Gå til innhold

Hemangiom


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Noen her som har barn med Hemangiom på kroppen? Hvor stort er det? Gikk det lenge før det gikk bort? Hva gjorde du/dere får å få det bort? Har selv et barn med en Hemangiom i ansiktet. Ved fødsel var det et lyse rosa lite merke. Etter 2-3 uker var det 3*3 cm stort, hovent og veldig rødt. Etter noen mnd prøvde vi propranolol på barnet, og merket ble mindre, vi brukte det i 1 år så stoppet vi. Merket viste fortsatt med var betydelig mindre. I dag er barnet litt over 4 år gammelt, og har blitt enda mindre, men huden der merket er, er veldig mykt. Må si at jeg gleder meg til det forsvinner helt. Ikke nok med at barnet har en hamangion i ansiktet, så er vi utrolig lei oss av at folk til stadighet kommenterer merket. 

Anonymkode: 88312...496

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Datteren min ble født med hemangiom på hodet. Da hun var ca 7 uker begynte den å vokse. Ble stor nesten en halv tennisball. Vi var til kontroll på Riksen, der de har egen hemangiomgruppe. 

Da jenta mi var ca 1år begynte den å trekke seg tilbake. Ble helt flatt. Nå synes den ikke da hun har mye hår

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Betakkokkere til barn???? Wow!!

Anonymkode: c0cbf...360

Det brukes til behandling av hemangiomer. Det må selvfølgelig følges opp, men det er ikke helt sprøtt.

Anonymkode: 9ed5a...6f7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...