Gå til innhold

Hvorfor synes damer at store skuldre er Turn-On på menn?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Den 28.8.2016 at 19.07, AnonymBruker skrev:

Heterofile kvinner bruker sminke. Fordi menn i større grad tiltrekkes av utseendet og ser gjennom at man pynter seg litt/er overfladisk, og kvinner i større grad tiltrekkes av andre ting og blir avskrekket av utseendefokus og jåleri hos den andre.

 

Menn har nok også behov for å bruke sminke. Da hadde det nok sittet langt færre menn alene rundt i det ganske land :fnise: Og kvinner vurderer menn så definitivt basert på utseendet, og ikke bare kropp. Et pent ansikt på en mann er veldig viktig. Pene øyne, pen nese, pene tenner og fin munn. Ikke minst fint hår og bra hud. Menn har det tøffere siden de ikke kan gjøre så mye for å fremheve eller skjule visse trekk. Dog er mange menn flinke til å pynte seg opp ved å velge kledelig hårklipp og ikke minst ansiktshår som kan skjule en mindre attraktiv ansiktsform eller fremheve et pent ansikt. Menn med lite maskulint ansikt, f.eks dårlig utviklet kjeve kan kamuflere dette med skjeggvekst. Turn off når han en dag føler seg varm i trøya og barberer av seg hele skiten og ser ut som en gammel dame :fnise:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Den 26.8.2016 at 23.42, AnonymBruker skrev:

Jeg synes ikke store skuldre er så fint :P ofte har gutta digre skuldre og tynne bein. 

Jeg liker derimot markerte skuldre og litt v-formet rygg. Men jeg synes det mest sexy er slanke gutter. Klatrere blant annet har de lekreste kroppene. Lette men seige og sterke. Vil se at fyren er aktiv ute og handy. 

Har de store skuldre har de gjerne studiopumpa de. De er ikke utholdende og ofte lite handy. 

Anonymkode: bc462...d5b

"Studiopumpet de" Du hadde ikke sett.

De er ikke utholdende og lite handy? Herregud for et innlegg. Du er forutinntatt og helt blåst. :fnise:

Den 28.8.2016 at 19.07, AnonymBruker skrev:

 

Det er ikke galt. Men driver man med kroppsbygging er man ikke på vei mot det målet.

Igjen, fordi målet er utseendet og ikke noe annet.

Anonymkode: b098e...ac6

 

Du er helt sykt uvitende. Alt er kroppsbygging per definisjon... Om en person som er 120 KG vil komme seg til 75 KG, så er det en form for kroppsbygging. Om en person vil endre sin fysikk til f. eks å kunne bli bedre i svømming eller klatring så er det kroppsbygging. 

Du prater om et tema du absolutt ikke kan eller har forutsetninger for å kunne noe om, og da burde du egentlig bare holde nebbet lukket. Eller i dette tilfellet: Ikke trykke så mye på tastene...

 

Endret av Charmander
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff.... :icon_frown:

Jeg får vondt av deg, ts. Kanskje du burde gå og snakke med noen? Det var vel du som hadde den helt like tråden om brystkasser også. Veldig merkelige utsagn...Jeg tror du trenger litt drahjelp!

Anonymkode: bb4dd...780

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 28. august 2016 at 22.14, Sykkelkopp skrev:

Okey nå er jeg spent på hva du mener med det. Har du bygd særlig mye muskler selv? Eller har du studert det?

Løfte 175kg mark er blant de mest praktiske tingene du kan gjøre. Det styrker nesten alle musklene dine, spesielt kjernemusklaturen og ikke minst fingerstyrke som er veldig viktig for klatring. For å nå langt i klatring burde man holde en del av vektløftingen relativt lav for å unngå for mye muskler. Men markløft og pullups er veldig gunstig å trene. Bedre muskler forbedrer arbeidsøkonomien og man må bruke mindre energi på å bevege seg i klatreveggen.

I tillegg øker vektløfting smidigheten i musklene. Så der har du det, man får styrke, smidighet og utholdenhet.

