Gå til innhold

Regntøy i Nord-Norge


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Søsteren min ønsker seg regntøy. Hun bor i Nord-Norge. På Østlandet bruker jeg bare en litt lang regnfrakk, men hun ønsker seg noe hun kan trekke over det vanlige tøyet sitt, og trenger visst både bukse og jakke. Noen som har tips? Det bør vel kanskje ikke være altfor tynt siden hun bor nordpå?

Anonymkode: 879c3...388

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

15 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Europris har regntøy

Anonymkode: 24e11...c18

Men jeg tror ikke jeg kjøper gave fra Europris..

Anonymkode: 879c3...388

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et øyeblikk siden, Salka skrev:

Stormberg? De har mye fint også. 

Ja, men har du spesifikke tips? Tenker på hvor tykt det må være. Jeg har en lang frakk fra Stormberg selv, men høsten er jo ikke så kald her. Hvis hun skal ha det utenpå vanlige klær bør det kanskje være foret?

Anonymkode: 879c3...388

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er det kanskje fordi jeg er fra Bergen, men hva er alternativet til å ha regntøy uten på vanlige klær? Er ikke det helt vanlig? 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Ja, men har du spesifikke tips? Tenker på hvor tykt det må være. Jeg har en lang frakk fra Stormberg selv, men høsten er jo ikke så kald her. Hvis hun skal ha det utenpå vanlige klær bør det kanskje være foret?

Anonymkode: 879c3...388

Ingen spesifikke tips, dessverre. Jeg holder meg vanligvis inne når det regner. :fnise: Driver med hest da, men når jeg rir i regn bruker jeg vannavvisende jakker ment for ridning. Men ville tatt noe fôret, ja. Ufôret blir lett klamt og ekkelt. Et annet merke jeg er veldig glad i er islandske 66North, men det er grisedyrt og jeg tror ikke det selges i Norge lenger. Pleier å handle når jeg er på Island. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Såørs jo på prisklasse, men jeg har bergans regnjakke til 2600 og tilhørende bukse til 1999. Helt fantastisk regntøy som holder tett, er lett og greit i bruk utenpå vanlige klær. Hetten kunne vært litt større for en brillebruker, det er det eneste. 

Anonymkode: e889e...915

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, Bokdamen skrev:

Nå er det kanskje fordi jeg er fra Bergen, men hva er alternativet til å ha regntøy uten på vanlige klær? Er ikke det helt vanlig? 

Ja, må innrømme at det hørtes helt fjernt ut! :ler: Haha, jeg vet ikke hva jeg tenkte da jeg skrev det. Tenkte vel mer hvor tykt det måtte være, at hun ikke må kle på seg bobledress under eller noe sånt. Men da ville det vel kanskje ikke regnet :P 

6 minutter siden, Salka skrev:

Ingen spesifikke tips, dessverre. Jeg holder meg vanligvis inne når det regner. :fnise: Driver med hest da, men når jeg rir i regn bruker jeg vannavvisende jakker ment for ridning. Men ville tatt noe fôret, ja. Ufôret blir lett klamt og ekkelt. Et annet merke jeg er veldig glad i er islandske 66North, men det er grisedyrt og jeg tror ikke det selges i Norge lenger. Pleier å handle når jeg er på Island. 

Takk for tips om foret i alle fall!

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Såørs jo på prisklasse, men jeg har bergans regnjakke til 2600 og tilhørende bukse til 1999. Helt fantastisk regntøy som holder tett, er lett og greit i bruk utenpå vanlige klær. Hetten kunne vært litt større for en brillebruker, det er det eneste. 

Anonymkode: e889e...915

Puh, det ble veldig dyrt igjen. Tenkte kanskje å gi gavekort, men hun vil nok ikke ha råd til å kjøpe seg det resterende. Visste ikke at Bergans var så dyrt.

Anonymkode: 879c3...388

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Man er ikke helt nød til å gjøre det dyrt. Det er faktisk et valg man tar.

https://www.xxl.no/phoxx-poncho/p/1069145_1_style

 

Anonymkode: 7c814...869

Å gå med det der i Nord Norge fungerer ikke. Jeg har en tynn lang regnjakke og jeg merker at den allerede er for kald. Har nettopp flyttet nordover,så jeg er også på jakt etter tips. Gjerne noe som ikke er svinedyrt siden jeg er student.

Anonymkode: d2d71...596

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Såørs jo på prisklasse, men jeg har bergans regnjakke til 2600 og tilhørende bukse til 1999. Helt fantastisk regntøy som holder tett, er lett og greit i bruk utenpå vanlige klær. Hetten kunne vært litt større for en brillebruker, det er det eneste. 

Anonymkode: e889e...915

Jeg har også Bergans og er veldig fornøyd, men det er klart en investering (som i mitt hode absolutt er verdt det). 

17 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja, må innrømme at det hørtes helt fjernt ut! :ler: Haha, jeg vet ikke hva jeg tenkte da jeg skrev det. Tenkte vel mer hvor tykt det måtte være, at hun ikke må kle på seg bobledress under eller noe sånt. Men da ville det vel kanskje ikke regnet :P 

Anonymkode: 879c3...388

Dette spørs jo veldig hvor i Nord Norge hun bor. I Finnmark vil det nok være mer regn eller kaldt, Sør i Nordland vil klima være et helt annet. 

