Gå til innhold

En veldig spesiell situasjon.. Møtte en i fengsel..


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Ja, du leste riktig. 

 

Korversjon av historien: 

jeg ble satt i varetekt pga noe noen personer jeg var involvert i i fortiden har gjort. Jeg satt der i 3 uker. Jeg er en "normal" dame med utdannelse, jobb, en god familie og oppegående venner. Aldri vært borte politiet før. 

I fengselet møtte jeg en mann. Han satt der inne pga noe "alle" kan gjøre. Altså ikke drap, sedelighet, eller andre grusomheter. 

Han var helt spesiell, og vi fikk en utrolig god kjemi. Men selvfølgelig, vi satt i fengsel, og i fengsel får man ikke ølbriller, man får fengselsbriller. 

Men jeg klarer ikke å få denne mannen ut av tankene. Nå er det fem uker siden jeg så han sist, og han slipper ut om ca 2 mnd. 

Kjemien mellom oss var til å ta og føle på. De andre spurte om vi hadde gått bort og forelsket oss, men vi lo av deg. Snakket aldri om sånne ting, men vi sendte små lapper frem og tilbake (ja, 6. klasse nivå, men det er det man får gjort i fengsel. Man får ikke sendt SMS liksom) vi lo utrolig mye sammen, han tok en gang hånden min i sin og holdt den akkurat litt for lenge. De andre mobbet han med at det gnistret i øynene hans når han så på meg. 

Han fikk telefonnummeret mitt, men gudene vet om han ringer når han kommer ut. Noe han sikkert ikke gjør. Fikk høre fra en annen at de trodde han hadde dame, men ingen visste. 

Jeg vet dette er feil, det er helt feil, men han er alt jeg tenker på 24/7. Vi er i slutten av 30 årene begge to. 

Jeg blir helt oppgitt over meg selv. Kan ikke snakke med noen om dette, så jeg måtte få det ut. 

Anonymkode: 26d8b...d05

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Forstår ikke helt hva som er feil, jeg. Hvis han har gjort noe "alle" kan gjøre så kan det ikke være så alvorlige saker.. og det går an å ikke være så a4 på ting heller :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Problemet er at vi møttes i fengsel 😅 

 

Uansett så vet jeg jo ikke om jeg noensinne hører fra han igjen. Jeg tviler nok på det. 

Anonymkode: 26d8b...d05

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sett det en del ganger i annen sammenheng: To mennesker i "samme situasjon" i en institusjon som gir søt musikk. Dette fungerer sjeldent på utsiden.

Kanskje ringer han, kanskje ikke. Ingen vet.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvilket fengsel har du vært i der menn og kvinner omgåes? 

Anonymkode: 61da5...8d7

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det fyllekjøring så er det ikke så farøig. Er det svindel så syns jeg det er verre selv om "alle" kan gjøre det. Men uansett å møte noen i fengsel ville jeg glemt.

Anonymkode: 6fad2...880

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er det fyllekjøring så er det ikke så farøig. Er det svindel så syns jeg det er verre selv om "alle" kan gjøre det. Men uansett å møte noen i fengsel ville jeg glemt.

Anonymkode: 6fad2...880

Seriøst? Er ikke fyllekjøring så farlig? Jeg synes det er mye verre enn feks økonomisk svindel.

 

ts: liker du mannen så hvorfor ikke? 😊

Anonymkode: 1ce04...9ad

  • Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

24 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvilket fengsel har du vært i der menn og kvinner omgåes? 

Anonymkode: 61da5...8d7

Blandingsfengsel da, antar jeg?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du liker mannen og ikke anser forbrytelsen han har gjort for så alvorlig at du ikke kan leve med det, hva er det da som stopper deg? :)

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Elefantenirommet skrev:

Blandingsfengsel da, antar jeg?

:opplyser: Menn og kvinner i varetekt sitter adskilt i fengselet. 