Jeg vil gjerne si at jeg er kjempeflink og praktisk fordi jeg driver med klatring. Det  er lett å ville si at det er veldig vanskelig og bare noen få kan gjøre det, for å føle seg bra. Men det ville vært en løgn. Det skal ikke mye til. Å bli proff er like vanskelig som i en hvilken som helst annen sport, men å lære seg HVORDAN klatre kan alle ikke tilbakestående personer gjøre. Praktisk eller ei

 

Men om du har en fetisj for fjellklatrere så er det såklart ikke noe galt i det. Skjønner godt at du synes det er sexy. Bare ikke rasjonaliser det bort med å prøve å si at det er det objektivt beste å drive med bare fordi du liker det. Det er ikke sexy.

Å gå til angrep på "diskusjonsteknikken" min fra andre tråder med AB er litt spesielt

Markløft er en favorittøvelse her ;) og jeg trener med vekter for å bli en bedre klatrer ;) 

Du har ikke skjønt essensen av dette her. Hva ser best ut? En mann, som ser ut som han har fått sin kropp pga handy arbeide og fysisk leking ute? Eller en som man ser er en gymrotte? Hva ser mest praktisk ut? Hvem ser sunnest ut? 

Jeg har kun brukt klatrere som et eksempel på menn med fine kropper. Du ser de har brukt kroppen fordi deres livsstil krever det. Fordi de gjør ting se liker og kan. Fordi de lever livet. Og så tar man en tur på gymmen og ser menn presse og pese for å få frem et visuelt uttrykk. De som trener for å se bra ut.

Jeg trener ofte på studio selv men dette for å holde skader i sjakk slik at jeg kan utføre mine friluftsinteresser til det fulle. 

Du har en til tider ikke helt fin diskusjonsteknikk og det er innimellom helt på sin plass å påpeke dette slik at du har mulighet for å forbedre deg. 

Anonymkode: bc462...d5b

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Uff.... :icon_frown:

Jeg får vondt av deg, ts. Kanskje du burde gå og snakke med noen? Det var vel du som hadde den helt like tråden om brystkasser også. Veldig merkelige utsagn...Jeg tror du trenger litt drahjelp!

Anonymkode: bb4dd...780

Heihei!

Ingenting å få vondt av... :)

ts

Anonymkode: 8d2f6...4e1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 29/08/2016 at 0.58, NuckingFutz skrev:

Damer hjelper menn med å skaffe mat? Kvinner skaffer vel for faen mat for sin egen del.

Jeg tror ikke du fikk med deg begynnelsen på den diskusjonen her, eller så henger du deg opp i formuleringen. Selvfølgelig skaffer damer seg mat for sin egen del

Den 28/08/2016 at 23.45, AnonymBruker skrev:

Du er en av de svært få menn her inne som later til å ha peiling på kvinner. Nå er du i ferd med å bli kverulant i likhet med resten her.

Nei, du trenger ikke tro på meg. Jabx trenger ikke tro på meg. Ingen trenger å tro på meg.

Men jeg har rett. Og det er vi kvinner som velger hva vi liker ved dere menn, det er ikke dere som bestemmer det. Det ville jo ha vært like tåpelig som om vi skulle si "Nei, dere liker egentlig ikke pupper og romper, dere liker utelukkende personligheten!"

Anonymkode: b098e...ac6

Grunnen til at det oppstår uenighet her mellom oss nå er at vi bare kan beskrive og oppfatte det som er i øverste bevisstheten vår(consciousness ), og vi tror da at det utgjør hele virkeligheten for våre handlinger. Hverken menn eller damer bestemmer hva vi liker bevisst. Det sitter dypere, i underbevisstheten. Underbevisstheten bestemmer MYE mer enn vi tror. Veldig ofte sender underbevisstheten signal til musklene våre om at de skal gjøre noe FØRST, og så rett etterpå tror vi at vi bestemmer at  vi skal gjøre det i bevisstheten vår. Det skjer så fort at vi ikke merker noen forskjell, og tror vi bestemmer det bevisst. Og om det er måten du observerer hvorfor du gjør hva du gjør så er det helt naturlig at du har den oppfatningen du nå har. Jeg ble sjokkert når vi hadde om dette i forelesningen. 

