Gå til innhold

Hva tenker dere om kvinner som gamer


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Kvinner gamer minst like mye som det menn gjør. Men en mann blir ofte omtalt som barnslig og umoden om han gamer.

Men hva tenker folk om kvinner som gamer ? Hvorfor brukes ikke ordene barnslig og umoden om dem ?

 

Anonymkode: 981b4...138

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kvinner som gamer er søtt.

Menn gamer som følge av de er barnslige og umodne. (De er altså ikke umodne og barnslige fordi de gamer).

Kvinner gamer av lyst. Ikke fordi de er barnslige og umodne. 

Derfor er ikke kvinnelige gamere utelukket som partnere, mens mannlige gamere er det.

Anonymkode: 838d2...55d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har aldri skjønt hva som menes med "gaming".... betyr det å spille videospill, uansett hva slags, eller er det kun én type spill, f.eks skyting osv?

Forøvrig tenker jeg ikke annerledes om kvinner som gamer enn menn. Om jeg tenker at noe er barnslig eller umoden oppførsel, kommer mer an på hvor mye, hva og når.

Anonymkode: 82227...c6a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kvinner som gamer er søtt.

Menn gamer som følge av de er barnslige og umodne. (De er altså ikke umodne og barnslige fordi de gamer).

Kvinner gamer av lyst. Ikke fordi de er barnslige og umodne. 

Derfor er ikke kvinnelige gamere utelukket som partnere, mens mannlige gamere er det.

Anonymkode: 838d2...55d

Om man vil vite hva definisjonen på hykleri er så kan man bare se til dette innlegget.

Anonymkode: 981b4...138

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Om man vil vite hva definisjonen på hykleri er så kan man bare se til dette innlegget.

Anonymkode: 981b4...138

Hva har hykleri med dette å gjøre?

Du stilte et spørsmål fordi du ikke visste hvorfor ting er som de er.

Jeg ga deg et godt svar og en riktig forklaring på fenomenet du ikke forstod.

Nå vet du.

Anonymkode: 838d2...55d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Voksne kvinner og menn som bruker store deler av dagen på pc, videospill, spill på nettbrett osv. Bør virkelig komme seg ut av den barnslige fiktive verden de lever i og gjøre noe konstruktivt eller treffe folk. Tror du angrer på det når du ligger for døden og store deler av livet du fikk i gave har gått med på å få høyest mulig poengsum i World of Warcraft eller en annen fiktiv sak.

Anonymkode: 03ad4...564

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva har hykleri med dette å gjøre?

Du stilte et spørsmål fordi du ikke visste hvorfor ting er som de er.

Jeg ga deg et godt svar og en riktig forklaring på fenomenet du ikke forstod.

Nå vet du.

Anonymkode: 838d2...55d

Desverre vil en hykler aldri se sitt eget hykleri. 
 

Anonymkode: 981b4...138

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Desverre vil en hykler aldri se sitt eget hykleri. 
 

Anonymkode: 981b4...138

Dessverre vil en som ikke vet hva hykleri er, aldri se at han bruker det helt feil.

Anonymkode: 838d2...55d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hver gang ordet "gamer" nevnes tror hele KG automatisk at det er en gruppe mennesker som er dysfunksjonelle, overvektige og late. Om min neste kjæreste heller vil sitte hjemme å "game" litt i stedet for å dra på fylla så gjør jeg gjerne det.
Og jeg kan garantere at 95% av KG ser langt mer på TV enn jeg "gamer".

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

26 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Voksne kvinner og menn som bruker store deler av dagen på pc, videospill, spill på nettbrett osv. Bør virkelig komme seg ut av den barnslige fiktive verden de lever i og gjøre noe konstruktivt eller treffe folk. Tror du angrer på det når du ligger for døden og store deler av livet du fikk i gave har gått med på å få høyest mulig poengsum i World of Warcraft eller en annen fiktiv sak.

Anonymkode: 03ad4...564

Hvorfor tror du de vil angre på at de fylte dagene sine med noe de likte? Folk har forskjellige interesser. Dataspill og tv har kommet for å bli og det kommer til å bli enda mer utbredt om 10 år. 

I fremtiden er det antatt at vi vil få hjerneimplanter som kobler oss direkte opp til internet. Menneskeheten og teknologi kommer til å bli uadskillelige og den utviklingen er det umulig å stoppe med mindre en tredje verdenskrig sender oss tilbake til stenalderen. 

