Gå til innhold

Hvorfor synes damer at store skuldre er Turn-On på menn?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

. Antageligvis mer sexy for kvinner fordi målet ikke er hvordan man skal se ut. Tipper homser ser annerledes på den saken.

Anonymkode: b098e...ac6

Hvorfor bruker jenter sminke?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Klatring ER andre ting.

Klatring utstråler de samme tingene som handy, man lager et mål (som ikke dreier seg om utsenndet, men noe praktisk nyttig), legger en strategi for å nå målet, tilegner seg kunnskap, øver seg, når målet.

Man antar lett at en klatrer kan tilegne seg handy kunnskaper og omvendt. Men ikke at en kroppsbygger kan (eller vil) det. Antageligvis mer sexy for kvinner fordi målet ikke er hvordan man skal se ut. Tipper homser ser annerledes på den saken.

Anonymkode: b098e...ac6

Klatring er ikke andre ting. Klatring er klatring. Man blir ikke automatisk flink til å mekke bil av å drive med klatring.

Hvilket praktisk og nyttig mål dreier klatring seg om?

Hvorfor er det galt å legge et mål om å være sterk, sunn og frisk?

Hvorfor antar "man" at en klatrer kan tilegne seg kunnskaper, men ikke en kroppsbygger? En kroppsbygger må jo tilegne seg enormt med erfaring og kunnskap for å kunne bygge opp kroppen på den måten han ønsker. Det er ikke bare å tusle inn og pirke litt på noen metallstenger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Sykkelkopp skrev:

Hvorfor bruker jenter sminke?

Heterofile kvinner bruker sminke. Fordi menn i større grad tiltrekkes av utseendet og ser gjennom at man pynter seg litt/er overfladisk, og kvinner i større grad tiltrekkes av andre ting og blir avskrekket av utseendefokus og jåleri hos den andre.

1 time siden, jabx skrev:

Klatring er ikke andre ting. Klatring er klatring. Man blir ikke automatisk flink til å mekke bil av å drive med klatring.

Hvilket praktisk og nyttig mål dreier klatring seg om?

Hvorfor er det galt å legge et mål om å være sterk, sunn og frisk?

Hvorfor antar "man" at en klatrer kan tilegne seg kunnskaper, men ikke en kroppsbygger? En kroppsbygger må jo tilegne seg enormt med erfaring og kunnskap for å kunne bygge opp kroppen på den måten han ønsker. Det er ikke bare å tusle inn og pirke litt på noen metallstenger.

Nei, det har jeg heller ikke sagt. Handy er ikke det samme som å mekke bil.

Komme fra A til B.

Det er ikke galt. Men driver man med kroppsbygging er man ikke på vei mot det målet.

Igjen, fordi målet er utseendet og ikke noe annet.

Anonymkode: b098e...ac6

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 26.8.2016 at 23.51, AnonymBruker skrev:

Jeg mente brede skuldre ja! *

Så maskulint er attraktivt? Jeg ser såå mange damer rundt om med typer, og mennene er ofte slank men veldig tynn. Veldig mange av de har ikke maskuline trekk, men det går jo "rett hjem" uansett.

:) prøver å bare å forstå...

-ts

Anonymkode: 8d2f6...4e1

Mange jenter liker metroseksuelle gutter. Slike gutter som er litt pusete og sånn dill.

Anonymkode: 437b6...062

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 27. august 2016 at 16.18, jabx skrev:

Hvorfor er en klatrer mer handy generelt enn en kroppsbygger?

Har du ikke evne til å tenke praktisk så vil du slite med å skjønne hvordan sikring funker. 

Anonymkode: bc462...d5b

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

18 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Mange jenter liker metroseksuelle gutter. Slike gutter som er litt pusete og sånn dill.

Anonymkode: 437b6...062

Hmm!

-ts

Anonymkode: 8d2f6...4e1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

30 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Heterofile kvinner bruker sminke. Fordi menn i større grad tiltrekkes av utseendet og ser gjennom at man pynter seg litt/er overfladisk, og kvinner i større grad tiltrekkes av andre ting og blir avskrekket av utseendefokus og jåleri hos den andre.

Nei, det har jeg heller ikke sagt. Handy er ikke det samme som å mekke bil.

Komme fra A til B.

Det er ikke galt. Men driver man med kroppsbygging er man ikke på vei mot det målet.

Igjen, fordi målet er utseendet og ikke noe annet.

Anonymkode: b098e...ac6

Damer går for utseende like mye som menn gjør

Målet med klatring er ikke å komme fra A til B.  Målet er selvutvikling og mestring mens man gjør noe man liker, gjerne med folk man liker. Samme som med bodybuilding, bare ulike veier.

Endret av Sykkelkopp
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Sykkelkopp skrev:

Damer går for utseende like mye som menn gjør

Målet med klatring er ikke å komme fra A til B.  Målet er selvutvikling og mestring mens man gjør noe man liker, gjerne med folk man liker. Samme som med bodybuilding, bare ulike veier.