Om du ikke har behov for at noen skal tro deg for at du skal vite at du har rett, så har du bra selvtillitt, bra for deg, men det tyder kanskje på at du har litt dårlig grunnlag? Litt som en religion. Eller noen som tror på romvesener fordi de så noe de ikke trodde kunne ha noen annen forklaring. Når de innen fagfeltet, sosialpsykologer, evolusjonspsykologer som har studert og gjort research om dette hele livet sier at ikke alt er sånn som vi oppfatter det så tror jeg det. I stedet for en som sier "jeg har rett" og så drar inn en overdreven svart hvitt ekstrem sammenligning som ikke gir mening

Men du hadde sånn halvveis rett. Klart menn ikke bestemmer hva kvinner liker, kvinner "bestemmer" det. Men ikke bevisst. Ubevisst. Det er deg, bare en dypere del av deg. Så for å se faktiske preferansen så må man se mer på hva som faktisk blir gjort enn enkeltpersoners oppfatning av hva som foregår. Fordi vi har rett og slett ikke direkte tilgang på underbevisstheten vår

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 31.8.2016 den 16.04, Sykkelkopp skrev:

Jeg tror ikke du fikk med deg begynnelsen på den diskusjonen her, eller så henger du deg opp i formuleringen. Selvfølgelig skaffer damer seg mat for sin egen del

Grunnen til at det oppstår uenighet her mellom oss nå er at vi bare kan beskrive og oppfatte det som er i øverste bevisstheten vår(consciousness ), og vi tror da at det utgjør hele virkeligheten for våre handlinger. Hverken menn eller damer bestemmer hva vi liker bevisst. Det sitter dypere, i underbevisstheten. Underbevisstheten bestemmer MYE mer enn vi tror. Veldig ofte sender underbevisstheten signal til musklene våre om at de skal gjøre noe FØRST, og så rett etterpå tror vi at vi bestemmer at  vi skal gjøre det i bevisstheten vår. Det skjer så fort at vi ikke merker noen forskjell, og tror vi bestemmer det bevisst. Og om det er måten du observerer hvorfor du gjør hva du gjør så er det helt naturlig at du har den oppfatningen du nå har. Jeg ble sjokkert når vi hadde om dette i forelesningen. 

Om du ikke har behov for at noen skal tro deg for at du skal vite at du har rett, så har du bra selvtillitt, bra for deg, men det tyder kanskje på at du har litt dårlig grunnlag? Litt som en religion. Eller noen som tror på romvesener fordi de så noe de ikke trodde kunne ha noen annen forklaring. Når de innen fagfeltet, sosialpsykologer, evolusjonspsykologer som har studert og gjort research om dette hele livet sier at ikke alt er sånn som vi oppfatter det så tror jeg det. I stedet for en som sier "jeg har rett" og så drar inn en overdreven svart hvitt ekstrem sammenligning som ikke gir mening

Men du hadde sånn halvveis rett. Klart menn ikke bestemmer hva kvinner liker, kvinner "bestemmer" det. Men ikke bevisst. Ubevisst. Det er deg, bare en dypere del av deg. Så for å se faktiske preferansen så må man se mer på hva som faktisk blir gjort enn enkeltpersoners oppfatning av hva som foregår. Fordi vi har rett og slett ikke direkte tilgang på underbevisstheten vår

 

Håper denne underbevisstheten forteller deg at du har et veldig sort/hvitt syn på ting og at du kanskje ikke har helt rett allikevel ;) 

Putt meg i en MR-maskin og fest dioder og dingser på hele meg, for å sjekke mine reaksjoner på bilder av menn av forskjellige kroppstyper. Jeg slår garantert ikke ut på bredskuldrede menn. Men det som trigger meg er slanke menn, ca 175-185 cm, gjerne hjulbeint og han kan gjerne være skalla. 

Bredskuldrede menn synes jeg faktisk er frastøtende. Spesielt om de har tynne ben. For meg representere de utrygghet og aggresjon. 

Og den holdningen om at du skal belære kvinner om hva den liker og hvordan de agerer. Tro meg - vi damer er faktisk selvstendige individer med både intelligens og verdi ;) helt sant. Det er ikke kødd engang selv om jeg ikke kan gi deg en forskerrapport på dette akkurat nå. Men de finnes de (på lik linje med at det helt sikker finnes forsking som sier at vi ikke har sjel. Forskningsrapporter er ikke ensbetydende med sannheten. Den finner bare den vinklingen man ønsker å få). 

