Gå til innhold

Innleide jenter på forretningsmiddag


Alvea

Anbefalte innlegg

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvilket firma var dette?

Jeg er villig til omskolering hvis det betyr damer på forretningsmiddag.

Anonymkode: 9d322...8d5

Hvorfor det?

Anonymkode: b7d52...743

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor det?

Anonymkode: b7d52...743

Hvem vil vel ikke boltre seg i damer på arbeidsgivers regning?

Mmmmm damer

Anonymkode: 9d322...8d5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har bare opplevd horer på firmaets regning i østblokk land. 

Anonymkode: dc62e...a2b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

46 minutter siden, Z.Z skrev:

Ok, ta deg en pils og slapp av på denne lørdagen! :)

Muligheten for en øl eller to er jo stor i kveld

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 timer siden, Alvea skrev:

Min samboer reiste til en større by forrige uke for å delta på et seminar arrangert av en større kunde hos bedriften han jobber i. Han er helt fersk i jobben og dette er hans første reise i denne sammenhengen. Han fikk hotellrom og middag med åpen bar. og det hele Etterpå dro ferden videre til en bar som var leid for anledningen. Deltakerne på seminaret besto kun av mannfolk.

På baren de ankom var det fri flyt av champagne som lå rundt om kring i lokalet i store isbøtterog servitørene gikk rundt og serverte drinker i fleng. Men det samboeren min reagerte mest på var at det florerte av unge jenter der som med all sannsynlighet var innleid for anledningen. Han mener forretningslivet mer eller mindre oppfordrer til utroskap på slike reiser.

Jeg kjente jeg ble kvalm og synes det er ekkelt. Er det virkelig umoralsk å ille at de legger opp til det på denne måten? 

Noen flere som kjenner til dette fenomenet?

Noen flere????

Alle, som har hatt en mer eller mindre betydningsfull og influerende stilling i privat næringsliv, VET at dette (fenomenet), ikke bare eksisterer men, lever i beste velgående. 

Det vi må slutte med, er å dele ut "slemme" og "offer" kortene i slike sammenhenger. Dette er en villet situasjon. Mange jenter blir med på "moroa", gutta boys i skjorte og blazer, deltar og betaler for "moroa". Utroskap; et valg den enkelte tar. 

Endret av Gorgonzola
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Gothminister skrev:

Synes det høres veldig bra ut og kunne leie inn kvinner. Da slipper man «å jakte» på dem. For på slike forretningsmiddager så hører det med vakre unge kvinner. Og etter en tung middag og gode samtaler. Trekke seg tilbake på hotellrommet og ha noen og kose seg med.

"Man" - hvem er det? Hva med kvinnelige ansatte; hvem skal de kose seg med? Nei, søren, glemte jo at slike virksomheter ikke ansetter kvinner - selv om de skulle være bedre kvalifisert; de ødelegger jo hele moroa med sin blotte eksistens. 

44 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva slags bransje er dette????

Hadde et firma i min bransje foretatt seg noe slikt så hadde de kunne skyte en hvit pil etter å ha er seriøst image. For det første er det et helt forkastelig syn på kvinner å tildele dem rollen som "eyecandy" eller hva verre er prostituerte. For det andre sier det litt om hva slags syn de har på menn, som om menn fortsatt skulle være neandertalere som lar seg kjøpe med en vakker kvinne. Fysj.

Anonymkode: 96340...299

Helt enig i dette. Er dessvere utbredt i enkelte bransjer (investeringsbanker/meglerhus, men innbiller meg at også offshore/oljebransjen er slik - generelt bransjer med mye menn). Blant utlandske virksomheter er det enda mer utbredt. De som mener man har likestilling er helt på jordet. Ville selv ikke akseptert at min mann var med på slikt, ikke fordi jeg ikke kunne stolt på ham, men fordi jeg forakter objektivisering av kvinner. 

Anonymkode: a146c...aef

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

14 minutter siden, Gorgonzola skrev:

Noen flere????

Alle, som har hatt en mer eller mindre betydningsfull og influerende stilling i privat næringsliv, VET at dette (fenomenet), ikke bare eksisterer men, lever i beste velgående. 

Det vi må slutte med, er å dele ut "slemme" og "offer" kortene i slike sammenhenger. Dette er en villet situasjon. Mange jenter blir med på "moroa", gutta boys i skjorte og blazer, deltar og betaler for "moroa". Utroskap; et valg den enkelte tar. 

Du glemmer hvordan det vil være for kvinnelige avsatte i slike bedrifter og siden svaret er "ikke noe særlig", betyr det at kvinner ikke vil få jobber i slike bedrifter, selv om de skulle være best kvalifisert, fordi de ikke er med på slikt. Det er negativt for samfunnet som helhet fordi det fører til suboptimal ressurs og kompetabseutnyttelse. 

Anonymkode: a146c...aef

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 timer siden, Alvea skrev:

Min samboer reiste til en større by forrige uke for å delta på et seminar arrangert av en større kunde hos bedriften han jobber i. Han er helt fersk i jobben og dette er hans første reise i denne sammenhengen. Han fikk hotellrom og middag med åpen bar. og det hele Etterpå dro ferden videre til en bar som var leid for anledningen. Deltakerne på seminaret besto kun av mannfolk.

På baren de ankom var det fri flyt av champagne som lå rundt om kring i lokalet i store isbøtterog servitørene gikk rundt og serverte drinker i fleng. Men det samboeren min reagerte mest på var at det florerte av unge jenter der som med all sannsynlighet var innleid for anledningen. Han mener forretningslivet mer eller mindre oppfordrer til utroskap på slike reiser.

