Gå til innhold

Hjelp til trening


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg er midt i en livsstilsendring, fordi jeg er overvektig, men også for å føle meg mer vel i egen kropp og for helsa sin del. Nå om dagen jobber jeg med meg selv for å få bedre spisevaner; varierte, sunne og gode måltider og så videre. Dette jobber jeg med, og dette har jeg funnet tips og gode råd for. Det jeg nå trenger hjelp til, er å være mer aktiv. Naturligvis vil det gå på å ta trappen i stedet for heisen, gjøre husvask, gå til jobb og være mer aktiv i det hverdagslige. Men jeg vil begynne å trene som kan bidra til vektnedgang. I den forbindelse har jeg noen spørsmål å komme med, og jeg håper du/dere gjerne kan svare ganske enkelt og oppklarende på dette:

  • ·       Er det kondisjon som er mest gunstig for å gå ned i vekt? Som gåturer i ålreit tempo, sykling på vanlig sykkel (sånne som mange har hjemme, ikke sånn spinningsykkel)?

  • ·       Kan du komme med ulike tips til kondisjon som jeg kan gjøre hjemme? Kan man danse fritt til musikk for eksempel, så lenge man blir svett? Er step en god ide?

  • ·      Jeg ønsker å bli tynnere/fastere rundt mage, midje, lår (innside, bakside) og armene. Hvilke øvelser er gunstig for dette?

Håper du som kan litt om dette kan ta deg tid til å svare enkelt og oppklarende på disse spørsmålene jeg har. Jeg er ganske usikker og har lite kunnskap når det kommer til trening, og et sted må man jo begynne.

Tusen takk for alle svar!

Anonymkode: 0af14...d06

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Runforit

Det eneste som får deg ned i vekt er kaloriunderskudd. Trening er supert for helsen og for å bygge opp muskler og kropp, men spiser du mer enn du forbrenner så vil ikke trening i seg gjøre at du går ned i vekt. 

Du kan ikke punktslanke, men styrketrening vil gjøre at du bygger opp muskelmassen og med lavere fettprosent med kaloriunderskudd så vil du se fastere ut.

Mitt beste råd er å starte med en treningsform du liker og synes er gøy. Da er det lettere å opprettholde det og etterhvert som formen blir sterkere så vil du automatisk presse deg selv hardere. 

Men kostholdet og underskudd er nøkkelen til vektnedgang. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...