Gå til innhold

100 dager sukker-/snopefri


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Noen som vil være med fra mandag av og frem til 6. desember? :)

Er ganske sikker på at jeg er sukkeravhengig. Kan ikke ha snop liggende i skuffer og skap. Får cravings etter noe søtt hele tiden og gafler i meg alt for mye. Vekta går oppover og energinivået synker. Så nå vil jeg prøve å få det ut av systemet ved å kutte ut helt snop og godis. I første omgang vil jeg ikke være helt nazi på tilsatt sukker i matvarer til middag og i pålegg f.eks, men om jeg fortsatt har cravings om en måned så vil jeg skjerpe inn mer. 

Bare å hive seg med. :)

Anonymkode: ac9ce...806

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har ikke rørt noe på snart 5 uker men mitt mål er 20.november ;)

 

Sukkersuget forsvinner helt etter et par uker uten her.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er med! :)

Men er det bare snakk om sukker? Eller tells en potetgull på samme vis? Jeg er up for begge deler, vil bare ha reglene i orden så jeg vet hva som gjelds og ikke :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra! Er jo godt på vei med 5 uker du da -jk-. :) Gjør ikke noe om du er ferdig før. Folk kan begynne senere eller være med for kortere enn 100 dager også. Er bare hyggelig å ha noen å dele med underveis tenker jeg. 

Jeg dropper potetgull, men du bestemmer egentlig reglene selv. Har sett noen som kan spise litt f.eks. i selskap, men jeg skal prøve å unngå det også. Får allerede en utfordring fredag i neste uke, for da skal vi ha kake på jobb. Jeg synes det er litt pinlig å si nei takk og måtte forklare at jeg skal være sukkerfri. Vurderer om jeg skal bake noe sukkerfritt eller bare ta med en gulrot til meg selv. :tongue:

Anonymkode: ac9ce...806

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest jesse james

Er med :ninja: 

vi må heie på hverandre i mørke stunder :fnise: 

av erfaring så hjelper frukt på søtsuget :)  Hva med den nye sukkerfri sjokolademelken til tine, er den innenfor? God å drikke som kakao.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg slenger meg på denne, spiser alt for mye søtsaker... Sjokoladen blir tøffest å kutte ut :icon_frown: 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vært noen utskeielser i det siste, men nå ser jeg frem til å stramme opp kosemoralen. Én koseting pr. måned fra nå, dvs. enten ett kakestykke, én sjokolade, én liten godtepose. I størrelse sånt som man spiser i én jafs. Derfor utgår potetgull. Men om jeg velger én micropop-pose, går det i én jafs.

Avslutning fredag 23. desember. (Dvs. at det blir én koseting i september, én i oktober og én i november).

Tror det er urealistisk at jeg skal greie å holde nullen, derfor legger jeg inn en ventil.

Håper jeg kan være med for det :)

 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så gøy at flere vil være med. :) Er sjokoladen som blir tøffest for min del også. Om det blir for tøft må jeg gå på jakt etter en som er sukkerfri. Klart du kan være med Zenobia. Er sikkert lurt med en ventil. :)

Anonymkode: ac9ce...806

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

^ :takke:

Én fordel med hvordan livet mitt er organisert, er at det handles inn bare én gang pr. uke. Så om det ikke finnes usunnheter i huset, blir det bare på den sosiale arenaen jeg må være standhaftig.

Første virkelige prøvelse kommer på torsdag, for da blir det bytur :bond: og det betyr kooooos  (nei, det var før det) :ninja:

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er vi i gang! :bond:

Jeg har trappet litt ned inn mot starten, men i går var en tung dag. Hadde bare lyst å dytte i meg! Vi hadde heldigvis ikke veldig mye liggende. Men jeg har en samboer som helst vil ha litt sjokolade hver dag, så å ha bare sunne ting i hus er nok ikke realistisk for meg. Jeg skal prøve å veie opp med nok sunne alternativer slik jeg ikke blir så fristet. Heldigvis er jeg ikke så sosial så slipper forhåpentligvis unna med ikke alt for mange cafe-/byturer frem mot jul. :fnise:

Lykke til alle sammen! :hoppe:

TS

Anonymkode: ac9ce...806

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er med! Tenker egentlig ikke det skal være et så stort problem for min del - er ikke store godtemomsen, men har tenkt meg ned noen kilo og alle monner drar :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Flotters! :)

Gårsdagen gikk fint for min del. Selv om samboeren kom hjem med kokosboller og lurte på om jeg ville ha! Full støtte til prosjektet der i fra med andre ord.. :glare: Jeg er alltid sulten og sugen på noe godt etter jobb og før middagen er på plass. Så i går spiste jeg en gulrot og noen valnøtter. Det funket bra. :)

Anonymkode: ac9ce...806

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, minister-mio skrev:

Ronja? :P

Hehe, nei Ronja kan få ha godtesnopet sitt i fred. :tongue:

Anonymkode: ac9ce...806

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

3 down, 97 to go! 

Ny utfordring i dag: Gå forbi dessertbordet når en er på jobbkonferanse. Ikke bare en gang, men i to av pausene var det kake tilgjengelig. :glare: 

Anonymkode: ac9ce...806

Lenke til kommentar
Del på andre sider

^ Artig å høre hvordan du møter fristelser, TS cheering-clapping-smiley-emoticon.gif

 

Torsdag og bytur kom og gikk. Ingen kos, "bare" cafe latte og en appelsinjuice proud-smiley-emoticon.gif

Min neste utfordring kommer på ukens handletur. Sannsynligvis i morgen. Ekstra utfordrende fordi det kommer besøk til uka, og "noe" kos må jo tilbys gjesten. Tror det blir ost og kjeks etc.

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spiser ikke snop hjemme, foruten popcorn, så for meg blir det å prøve å kutte ned på sukker i maten.

Kaker vet vennene mine at jeg helst ikke rører (det blir for søtt) så besøk og cafebesøk skal gå bra, eneste jeg kommer til å slite med er at jeg alltid har lyst på lakris om det settes frem (men må bare holde meg unna det og)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...