Jeg kjente jeg ble kvalm og synes det er ekkelt. Er det virkelig umoralsk å ille at de legger opp til det på denne måten? 

Noen flere som kjenner til dette fenomenet?

Det er ikke så uvanlig, og jeg ser ikke problemet.

Nei de legger ikke opp til utroskap, det er selskapsdamer ikke horer de leier inn.

Om en mann ønsker seg ett sidesprang uten fruens tillatelse så får han det til på ene eller andre måten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er da ingenting i veien for at de kvinnelige ansatte også nyter damene som arbeidsgiver stiller til rådighet.

For alt vi vet, er det de kvinnlige ansatte som har bedt om "gledespiker" på forretningsmiddag. Nei, man trenger ikke å være lesbisk for å ha glede av damer.

Anonymkode: 9d322...8d5

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er negativt for samfunnet som helhet fordi det fører til suboptimal ressurs og kompetabseutnyttelse

suboptimal? Hvorfor ikke bare bruke ordet dårlig?

Anonymkode: 9d322...8d5

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

26 minutter siden, AnonymBruker skrev:

"Man" - hvem er det? Hva med kvinnelige ansatte; hvem skal de kose seg med? Nei, søren, glemte jo at slike virksomheter ikke ansetter kvinner - selv om de skulle være bedre kvalifisert; de ødelegger jo hele moroa med sin blotte eksistens. 

Helt enig i dette. Er dessvere utbredt i enkelte bransjer (investeringsbanker/meglerhus, men innbiller meg at også offshore/oljebransjen er slik - generelt bransjer med mye menn). Blant utlandske virksomheter er det enda mer utbredt. De som mener man har likestilling er helt på jordet. Ville selv ikke akseptert at min mann var med på slikt, ikke fordi jeg ikke kunne stolt på ham, men fordi jeg forakter objektivisering av kvinner. 

Anonymkode: a146c...aef

Joda det er kvinnelige annsatte i de firmaene og.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kvinner blir ikke tatt mer seriøst enn dette, så er ikke overrasket

Anonymkode: f522b...83c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Fru Uperfekt skrev:

Det er ikke så uvanlig, og jeg ser ikke problemet.

Nei de legger ikke opp til utroskap, det er selskapsdamer ikke horer de leier inn.

Om en mann ønsker seg ett sidesprang uten fruens tillatelse så får han det til på ene eller andre måten.

Der er greit nok - og går begge veier, men det er ikke noe arbeidsgiver skal legge til rette for. Og i slike setninger oppstår det gjerne et primitivt gruppepress som også menn kan oppleve som ubehagelig. 

Jeg tror heller ikke dere menn hadde syntes det var ålreit om kosmetikk/frisørbedriften konen jobbet for dro på jentetur og hyrte inn chippendales til hotellsuitene.

Anonymkode: a146c...aef

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, Fru Uperfekt skrev:

Joda det er kvinnelige annsatte i de firmaene og.

 

De er svært få i forhold. Damene på backoffice el i stab teller ikke, for dette er kundesiden. Og de har det nok veldig morsomt og er veldig glad for dette tilbudet de får om å ha med dame hjem. Not. Vet hva jeg snakker om, jobber i finans, og det er langt mellom kvinnene (i disse kundestillingene) - og knapt noen på disse festene. 

 

Anonymkode: a146c...aef

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sikkert Mc Donalds. Er noen slibrige i bransjen.

Anonymkode: 2edd1...9aa

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Der er greit nok - og går begge veier, men det er ikke noe arbeidsgiver skal legge til rette for. Og i slike setninger oppstår det gjerne et primitivt gruppepress som også menn kan oppleve som ubehagelig. 

Jeg tror heller ikke dere menn hadde syntes det var ålreit om kosmetikk/frisørbedriften konen jobbet for dro på jentetur og hyrte inn chippendales til hotellsuitene.

Anonymkode: a146c...aef

Om jeg hadde jobben i en slik bedrift (måtte Gud forby) så hadde ikke min mann sagt noe på om de hyret inn selskapsmenn til ett arrangement.

Det var for ordens skyld på ett utested og ikke på en suite TS snakket om.

Gruppepress utsettes en for hele livet.

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Tråden er ryddet for persondebatt, og flyttes til generell debatt.

Alice i Eventyrland, mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvem vil vel ikke boltre seg i damer på arbeidsgivers regning?

Mmmmm damer

Anonymkode: 9d322...8d5

Mmm aids.. klamydia.. gonorè..herpes..HPV..kreft

Anonymkode: 32872...816

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Gorgonzola skrev:

Noen flere????

Alle, som har hatt en mer eller mindre betydningsfull og influerende stilling i privat næringsliv, VET at dette (fenomenet), ikke bare eksisterer men, lever i beste velgående. 

Det vi må slutte med, er å dele ut "slemme" og "offer" kortene i slike sammenhenger. Dette er en villet situasjon. Mange jenter blir med på "moroa", gutta boys i skjorte og blazer, deltar og betaler for "moroa". Utroskap; et valg den enkelte tar. 

Godt poeng! Må nok si meg helt enig i siste avsnittet. Det er nok høyest sannsynlig at jentene/damene der ser på det som vinn-vinn. De har det gøy ute på et utested og får treffe mange velstående mannfolk og samtidig får de betalt for dette. Noe svært mange jenter/damer gjør hver helg, og de til og med betaler selv for dette (betaler inngangen på et utested). 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Mmm aids.. klamydia.. gonorè..herpes..HPV..kreft

Anonymkode: 32872...816

Hørt om kondom?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...