Anonymkode: bc462...d5b

Endret av Raven Emerald
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Håper denne underbevisstheten forteller deg at du har et veldig sort/hvitt syn på ting og at du kanskje ikke har helt rett allikevel ;) 

Putt meg i en MR-maskin og fest dioder og dingser på hele meg, for å sjekke mine reaksjoner på bilder av menn av forskjellige kroppstyper. Jeg slår garantert ikke ut på bredskuldrede menn. Men det som trigger meg er slanke menn, ca 175-185 cm, gjerne hjulbeint og han kan gjerne være skalla. 

Bredskuldrede menn synes jeg faktisk er frastøtende. Spesielt om de har tynne ben. For meg representere de utrygghet og aggresjon. 

Igjen Sutrekopp. Du må slutte med denne nedlatende tonen din. Og den holdningen om at du skal belære kvinner om hva den liker og hvordan de agerer. Tro meg - vi damer er faktisk selvstendige individer med både intelligens og verdi ;) helt sant. Det er ikke kødd engang selv om jeg ikke kan gi deg en forskerrapport på dette akkurat nå. Men de finnes de (på lik linje med at det helt sikker finnes forsking som sier at vi ikke har sjel. Forskningsrapporter er ikke ensbetydende med sannheten. Den finner bare den vinklingen man ønsker å få). 

Anonymkode: bc462...d5b

Men han snakker ikke om deg - han snakker GENERELT!

Ingen regel uten unntak, og alt det der vettu.. 

Anonymkode: 8d1ef...1a7

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

 

Igjen Sutrekopp. Du må slutte med denne nedlatende tonen din. Og den holdningen om at du skal belære kvinner om hva den liker og hvordan de agerer. Tro meg - vi damer er faktisk selvstendige individer med både intelligens og verdi ;) helt sant. Det er ikke kødd engang selv om jeg ikke kan gi deg en forskerrapport på dette akkurat nå

Anonymkode: bc462...d5b

Og hva kaller du den tonen? Men om du tror at det jeg skriver er at damer ikke er selvstendige individer, eller ikke har intelligens eller verdi, så skjønner jeg hvorfor du synes jeg har nedlatende tone. Men da er det heller ikke vits i å fortsette, for enten forstår du ikke ordene jeg skriver, eller så leser du ikke innleggene mine skikkelig. Eller så har du et bias av meg i hodet som en kvinnehatende kverulant og da kunne jeg t.o.m sagt noe du var enig i og du hadde likevel funnet en måte å være uenig. Uansett, ikke vits i å fortsette

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men han snakker ikke om deg - han snakker GENERELT!

Ingen regel uten unntak, og alt det der vettu.. 

Anonymkode: 8d1ef...1a7

TAKK !

 

Jeg sverger, noen av disse AB'ene kunne kranglet med meg om jeg så sa vi ble født med to armer og to ben. "FOR ALLE BLIR IKKE DET, DET ER IKKE SÅ SVART HVITT FOR MENNESKER HAR FAKTISK VERDI OG FØLELSER TENK!!"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Sykkelkopp skrev:

Og hva kaller du den tonen? Men om du tror at det jeg skriver er at damer ikke er selvstendige individer, eller ikke har intelligens eller verdi, så skjønner jeg hvorfor du synes jeg har nedlatende tone. Men da er det heller ikke vits i å fortsette, for enten forstår du ikke ordene jeg skriver, eller så leser du ikke innleggene mine skikkelig. Eller så har du et bias av meg i hodet som en kvinnehatende kverulant og da kunne jeg t.o.m sagt noe du var enig i og du hadde likevel funnet en måte å være uenig. Uansett, ikke vits i å fortsette

Jeg håpet du ville reagere på tonen. Det er samme tone du ofte har når du svarer i trådene her. Og du generaliserer alle damer. Vi er tydeligvis en homogen masse med hormoner på ville veier. 

Nei jeg leser alt du skriver og innimellom har jeg tenkt "jøsses faktisk bra skrevet" men som regel har du den nedlatende tonen når du svarer noen direkte. Du har sikker noe for deg i noe av det du skriver, men ikke generaliser og ikke vær nedlatende. Sagt det før og sier det igjen - du har forbedringspotensial ;) 

Anonymkode: bc462...d5b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Sykkelkopp skrev:

TAKK !

