Gå til innhold

Ikke egen postkasse.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

21 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men posten vil ikke komme i din postkasse så lenge der ikke står navn på den. De vil nok fortsette å legge den i den "kjente" postkassen som de vet hører til adressen, frem til der kommer navn på din postkasse. Kan det ordnes med å klistre en lapp med ditt navn på frem til du får skilt på din? Ta masse teip over eller noe slik at den ikke forsvinner i regnvær :P

Anonymkode: 7d902...ede

Jeg har skrevet flere ganger at mitt navn står på postkassen,men at posten min kommer i hennes postkasse allikevel.

Anonymkode: 52c14...50a

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du kan ringe eller sende e-post/melding på nett til postens kundeservice og be dem om å bruke postkassen med ditt navn på. Kan hende postbudet jobber på gammel vane, men det skal ikke være slik at leietakers post skal i huseiers postkasse.

Anonymkode: 1d860...030

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du kan ringe eller sende e-post/melding på nett til postens kundeservice og be dem om å bruke postkassen med ditt navn på. Kan hende postbudet jobber på gammel vane, men det skal ikke være slik at leietakers post skal i huseiers postkasse.

Anonymkode: 1d860...030

Ok,takk :) Skal gjøre det.

Anonymkode: 52c14...50a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, applestories skrev:

 

Uadressert reklame kommer det jo bare en av per adresse, da må isåfall postbudet velge hvem som skal få den.

Det er bare tull. Her kommer det uadressert reklame i begge postkassene, selv om vi har klistremerke med nei takk til reklame.

 

 

Jeg synes det er rart at posten din ikke kommer i din postkasse, men jeg vet av erfaring at de ikke er så flinke til å sjekke hva som står på postkassen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Brimi skrev:

Det er bare tull. Her kommer det uadressert reklame i begge postkassene, selv om vi har klistremerke med nei takk til reklame.

 

 

Jeg synes det er rart at posten din ikke kommer i din postkasse, men jeg vet av erfaring at de ikke er så flinke til å sjekke hva som står på postkassen.

Andre menneskers erfaringer er ikke "tull".

Det er selvsagt beklagelig at du opplever dårlig service fra Posten, her hvor jeg bor har vi ikke problemer med for mye reklame.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Brimi skrev:

Det er bare tull. Her kommer det uadressert reklame i begge postkassene, selv om vi har klistremerke med nei takk til reklame.

 

 

Jeg synes det er rart at posten din ikke kommer i din postkasse, men jeg vet av erfaring at de ikke er så flinke til å sjekke hva som står på postkassen.

Kanskje jeg må sette opp et digert skilt "se her postmann!" :) Neida,får vel prøve å ordne det på et vis.

Anonymkode: 52c14...50a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev:

Kanskje jeg må sette opp et digert skilt "se her postmann!" :) Neida,får vel prøve å ordne det på et vis.

Anonymkode: 52c14...50a

Vurderte faktisk å gjøre det samme selv tidligere i dag, da jeg skrudde opp en postkasse for et hus som skal leies ut! :ler:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, applestories skrev:

Andre menneskers erfaringer er ikke "tull".

Det er selvsagt beklagelig at du opplever dårlig service fra Posten, her hvor jeg bor har vi ikke problemer med for mye reklame.

Når det blir framsatt som fakta og ikke som erfaring så får man sånne svar. Det ordnet seg til slutt med reklamen :)

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kanskje jeg må sette opp et digert skilt "se her postmann!" :) Neida,får vel prøve å ordne det på et vis.

Anonymkode: 52c14...50a

Jeg gjorde faktisk det :P Satte opp et skilt hvor det stod "LES" med pil opp til klistremerket :fnise: Det funket :danse:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blondie65

Du nevner at husverten din har postboks. Du er usikker på om hun henter posten hver dag. Mitt spørsmål blir da:

Er adressen til husvert lignende

1) Navn Navnesen

Postboks 1234

5678 Poststed

eller

2) Navn Navesen

Juksegaten 12

5678 Posted

 

Hvis 1) og dette er sin adresse også vil det aldri komme post i postkassen din. Hvis du derimot har samme adresse som 2) der ditt navn står alene, slik:

Ditt Navn

Juksegaten 12

5678 Poststed

vil det hjelpe å sette navn på postkassen.

