Gå til innhold

Sitter helt fast, gjør jeg ikke?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Har allerede en lignende tråd ute men pga dårlig respons så prøver jeg igjen :) 

Hei, jeg er en mann oppi tyveårene som føler han sitter veldig fast i forhold til det med jobb å utdanning. Og er derfor litt usikker på hva jeg skal gjøre videre med livet. Tanken er ærlig talt veldig deprimerende. 

Så litt om grunnen til dette. Jeg har aldri hatt en jobb i hele mitt liv, fra 12års alderen å frem til jeg var rundt 18 var hardt preget av en kronisk sykdom jeg har og fikk derfor aldri fullført videregående skole, fikk aldri tatt et eneste fag faktisk. Når jeg ble 18-19 så roet sykdommen seg ned fysisk men jeg satt igjen med en del psykiske problemer som resultat, det + at jeg generelt har hatt en tøff oppvekst selv utenom sykdommen. Når jeg ble litt eldre prøvde jeg å ta opp skolen igjen. Men så kom jeg oppi enda en livskrise å droppet ut (mistet min mor). Tiden fløy å nå sitter jeg her å føler meg ganske fuckd helt ærlig.

Har ingenting på CV'en annet enn store hull, aldri vært i arbeid så jeg har aldri fått noe erfaring. Har ikke studiekompetanse, ikke i nærheten en gang. Driver å gjør meg ferdig med det via 23/5 regelen, men selv etter at det er over vil jeg mangle relevant praksis for å få godkjent studiekompetansen min. 

Er ganske rådvill egentlig, Er ikke bare bare å skaffe seg en jobb heller. Jeg har prøvd, ganske hardt også, men det ser ut som at Cv'en min er så dårlig at den ryker rett i nei bunka. Er frisk å arbeidsfør nå men problemet ligger jo i det å få seg jobb når Cv'en er et mareritt. 

Noen som har noen tips? 

Anonymkode: 98b89...9f9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei,

skjønner at situasjonen er vanskelig, og det nok ikke lett å få en jobb direkte nå, så her er noen forslag for å hjelpe å komme i jobb senere:

1: Fullfør utdanning yrkesrettet, eller stuidekompetanse og høyere utdanning.

2: Ta kontakt med NAV og forhør deg om det er mulig å få til arbeidspraksis, (NAV sender deg på jobb i en bedrift, og du får en liten lønn av NAV). Da får du bygget opp realkompetanse, og er du heldig kan bedriften ansette deg om de har kapasitet og liker arbeidet du har gjort.

3: Vikarbyrå: Det er mange vikarbyråer som søker etter vikarer til forskjellige jobber som ikke krever utdanning. Her er det lettere å komme inn og også her får du bygget realkompetanse, og kommer ut til uilke steder som kanskje senere har behov for en ekstra fast ansatt (om du er veldig heldig)

Lykke til! :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...