Gå til innhold

Kan telefonselgere ha skjult nummer?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Kan telefonselgere ha skjult nummer, eller er det en privatperson som ringer meg kl 8 om morgenen? Det stod bare "privat nummer", jeg tok den ikke.

Anonymkode: 57bef...bb7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det har skjedd meg i hvert fall, men aldri på en lørdag. Det er jo det som er problemet med skjult nummer, man aner ikke hvem det er. Jeg svarer av prinsipp aldri når noen ringer fra skjult nummer, men så har det heller aldri vært noen jeg har hatt lyst til å snakke med. 

Anonymkode: e05f0...0dd

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan være hvem som helst. Mitt inntrykk er at det kun er useriøse ting vi snakker om når det blir brukt skjult nummer. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det var igår, så kan nok ha vært telefonselger da ja. Syns bare ett minutt over åtte var vel tidlig.

Anonymkode: 57bef...bb7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg svarer heller aldri når noen ringer fra skjult nummer. Tenker at hvis noen absolutt vil skjule seg, så et det en grunn til det. Husker fra før det ble mulig å reservere seg mot telefonsalg at fasttelefonen min ringte klokka åtte på morningen hver bidige søndag over en tomåneders-periode. Da jeg tok den så var det tydeligvis en bot som hadde ringt mange nummer samtidig og at selgeren fikk den som svarte først på tråden. Det jeg hørte var alltid bare pling-plong-ventemusikk. Eller enda verre! Elton John på panfløyte! (Reserverte meg selvfølgelig etter dette.) Føkk, så irriterende! Men, det er jo litt bedre nå da. Strengt tatt har de færreste behov for hustelefon lenger. Har det fortsatt selv, men bruker nesten kun til å finne igjen mobilen min når jeg roter den bort. 😊

Anonymkode: 9e6a5...004

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Ja, selvfølgelig kan telefon-selgere ha skjult nummer!

Anonymkode: 78a20...919

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 timer siden, AnonymBruker skrev:

Kan telefonselgere ha skjult nummer, eller er det en privatperson som ringer meg kl 8 om morgenen? Det stod bare "privat nummer", jeg tok den ikke.

Anonymkode: 57bef...bb7

Hvem som helst kan ha skjult nummer. Ingen er pålagt fra noe hold å ringe fra et nummer der nummeret vises. Men klokka åtte på en lørdag/søndag ringer vel neppe telefonselgere. Da har de høst sannsynlig fri. 

Tenk om det er politiet som ringer deg da? De ringer fra skjult nummer. 

Anonymkode: 0a046...da2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvem som helst kan ha skjult nummer. Ingen er pålagt fra noe hold å ringe fra et nummer der nummeret vises. Men klokka åtte på en lørdag/søndag ringer vel neppe telefonselgere. Da har de høst sannsynlig fri. 

Tenk om det er politiet som ringer deg da? De ringer fra skjult nummer. 

Anonymkode: 0a046...da2

Det gjør de ikke her jeg bor i hvert fall, og ikke i Oslo heller.

Anonymkode: e05f0...0dd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan de ja. Var en tid telefonen ringte midt på natten til samme klokkeslett et par netter.. Skjult nummer. Var litt irriterende om jeg hadde glemt å sette mobilen på lydløs.. 

Anonymkode: 6baef...84b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...