 

Hvis det derimot står

Ditt Navn

c/o Navn Navnesen

Juksegaten 12

5678 Posten

vil nok din post havne i hennes postkasse.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, Brimi skrev:

Det er bare tull. Her kommer det uadressert reklame i begge postkassene, selv om vi har klistremerke med nei takk til reklame.

Er klistermerkene på lokket? Kanskje dersom dere klistrer det under der man løfter lokket slik at postmannen kan se det når han legger i post. Når de er på lokket blir jo lokket løftet og de syns ikke lenger

Anonymkode: 0fa0e...f64

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 timer siden, fruBeist skrev:

Hvorfor skal huseier ha mulighet til å se hvor leietakeren får post og pakker fra? Jeg hadde ikke godtatt å dele postkasse med andre enn de som hører til min egen husholdning.

Hvorfor skulle det være så viktig? Sensitiv post har jo gjerne anonyme konvolutter, eller blir sendt rekvirert. Det bryr meg nada, så spennende er ikke livet mitt altså :P  Hos oss hadde det i alle fall ikke vært mulighet å bare henge opp to ekstra postkasser i en bygård der alle postkassene er like og henger på et allerede fullt stativ. 

Anonymkode: 5440e...b6a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du egen postkasse med tydelig navn på, og omadressering til den adressen, så skal posten din komme dit. Budet er pliktig til å registrere dette, og levere riktig. Det kan ta litt tid før det er oppdatert i datasystemet (budene bruker digital rutebok), men maks en uke. Dette vil derimot ikke ha noe å si for hvor budet skal legge posten, kun hvor posten blir sortert maskinelt (er det kun en postkasse registrert med navn på adressen vil posten din sorteres dit, men budet skal altså ikke legge posten i feil kasse ute). Ring kundeservice og registrer en klage, så lenge du vet du har gjort ditt (tydelig navn på kassen og riktig adresse på posten) er dette bare slurv. 

Hilsen postbud.  

Anonymkode: cc92f...efb

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 timer siden, applestories skrev:

Kan dette komme an på om postbudet gidder å sortere post som skal til samme adresse i to ulike bunker, alt etter hvilket navn som blir brukt?

Uadressert reklame kommer det jo bare en av per adresse, da må isåfall postbudet velge hvem som skal få den.

Nei, uadressert post kommer per postkasse (som ikke er reservert), ikke per adresse. 

Anonymkode: cc92f...efb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei, uadressert post kommer per postkasse (som ikke er reservert), ikke per adresse. 

Anonymkode: cc92f...efb

Det er tydeligvis mange ulike erfaringer her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, applestories skrev:

Det er tydeligvis mange ulike erfaringer her.

Jeg jobber med dette og vet hvordan det fungerer.

Reklamen blir beregnet per postkasse uten reservasjon, ut fra hva som til enhver tid er registrert i digital rutebok. Dersom ruten til budet har 150 postkasser som ikke er reservert får han tilsendt 150 stk reklamer - selv om det kun er 100 eller 80 unike adresser.

Om du derimot har et bud som ikke gjør jobben sin som han skal, eller ikke vet hvordan ting foregår, det vet jeg ikke noe om. 

Anonymkode: cc92f...efb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Jeg jobber med dette og vet hvordan det fungerer.

Reklamen blir beregnet per postkasse uten reservasjon, ut fra hva som til enhver tid er registrert i digital rutebok. Dersom ruten til budet har 150 postkasser som ikke er reservert får han tilsendt 150 stk reklamer - selv om det kun er 100 eller 80 unike adresser.

Om du derimot har et bud som ikke gjør jobben sin som han skal, eller ikke vet hvordan ting foregår, det vet jeg ikke noe om. 

Anonymkode: cc92f...efb

Nei det er jo nettopp det - man kan vite alt om reglene, men ikke alt om hvordan det fungerer i det ganske land.

Jeg har nå satt opp postkasse i et hus som ikke har vært bebodd på noen måneder, og nå skal leies ut igjen. Det er ikke jeg som leier ut, jeg er bare "mellommann" her. Må jeg da melde fra til Posten at jeg har satt opp postkasse igjen (plassering har vært godkjent tidligere, såvidt jeg vet), eller er det nok at de nye beboerne melder adresseendring dit?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

4 minutter siden, applestories skrev:

Nei det er jo nettopp det - man kan vite alt om reglene, men ikke alt om hvordan det fungerer i det ganske land.