Anonymkode: 61da5...8d7

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil ikke si hvor jeg satt, men menn og kvinner er som regel blandet i "luftetiden" man har ute i frisk luft. På de tre ukene i fengsel, så lærte jeg mye om hvordan fengsel fungerer. 

Det finnes kun tre rene kvinnefengsler i landet. De aller fleste er blanding. 

Ja, jeg er redd det ikke vil fungere i virkeligheten. Jeg får han bare ikke ut av tankene. Det er selvpining å tenke så mye på han. 

Anonymkode: 26d8b...d05

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Elefantenirommet skrev:

Hvis du liker mannen og ikke anser forbrytelsen han har gjort for så alvorlig at du ikke kan leve med det, hva er det da som stopper deg? :)

Jeg regner ikke med at jeg hører fra han igjen, også er det det sosiale stigmaet som følger med da...... Jeg tror både familie og venner hadde fått seg en knekk om jeg sa jeg var blitt forelsket i en i fengselet. 

Anonymkode: 26d8b...d05

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev:

Jeg regner ikke med at jeg hører fra han igjen, også er det det sosiale stigmaet som følger med da...... Jeg tror både familie og venner hadde fått seg en knekk om jeg sa jeg var blitt forelsket i en i fengselet. 

Anonymkode: 26d8b...d05

Hvorfor er det verre at denne mannen har vært i fengsel, enn at du har vært det?

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Jeg regner ikke med at jeg hører fra han igjen, også er det det sosiale stigmaet som følger med da...... Jeg tror både familie og venner hadde fått seg en knekk om jeg sa jeg var blitt forelsket i en i fengselet. 

Anonymkode: 26d8b...d05

Kunne jo bare sagt dere møttes på Tinder. :) Hadde jo ikke trengt å fortelle alle alt om hans fortid. Det har jo ikke de noe med. 

Endret av Elefantenirommet
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg regner ikke med at jeg hører fra han igjen, også er det det sosiale stigmaet som følger med da...... Jeg tror både familie og venner hadde fått seg en knekk om jeg sa jeg var blitt forelsket i en i fengselet. 

Anonymkode: 26d8b...d05

Hvorfor? Du satt jo inne du også. Hva sier man? Like barn leker best?

Anonymkode: 448cf...8f3

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vil ikke si hvor jeg satt, men menn og kvinner er som regel blandet i "luftetiden" man har ute i frisk luft. På de tre ukene i fengsel, så lærte jeg mye om hvordan fengsel fungerer. 

Det finnes kun tre rene kvinnefengsler i landet. De aller fleste er blanding. 

Ja, jeg er redd det ikke vil fungere i virkeligheten. Jeg får han bare ikke ut av tankene. Det er selvpining å tenke så mye på han. 

Anonymkode: 26d8b...d05

Du har under ingen omstendigheter sittet fengslet i Norge. 

Anonymkode: 61da5...8d7

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du har under ingen omstendigheter sittet fengslet i Norge. 

Anonymkode: 61da5...8d7

Hvorfor sier du det? Jeg vet at ikke langt herfra så er det et fengsel som har kvinner og menn. Finnestad tror jeg det heter. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, TheGirlWhoWaited skrev:

Hvorfor er det verre at denne mannen har vært i fengsel, enn at du har vært det?

Enig! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja, det er ikke verre i mine øyne, men i familie og venners, og loven - så var nå jeg uskyldig og satt "bare i varetekt", mens han er skyldig i det han har gjort. 

Jeg satt i Norge, og det er flere steder det sitter både kvinner og menn. Det er mer normalt enn rene menn og kvinnefengsler. :) 

Anonymkode: 26d8b...d05

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ISeeYouCreep
AnonymBruker skrev (På 27.8.2016 den 22.53):

Er det fyllekjøring så er det ikke så farøig. Er det svindel så syns jeg det er verre selv om "alle" kan gjøre det. Men uansett å møte noen i fengsel ville jeg glemt.

Anonymkode: 6fad2...880

 

Endret av Nasse Nøff ❤
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...