 

Jeg sverger, noen av disse AB'ene kunne kranglet med meg om jeg så sa vi ble født med to armer og to ben. "FOR ALLE BLIR IKKE DET, DET ER IKKE SÅ SVART HVITT FOR MENNESKER HAR FAKTISK VERDI OG FØLELSER TENK!!"

:takke:

Anonymkode: 8d1ef...1a7

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

28 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men han snakker ikke om deg - han snakker GENERELT!

Ingen regel uten unntak, og alt det der vettu.. 

Anonymkode: 8d1ef...1a7

My point exactly ;) Han snakker om alle men vi damer er mye mer nyanserte enn som så. Hans beskrivelse kan passe på en del damer men langt ifra alle. Antagelig bare en mindre prosentandel av Norges damer. Vil også tro at han har lest utenlandske forskninger, men tenker ikke på at kultur har veldig mye å si i forhold til hva vi tiltrekkes av. 

Anonymkode: bc462...d5b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

 Antagelig bare en mindre prosentandel av Norges damer. Vil også tro at han har lest utenlandske forskninger, men tenker ikke på at kultur har veldig mye å si i forhold til hva vi tiltrekkes av. 

Anonymkode: bc462...d5b

.Kulturen kan gi endel forskjell i mye. Når det kommer til tiltrekning er ikke den effekten spesielt stor. Mellom Norge og USA og store deler av vesten kan vi nesten se bort i fra den. I endel asiatiske land har de en helt annen tankegang enn i vestlige land. Kollektiv istedetfor individuell. Tiltrekning derimot? Ganske lik. Kulturen er annerledes, folkene er annerledes. Mennene annerledes. Resultatet? Asiatiske damer foretrekker ofte hvite vestlige menn, i stedet for å la kulturen avgjøre hva de liker.

Vi har såklart de ulike stammene som har sine egne sære regler, men de snakker vi ikke om nå

.

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg håpet du ville reagere på tonen. Det er samme tone du ofte har når du svarer i trådene her. Og du generaliserer alle damer. Vi er tydeligvis en homogen masse med hormoner på ville veier. 

Nei jeg leser alt du skriver og innimellom har jeg tenkt "jøsses faktisk bra skrevet" men som regel har du den nedlatende tonen når du svarer noen direkte. Du har sikker noe for deg i noe av det du skriver, men ikke generaliser og ikke vær nedlatende. Sagt det før og sier det igjen - du har forbedringspotensial ;) 

Anonymkode: bc462...d5b

.Spørsmålet i tråden er "hvorfor synes damer store skuldrer er turn on på menn? ".  Det gir ikke mening å dra inn den lille andelen damer som ikke liker det. Det gir overhodet ikke mening å ikke generalisere når jeg svarer. Jeg kan umulig dra inn alle små varianser. Damer er spesielt utviklet til å ha litt ulik smak(i motsetning til menn), trolig for å unngå at alle går etter samme mann. Hvor maskulin mann en dame vil ha er f.eks avhengig av hvor feminin hun er. Målet er å å unngå ekstremiteter, fordi det er uattraktivt. F.eks om en jente er lite feminin vil hun gå for en heller feminin mann, for at ikke evt jenter de får skal være for maskulin-og dermed mindre attraktiv

MEN vi ser likevel de samme mønstrene for hva damer tiltrekkes av igjen og igjen. Og jeg kan si hva dem er. Og jeg kan også si at vi vet veldig lite om hva som foregår i underbevisstheten som faktisk bestemmer hva vi liker og ikke liker. Og de færreste som ikke har studert det er klar over det. Igjen, for å dra frem research som du er så glad i. Damer ble spurt om hva slags type menn de liker. De ble så sendt på speeddate. Mange av dem fant en annen type mann som de likte. Mens de senere var med ham begynte de å beskrive HANS egenskaper som hva de ser etter i en mann(TIl tilder helt motsatte). Senere, en stund etter at de som slo opp slo opp, var damene som ble spurt tilbake til å beskrive drømmetypen som de opprinnelig gjorde. Så oppfatningen av hva damene ville ha hadde lite å si for hva de faktisk gikk for

Om du oppfattet det som at jeg mener alle damer er akkurat sånn så er det ikke det jeg mener. Verden er full av variasjoner og unntak. Jeg kan f.eks si at menn liker damer. Men så har vi mange homofile menn som er unntaket fra regelen. De kan jeg ikke gi noen fornuftig biologisk grunn for i det hele tatt for det hjelper ikke å bringe genene videre. Det må ha vært de små mutasjonene som skjer oss alle, som tilfeldigvis påvirket dem på den spesifikke måten. Jeg kommer ikke til å snakke om homofile menn dersom en jente poster et spørsmål om hvorfor menn liker jenter

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Asiatiske damer foretrekker vestlige menn for det de kan tilføre av trygghet. Ikke for utseende. 