Ville ikke kjøpt regnbukse med for, det blir fort klumpete og upraktisk. Mens en foret jakke kan være greit  (ville sjekket hva hun foretrekker, jeg tar heller på et ekstra lag under en uforet jakke).

Stormberg er nok et godt utgangspunkt for noe som ikke er så veldig dyrt, men med grei kvalitet. Har de det der hun bor?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Man er ikke helt nød til å gjøre det dyrt. Det er faktisk et valg man tar.

https://www.xxl.no/phoxx-poncho/p/1069145_1_style

 

Anonymkode: 7c814...869

Hehe.. Det der holder nok ikke i Nord-Norge nei. Holder ikke engang her jeg bor :P

1 minutt siden, Bokdamen skrev:

Jeg har også Bergans og er veldig fornøyd, men det er klart en investering (som i mitt hode absolutt er verdt det). 

Dette spørs jo veldig hvor i Nord Norge hun bor. I Finnmark vil det nok være mer regn eller kaldt, Sør i Nordland vil klima være et helt annet. 

Ville ikke kjøpt regnbukse med for, det blir fort klumpete og upraktisk. Mens en foret jakke kan være greit  (ville sjekket hva hun foretrekker, jeg tar heller på et ekstra lag under en uforet jakke).

Stormberg er nok et godt utgangspunkt for noe som ikke er så veldig dyrt, men med grei kvalitet. Har de det der hun bor?

Ser ut som det er butikk der hun bor ja. Var litt lite utvalg på nett? Jeg tenker sånn ca 1500 i gave, så jeg kunne eventuelt kjøpt jakken og at hun kjøper bukse selv senere. 

Anonymkode: 879c3...388

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har regnbukse og regnjakke fra Helly Hansen. Buksa har netting som fòr, det er nok når man gjerne skal ha bukse under (så man kan ta av regnbuksa), og jakken har sånn vanlig lett jakke-fòr (ikke vatt, bare stoff). Fant det på tilbud på en sportsbutikk, til 1000kr samlet. Ville vanligvis kostet nesten 2000. Tror du kan finne noe HH ganske rimelig på XXL og kanskje på de andre store kjedene: https://www.xxl.no/loop54/search?q=helly+hansen+regnt%C3%B8y&Categories=Kl%C3%A6r+dame

Ta en runde på sportsbutikkene og se, kanske de har noe på tilbudsstativet. Da får du hjelp til å finne ut hva du skal ha også. Det trenger ikke koste flere tusen kroner.

Endret av Hapi
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bor hun langs kysten? 

Jeg bor i Oslo, men er fra nordlanskysten og jeg bruker lettere regntøy der oppe enn det jeg gjør i Oslo om høsten. Oslo har innlandsklima og blir raskt kaldere enn ytre strøk, og i tillegg har Oslo dette monsun-regnet med ekstremt mye nedbør. 

Når jeg er i nord bruker jeg kun en tynn regnbukse og allværsjakke. Mest fordi det blåser og regner sidelengs, ikke fordi det er kaldt og regner mye, slik som i Oslo. 

Anonymkode: 184ef...174

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Bor hun langs kysten? 

Jeg bor i Oslo, men er fra nordlanskysten og jeg bruker lettere regntøy der oppe enn det jeg gjør i Oslo om høsten. Oslo har innlandsklima og blir raskt kaldere enn ytre strøk, og i tillegg har Oslo dette monsun-regnet med ekstremt mye nedbør. 

Når jeg er i nord bruker jeg kun en tynn regnbukse og allværsjakke. Mest fordi det blåser og regner sidelengs, ikke fordi det er kaldt og regner mye, slik som i Oslo. 

Anonymkode: 184ef...174

Hun bor i Tromsø. Det er kanskje ikke så kaldt der? Jeg synes det er så kaldt der når det blåser..

Anonymkode: 879c3...388

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hun bor i Tromsø. Det er kanskje ikke så kaldt der? Jeg synes det er så kaldt der når det blåser..

Anonymkode: 879c3...388

Bor der også. Synes det er kaldt når det regner og blåser.

Anonymkode: d2d71...596

Lenke til kommentar
Del på andre sider

53 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja, må innrømme at det hørtes helt fjernt ut! :ler: Haha, jeg vet ikke hva jeg tenkte da jeg skrev det. Tenkte vel mer hvor tykt det måtte være, at hun ikke må kle på seg bobledress under eller noe sånt. Men da ville det vel kanskje ikke regnet :P 

Takk for tips om foret i alle fall!

Puh, det ble veldig dyrt igjen. Tenkte kanskje å gi gavekort, men hun vil nok ikke ha råd til å kjøpe seg det resterende. Visste ikke at Bergans var så dyrt.

Anonymkode: 879c3...388

Da ville jeg gitt et visagavekort som kan brukes i de fleste butikker og ikke bare en bestemt butikk/kjede. 

Anonymkode: e889e...915

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er forresten en outlet butikk for sportsklær i Tromsø(på Jekta). Mulig hun(og jeg) finner noe der :)

Anonymkode: d2d71...596

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...