Gå til innhold

Hva mener du om voksne foreldre som snakker stygt om barn?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Og er det vanligere enn jeg tror? Da jeg var barn, var mamma sammen med en  fyr, som var min stefar noen år. Årsaken til at de brøt forhooldet var traumene jeg, min søster og mor ble påført. Av hans sinne, humørsvingninger og ustabile personlighet. Jeg ble mobbet, og han lærte meg at å være snill var ingen god løsning. De slemme når fram. Så kunne jeg være slem da, jeg klarte det ikke helt, jeg har aldri hatt en moral til og mobbe folk for ting de ikke kan noe for. Så det har jeg ikke gjort. Men jeg gjorde narr av en jente i klassen sammen med en venninne (som også mobbet meg litt) og en gang, mange kvelder etterpå, fikk jeg høre alt jeg gjorde galt, deriblandt at jeg var så feig som gjorde narr av denne jente, når jeg hadde samme problem selv. Jeg ble ikke konfrontert det tidspunket jeg gjorde det, men når en krangel oppstod, fikk jeg høre alt som var galt med meg. Han har også ledd av henne mange ganger selv. Da var jeg plutselig den slemme jenta som var så slem mot andre, at jeg ikke burde være til, jeg klarte ikke noe, ingen ville være sammen med meg osv osv. Neste dag kunne han si at han var så stolt av meg, at jeg bare måtte være slem tilbake og  lære meg å angripe istedetfor å bare forsvare meg. For det har jeg vært vitne til selv og, folk var reddestt for dem som angrep. det som var synn var at du ble angrepet om du var en snill person..

Så, mener jeg når jeg tenker tilbake, at han gjorde selv ting som VOKSNE ikke bør gjøre, som f.eks
Han mobbet ei overvektig jente som var et par år yngre enn meg. Kalte henne "svære xxxxxx" og slik.
Mobbet en annen overvektig jente som var et par år eldre enn meg, ved å si "hun har vel ikke sett det nedre livet sitt på flere år, og kommer aldri til å se det heller"
En jente jeg gikk i klasse med fikk seg kjæreste, han kommenterte ved å si: "det stygge mennesket der. At det er noen som vil ha ei slik jente"
Er dette langt fra normalt? At forerldre i godt voksen alder, mobber og sier slike ting om barn, til barn?

Anonymkode: cd319...ffe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...