Gå til innhold

Oslo Frp vil ha burkini forbud i Norge.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

http://www.nettavisen.no/nyheter/frp-leder-vil-ha-forbud-mot-burkini/3423255693.html

Det skal vel mye til at de får gjennomført dette, jeg vet ikke helt hva jeg skal si, men her hvor jeg bor blir det flere å se i burka for hvert år som går, det er en trist utvikling. Skulle ønske at flere muslimske jenter også ville kjempe for et forbud.

Anonymkode: a8b48...7d6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jævla fascistsvin. Folk må da for faen få lov til å kle seg som de vil. Avskyelig av dem. Det de heller burde gjøre er å legalisere nakenhet.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Få se om jeg forstått premissene korrekt?

1. kvinner som bærer burkini er ofre for undertrykking
2. derfor må de straffes

Bare FrP kunne komme med et så idiotisk utspill...

Anonymkode: ab086...864

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

38 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Få se om jeg forstått premissene korrekt?

1. kvinner som bærer burkini er ofre for undertrykking
2. derfor må de straffes

Bare FrP kunne komme med et så idiotisk utspill...

Anonymkode: ab086...864

Du har ikke forstått premissene korrekt og logikken din feiler. De straffes ikke fordi de er ofre for undertrykking. Ved å gjøre denne formen for undertrykkelse ulovlig, gis dem sjansen å slutte å være undertrykket. Man straffes fordi man gjør noe straffbart ut fra gjeldene lover og normer i samfunnet for øvrig, ikke fordi man er offer av undertrykking.

Var det klart nok? :)

 

Edit: La meg presentere det på denne måten for at du forstår premissene og logikken litt bedre.

Å kle seg i burkini er straffbart. Noen kvinner kler seg i burkini. De må straffes, fordi det er straffbart å kle seg i burkini.

Å bli tvunget av mann eller religion å kle seg i noe er undertrykking. Kvinner som kler seg i burkini blir tvunget til å kle seg i dette plaget av mann eller religion. Disse kvinnene er ofre for undertrykking.

Endret av Drizzt
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, Drizzt skrev:

Å kle seg i burkini er straffbart.

Hvorfor er det straffbart?

Anonymkode: ab086...864

Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor er det straffbart?

Anonymkode: ab086...864

Setningen du klippet ut bør ses sammen med de to som følger etter og har kun 1 formål - å vise hvordan premisser henger sammen på en logisk måte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

8 minutter siden, Drizzt skrev:

Setningen du klippet ut bør ses sammen med de to som følger etter og har kun 1 formål - å vise hvordan premisser henger sammen på en logisk måte.

Det er ikke lenger straffbart. Går ut fra at du mener det er bra? Hvis ikke, hvorfor burde det være en lov mot burkini mener du?

Anonymkode: ab086...864

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Drizzt skrev:

Edit: La meg presentere det på denne måten for at du forstår premissene og logikken litt bedre.

Å kle seg i burkini er straffbart. Noen kvinner kler seg i burkini. De må straffes, fordi det er straffbart å kle seg i burkini.

Å bli tvunget av mann eller religion å kle seg i noe er undertrykking. Kvinner som kler seg i burkini blir tvunget til å kle seg i dette plaget av mann eller religion. Disse kvinnene er ofre for undertrykking.

Så det du sier er at staten vet best, at bare staten skal ha lov til å undertrykke og ingen skal være kritiske til det staten bestemmer?

Anonymkode: 18e72...1e6

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Trollkarlen

Man er nødt til å sette foten ned i kampen mot Islam. Det finnes alternativer som kvinner kan bruke som ikke stammer fra tanker i en tilbakestående religion, hvis de absolutt ikke ønsker å bruke badedrakt eller bikini. 
 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blondie65
10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Få se om jeg forstått premissene korrekt?

1. kvinner som bærer burkini er ofre for undertrykking
2. derfor må de straffes

Bare FrP kunne komme med et så idiotisk utspill...

