Gå til innhold

Foreldre/forelder/familiemedlem som er alkoholiker


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hvordan var det for deg? Hvordan er det for deg nå? Du som har vokst opp med en far eller mor, far eller begge deler, eller nært familiemedlem, som er alkoholiker(e)?

Anonymkode: d160f...e88

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

22 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvordan var det for deg? Hvordan er det for deg nå? Du som har vokst opp med en far eller mor, far eller begge deler, eller nært familiemedlem, som er alkoholiker(e)?

Anonymkode: d160f...e88

Det var mange fine øyeblikk, men helt grusomt å vokse opp sånn - når personen var full. Du mister tilliten til mennesker rundt deg...

Anonymkode: 3fd79...20c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mange vonde opplevelser. Lite kjærlighet, mye utrygghet, mange vonde minner. Ikke kontakt i dag, men alkoholmisbruket er kun en del av en lang, vond historie😢 Har alltid hatt et anstrengt forhold til alkohol, men lettere nå...

Anonymkode: b3a72...958

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en alkoholiker i nær familie. Velstående = periodevis alkoholiker hvor det ikke går ut over jobb. Personen har faktisk god økonomi, familie osv. Men ikke kjekt å forholde seg til. Hvor gammel er du, ts? Hvem er det du har nær deg som er alkoholiker?

Endret av Lithe.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mamma er alkoholiker.. :( Det ha gitt meg søvnvansker, konsenstrasjonsvasnker og skolevansker. Men jeg har "klart meg" sådan

Anonymkode: e64c4...0cf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke vokst opp m noen alkoholikere, men jeg er en, eller alkoholmisbruker som jeg kaller meg. Jeg er mor til to små jenter og jeg ser tydelig hva dette har gjort med de. Ingen skal oppleve å være rundt foreldre som misbruker noe. Og det værste er inke bare når jeg drakk, men likemy når jeg ikke drakk, sa de, for da gikk de å ventet på at jeg skulle starte å drikke igjen. 

Endret av fruenge
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Var gift med en. Dagene gikk med til å lete etter alkohol som var gjemt, og motta en helvetes masse kjeft og utskjellinger for å beskylde han for å være full. Noe han var. Jeg valgte meg vekk, men det kan ikke resten av familien hans. Er sikker på at den dagen han dør, føler de kun lettelse. Stygt å si, men...

Anonymkode: f8ca9...b9d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, fruenge skrev:

Jeg har ikke vokst opp m noen alkoholikere, men jeg er en, eller alkoholmisbruker som jeg kaller meg. Jeg er mor til to små jenter og jeg ser tydelig hva dette har gjort med de. Ingen skal oppleve å være rundt foreldre som misbruker noe. Og det værste er inke bare når jeg drakk, men likemy når jeg ikke drakk, sa de, for da gikk de å ventet på at jeg skulle starte å drikke igjen. 

Drakk du under svangerskapet? Ser at du tidligere har skrevet at du har barn med adferdsvansker. Kan det komme av alkoholmsbruket ditt? Hvor lenge har du vært misbruker?

Anonymkode: e499f...bfc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Nei nei, drakk ikke under svangerskapet. Aldri. Dette var noe som startet og skjedde over en 3 års periode. Før det drakk jeg litt toppen et par ganger i året

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, fruenge skrev:

Nei nei, drakk ikke under svangerskapet. Aldri. Dette var noe som startet og skjedde over en 3 års periode. Før det drakk jeg litt toppen et par ganger i året

Så bra at du har kommet ut av det. 

Drikker du aldri lenger?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 måneder senere...
På 15. oktober 2016 den 23.04, MapleSirup skrev:

Så bra at du har kommet ut av det. 

Drikker du aldri lenger?

Nei, totalavholden i 1,5 år, eneste som funker

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...