Gå til innhold

Noen her som ikke har kontakt med barnets pappa?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Nå er barnet mitt snart 13 år gammelt, og jeg har ikke sett barnets pappa siden jeg var gravid. I fem år bodde jeg 700 meter unna moren hans, altså mitt barns farmor, men jeg møtte henne aldri. Ikke engang tilfeldig på butikken. Nå har vi flyttet 2 mil unna. Jeg så ikveld at ifølge 1881 bor barnets pappa bare 1 km unna der vi bodde tidligere. Han har vært endel rundt, bodd i andre land, men da ser det ut til at han er hjemme igjen. 

Hovedspm mitt er: Har dere gjort noe for å prøve å opprette kontakt igjen? Evnt når sluttet dere med det? Jeg ble plutselig veldig fristet til å sende en venneforespørsel på fb feks.. 

Anonymkode: d6b13...cfe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg og far til eldste min har bodd I samme by nesten alltid. En stund var vi nesten naboer. Det var ikke ønskelig med kontakt når vi var til mekling mens barnet var 11 år. Det var barnet selv som tok avgjørelsen. Som 18 åring tok far kontakt med barnet via fb. De har møttes noe etter det men det virker ikke å være det helt store.

Anonymkode: 7ff81...a2c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kommer kanskje helt an på hva som skjedde,  og situasjonen. 

Spør deg selv:

Hvorfor har han ikke tatt kontakt selv, hvis han er tilbake? 

Kanskje det er veldig vanskelig for han å ta kontakt siden det er snakk om så mange år, og han er ydmyk?

Vil barnet mitt bli såra? Hva om BF svikter igjen?

 

Men et lite møte, så de ser hvem hverandre er, er kanskje greit i starten, hvis det ikke forvirrer sønnen din. Han er i en utrolig sårbar alder. 

Anonymkode: 9f60a...28e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Det kommer kanskje helt an på hva som skjedde,  og situasjonen. 

Spør deg selv:

Hvorfor har han ikke tatt kontakt selv, hvis han er tilbake? 

Kanskje det er veldig vanskelig for han å ta kontakt siden det er snakk om så mange år, og han er ydmyk?

Vil barnet mitt bli såra? Hva om BF svikter igjen?

 

Men et lite møte, så de ser hvem hverandre er, er kanskje greit i starten, hvis det ikke forvirrer sønnen din. Han er i en utrolig sårbar alder. 

Anonymkode: 9f60a...28e

Jeg ville ihvertfall uansett blitt kjent med han selv igjen først. Nå vet jo ikke jeg hvorfor kontakten ble avbrutt, men Selvom han er faren, kan han nok ikke bare komme på middag en dag og si noe sånt til gutten. "Pappa er hjemme".... dette er en helt ukjent person for sønnen din.

Anonymkode: 9f60a...28e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...