Gå til innhold

Far støvsuger mens mor tar voldtektspraten med sin 12-årige sønn


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tror jeg hadde mistet all respekt for min mor hvis hun hadde tatt denne samtalen med meg da jeg var 12 år gammel.

Anonymkode: 9bade...ea7

Debattinnlegget viser en mor som tar et viktig ansvar når barnefaren svikter sin rolle. Det er klart at faren burde tatt samtalen, men når han feiger ut, må hun gjøre dette. Innholdet i det hun formidlet, viser at hun har god innsikt og klarte å formidle budskapet på en god måte. Om samtalen gjorde at gutten mistet respekten for en av foreldrene etter dette, må det være faren dette gjaldt, og med god grunn.

Anonymkode: 6d49f...174

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hadde jeg vært sønnen hadde jeg følt at hvis det er noe som går gærnt så er det min feil uansett og at det er noe galt med oss gutter, og ikke jenter.

Anonymkode: 64210...a0c

Dersom du hadde endret "min feil uansett" til "som regel min feil", ville innholdet også vært korrekt og et viktig budskap til gutten.

Anonymkode: 6d49f...174

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Debattinnlegget viser en mor som tar et viktig ansvar når barnefaren svikter sin rolle. Det er klart at faren burde tatt samtalen, men når han feiger ut, må hun gjøre dette. Innholdet i det hun formidlet, viser at hun har god innsikt og klarte å formidle budskapet på en god måte. Om samtalen gjorde at gutten mistet respekten for en av foreldrene etter dette, må det være faren dette gjaldt, og med god grunn.

Anonymkode: 6d49f...174

Hun fremstiller jo menn som supermenn, som alltid er ansvarlig og skyldig, selv i denne situasjonen.

Sitat

Vi snakket om jenter. Om hvordan jenter kan bli når de er rusa. At de kan være flørtete og ivrig i starten, men så plutselig stoppe. At de kan begynne å snøvle, at det kan bli vanskelig for dem å si nei eller stopp på en tydelig måte. At de kan miste kontrollen over armer og bein, så de ikke klarer å gå bort.

Der begge parter har drukket for mye, og ingen sier nei. Hvorfor skal det da forventes mer av mannen? Hvorfor holde mannen til en høyere standard enn kvinnen?

Anonymkode: 9bade...ea7

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Dersom du hadde endret "min feil uansett" til "som regel min feil", ville innholdet også vært korrekt og et viktig budskap til gutten.

Anonymkode: 6d49f...174

Så dette er viktig budskap du vil lære bort til sønnen din?

"Hadde jeg vært sønnen hadde jeg følt at hvis det er noe som går gærnt så er det som regel min feil uansett og at det er noe galt med oss gutter og ikke jenter."

Er du en mannehater? Stakkars sønnen din som blir lært til at det er noe gærnt i topplokket hans.

Anonymkode: 64210...a0c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hun fremstiller jo menn som supermenn, som alltid er ansvarlig og skyldig, selv i denne situasjonen.

Der begge parter har drukket for mye, og ingen sier nei. Hvorfor skal det da forventes mer av mannen? Hvorfor holde mannen til en høyere standard enn kvinnen?

Anonymkode: 9bade...ea7

Fordi mange "feminister" i dag ønsker særbehandling (og ironisk stempler oss kvinner som ansvarsløse, dumme og svake skapninger) og ikke likestilling.

Anonymkode: 64210...a0c

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Debattinnlegget viser en mor som tar et viktig ansvar når barnefaren svikter sin rolle. Det er klart at faren burde tatt samtalen, men når han feiger ut, må hun gjøre dette. Innholdet i det hun formidlet, viser at hun har god innsikt og klarte å formidle budskapet på en god måte. Om samtalen gjorde at gutten mistet respekten for en av foreldrene etter dette, må det være faren dette gjaldt, og med god grunn.

Anonymkode: 6d49f...174

Faren sto opp, gikk og ryddet og støvsuger gulvet. I bakgrunnen foregår det noe han ikke får med seg, mors voldtektsprat med sønnen. Deretter blogger hun om det så hele Norge får lese hvor fantastisk mor er, og at hun kom far i forkjøpet, og faren står der som en idiot (alle menn er dumme , ikke sant?) som ikke fikk med seg hvorfor i huleste 12 åringen plutselig sitter og diskuterer voldtekt enn å være ute og leke.

