Gå til innhold

Hull i ørene på seksåring - Asker/Sandvika


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Min datter skal få hull i ørene til bursdagen sin, hun har mast i evigheter, så dette er noe HUN vil selv, om det er viktig for enkelte.

Jeg har ikke så lyst til å ta det hos frisør, er det noen som vet om noen piercingstudioer i Asker/Sandvika som de kan anbefale?

Anonymkode: 48e7d...53f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du får ikke tatt det på,så små barn hos seriøse piercingstudio, så det kan du bare glemme.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, Rosalie skrev:

Du får ikke tatt det på,så små barn hos seriøse piercingstudio, så det kan du bare glemme.

Hvorfor ikke? :klo: Jeg er ikke TS, bare nysgjerrig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Di fleste seriøse piercing studioer har 12års grense. Mest pga hygiene og renslighet. Ungen må skjønne at det ikke skal fikles med og at det må renses og gro o.l. 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er grunnen til du ikke vil gjøre det hos frisør? Husk å hjelpe datteren din med rens, så det ikke blir infeksjon. Lykke til, håper hun blir fornøyd 😃

Anonymkode: 67eeb...121

Lenke til kommentar
Del på andre sider

42 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva er grunnen til du ikke vil gjøre det hos frisør? Husk å hjelpe datteren din med rens, så det ikke blir infeksjon. Lykke til, håper hun blir fornøyd 😃

Anonymkode: 67eeb...121

Har lest på nett at piercingstudioer er nøyere på hygiene, og at det blir er bedre resultat, pluss at det ikke gjør like vondt som med sånn øredobbpistol.

skal selvfølgelig hjelpe henne med rensing osv. Min søster fikk infeksjon i sitt husker jeg fra vi var små, så det er veldig viktig :)

 

TS

Anonymkode: 48e7d...53f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Min datter skal få hull i ørene til bursdagen sin, hun har mast i evigheter, så dette er noe HUN vil selv, om det er viktig for enkelte.

Jeg har ikke så lyst til å ta det hos frisør, er det noen som vet om noen piercingstudioer i Asker/Sandvika som de kan anbefale?

Anonymkode: 48e7d...53f

Har du problemer med å si klart ifra til din seksårige datter hva som er greit og ikke greit? Hun har mast i evigheter, sier du. Det må bety at du ikke vil at hun skal få gjøre dette, men så gir du etter for mas. Hvorfor gjør du det?

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har lest på nett at piercingstudioer er nøyere på hygiene, og at det blir er bedre resultat, pluss at det ikke gjør like vondt som med sånn øredobbpistol.

skal selvfølgelig hjelpe henne med rensing osv. Min søster fikk infeksjon i sitt husker jeg fra vi var små, så det er veldig viktig :)

 

TS

Anonymkode: 48e7d...53f

Det er forskjell på å ta hull i ørene og å pierce ørene. Kan garantere deg at jentungen vil føle mere smerte ved å pierce enn dersom hun kun "skyter" hull. Piercing fjerner deler av huden og gir sånn sett større infeksjonsfare og det tar noe lengre tid å gro. Som mor må du uansett hjelpe datteren din med å unngå infeksjon hva enn du velger å gjøre. Frisører har tatt hull i ører på både voksne i mangfoldige år. De har selvsagt god kompetanse på dette. Sørg for å gjøre det på en skikkelig salong der de har hyppige kunder relatert til dette (f.eks. en av salongene på Sandvika Storsenter).

Har selv mange piercinger og er overhodet ikke motstander av dette, men på en seksåring...? Neeeeeei :-/

Anonymkode: c53db...edd

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er forskjell på å ta hull i ørene og å pierce ørene. Kan garantere deg at jentungen vil føle mere smerte ved å pierce enn dersom hun kun "skyter" hull. Piercing fjerner deler av huden og gir sånn sett større infeksjonsfare og det tar noe lengre tid å gro. Som mor må du uansett hjelpe datteren din med å unngå infeksjon hva enn du velger å gjøre. Frisører har tatt hull i ører på både voksne i mangfoldige år. De har selvsagt god kompetanse på dette. Sørg for å gjøre det på en skikkelig salong der de har hyppige kunder relatert til dette (f.eks. en av salongene på Sandvika Storsenter).

