Gå til innhold

Apotektekniker gikk inn på systemet og rotet til med reseptene mine.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Den 27. august 2016 at 0.02, AnonymBruker skrev:

Nei, jeg jobber med dette til daglig og det er ingen refusjonsordning for Isotretinoin. Se vedlagte link. Så her må du ha misforstått noe. Resepten må forøvrig benyttes innen syv dager etter foreskrivelsen. 

http://legemiddelverket.no/Legemiddelsoek/Sider/Default.aspx?searchquery=Isotretinoin&f=Han;MtI;Vir;ATC;Var;Mar;Mid;Avr;par;gen

Anonymkode: 82b75...588

Hvis du jobber med dette til vanlig, må du vel vite at man kan søke om refusjon på legemidler uten forhåndsgodkjent refusjon..?

Anonymkode: ea4bc...3b4

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Apoteket har gjort feil her, og gått utenfor sitt mandat. Har legen skrevet at du skal ha 4 pakker, så skal du ha det. Hvis apoteket mener at det er for mye og mistenker at legen har gjort feil (f.eks at dosering og antall pakker ikke stemmer overens), skal de ta kontakt med legen for utstedelse av ny resept. Jeg ville gått tilbake til apoteket og bedt om å få utlevert de siste pakkene. Hvis de ikke vil gi deg dem, be om en skikkelig forklaring og at de avklarer dette med legekontoret.

 

og dere som maser om reiterasjon - det er helt irrelevant i denne sammenhengen. TS har jo til og med sagt at det ikke står reit på resepten.

Anonymkode: ea4bc...3b4

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 27.8.2016 at 15.48, AnonymBruker skrev:

Beklager for dumt spm, men hva er reit? Står at han har skrevet fie pakker, men at jeg kun har fått utlevert 2 og at de to andre går ut den 2.sep

Anonymkode: 6fc2f...f68

Kanskje de ikke hadde flere enn to pakker igjen på apoteket...

Den 27.8.2016 at 16.05, AnonymBruker skrev:

Reit betyr hvor mange ganger du kan hente på resepten i tillegg til den første. Dvs står det reit: 3, så får du totalt fire pakker. 

Anonymkode: 82b75...588

Fire omganger (kan jo være flere i hver omgang, i noen tilfeller, om enn ikke med denne) ;):) 

Den 27.8.2016 at 16.15, AnonymBruker skrev:

Finner ikke reit. 

Slik ser det ut som hos meg; 

Litt enkel informasjon om tablettene. Pakningsstørrelse og antall pakker. Står oppført 4 pakker. Nede står det litt informasjon om legen og på høyre side står det litt informasjon om meg, også står det at jeh hentet to pakket i dag på vitus, men de to andre ikke er utlevert og at årsaken er ukjent (også står Vitusapotek Bjørvika under den to siste pakkene som ikke ble utlevert) - Var på Bjørvika jeh hentet mine to i dag. Hvorfor står det Bjørvika? 

Anonymkode: 6fc2f...f68

Når du ikke finner reit på resepten, så er det ikke reit (reiterering) på resepten. Altså kan du ikke bruke samme resepten flere ganger. 

Den 27.8.2016 at 22.43, AnonymBruker skrev:

Og man har kun en uke på seg til å hente medisinen før det blir slettet fra systemet. Så nei, jeg KAN IKKE bare gå etter to uker og hente nye medisiner. Ekke rema tusen dette het vettu, at man bare kan gå tilbake til butikken hver gang man har gått tom for noe

Anonymkode: 6fc2f...f68

Da får du ringe og be om ny resept da, ikke verre enn det....så sant legen mener det er forsvarlig å gi deg det

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Nei, ingen krise.  Står fortsatt ved det. Legen kan nås 2.sept, da kan ts få oppklart saken.  Apoteket kan ikke overstyre gjeldende regler,  og her ser det ut som om legen har gjort en liten feil.  😊

Anonymkode: 850c8...c3b

Nei, apoteket kan ikke overstyre regler, men om de sletter resepten (når gjør de det? 23.59 den dagen?) før TS har fått snakket med legen så er det ikke bare bare å ordne opp i det. Selv om det er apoteket som har gjort feil.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Brimi skrev:

Nei, apoteket kan ikke overstyre regler, men om de sletter resepten (når gjør de det? 23.59 den dagen?) før TS har fått snakket med legen så er det ikke bare bare å ordne opp i det. Selv om det er apoteket som har gjort feil.

Det står inne på reseptlisten hvilke resepter man har tilgang til og ikke.  Og når de er ekspedert ut. Som sagt er legen rette plass å gå her, ikke apoteket som har sine retningslinjer.  Om noen har gjort feil er det uansett via legen du går.  Akkurat stått i lignende situasjon selv. Tok da en telefon til legekontoret som trakk tilbake den utestående resepten og utstedte ny, riktig resept.  Og ja, dette er strengt reseptlagde medisiner dette og. Det er KUN legen som kan endre dette.  Ikke en apotekansatt. Og dersom legen er borte og dette er skikkelig "krise"  , har vel legen en vikar?? 

Anonymkode: 850c8...c3b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var på Boots i dag for å hente de resterende pakkene. Her fikk jeg 4 pakker 😂 Tenkte først å ta imot dem alle, men så ville jeg ikke betale dobbelt opp 😂😂😂 så jeg ba farmasøyten om å sjekke hvor mange pakker som stod på mitt navn. Han sa det stod 4. Så sjekket han litt nøyere og sa; Men du hentet jo to på lørdag? Jeg bare; Stemmer. Så sier han; Så du skal egentlig kun få 2 pakker nå du, men det apoteket som ga deg de forrige to pakkene, skrev ikke det opp på systemet her. Så det står at du skal ha 4, men når jeg sjekker innsynsloggen, så har du hentet to. Lo litt, jeg betalte for pakkene mine og dro hjem :-) 

Anonymkode: 6fc2f...f68

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Var på Boots i dag for å hente de resterende pakkene. Her fikk jeg 4 pakker 😂 Tenkte først å ta imot dem alle, men så ville jeg ikke betale dobbelt opp 😂😂😂 så jeg ba farmasøyten om å sjekke hvor mange pakker som stod på mitt navn. Han sa det stod 4. Så sjekket han litt nøyere og sa; Men du hentet jo to på lørdag? Jeg bare; Stemmer. Så sier han; Så du skal egentlig kun få 2 pakker nå du, men det apoteket som ga deg de forrige to pakkene, skrev ikke det opp på systemet her. Så det står at du skal ha 4, men når jeg sjekker innsynsloggen, så har du hentet to. Lo litt, jeg betalte for pakkene mine og dro hjem :-) 

Anonymkode: 6fc2f...f68

Så altså ingen krise eller grunn til å hisse seg opp. .... kjære vene. ....   :bond::murvegg:

Anonymkode: 850c8...c3b

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...