Anonymkode: 64210...a0c

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Faren sto opp, gikk og ryddet og støvsuger gulvet. I bakgrunnen foregår det noe han ikke får med seg, mors voldtektsprat med sønnen. Deretter blogger hun om det så hele Norge får lese hvor fantastisk mor er, og at hun kom far i forkjøpet, og faren står der som en idiot (alle menn er dumme , ikke sant?) som ikke fikk med seg hvorfor i huleste 12 åringen plutselig sitter og diskuterer voldtekt enn å være ute og leke.

Anonymkode: 64210...a0c

Det var sløvt av faren ikke å ense situasjonen, og han fortjener heller betegnelsen feiging enn idiot, men muligens var han begge deler. Når det gjelder viktige samtaler av slik karakter, er gjerne menn feige, og det er vanlig at de overlater dette til barnemoren. Kanskje er årsaken at de selv har svin på skogen og føler seg truffet av det som skal formidles?

Anonymkode: 6d49f...174

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest noe tilfeldig
28 minutter siden, 2Bhonest skrev:

Det var nå det du tolket utfra hva jeg skrev.

Det du ikke fikk med deg er at du som foreldre ikke er den eneste som har innflytelse på barnet. Du er bare en liten brikke i det som kalles for oppvekstmiljø for ungene. Ikke opphøy deg selv til å tro at du er den eneste som har påvirkning over ungene. Da kan du nemlig formane som mye du vil ovenfor ungene og likevel ikke nå inn til de med budskapet.

"Det hjelper ikke hva vi forteller våre avkom", var din bastante påstand. Såklart jeg er klar over, og enig i, at miljø har masse å si,  "it takes a village".. Men begge dele påvirker barnet,  både foreldre såvel som miljøet. ikke bare en av dem. Denne tråden handler om en mor som har en samtale med sønnen sin. Når du kommer med en så hardnakket påstand om at "det hjelper ikke", så vil jeg gjerne utfordre den påstanden. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det var sløvt av faren ikke å ense situasjonen, og han fortjener heller betegnelsen feiging enn idiot, men muligens var han begge deler. Når det gjelder viktige samtaler av slik karakter, er gjerne menn feige, og det er vanlig at de overlater dette til barnemoren. Kanskje er årsaken at de selv har svin på skogen og føler seg truffet av det som skal formidles?

Anonymkode: 6d49f...174

Kanskje faren var opptatt av å gjøre vanlige husarbeidsoppgaver til å overhøre samtaler? Det gjør han verken feig eller idiot, men det er iallfall tydelig at du er en mannehater.

Anonymkode: 64210...a0c

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg tillater meg å spørre: Om en gutt og en jente drikker seg dritings, eller er rusa, og de våkner opp sammen i en seng, naken, og har åpenbart hatt sex, uten å ville det. Hvem har da voldtatt hvem?

Anonymkode: b72c8...3d5

Jeg tillater meg å svare at dersom begge er dritings og rusa, og ingen av dem vil ha sex med hverandre, så ender det heller ikke med sex. Mennesker som ikke vil ha sex tar ikke initiativ til sex, uansett hvor fulle/rusa de er.

Anonymkode: b5184...149

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest noe tilfeldig
29 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Selvfølgelig, men i det innlegget som vi diskuterer så foregår mesteparten av praten med sønnen, ikke datteren. Hele innlegget heter voldtektsprat med sønnen, ikke begge barna. Og det lyser av hele innlegget at moren er ferdig med voldtektspraten og fornøyd, når dattera så vidt fikk en prat i det hele tatt. Det jeg ender opp med fra det innlegget er at gutten har hovedansvaret, jentene har bare litt.

Anonymkode: 64210...a0c

Emm.. Og i en sak som handler om menn som voldtar damer, mener du isåfall dette er feil?? :sprettoy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Raven.WritingDesk skrev:

Emm.. Og i en sak som handler om menn som voldtar damer, mener du isåfall dette er feil?? :sprettoy:

Ehm, nei, hovedansvar for å ta vare på seg selv/andre.

 

Anonymkode: 64210...a0c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest 2Bhonest
9 minutter siden, Raven.WritingDesk skrev:

"Det hjelper ikke hva vi forteller våre avkom", var din bastante påstand. Såklart jeg er klar over, og enig i, at miljø har masse å si,  "it takes a village".. Men begge dele påvirker barnet,  både foreldre såvel som miljøet. ikke bare en av dem. Denne tråden handler om en mor som har en samtale med sønnen sin. Når du kommer med en så hardnakket påstand om at "det hjelper ikke", så vil jeg gjerne utfordre den påstanden. 