Anonymkode: ab086...864

Denne måten å debattere på, der du trekker ut enkelt setninger fra et innlegg er usaklig. Og jeg er ikke en gang kommet til din generalisering om FRP nederst. Jeg synes det er kjedelig at du ikke eier et eneste argument for saken du tror på annet enn uhederlige debattteknikker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hallo, er ikke det bra at det har kommet burkini?. Da vil mange unge muslimske jenter være med på svømmeundervisninger (sammen med gutter siden nå er de jo heldekket) De vil bli mer intregert her i Norge. 

 

Og du Trollkarlen, hvorfor skal vi ha en kamp mot Islam? Har Islam gjort deg noe? Vet du hva egentlig Islam er? Har du lest koranen noen gang og skjønt at media sier noe annet enn det som faktisk står i koranen? Alle dere som hater Islam og er imot er det sannsynligvis for alle de terrorangrepene som skjer der ute. IS sier det er Islam vi følger og sånt og dermed er det ALLE MUSLIMER i hele verden sin skyld for det IS gjør. La meg si det enklere Anders Breivik har gjort noe mot Norge, betyr det at alle norske er terrorister? Blir lei slike folk på kg. 

Hilsen en IKKE-muslim 17 åring. 

Anonymkode: a5e7b...905

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blondie65

Aller helst vil jeg forby hijab, burka, niqab og burkini da jeg oppfatter disse plaggene som signaler om en kvinneundertrykkende kultur. Dessverre er det ikke for meg mulig å se en kvinne med slike plagg uten å tenke på religionen hun representerer og om hun lærer opp sine sønner til å respektere kvinner. Videre tenker jeg at hun og hennes mann gjør seg tanker om alle rundt seg som ikke bærer slike plagg.

Men jeg frykter at forbud vil bety at disse kvinnene og jentene blir utelatt fra samfunnet og stengt inne av de ekstreme religiøse og undertrykkende mennene i sin familie og da integreres verken kvinner eller menn. Så jeg synes dette er et tema som ikke er svart/hvitt.

(PS: jeg mener det samme om alle religiøse symboler. Og gjør meg også tanker om de som bærer kors rundt halsen)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blondie65

Jeg hater all religion - og spesielt enhver religion som tvinger seg inn i det offentlige rom.

Og det er ikke slik at en kan frita islam - eller jødedom, eller kristendom - for tolkninger av deres hellige bøker og gjerninger gjort i religionens navn. Jeg har ingen problemer med å hilse høflig på naboen selv om vedkommende er muslim og ikke holde vedkommende ansvarlig for noe IS har gjort. Men religionen islam og dens hellige bok er noe annet,de er ansvarlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

22 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hallo, er ikke det bra at det har kommet burkini?. Da vil mange unge muslimske jenter være med på svømmeundervisninger (sammen med gutter siden nå er de jo heldekket) De vil bli mer intregert her i Norge. 

 

Og du Trollkarlen, hvorfor skal vi ha en kamp mot Islam? Har Islam gjort deg noe? Vet du hva egentlig Islam er? Har du lest koranen noen gang og skjønt at media sier noe annet enn det som faktisk står i koranen? Alle dere som hater Islam og er imot er det sannsynligvis for alle de terrorangrepene som skjer der ute. IS sier det er Islam vi følger og sånt og dermed er det ALLE MUSLIMER i hele verden sin skyld for det IS gjør. La meg si det enklere Anders Breivik har gjort noe mot Norge, betyr det at alle norske er terrorister? Blir lei slike folk på kg. 

Hilsen en IKKE-muslim 17 åring. 

Anonymkode: a5e7b...905

Hva er bra med en religion som hindrer jenter i og lære å svømme og å ha en normal integrering,  uten at de må ikle seg religiøse plagg?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 minutter siden, Apis skrev:

Hva er bra med en religion som hindrer jenter i og lære å svømme og å ha en normal integrering,  uten at de må ikle seg religiøse plagg?

Det er ikke noe bra der med religionen, men en kan ikke tvinge folk til å slutte å tro på noe, det må skje naturlig, og det mener jeg gjøres best ved at de får være med på og oppleve de samme tingene som ikke religiøse og vi må godta at de vil ha på noen ekstra klær for å være med.

