe på denne måten? 

Mvh

Søvnløs og frustrert

Anonymkode: 9caed...d75

Du har sikkert forsikret deg om at dette ikke er din røykvarsler?

Det finnes kanskje en vaktmester i bygården du kan kontakte som kan sjekke dette?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er jo selvsagt ikke min egen røykvarsler det piper fra. Lyden kommer helt bestemt fra et annet sted, en naboleilighet eller fra loftet (bor i øverste etasje).

Anonymkode: 9caed...d75

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ps

Invester i røykvarslere med 10-årsbatteri :)

Og tips dine naboer om dette :)

Anonymkode: 8bd81...7fc

Ti årsbatteriene går og ut på dato. 

Der må jo være et styre eller noen ansvarlige å kontakte før ts blie "hodegal".

Anonymkode: 0f76c...ce2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Ti årsbatteriene går og ut på dato. 

Der må jo være et styre eller noen ansvarlige å kontakte før ts blie "hodegal".

Anonymkode: 0f76c...ce2

Ser ikke helt hvordan styret kan hjelpe meg når lyden er så vanskelig å lokalisere. Tror jeg skal ta meg en ny runde i natt, når det er blitt stille ute, og luske rundt og lytte.:ninja:

Anonymkode: 9caed...d75

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser det er laget en annen tråd hvor det klages over ungdommer som bråker. Tar heller dette når som helst!

Anonymkode: 9caed...d75

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev:

Ser det er laget en annen tråd hvor det klages over ungdommer som bråker. Tar heller dette når som helst!

Anonymkode: 9caed...d75

Du vil heller ha bråkende ungdomsgjeng enn en røykvarsler som kommer med små pip
?

Anonymkode: 8bd81...7fc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev:

Du vil heller ha bråkende ungdomsgjeng enn en røykvarsler som kommer med små pip
?

Anonymkode: 8bd81...7fc

Helt klart.

Anonymkode: 9caed...d75

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja, det vet jeg men jeg er i tvil om du vil vite at de holder på minst en måned. 

Kontroller din egen røykvarsler slik at problemet ikke er den. Synes det skal være utrolig at du hører naboens røykvarsler. 

Og ja, du har min største medfølelse. 

Anonymkode: 0f76c...ce2

Takk for medfølelse! I gamle bygårder av mur bærer lyd overraskende godt.

Anonymkode: 9caed...d75

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Helt klart.

Anonymkode: 9caed...d75

Som også bedriver skadeverk? :klo:

Anonymkode: 8bd81...7fc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan du ikke ta det opp med naboene dine da? Det må du jo uansett gjøre når du finner det ut hvilke leilighet det er snakk om, men dette vil jo spare deg for tid og energi. 

Anonymkode: aac10...948

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev:

Som også bedriver skadeverk? :klo:

Anonymkode: 8bd81...7fc

Trodde det var snakk om at det var ungdommer som ropte til hverandre.

Anonymkode: 9caed...d75

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev:

Trodde det var snakk om at det var ungdommer som ropte til hverandre.

Anonymkode: 9caed...d75

Det var vel ikke kun roping

Anonymkode: 8bd81...7fc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev:

Det var vel ikke kun roping

Anonymkode: 8bd81...7fc

HI lød som følger: 

"En gjeng med ungdommer har holdt på med roping (til hverandre)  ett stykke bortenfor her jeg bor i over 1 time.

Hva kan gjøres?"

Anonymkode: 9caed...d75

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev:

HI lød som følger: 

"En gjeng med ungdommer har holdt på med roping (til hverandre)  ett stykke bortenfor her jeg bor i over 1 time.

Hva kan gjøres?"

Anonymkode: 9caed...d75

Deretter var det utløsing av bilalarm med mere

Anonymkode: 8bd81...7fc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

HI lød som følger: 

"En gjeng med ungdommer har holdt på med roping (til hverandre)  ett stykke bortenfor her jeg bor i over 1 time.

Hva kan gjøres?"

Anonymkode: 9caed...d75

La oss nå ikke spore av denne røkvarslingstråden.

Anonymkode: 8bd81...7fc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...