Og vi vestlige damer går mer etter personlighet enn utseende. Ja det første vi beskriver og ser på, er uten tvil utseende. Men det er når mannen åpner kjeften vi lar oss begeistre - eller ikke. For oss betyr den mentale biten mye mer når alt kommer til alt. Jeg er helt enig i at underbevisstheten vår styrer mye. Jeg får automatisk dårlig vibber av alle menn med en spesiell hårfasong pga en kjip opplevelse. Men vi vet også veldig godt hva vi liker når vi ser det og opplever det. Og det her tror jeg ikke er noe forskjell fra hverken menn eller damer (litt forundrer over at du alltid skal belære om damer, men aldri nevner menn...) men at det er vekta litt forskjellig på utseende og personlighet. 

Man tiltrekkes av det man føler kan gi trygghet og stabilitet. Det er derfor viktig å se snill, sterk og sunn ut. Muskler vitner om sunnhet. For mange vitner allikevel for mye muskler om usunnheter. Det har gått for langt og de ser aggressive ut. Mykheten og godheten er borte. 

Så å si at damer liker bredskuldrede menn blir feil. Veldig mange liker å se på breiskuldra menn men ikke dermed sagt at de foretrekker de. Det er en stor forskjell her. 

Anonymkode: bc462...d5b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Sykkelkopp skrev:

Grunnen til at det oppstår uenighet her mellom oss nå er at vi bare kan beskrive og oppfatte det som er i øverste bevisstheten vår(consciousness ), og vi tror da at det utgjør hele virkeligheten for våre handlinger. Hverken menn eller damer bestemmer hva vi liker bevisst. Det sitter dypere, i underbevisstheten. Underbevisstheten bestemmer MYE mer enn vi tror. Veldig ofte sender underbevisstheten signal til musklene våre om at de skal gjøre noe FØRST, og så rett etterpå tror vi at vi bestemmer at  vi skal gjøre det i bevisstheten vår. Det skjer så fort at vi ikke merker noen forskjell, og tror vi bestemmer det bevisst. Og om det er måten du observerer hvorfor du gjør hva du gjør så er det helt naturlig at du har den oppfatningen du nå har. Jeg ble sjokkert når vi hadde om dette i forelesningen. 

Om du ikke har behov for at noen skal tro deg for at du skal vite at du har rett, så har du bra selvtillitt, bra for deg, men det tyder kanskje på at du har litt dårlig grunnlag? Litt som en religion. Eller noen som tror på romvesener fordi de så noe de ikke trodde kunne ha noen annen forklaring. Når de innen fagfeltet, sosialpsykologer, evolusjonspsykologer som har studert og gjort research om dette hele livet sier at ikke alt er sånn som vi oppfatter det så tror jeg det. I stedet for en som sier "jeg har rett" og så drar inn en overdreven svart hvitt ekstrem sammenligning som ikke gir mening

Men du hadde sånn halvveis rett. Klart menn ikke bestemmer hva kvinner liker, kvinner "bestemmer" det. Men ikke bevisst. Ubevisst. Det er deg, bare en dypere del av deg. Så for å se faktiske preferansen så må man se mer på hva som faktisk blir gjort enn enkeltpersoners oppfatning av hva som foregår. Fordi vi har rett og slett ikke direkte tilgang på underbevisstheten vår

Ble du sjokkert da du lærte om underbevisstheten på forelesning? Vel, da er det ikke så rart at vi er på to ulike nivåer i denne diskusjonen heller. Gled deg til resten av timene du, du kommer sikkert til å bli sjokkert over litt av hvert.

Jepp selvtillit er litt som religion og romvesener. Du kan ikke se det, du kan bare tro på det. Hahaha! Du tar virkelig kaka på metaforer.