På en måte går vi også for utseende. Men ikke for et pent ytre. Vi går for et sunt og praktisk ytre. 

Klatrere har en helt annen tilnærming til kropp enn en muskelbygger. En klatrer går for en praktisk kropp som gjør at de kan utfordre seg selv og oppnå mål. En bygger ønsker kun å se bra ut. En muskelbygger hadde aldri klart å komme til topps fordi musklene deres ikke er praktiske. Kun visuelle. 

Anonymkode: bc462...d5b

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Sykkelkopp skrev:

Damer går for utseende like mye som menn gjør

Målet med klatring er ikke å komme fra A til B.  Målet er selvutvikling og mestring mens man gjør noe man liker, gjerne med folk man liker. Samme som med bodybuilding, bare ulike veier.

Feil.

Feil.

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Har du ikke evne til å tenke praktisk så vil du slite med å skjønne hvordan sikring funker. 

Anonymkode: bc462...d5b

Godt poeng!

Anonymkode: b098e...ac6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

41 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Feil.

 

Anonymkode: b098e...ac6

Tror nesten jeg skal stole mer på Professor Robb Willer som jeg hadde sosialpsykologi med på Berkeley, enn jeg skal stole på en AB som bare er uenig fordi hun har oppfattet det annerledes

41 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Feil.

Feil.

Anonymkode: b098e...ac6

Hvem er du til å fortelle meg(og andre enn meg)hvorfor jeg gjør det jeg gjør? Du sitter i din egne lille boble og tror at verden er akkurat sånn som du ser den fra dine veldig begrensede observasjoner

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Sykkelkopp skrev:

Tror nesten jeg skal stole mer på Professor Robb Willer som jeg hadde sosialpsykologi med på Berkeley, enn jeg skal stole på en AB som bare er uenig fordi hun har oppfattet det annerledes

Hvem er du til å fortelle meg(og andre enn meg)hvorfor jeg gjør det jeg gjør? Du sitter i din egne lille boble og tror at verden er akkurat sånn som du ser den fra dine veldig begrensede observasjoner

Hmm. Det er akkurat samme oppfattelse jeg har av deg :P du er påståelig på andres vegne. 

Anonymkode: bc462...d5b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

58 minutter siden, AnonymBruker skrev:

På en måte går vi også for utseende. Men ikke for et pent ytre. Vi går for et sunt og praktisk ytre. 

Klatrere har en helt annen tilnærming til kropp enn en muskelbygger. En klatrer går for en praktisk kropp som gjør at de kan utfordre seg selv og oppnå mål. En bygger ønsker kun å se bra ut. En muskelbygger hadde aldri klart å komme til topps fordi musklene deres ikke er praktiske. Kun visuelle. 

Anonymkode: bc462...d5b

Tror du musklene vet om de kommer fra klatring eller vektløfting? Eneste er at vektløfting inneholder mindre bevegelighetstrening, så da kan man ta det ved siden av. Det er ikke noe som "bare visuelle" muskler

Igjen, begge deler handler om å utfordre seg selv og oppnå mål. Se hvor langt man kan presse kroppen fysisk og psykisk. Klare en ny fjellvegg, eller slå ny pers i knebøy

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hmm. Det er akkurat samme oppfattelse jeg har av deg :P du er påståelig på andres vegne. 

Anonymkode: bc462...d5b

Jeg sitter ikke og påstår at en hobby noen har som jeg ikke en gang driver med har en og bare en hensikt.

Å si at å klatre er bare for å komme fra A til B, eller muskelbygging bare er for det visuelle er helt absurd. Det er så mye mer enn det.

Tviler du på at disse handler om mestring og selvutfordring? Kanskje klatre for å komme seg fra A til B bare for å se på utsikten eller noe høres logisk ut for enkelte jenter, men jeg lover deg det er ikke ofte bare det for menn. Ikke er det mange som klarer å nå langt med løfting heller om det bare er det visuelle(for å få damer tror du?) som er motivasjonen.

Som sagt, det er så mye mer enn det

Endret av Sykkelkopp
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 8/26/2016 at 23.37, AnonymBruker skrev:

Hvorfor synes egentlig dere kvinner at store skuldre på menn er Turn-ON? 

Jeg har siste 3-4 månedene fått store skuldre og jeg hater det! 

mvh

Mann, tjuefire. 

Anonymkode: 8d2f6...4e1

Jeg vet ikke hvorfor. Det er ikke store skuldre forresten. Det er bare litt brede skuldre og god nakke. Svært utrente menn med ølmage og valker kan eie sånne skuldre/nakke. 

