Gå til innhold

Opp til hvilken alder lekte dine barn med følgende leker?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hvor gamle var ditt/dine barn da de sluttet å leke med

 

BRIO-tog

 

og

 

lego?

 

Og i hvor stor grad var barnet/barna flink til å komme på å leke med dette på egenhånd før interessen dabbet betraktelig av?

Anonymkode: aa5da...490

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Brio tog: til ca 5 år. Nå er han 7,5 og spør av og til om vi kan ta det ned fra loftet, men tror ikke han hadde lekt så mye med det om vi gjorde det.

Lego: Som nevnt7,5 år og det er høyst aktuelt fortsatt. Eneste han leker med. Duplo lekte han med til ca 3,5 år, fra da var det smålego som var aktuelt.

Anonymkode: 5330b...072

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Brio-tog har aldri vært spesielt interessant. Men Lego bygges enda. Det lekes også med det, men en stor eske med Lego som tar en stund å bygge opp, er svært populært! Her er alderen 8år. :)

Anonymkode: 02cfb...9e0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Svogeren min kjøper stadig vekk nye technic lego-byggesett til seg selv, han er 30 år. Noen "barn" blir aldri lei av lego:laugh:

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Brio-tog har aldri vært aktuelt, men broren min på 30 år har tatt med seg all Legoen fra oppveksten (og det er MYE), og bygger rett som det er Lego, både alene og når han har kompiser på besøk.

Anonymkode: 462fe...92e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nå har jeg bare en 5-åring, og han har ikke kommet skikkelig igang med lego ennå. Men han og nabobarn helt opp til 9 år leker masse med brio togbanen når de er på besøk her. ;) Ser at det er selve byggingen som er interessant for de eldste, ikke å kjøre med togene.

Anonymkode: 362c7...f26

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev:

Nå har jeg bare en 5-åring, og han har ikke kommet skikkelig igang med lego ennå. Men han og nabobarn helt opp til 9 år leker masse med brio togbanen når de er på besøk her. ;) Ser at det er selve byggingen som er interessant for de eldste, ikke å kjøre med togene.

Anonymkode: 362c7...f26

Må legge til at det nok er ekstra gøy fordi vi har deler nok til å bygge over hele rommet. :)

Anonymkode: 362c7...f26

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har en på 6 og en på 7. Lego er supergøy. Lego kommer jo i alle aldersklasser, finnes også esker med anbefalt alder 16+. 

Brio-banen leker de med en sjelden gang, det har dabbet en del av det siste året, men vi har ikke satt det bort ennå heller. De leker gjerne med det når de har besøk og gjesten kanskje ikke har togbane selv hjemme. Som nevntover her er ikke selve togkjøringen så interessant, men å bygge og få banen til å henge sammen på de finurligste måter. Broer av bøker, gjennom stoler osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...