Har selv mange piercinger og er overhodet ikke motstander av dette, men på en seksåring...? Neeeeeei :-/

Anonymkode: c53db...edd

Ok. Har bare fått det for meg at det er bedre hos piercingstudio. Kan jo dra innom Tommi salongen feks da. De har jo alltid masse kunder så folk er tydeligvis fornøyde der.

til deg som spurte om jeg er ung, jeg er 30,uten at det har noe med saken å gjøre.

Jeg har ikke sagt at jeg ikke vil at hun skal ta hull I ørene, men jeg har lest nok på diverse forum til å vite at alt må presiseres. Altså at jeg ikke tvinger henne. Hun har mast i et år ca og jeg sa hun kunne få det på  bursdagen sin når hun har begynt på skolen.

 

Ts

Anonymkode: 48e7d...53f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er bedre å ta det hos en piercer, som vet hva dem driver med. De seriøse studioene vil også si nei ettersom det kan være skadelig på så små barn.

Dette er ungen din sin helse det er snakk om og det er faktisk skremmende at folk ikke tar mer ansvar.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ts, spør kollegaer eller noen irl - på nettet er det enkelte tema det ikke funker å spørre om.

 

Øredobbhysteriet har gått helt av skaftet her i Norge. I hvert fall på nett. Det er visst ingen ende på hvor ille det kan gå når barn får hull i ørene. Jeez. Millioner av damer har hull i ørene, det har gått bra for de aller fleste! Mange har gjort det hjemme til og med! 

 

I Spania får man beskjed om å ikke rense hullene, ikke røre de i det hele tatt. Det er egentlig logisk, for jo mer man fikler med de jo større er sjansen for bakterier og irritasjon. 

Anonymkode: 3f4a7...63e

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ts, spør kollegaer eller noen irl - på nettet er det enkelte tema det ikke funker å spørre om.

 

Øredobbhysteriet har gått helt av skaftet her i Norge. I hvert fall på nett. Det er visst ingen ende på hvor ille det kan gå når barn får hull i ørene. Jeez. Millioner av damer har hull i ørene, det har gått bra for de aller fleste! Mange har gjort det hjemme til og med! 

 

I Spania får man beskjed om å ikke rense hullene, ikke røre de i det hele tatt. Det er egentlig logisk, for jo mer man fikler med de jo større er sjansen for bakterier og irritasjon. 

Anonymkode: 3f4a7...63e

Jeg fikk selv hull i ørene for 11 år siden og fikk beskjed om å ikke røre ørene i det hele tatt og ikke skifte ut øredobbene før etter 2 uker (eller 2 mnd, husker ikke)

Anonymkode: 17c41...f53

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frisørsalongene på Sandvika S (og flere piercingstudioer i Oslo) har 6 års grense. De tegner opp hvor hullene skal være på forhånd så du kan se. Jeg tok med min seksåring til frisør og det gikk helt fint. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så harry og trashy å ha øredobber på så små. 

Anonymkode: 12167...340

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det er forskjell på å ta hull i ørene og å pierce ørene. Kan garantere deg at jentungen vil føle mere smerte ved å pierce enn dersom hun kun "skyter" hull. Piercing fjerner deler av huden og gir sånn sett større infeksjonsfare og det tar noe lengre tid å gro. Som mor må du uansett hjelpe datteren din med å unngå infeksjon hva enn du velger å gjøre. Frisører har tatt hull i ører på både voksne i mangfoldige år. De har selvsagt god kompetanse på dette. Sørg for å gjøre det på en skikkelig salong der de har hyppige kunder relatert til dette (f.eks. en av salongene på Sandvika Storsenter).