Du sier at en fiktiv poengsum i World of warcraft er å kaste bort livet for en som har world of warcraft som hobby. Okey la oss reflektere videre over denne tankerekken :

Barnet ditt har fotball som hobby, han bruker fritiden sin på å løpe etter en ball for å sparke den i et mål for å få en fiktiv poengsum. Kaster han bort livet eller fører hobbien hans til livskvalitet og glede? Jeg tenker at det siste alternativet er det mest sannsynlige.

Livskvalitet oppfattes forskjellig fra individ til individ da vi alle har forskjellige preferanser og hobbier. Det som er sikkert er at studier viser at hobbier og dyrking av interesser fører til at man blir mindre stresset, man føler velvære og serotonin nivåene i hjernen øker. Man slipper også ut endorfiner (som altså er lykke hormonet).

Om man gjør det på en tennis bane, på treningsstudio, i en zumba time, på fisketur, på jakt, på sykkeltur, foran tven eller på en fotballfrue blogg , diskusjonsforum eller i world of warcraft er et fett. Lykke er lykke. 

Visste du at i USA så har mange studier vist at dataspilling i moderate mengder øker kreativiteten, det psykososiale klimaet på arbeidsplassen og minsker sykefravær? Av den grunn har mange bedrifter nå lagd spillerom i bedriften hvor de ansatte kan koble av med gaming i pausene sine? Visste du at det de har fått gode resultater når det kommer til arbeidsproduktivitet som følge av dette?

Endret av WubWub
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

26 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Voksne kvinner og menn som bruker store deler av dagen på pc, videospill, spill på nettbrett osv. Bør virkelig komme seg ut av den barnslige fiktive verden de lever i og gjøre noe konstruktivt eller treffe folk. Tror du angrer på det når du ligger for døden og store deler av livet du fikk i gave har gått med på å få høyest mulig poengsum i World of Warcraft eller en annen fiktiv sak.

Anonymkode: 03ad4...564

Hva er forskjellen på å spille og se tv? Alt handler om moderasjon.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest The damned
21 minutter siden, herremann skrev:

Hver gang ordet "gamer" nevnes tror hele KG automatisk at det er en gruppe mennesker som er dysfunksjonelle, overvektige og late. Om min neste kjæreste heller vil sitte hjemme å "game" litt i stedet for å dra på fylla så gjør jeg gjerne det.
Og jeg kan garantere at 95% av KG ser langt mer på TV enn jeg "gamer".

Enig i det.

Debatten vinkler seg også ganske fort over på avhengighet. Noen blir jo det, men mange klarer jo faktisk å game samtidig som de har et liv ved siden av.

Jeg gamer heller enn å se på tv eller gå på fylla,men har jo andre interesser også.

I tillegg er det ingen som starter debatter om at folk sitter for mye med mobilen. Man kan jo heller ta en titt på egen mobilbruk før man kritiserer folk som gamer. Vil påstå at det er et større problem det siden folk er mer opptatt av mobilen sin enn å være sosial og tilstede.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

jeg må innrømme at jeg får noen dårlige assosiasjoner når jeg hører en  jente gamer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker at å spille sims ikke er å game.

Anonymkode: 2b3ad...2dd

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest The damned
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg tenker at å spille sims ikke er å game.

Anonymkode: 2b3ad...2dd

Fordi det er bare det kvinner spiller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

1 minutt siden, The damned skrev:

Fordi det er bare det kvinner spiller?

Det var en spøk, ikke tolk alt i verste mening. Om det ikke var en spøk, så er det forsøk på å hisse opp jenter som spiller på den meste elementære, enkle måten. Ikke fall for det, da...

Anonymkode: 102d4...601

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest The damned
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Det var en spøk, ikke tolk alt i verste mening. Om det ikke var en spøk, så er det forsøk på å hisse opp jenter som spiller på den meste elementære, enkle måten. Ikke fall for det, da...

Anonymkode: 102d4...601

Kan jo aldri vite. Mange har jo endel negative oppfatninger om kvinner som gamer.

Dessuten,kanskje jeg er i kranglehumør i dag :rasende:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et øyeblikk siden, The damned skrev:

Dessuten,kanskje jeg er i kranglehumør i dag :rasende:

Å, men da så, da skal ikke jeg stå i veien

Anonymkode: 102d4...601

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest The damned
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Å, men da så, da skal ikke jeg stå i veien

Anonymkode: 102d4...601

Det skulle være en spøk,men ok.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...