Gå til innhold

Hull i ørene på seksåring - Asker/Sandvika


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg tok hull i ørene som tenåring, og renset som jeg skulle, opplevde likevel å få en betennelse. Det var utrolig smertefullt! Ville vært skeptisk til å la en seksåring ta hull i ørene, synes jeg hører om svært mange som får betennelse. 

Anonymkode: 8b50f...ec0

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

5 timer siden, Ewe skrev:

Dattera til ei venninne hadde også mast i mange år, og hun fikk lov da hun var 6.

hun gråt masse etter det første hullet, og ville ikke ta flere. Så det ble kun en øredobb. Vet ikke om hun har den enda, eller om de tok den ut. 

Haha, der der kunne vært meg. Skulle ta hull i ørene da jeg var 6 år, men fikk helt sjokk av at det gjorde vondt (tante sa det ikke gjorde vondt i det heeeele tatt..), og nektet å ta i det andre. Det skal sies at jeg gikk hele barne- og ungdomsskolen med en dobb, før jeg endelig tok nr. 2 i tiendeklasse. Nå har jeg forøvrig til sammen fem, alle tatt av frisør, og alle like elendige. Skulle ønske jeg heller fikk tatt hos profesjonell piercer.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ts, spør kollegaer eller noen irl - på nettet er det enkelte tema det ikke funker å spørre om.

 

Øredobbhysteriet har gått helt av skaftet her i Norge. I hvert fall på nett. Det er visst ingen ende på hvor ille det kan gå når barn får hull i ørene. Jeez. Millioner av damer har hull i ørene, det har gått bra for de aller fleste! Mange har gjort det hjemme til og med! 

 

I Spania får man beskjed om å ikke rense hullene, ikke røre de i det hele tatt. Det er egentlig logisk, for jo mer man fikler med de jo større er sjansen for bakterier og irritasjon. 

Anonymkode: 3f4a7...63e

Signerer. Jeg syntes det må være greit å få hull i ørene når de har begynt på skolen. (Om barnet har lyst og vet hvordan det gjøres og at det kan være litt vondt)

Anonymkode: 67eeb...121

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det noen piercingstudio dere kan anbefale på Skøyen, eller bør jeg reise inn til byen?

Anonymkode: 9fa14...baf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

46 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er det noen piercingstudio dere kan anbefale på Skøyen, eller bør jeg reise inn til byen?

Anonymkode: 9fa14...baf

Du bor 15 minuter unna sentrum... Ta deg bryet med å dra inn til det anbefalte studioet (Pinpoint) i sentrum du.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har til sammen 18 piercinger i ørene. Og de gangene jeg har rensa så har det blitt betennelse. Så jeg tror ikke man skal være alt for hysterisk med akkurat det.

Ville heller ikke tatt hull i ørene på en seksåring, men det er jo min mening...

Anonymkode: 385d5...44a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Så harry og trashy å ha øredobber på så små. 

Anonymkode: 12167...340

Enig. Det er forkastelig

Anonymkode: 88dda...a90

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Mumsen86 skrev:

Du bor 15 minuter unna sentrum... Ta deg bryet med å dra inn til det anbefalte studioet (Pinpoint) i sentrum du.

Veldig sur, da. Hadde tenkt å få gjort det i lunsjen, men ikke det, altså.

Anonymkode: 9fa14...baf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan gå til legen også kan han ta gull. Bare ha med øredobber. Fikk selv hull i ørene når jeg var veldig liten, og jeg tok hos lege. Jeg fikk mine på grunn av det er en del av min kultur, men er kjempe glad for at jeg fikk de når jeg var så ung. Kan ikke huske smerten eller gro perioden. 

Anonymkode: 3813c...ca8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor mener noen at det er harry med øredobber på barn som går i skolen?

Anonymkode: 86333...65d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor mener noen at det er harry med øredobber på barn som går i skolen?

Anonymkode: 86333...65d

Skjønner ikke egentlig hvor disse menneskene har tilhold. Tror det er de færreste jentene som ikke får øredobber til skolestart.. 

Anonymkode: a056a...8fc

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev:

Skjønner ikke egentlig hvor disse menneskene har tilhold. Tror det er de færreste jentene som ikke får øredobber til skolestart.. 

Anonymkode: a056a...8fc

Og jeg er fra Bærum.. Sikkert noen som synes det er harry også, men jeg synes folk overdramatiserer i denne tråden. Verre med alle de barna som sykler rundt uten hjelm. Eller som drikker brus flere ganger i uken.

Anonymkode: a056a...8fc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

28 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Og jeg er fra Bærum.. Sikkert noen som synes det er harry også, men jeg synes folk overdramatiserer i denne tråden. Verre med alle mde barna som sykler rundt uten hjelm. Eller som drikker brus flere ganger i uken.

Anonymkode: a056a...8fc

Eller bor i Bærum.....

Anonymkode: d177a...a6d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Den 26. august 2016 at 0.59, AnonymBruker skrev:

Det er forskjell på å ta hull i ørene og å pierce ørene. Kan garantere deg at jentungen vil føle mere smerte ved å pierce enn dersom hun kun "skyter" hull. Piercing fjerner deler av huden og gir sånn sett større infeksjonsfare og det tar noe lengre tid å gro. Som mor må du uansett hjelpe datteren din med å unngå infeksjon hva enn du velger å gjøre. Frisører har tatt hull i ører på både voksne i mangfoldige år. De har selvsagt god kompetanse på dette. Sørg for å gjøre det på en skikkelig salong der de har hyppige kunder relatert til dette (f.eks. en av salongene på Sandvika Storsenter).

Har selv mange piercinger og er overhodet ikke motstander av dette, men på en seksåring...? Neeeeeei :-/

Anonymkode: c53db...edd

Mange frisører renser ikke disse pistolene de skyter hull med. Man risikerer altså smitte med hepatitt B og C og hiv, samt stafylokokkinfeksjoner m.m. Piercingstudioer er mye bedre på hygiene og smitteforebygging, og de er ofte flinkere til å plassere hullene riktig. Det er også mindre vevsskade ved å pierce enn å skyte hull, da trykket fra skytingen forplanter seg ut i vevet.

 

uansett synes jeg seks år er altfor tidlig. Hadde ikke gitt henne liv før 14-16 årsalder.

Anonymkode: 5bb4d...89c

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Du kan gå til legen også kan han ta gull. Bare ha med øredobber. Fikk selv hull i ørene når jeg var veldig liten, og jeg tok hos lege. Jeg fikk mine på grunn av det er en del av min kultur, men er kjempe glad for at jeg fikk de når jeg var så ung. Kan ikke huske smerten eller gro perioden. 

Anonymkode: 3813c...ca8

Leger har ikke alltid estetisk sans, med mindre det er en plastikkirurg.

Anonymkode: 5bb4d...89c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ser du har fått en rekke gode og fornuftige svar, hold deg unna frisørsalonger :Nikke:

Når man tar hull hos piercer får man også ring istendenfor "dobb" som ligger inntil på hvert sidet av øret. Gjør det mye enklere å holde rent.

Anonymkode: 21236...7cf

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Og velg titan - ikke kirugisk stål. Så er du helt sikker på at datteren din ikke får allergi.

Anonymkode: 21236...7cf

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...