Anonymkode: 1c1fc...e92

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Sykkelkopp skrev:

Tror du musklene vet om de kommer fra klatring eller vektløfting? Eneste er at vektløfting inneholder mindre bevegelighetstrening, så da kan man ta det ved siden av. Det er ikke noe som "bare visuelle" muskler

Igjen, begge deler handler om å utfordre seg selv og oppnå mål. Se hvor langt man kan presse kroppen fysisk og psykisk. Klare en ny fjellvegg, eller slå ny pers i knebøy

Muskler bygges opp på så mange forskjellige måter. Å løfte 175 kg mark er ikke praktisk. Å kunne gå langt og bratt er praktisk. Å kunne bevege seg med både styrke, utholdenhet og smidighet er praktisk. Alsidighet er praktisk. Er man fysisk praktisk er man gjerne praktisk på de fleste plan. 

2 minutter siden, Sykkelkopp skrev:

Jeg sitter ikke og påstår at en hobby noen har som jeg ikke en gang driver med har en og bare en hensikt.

Å si at å klatre er bare for å komme fra A til B, eller muskelbygging bare er for det visuelle er helt absurd. Det er så mye mer enn det.

Jeg snakker om din generelle diskusjonsteknikk tatt utifra de trådene du besvarer her inne på dette forumet. 

Anonymkode: bc462...d5b

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

31 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Muskler bygges opp på så mange forskjellige måter. Å løfte 175 kg mark er ikke praktisk. Å kunne gå langt og bratt er praktisk. Å kunne bevege seg med både styrke, utholdenhet og smidighet er praktisk. Alsidighet er praktisk. Er man fysisk praktisk er man gjerne praktisk på de fleste plan. 

Jeg snakker om din generelle diskusjonsteknikk tatt utifra de trådene du besvarer her inne på dette forumet. 

Anonymkode: bc462...d5b

Okey nå er jeg spent på hva du mener med det. Har du bygd særlig mye muskler selv? Eller har du studert det?

Løfte 175kg mark er blant de mest praktiske tingene du kan gjøre. Det styrker nesten alle musklene dine, spesielt kjernemusklaturen og ikke minst fingerstyrke som er veldig viktig for klatring. For å nå langt i klatring burde man holde en del av vektløftingen relativt lav for å unngå for mye muskler. Men markløft og pullups er veldig gunstig å trene. Bedre muskler forbedrer arbeidsøkonomien og man må bruke mindre energi på å bevege seg i klatreveggen.

I tillegg øker vektløfting smidigheten i musklene. Så der har du det, man får styrke, smidighet og utholdenhet.

Jeg vil gjerne si at jeg er kjempeflink og praktisk fordi jeg driver med klatring. Det  er lett å ville si at det er veldig vanskelig og bare noen få kan gjøre det, for å føle seg bra. Men det ville vært en løgn. Det skal ikke mye til. Å bli proff er like vanskelig som i en hvilken som helst annen sport, men å lære seg HVORDAN klatre kan alle ikke tilbakestående personer gjøre. Praktisk eller ei

 

Men om du har en fetisj for fjellklatrere så er det såklart ikke noe galt i det. Skjønner godt at du synes det er sexy. Bare ikke rasjonaliser det bort med å prøve å si at det er det objektivt beste å drive med bare fordi du liker det. Det er ikke sexy.

Å gå til angrep på "diskusjonsteknikken" min fra andre tråder med AB er litt spesielt

Endret av Sykkelkopp
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Sykkelkopp skrev:

Tror nesten jeg skal stole mer på Professor Robb Willer som jeg hadde sosialpsykologi med på Berkeley, enn jeg skal stole på en AB som bare er uenig fordi hun har oppfattet det annerledes

Hvem er du til å fortelle meg(og andre enn meg)hvorfor jeg gjør det jeg gjør? Du sitter i din egne lille boble og tror at verden er akkurat sånn som du ser den fra dine veldig begrensede observasjoner

Du er en av de svært få menn her inne som later til å ha peiling på kvinner. Nå er du i ferd med å bli kverulant i likhet med resten her.

Nei, du trenger ikke tro på meg. Jabx trenger ikke tro på meg. Ingen trenger å tro på meg.

Men jeg har rett. Og det er vi kvinner som velger hva vi liker ved dere menn, det er ikke dere som bestemmer det. Det ville jo ha vært like tåpelig som om vi skulle si "Nei, dere liker egentlig ikke pupper og romper, dere liker utelukkende personligheten!"

Anonymkode: b098e...ac6

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Muskler bygges opp på så mange forskjellige måter. Å løfte 175 kg mark er ikke praktisk. Å kunne gå langt og bratt er praktisk. Å kunne bevege seg med både styrke, utholdenhet og smidighet er praktisk. Alsidighet er praktisk. Er man fysisk praktisk er man gjerne praktisk på de fleste plan. 

Jeg snakker om din generelle diskusjonsteknikk tatt utifra de trådene du besvarer her inne på dette forumet. 

Anonymkode: bc462...d5b

Du har helt rett.

Anonymkode: b098e...ac6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 28.8.2016 at 14.33, Sykkelkopp skrev:

Hva skal du frem til? At damer ikke så etter menn som kan skaffe mat fordi damer hjelper menn med å skaffe mat?

Damer hjelper menn med å skaffe mat? Kvinner skaffer vel for faen mat for sin egen del.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...