Kanskje du kan finne deg en søt liten tulle som du kan imponere med alle de fantastiske tingene du lærer på skolen og dine eiendommelige logiske slutninger ;) 

Anonymkode: b098e...ac6

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

2 timer siden, Sykkelkopp skrev:

 

MEN vi ser likevel de samme mønstrene for hva damer tiltrekkes av igjen og igjen. Og jeg kan si hva dem er. Og jeg kan også si at vi vet veldig lite om hva som foregår i underbevisstheten som faktisk bestemmer hva vi liker og ikke liker. Og de færreste som ikke har studert det er klar over det. Igjen, for å dra frem research som du er så glad i. Damer ble spurt om hva slags type menn de liker. De ble så sendt på speeddate. Mange av dem fant en annen type mann som de likte. Mens de senere var med ham begynte de å beskrive HANS egenskaper som hva de ser etter i en mann(TIl tilder helt motsatte). Senere, en stund etter at de som slo opp slo opp, var damene som ble spurt tilbake til å beskrive drømmetypen som de opprinnelig gjorde. Så oppfatningen av hva damene ville ha hadde lite å si for hva de faktisk gikk for

 


Har du fortalt denne historien til psykologen din? Spesielt den uthevede setningen? For det virker som du har vrangforestillinger.

Seriøst, du trenger litt kritisk sans når det gjelder tingene du sier og tror på selv. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 minutter siden, blæddi skrev:

Har du fortalt denne historien til psykologen din? Spesielt den uthevede setningen? For det virker som du har vrangforestillinger.

Seriøst, du trenger litt kritisk sans når det gjelder tingene du sier og tror på selv. 

Har vi sett det før? Å jadda!

Ung mann, hele bygdas yndling, knakende kjekk, skoleflink, sporty, sjarmerende. En ener. Flytter til storbyen, finner ut at alle de han studerer med har akkurat den samme bakgrunnen. Alle er enere i sin bygd. Plutselig er han ikke alene, men en av hundre. Må finne på noe, det kan da ikke være sånn at alle de andre forstår like mye som meg, må finne det ene som jeg er den eneste som skjønner og som jeg kan lære bort til noen som ikke forstår like mye!

Så går det noen år med villfarelse før det mest sannsynlig går opp for han at absolutt alle har vært gjennom det samme før. Men det kan ta tid, og en psykologtime eller ti er ikke dumt.

Tilfeldighetene vil ha det slik at akkurat bevissthet og underbevissthet er noe jeg interesserer meg for, og jeg skal være enig med Sykkelkopp i at det er heftige saker. Man trenger ikke se til underbevisstheten en gang, det man har her og nå, følelsen i tærne og fingrene kombinert med graden av konsentrasjon, alt skjer på en og samme gang, en strøm av noe vi ikke kan beskrive, men alle vet hva er, er vi tilstede i nuet, eller drømmer vi oss bort, følger vi med på noe utenfor oss selv eller går vi inn i vårt indre? Hvor ble det av det mikrosekundet som nettopp passerte, vi kan ikke være bevisst på det igjen, på samme måte som vi nettopp kunne. Hva skjer for at vi tar en avgjørelse, reiser oss opp? Velger en mann? Og så videre og så videre. Bevisstheten og underbevisstheten er spennende saker :) 

Anonymkode: b098e...ac6

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og bevisstheten er ikke usammenlignbar med religion! De fleste religioner har bevisstheten som et sentralt objekt i sin kult, bønn, meditasjon, tungetale, transe, mindfulness, brede skuldre, brøt jeg din bevissthetlige tilstedeværelse nå? ;) 

Anonymkode: b098e...ac6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Spiderman
Den 29.8.2016 at 1.13, Charmander skrev:

Du er helt sykt uvitende. Alt er kroppsbygging per definisjon... Om en person som er 120 KG vil komme seg til 75 KG, så er det en form for kroppsbygging. Om en person vil endre sin fysikk til f. eks å kunne bli bedre i svømming eller klatring så er det kroppsbygging. 

Den generelle oppfattelsen av kroppsbygging handler om å bygge størst mulig kropp. Det gjør ikke å slanke seg 45 kg.(What?) Forhold deg til dette og slutt å pirke.

Skulle gjerne sett en kilde som viste at slanking regnes som kroppsbygging.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...