Anonymkode: e518d...630

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Blondie65 skrev:

Denne måten å debattere på, der du trekker ut enkelt setninger fra et innlegg er usaklig. Og jeg er ikke en gang kommet til din generalisering om FRP nederst. Jeg synes det er kjedelig at du ikke eier et eneste argument for saken du tror på annet enn uhederlige debattteknikker.

Jeg har ikke trukket ut noen setning. Stråmannen du kom med der var ikke særlig pen en gang. Tror ikke du klart å overbevise noen annen, ikke en gang dine meningsfeller, om at du klart å slå ned stort annet enn en stråmann.

Jeg tok tak i en påstand som blir gjentatt i alle debattene av freppere, "det er for å frigjøre kvinnene som det er forbudt". Jeg tok tak i påstanden og viste hvor absurd den er, i og med at en er villig til å straffe offeret.

Du som taler om argument får faktisk finne et, heller enn å ty til personangrep og stråmenn - det tjener ikke din sak (tvert i mot gjør det bare at du står der enda mer avkledd).

Enten må du finne et annet argument for å forby burkini (f.eks. "det er mulig å gjemme bomber i den") så skal jeg ødelegge ditt argument. Det lover jeg deg. ;)

Eller så må du innse at du rett og slett lider av islamofobi. En sykelig form for angst for muslimer og det som har med islam å gjøre. Noe som er ironisk med det er at de tilber samme gud som de kristne, og de kristne har du jo ikke angst for.

Anonymkode: ab086...864

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Blondie65
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har ikke trukket ut noen setning. Stråmannen du kom med der var ikke særlig pen en gang. Tror ikke du klart å overbevise noen annen, ikke en gang dine meningsfeller, om at du klart å slå ned stort annet enn en stråmann.

Jeg tok tak i en påstand som blir gjentatt i alle debattene av freppere, "det er for å frigjøre kvinnene som det er forbudt". Jeg tok tak i påstanden og viste hvor absurd den er, i og med at en er villig til å straffe offeret.

Du som taler om argument får faktisk finne et, heller enn å ty til personangrep og stråmenn - det tjener ikke din sak (tvert i mot gjør det bare at du står der enda mer avkledd).

Enten må du finne et annet argument for å forby burkini (f.eks. "det er mulig å gjemme bomber i den") så skal jeg ødelegge ditt argument. Det lover jeg deg. ;)

Eller så må du innse at du rett og slett lider av islamofobi. En sykelig form for angst for muslimer og det som har med islam å gjøre. Noe som er ironisk med det er at de tilber samme gud som de kristne, og de kristne har du jo ikke angst for.

Anonymkode: ab086...864

Gå og fei for egen dør før du angriper andre.

(Hett tips: les resten av mine innlegg i tråden)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvsagt kom det fra frp. 

 

For noe tull, la folk få bestemme selv hva de vil ha på

Anonymkode: 54968...af5

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, Blondie65 skrev:

Gå og fei for egen dør før du angriper andre.

(Hett tips: les resten av mine innlegg i tråden)

Bjelke eget øye, osv. Jeg har lest dine innlegg. Du har ingen argumenter. Du farer bare med angst for alle som er muslimer og tenker at, "ute av syne, ut av sinn". Så lenge du ikke kan se på noen at de er muslimer så er det heller ingen som er det.

Enkle løsninger er til for enkle mennesker. Det er derfor FrP farer med så mange enkle løsninger som dessverre ikke fungerer. Så først prøvde de å skylde på de rød-grønne, så prøvde de å skylde på at de ikke er enevoldsherskere her i landet. Fakta er at enkle løsninger ikke fungerer. Som det å gyve løs på et offer for å straffe vedkommende fordi vedkommende er et offer.

Kom igjen, erkjenn at du er en islamofob eller kom med noen argumenter.

Anonymkode: ab086...864

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, AnonymBruker skrev:

Få se om jeg forstått premissene korrekt?

1. kvinner som bærer burkini er ofre for undertrykking
2. derfor må de straffes

Bare FrP kunne komme med et så idiotisk utspill...

Anonymkode: ab086...864

Var det FrP som var i Frankrike og innførte forbudet som var der? Eller driter du deg bare ut her?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...