Har selv mange piercinger og er overhodet ikke motstander av dette, men på en seksåring...? Neeeeeei :-/

Anonymkode: c53db...edd

Du er HELT på bærtur. En nål lager et rent "snitt" inni øret uten å rive med seg deler av huden på veien ut. En STUMP øredobb derimot, som skytes gjennom øret gir både mer smerte (ettersom den er stump, men allikevel presses gjennom) og den drar meg seg hud inni hullets slik at det dannes arrvev og brusk. Dere med frisørhull i øret kjenner kanskje en klump på øreflippen? Når det kommer til hygiene renses ikke alltid disse frisørpistolene etter bruk. Så selv om øredobben er steril, de har på seg hansker og de vasker øret på forhånd, så kan den pistolen ha med seg bakterier fra fem kunder før deg. Et piercingstudio bruker helt nye, sterile nåler. ALT er sterilt.  

Å ta hull i øret, er rett og slett å ta piercing i øret - uavhengig om det blir gjort hos en frisør eller en piercer. Så hvor ville du tatt piercing? Hos de som ikke gjør annet dagen lang, eller de som skyter inn en og annen øredobb?

Anonymkode: 15829...3aa

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sunhands
56 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Frisør og øredobbpistol er best. 

Anonymkode: 86333...65d

Kan du underbygge denne påstanden? Jeg er ikke TS, men jeg fikk også hull i ørene til jeg skulle begynne på skolen. At det er harry og trashy er jo bare tullete. Det er da heller ganske vanlig å få hull i ørene i den alderen.

I voksen alder tok jeg to hull til i det ene øret hos piercingstudio. Det var vanskelig for dem å få det til pent fordi frisøren jo hadde skutt med pistol, skjevt gjennom øreflippen. De har selvsagt ikke like mye kontroll som de som har opplæring til å stikke i piercingstudioer. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk selv hull i ørene i samme alder. Det gikk problemfritt. Men det  det kommer veldig an på barnets modenhet, og at hun klarer å holde omtrådet rent. Det er utrolig viktig mht. lek etc. Personlig ville jeg nok ventet et par år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det er forskjell på å ta hull i ørene og å pierce ørene. Kan garantere deg at jentungen vil føle mere smerte ved å pierce enn dersom hun kun "skyter" hull. Piercing fjerner deler av huden og gir sånn sett større infeksjonsfare og det tar noe lengre tid å gro. Som mor må du uansett hjelpe datteren din med å unngå infeksjon hva enn du velger å gjøre. Frisører har tatt hull i ører på både voksne i mangfoldige år. De har selvsagt god kompetanse på dette. Sørg for å gjøre det på en skikkelig salong der de har hyppige kunder relatert til dette (f.eks. en av salongene på Sandvika Storsenter).

Har selv mange piercinger og er overhodet ikke motstander av dette, men på en seksåring...? Neeeeeei :-/

Anonymkode: c53db...edd

Hahaha. Alt du sier her stemmer, om du bare bytter om på piercer og frisør i utsagnene dine.

Skal du komme med slike utsagn så sjekk i det minste om det du skriver er fakta eller ren og skjær løgn (slik det er i dette tilfellet).

Piercingstudioet Pinpoint i Oslo er blandt de mest respekterte piercerene i landet. Folk reiser langveisfra for å pierce seg hos dem. På nettsidene deres har dem en del info angående temaet frisørpistol Vs. piercing i ordentlig studio. De skriver også på sidene sine at de har en aldersgrense på 5-6 år når det gjelder øreflipper.

Siden du bor såpass nærme som Asker/Sandvika ville jeg faktisk ha tatt meg bryet med å dra til pinpoint om du ender opp med å gi dattera di hull i ørene.

http://www.pinpoint-piercing.no

Endret av Mumsen86
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...