Gå til innhold

Ikke egen postkasse.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har nettopp flyttet til en ny leilighet. Da jeg flyttet inn trodde jeg at jeg hadde egen postkasse siden det hang to stykker utenfor huset,men så kom huseier og sa at min post kommer sammen med hennes post og at hun skulle legge posten i den postkassa. Regner med at hun har postboks,men jeg vil jo egentlig ha egen postkasse.

Kan jeg da ha egen postkasse eller må jeg ha postboks? Eller går det ikke an siden jeg bor i samme hus som henne?

Litt teite spørsmål,men har ikke leid sånn før.

Anonymkode: 52c14...50a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Spør posten?

Jeg bodde en gang en plass der masse folk delte postkasse, det sugde. Postbokser er ikke så dyre da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bor i kjellerleilighet og her har vi bare to postkasser med forskjellig navn på. En med huseiers navn, og en med mitt. Fungerer som bare det. MIn post kommer i min, og hennes i sin.

Anonymkode: 7a81a...10b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, amativeReflection skrev:

Spør posten?

Jeg bodde en gang en plass der masse folk delte postkasse, det sugde. Postbokser er ikke så dyre da.

Ja,skal gjøre det.

Kjipt å dele ja. Vet jo aldri når ting kommer eller om hun henter posten hver dag engang.

Anonymkode: 52c14...50a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan dette komme an på om postbudet gidder å sortere post som skal til samme adresse i to ulike bunker, alt etter hvilket navn som blir brukt?

Uadressert reklame kommer det jo bare en av per adresse, da må isåfall postbudet velge hvem som skal få den.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg bor i kjellerleilighet og her har vi bare to postkasser med forskjellig navn på. En med huseiers navn, og en med mitt. Fungerer som bare det. MIn post kommer i min, og hennes i sin.

Anonymkode: 7a81a...10b

Ja,men hun har postboks og da fungerer det vel ikke sånn tror jeg.

Anonymkode: 52c14...50a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi bor i samme hus som huseier, den eneste postkassa som henger her er vår. Han har postboks. Vår post havner i postkassa vår og hans post havner i postboksen hans. Fungerer helt fint her. 

Anonymkode: 3d3bb...3ec

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et øyeblikk siden, applestories skrev:

Kan dette komme an på om postbudet gidder å sortere post som skal til samme adresse i to ulike bunker, alt etter hvilket navn som blir brukt?

Uadressert reklame kommer det jo bare en av per adresse, da må isåfall postbudet velge hvem som skal få den.

Hm,mulig. Jeg må vel høre med posten,men får ikke gjort det i dag så lurte på om noen her inne visste noe.

Ja,reklamen trenger ikke jeg så det er ikke så nøye :)

Anonymkode: 52c14...50a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du meldt flytting? Om hun har postboks er jo postboks nr en del av adressen, så du hadde visst om hun brukte det, ville jeg tro.

Du kan uansett henge opp egen postkasse med navn og eventuelt ringe til posten og si fra dersom du ikke tror de vil se den selv. Du har meldt flytting/ omregistrering?

Vi flyttet til landet og bare hengte opp postkassen på et stativ med andre postkasser, postmannen merket at der var en ny kasse og begynte å legge posten vår der selv om vi ikke ringte dem. Men dette er et lite sted og jeg tror postmannen kjenner alle navnene og kassene her, og merker veldig lett når det flytter inn nytt folk. Kan legge til at vi ikke hadde husnummer, vår adresse var noe ala (denne er falsk):

Olga Potetmosen

5798 Struse

Og postmannen fant kassa vår allikevel ;)

 

Anonymkode: 0fa0e...f64

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har du meldt flytting? Om hun har postboks er jo postboks nr en del av adressen, så du hadde visst om hun brukte det, ville jeg tro.

Du kan uansett henge opp egen postkasse med navn og eventuelt ringe til posten og si fra dersom du ikke tror de vil se den selv. Du har meldt flytting/ omregistrering?

Vi flyttet til landet og bare hengte opp postkassen på et stativ med andre postkasser, postmannen merket at der var en ny kasse og begynte å legge posten vår der selv om vi ikke ringte dem. Men dette er et lite sted og jeg tror postmannen kjenner alle navnene og kassene her, og merker veldig lett når det flytter inn nytt folk. Kan legge til at vi ikke hadde husnummer, vår adresse var noe ala (denne er falsk):

Olga Potetmosen

5798 Struse

Og postmannen fant kassa vår allikevel ;)

 

Anonymkode: 0fa0e...f64

Ja,har meldt flytting. Fikk brev om det. Ja,det har du nok rett i. Tenkte jeg ikke på. Var nok jeg som misforstod og det er nok slik som applestories skriver. Jeg har satt navnet mitt på postkassa,men postmannen gidder vel ikke sortere da.

Det henger allerede en postkasse der,som jeg har merket med mitt navn. Jeg skal ta kontakt med posten på mandag og høre hva de sier.

Anonymkode: 52c14...50a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare heng opp en egen postkasse med deres navn på?

Vi har to leieboere. Har hengt opp tre postkasser med ulike navn på ved siden av hverandre. Samme adresse. Posten kommer alltid rett. 

Anonymkode: dd85d...fd5

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er navnet ditt veldig tydelig og synlig på postkassen? Er adressen din under hennes i form av
 /v husvert's navn på adressen din? Om adressen din er bare ditt navn og navnet ditt er tydelig skrevet på postkassen, så skulle posten din havne der.