Jeg har nå satt opp postkasse i et hus som ikke har vært bebodd på noen måneder, og nå skal leies ut igjen. Det er ikke jeg som leier ut, jeg er bare "mellommann" her. Må jeg da melde fra til Posten at jeg har satt opp postkasse igjen (plassering har vært godkjent tidligere, såvidt jeg vet), eller er det nok at de nye beboerne melder adresseendring dit?

Budet får beskjed i digital rutebok om at noen har meldt flytting til denne adressen 4 dager før omadresseringen starter, og skal da sjekke jevnlig om/at det er postkasse med navn på der. Sett opp kasse med navn på så snart du kan, så er budet klar over det når post begynner å komme hit. 

Anonymkode: cc92f...efb

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Blondie65 skrev:

Du nevner at husverten din har postboks. Du er usikker på om hun henter posten hver dag. Mitt spørsmål blir da:

Er adressen til husvert lignende

1) Navn Navnesen

Postboks 1234

5678 Poststed

eller

2) Navn Navesen

Juksegaten 12

5678 Posted

 

Hvis 1) og dette er sin adresse også vil det aldri komme post i postkassen din. Hvis du derimot har samme adresse som 2) der ditt navn står alene, slik:

Ditt Navn

Juksegaten 12

5678 Poststed

vil det hjelpe å sette navn på postkassen.

 

Hvis det derimot står

Ditt Navn

c/o Navn Navnesen

Juksegaten 12

5678 Posten

vil nok din post havne i hennes postkasse.

 

Da jeg skrev det første innlegget trodde jeg kanskje at hun hadde postboks siden hun sa at min post kom sammen med hennes,så det var derfor jeg skrev at jeg ikke var sikker på om hun hentet posten hver dag.Jeg forstod ikke helt hvorfor postbudet la min post sammen med hennes når det var to postkasser, og derfor trodde jeg at hun hadde postboks.

Anonymkode: 52c14...50a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Har du egen postkasse med tydelig navn på, og omadressering til den adressen, så skal posten din komme dit. Budet er pliktig til å registrere dette, og levere riktig. Det kan ta litt tid før det er oppdatert i datasystemet (budene bruker digital rutebok), men maks en uke. Dette vil derimot ikke ha noe å si for hvor budet skal legge posten, kun hvor posten blir sortert maskinelt (er det kun en postkasse registrert med navn på adressen vil posten din sorteres dit, men budet skal altså ikke legge posten i feil kasse ute). Ring kundeservice og registrer en klage, så lenge du vet du har gjort ditt (tydelig navn på kassen og riktig adresse på posten) er dette bare slurv. 

Hilsen postbud.  

Anonymkode: cc92f...efb

Ok,det kan jo hende at det ikke er registrert enda,men jeg skal ta kontakt med kundeservice. Jeg har gjort det jeg skal så det skal ikke være noe galt der :)

Anonymkode: 52c14...50a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor skulle det være så viktig? Sensitiv post har jo gjerne anonyme konvolutter, eller blir sendt rekvirert. Det bryr meg nada, så spennende er ikke livet mitt altså :P  Hos oss hadde det i alle fall ikke vært mulighet å bare henge opp to ekstra postkasser i en bygård der alle postkassene er like og henger på et allerede fullt stativ. 

Anonymkode: 5440e...b6a

Jeg ser ikke poenget i at andre skal se om jeg for eksempel til stadighet får brev fra helseforetak. Eller hvilke forsikringsselskap jeg får brev fra. Bankkortet mitt foretrekker jeg kommer direkte til meg, det samme med simkort.  Andre har ikke noe med hva jeg bestiller på ebay (det står ofte på pakken hva som er inni. Jeg har mottatt ørepropper merka som sexy undertøy 😜)

Omikke alt er så sensitivt i utgangspunktet, så er det info jeg foretrekker å ha kontroll på selv, og ikke at andre skal ha muligheten til å la nysgjerrigheten ta overhånd og snoke.

Endret av fruBeist
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...