Gå til innhold

Menn mer produktive enn kvinner


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Høyere cognitive peak betyr ikke smartere

Men fair enough. Jeg må finne en annen forskning for å plage og trigge da. TUSEN TAKK SKAL DU FAEN MEG HA

Anonymkode: 95a0b...f69

Haha, sorry, ikke meningen å ødelegge en diskusjon med fakta. 

Det er nok mer dårlig forskning og hastige konklusjoner å ta av der ute på internettet, lykke til i letingen =) 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

19 minutter siden, Cuntzilla skrev:

Haha, sorry, ikke meningen å ødelegge en diskusjon med fakta. 

Bare ikke så vant til at folk drar inn fakta her på KG:sur:

Anonymkode: 95a0b...f69

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Men det viser at menn er bedre egnet til de virkelig krevende jobber som f.eks CEO som fort krever minst 50-60t arbeid i uken. Mens damer kan være godt egnet i posisjoner som f.eks mellomleder

Ja sant at mange som bruker tiden sin dårlig, men av det jeg har observert også, gjelder det like mye for både menn og kvinner ja.

Anonymkode: 95a0b...f69

Nei, det viser ikke det, for vi vet ikke hvor hardt de i undersøkelsen jobbet i disse 50 timene. Hvis halve tiden går med til kaffeprat og den slags tull, noe vi ikke fikk opplyst i denne sammenhengen, har man reelt sett ikke jobbet 50-60 timer. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 timer siden, sol87 skrev:

Nei, det viser ikke det, for vi vet ikke hvor hardt de i undersøkelsen jobbet i disse 50 timene. Hvis halve tiden går med til kaffeprat og den slags tull, noe vi ikke fikk opplyst i denne sammenhengen, har man reelt sett ikke jobbet 50-60 timer. 

Der er damene langt verre, men det hadde blitt useriøst å komme med det

 

De ble fulgt tett for å måles. Når folk blir målt og undersøkt viser de seg fra sin beste side, dvs sluntrer ikke unna

Anonymkode: 95a0b...f69

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Der er damene langt verre, men det hadde blitt useriøst å komme med det

 

De ble fulgt tett for å måles. Når folk blir målt og undersøkt viser de seg fra sin beste side, dvs sluntrer ikke unna

Anonymkode: 95a0b...f69

Vis meg kilder på at damene er langt verre.  Det er forresten interessant at du sier at de ble fulgt tett for å måles. Jeg ville likt å se det forskningsprosjektet som har råd til å følge 3000 mennesker tett HVER DAG. Sannsynligvis er arbeidstidene basert på selvrapportering, i alle fall sier ikke abstractet noe om tett følging av hver enkelt deltaker.

Oppdatering. De har benyttet seg av HILDA-Survey. Det er basert på spørreskjema og årlige intervjuer. Naturligvis. Med andre ord har vi ikke grunnlag for å si noe om deltakernes effektivitet på arbeidsplassen. 

Oppdatering 2: Det kan også lønne seg å lese undersøkelsen du støtter deg på: " It is worth noting that our findings did not show any statistically significant gender differences in the effects of working hours on cognitive functioning. Our study highlights that too much work can have adverse effects on cognitive functioning.". 

Endret av sol87
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, sol87 skrev:

Vis meg kilder på at damene er langt verre.  Det er forresten interessant at du sier at de ble fulgt tett for å måles. Jeg ville likt å se det forskningsprosjektet som har råd til å følge 3000 mennesker tett HVER DAG. Sannsynligvis er arbeidstidene basert på selvrapportering, i alle fall sier ikke abstractet noe om tett følging av hver enkelt deltaker.

Oppdatering. De har benyttet seg av HILDA-Survey. Det er basert på spørreskjema og årlige intervjuer. Naturligvis. Med andre ord har vi ikke grunnlag for å si noe om deltakernes effektivitet på arbeidsplassen. 

Oppdatering 2: Det kan også lønne seg å lese undersøkelsen du støtter deg på: " It is worth noting that our findings did not show any statistically significant gender differences in the effects of working hours on cognitive functioning. Our study highlights that too much work can have adverse effects on cognitive functioning.". 

:)

Anonymkode: 95a0b...f69

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Den Saturday, August 27, 2016 at 8.59, sol87 skrev:

Ok. Da er det sannelig godt at de fleste av oss har en arbeidstid mellom 37 timer og opp til 50 timer i uka. Da får vi gjort noe, alle sammen. På min arbeidsplass sitter en stor gruppe av mennene på pauserommet til enhver tid. Lurer på hvordan de har tid til det. Personlig jobber jeg, når jeg er på jobb. Men når du tar deg pause store deler av dagen på jobb, så er du sikkert i form til å jobbe litt flere timer også. ;) 

Denne studien har ikke, så vidt det framgår av artikkelen, sett på hva som faktisk ble gjort av arbeid i løpet av en dag. Jeg er selv en utålmodig person, og kan fort være ferdig med det jeg skulle ha gjort mye tidligere enn mine kolleger. Det ser ut til at mange bruker tiden sin ganske dårlig på jobb, det gjelder både menn og kvinner. 

Samme opplevelse her. Mannfolka på jobben tar lange pauser så er kanskje ikke rart de eventuelt har energi til mer Hehe. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...