Hvor lenge har postkassen din hengt der? Noen ganger kan det ta 1-3 dager før postbudet merker at der står navn på den andre kassa.

Postbudet skal være ganske slapp om han ikke ser navnet ditt på postkassen ved siden av. De har som regel rutine på og gå gjennom postbunken på hvert stopp, for å dobbelsjekke at de ikke har sortert feil inne på sentralen, så da ville de sett om der var brev til deg sammen med husvertens post.

Men om det er vanskelig å se navnet ditt på den andre postkassen, eller om du meldte flytting under husvertens navn, så kan det være de antar at posten skal sammen med husvert sin

 

Anonymkode: 0fa0e...f64

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er navnet ditt veldig tydelig og synlig på postkassen? Er adressen din under hennes i form av
 /v husvert's navn på adressen din? Om adressen din er bare ditt navn og navnet ditt er tydelig skrevet på postkassen, så skulle posten din havne der.

Hvor lenge har postkassen din hengt der? Noen ganger kan det ta 1-3 dager før postbudet merker at der står navn på den andre kassa.

Postbudet skal være ganske slapp om han ikke ser navnet ditt på postkassen ved siden av. De har som regel rutine på og gå gjennom postbunken på hvert stopp, for å dobbelsjekke at de ikke har sortert feil inne på sentralen, så da ville de sett om der var brev til deg sammen med husvertens post.

Men om det er vanskelig å se navnet ditt på den andre postkassen, eller om du meldte flytting under husvertens navn, så kan det være de antar at posten skal sammen med husvert sin

 

Anonymkode: 0fa0e...f64

Ja,navnet er tydelig og synlig. Jeg har bestilt et sånt postkasseskilt som jeg skal henge opp når det kommer.

Postkassen har hengt der siden før jeg kom,men det er vel ca en uke siden jeg satte på navnet mitt. Jeg har forresten egen postkasse. Det hang to stykker der da jeg flyttet inn,men hun får fortsatt min post i sin postkasse.

Nei,meldte ikke flytting under hennes navn og navnet er tydelig,men blir jo enda tydligere når jeg får et sånt skilt.

Jeg bare stusset over hvorfor det er to postkasser om postbudet bare legger min post i hennes postkasse,men kanskje jeg må si fra til posten om det?

Anonymkode: 52c14...50a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Bare heng opp en egen postkasse med deres navn på?

Vi har to leieboere. Har hengt opp tre postkasser med ulike navn på ved siden av hverandre. Samme adresse. Posten kommer alltid rett. 

Anonymkode: dd85d...fd5

Skulle jo tro at det var så enkelt,men ser ikke slik ut :)

Anonymkode: 52c14...50a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan du ikke be huseieren å legge posten oppi din postkasse frem til problemet er løst? Navneskilt på postkassen burde jo ordne problemet. Jeg har flyttet og leid noen leiligheter etter hvert og har aldri trengt å ringe noen fr å gi beskjed hvor de skal legge posten. De ser jo navnet på kassen og legger da posten der den hører hjemme.

Anonymkode: 7d902...ede

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kan du ikke be huseieren å legge posten oppi din postkasse frem til problemet er løst? Navneskilt på postkassen burde jo ordne problemet. Jeg har flyttet og leid noen leiligheter etter hvert og har aldri trengt å ringe noen fr å gi beskjed hvor de skal legge posten. De ser jo navnet på kassen og legger da posten der den hører hjemme.

Anonymkode: 7d902...ede

Ja,det er jo det hun gjør. Det er jo det jeg også er vant til,men nå er det jo gått en uke og postmannen har fortsatt ikke begynt å legge posten oppi min postkasse. Tenker at det ikke skader å høre.

Anonymkode: 52c14...50a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hvorfor er dette et problem? Du får jo posten din. Vi deler postboks med huseier og en en annen leietaker, aldri sett på det som problematisk. 

Anonymkode: 5440e...b6a

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor er dette et problem? Du får jo posten din. Vi deler postboks med huseier og en en annen leietaker, aldri sett på det som problematisk. 

Anonymkode: 5440e...b6a

Joda,det er ikke et stort problem,men om det kan ordnes så vil jeg jo gjerne ha det i egen postkasse. Det var jo bare et spørsmål. Bare lurte på hvorfor de legger posten sammen med hennes når min postkasse er rett ved siden av.

Anonymkode: 52c14...50a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

33 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor er dette et problem? Du får jo posten din. Vi deler postboks med huseier og en en annen leietaker, aldri sett på det som problematisk. 

Anonymkode: 5440e...b6a

Hvorfor skal huseier ha mulighet til å se hvor leietakeren får post og pakker fra? Jeg hadde ikke godtatt å dele postkasse med andre enn de som hører til min egen husholdning.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Joda,det er ikke et stort problem,men om det kan ordnes så vil jeg jo gjerne ha det i egen postkasse. Det var jo bare et spørsmål. Bare lurte på hvorfor de legger posten sammen med hennes når min postkasse er rett ved siden av.

Anonymkode: 52c14...50a

Men posten vil ikke komme i din postkasse så lenge der ikke står navn på den. De vil nok fortsette å legge den i den "kjente" postkassen som de vet hører til adressen, frem til der kommer navn på din postkasse. Kan det ordnes med å klistre en lapp med ditt navn på frem til du får skilt på din? Ta masse teip over eller noe slik at den ikke forsvinner i regnvær :P

Anonymkode: 7d902...ede

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...