Du argumenterte jo ikke imot, men heller med meg. Om du er enig, hvorfor vil du da debattere den påstanden?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest noe tilfeldig
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ehm, nei, hovedansvar for å ta vare på seg selv/andre.

 

Anonymkode: 64210...a0c

Så viss du bare tar godt nok vare på degselv unngår du å bli voldtatt? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, amativeReflection skrev:

Snakker vi om offer eller overgripere her? Nå må du bestemme deg.

Vi vet det stemmer, se på anmeldelsene. 

Ut fra antall anmeldelser og domfelte, er det flest menn som begår overgrep og kvinner som er offer. Selv om ikke alle overgrep blir anmeldt tror jeg likevel det gir et bilde på at oftest er det menn som forgriper seg på damer. 

Derfor er det viktig å bevisstgjøre ungdom av begge kjønn. Både at man ikke skal begå overgrep, hvordan unngå å havne i en uønsket situasjon. Men også skjønne hva som er overgrep. Basert på kommentarer her på KG er det tydelig at mange har svært ulike oppfatninger om hva som er et overgrep. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest noe tilfeldig
5 minutter siden, 2Bhonest skrev:

Fordi foreldres holdninger har masse å si. Din påstand undergraver verdien av dette. All forskning viser at foreldres holdninger påvirker barna. Både det vi sier og det vi gjør. Idag er samtale og åpenhet fundamentet av "god barneoppdragelse", det var det ikke for 50år siden. Og idag ser vi (gjennom forskning) at de fleste barn er veldig enig med sine foreldre, og kopierer deres holdninger. Eksempelvis er det gjort studier som viser at de fleste unge idag stemmer på samme politiske partier som foreldrene gjør. Holdninger går i arv. Ergo foreldre er en massiv innflytelse. Denne saken handler helt spesifikk om en mor som forsøker å påvirke sin sønn gjennom dialog, med sine holdninger. Uttalelsen din er dermed at hennes innsats er nytteløs, når den så absolutt ikke er det. 

Endret av noe tilfeldig
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

35 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Selvfølgelig, men i det innlegget som vi diskuterer så foregår mesteparten av praten med sønnen, ikke datteren. Hele innlegget heter voldtektsprat med sønnen, ikke begge barna. Og det lyser av hele innlegget at moren er ferdig med voldtektspraten og fornøyd, når dattera så vidt fikk en prat i det hele tatt. Det jeg ender opp med fra det innlegget er at gutten har hovedansvaret, jentene har bare litt.

Anonymkode: 64210...a0c

Ja gudforby om noen for en gangs skyld skulle skrive et innlegg om at gutten må ta ansvar... :rolleyes:
Så mye gnål som det er i media, på diskusjonsforum og i kommentarfelt om at jentene må gjøre sånn og sånn for å unngå å bli voldtatt, så tenker jeg at det er helt greit at noen for en gangs skyld legger litt ansvar over på gutta.

Før du flyr i strupen på meg, så mener jeg altså ikke dermed at gutter/menn har eneansvaret. Jeg håper damen bak innlegget tar en alvorsprat med jenta si også når hun blir eldre. forhåpentligvis forteller hun barna sine at man skal ta vare på hverandre og respektere hverandre uansett kjønn. Og at dritings folk som knapt kan gå rett og velter seg vrøvlende over på sofaen, ikke er et smart valg av sexpartner.

Anonymkode: b5184...149

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, Raven.WritingDesk skrev:

Så viss du bare tar godt nok vare på degselv unngår du å bli voldtatt? 

Nei. Les innlegget en gang til.

Anonymkode: 64210...a0c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest noe tilfeldig
Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev:

Nei. Les innlegget en gang til.

Anonymkode: 64210...a0c

Jeg trenger ikke det. Du ordlegger deg dårlig og argumenterer dårlig. Uansett og jeg leser innlegget ditt om igjen og om igjen tusen ganger vil det ikke endre saken.!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

49 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Selvfølgelig, men i det innlegget som vi diskuterer så foregår mesteparten av praten med sønnen, ikke datteren. Hele innlegget heter voldtektsprat med sønnen, ikke begge barna. Og det lyser av hele innlegget at moren er ferdig med voldtektspraten og fornøyd, når dattera så vidt fikk en prat i det hele tatt. Det jeg ender opp med fra det innlegget er at gutten har hovedansvaret, jentene har bare litt.

Anonymkode: 64210...a0c

Ja, det er et poeng! Hun glemte et avsnitt!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...