Gå til innhold

Hjelp!!! Har sosial angst og vurderer å dra på fest nå i kveld.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg sliter med sosial angst, blir ofte nervøs i sosiale sammenhenger. I kveld skal vi ha klassefest på studiet og de få jeg kjenner på studiet mitt kommer ikke. Derfor vet jeg ikke helt hvem jeg skal være med på festen. Likevel tenker jeg at dette ville vært god trening for meg. 

Hvis jeg ikke finner noen å være med med en gang, så tenker jeg at det bare får la det stå til. Bare sette meg sammen med noen? Ellers er målet mitt å bare klare å være i lokalet sammen med de andre. Bare være der og slappe av rett og slett. Det ville på en måte vært et litt stort steg for meg.

Hva tenker dere? Tror dere de andre vil tenke at jeg er veldig rar? Siden det er fest for klassen så må det være lov å prate med folk man vanligvis ikke prater så mye med?

Anonymkode: 9bd90...4c2

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest pellepirat

Du tenker helt riktig! Er bare å hive seg rundt å komme i gang!! Tror ingen tenker du er rar, det er sikkert mange som er nysgjerrig på deg også, akkurat som du er på dem! Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et øyeblikk siden, pellepirat skrev:

Du tenker helt riktig! Er bare å hive seg rundt å komme i gang!! Tror ingen tenker du er rar, det er sikkert mange som er nysgjerrig på deg også, akkurat som du er på dem! Lykke til!

Takk for svar! Trengte virkelig å høre dette nå!

Anonymkode: 9bd90...4c2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns det er en kjempegod ide! Å det er jo ikke sånn at du MÅ være der hele kvelden. Kjenner du at det blir for mye så kan du faktisk gå, eller bare ta deg en runde for å slappe av :) plutselig finner du noen som blir din venn i mange år fremover :) 

Anonymkode: 3c9ec...6a8

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette skal gå bra! Du kan prate med de du vil, og det er sikkert mange der som ønsker å prate med deg og. Tror ikke noen vil tenke at du er rar. Du har helt rett i at dette er god trening, og du er skikkelig tøff som drar :) 

Anonymkode: a8201...c55

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Go for it, supert at du utfordrer deg selv :)

Disse festene arrangeres gjerne nettopp for at man skal bli kjent med nye, eller bedre kjent med noen man bare er på hils med. Jeg husker fra studietiden at disse festene var kjempefine, nettopp fordi jeg ble bedre kjent med flere, og det var veldig vanlig å sette seg med noen man ikke kjente fra før. Gjorde det selv ganske ofte, og fikk bare positive erfaringer. 

Gjør det, gjør det, gjennomfør det. Jeg heier på deg.

Endret av Lydia D
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest HappyWaffle

Elsker når jeg ser at folk virkelig vil prøve! Å tro meg, det er ingen forskjell på deg og de andre som er der, det er noe jeg har gått mange runder med meg selv faktisk for å forstå :P 

jeg sliter med telefonsamtaler med fremmede, å i dag tvang jeg meg selv til å ta et par telefoner til noen jeg kanskje skal ut i praksis hos. Å når jeg var ferdig så følte jeg meg så bra! For det var ikke noe fælt som skjedde. Å de er muligens en følelse du selv vil kunne sitte igjen med! :) 

kjør på!! Heier på deg! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for alle svarene! Det jeg er mest redd for er at jeg skal komme dit, og så vet jeg ikke hvem jeg skal sette meg sammen med på en måte. Det er noen i klassen som jeg ikke har hilst ordentlig på også. Tenker at det kan bli litt kleint. Men som sagt er målet mitt bare å være der. Kjenner jeg har skikkelig nerver nå. Tenker å dra hjemmefra om en times tid!

Anonymkode: 9bd90...4c2

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å som jeg heier på deg! Lykke til:)) Håper du får det kjempeartig!:)

Anonymkode: 294c3...69e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Tusen takk for alle svarene! Det jeg er mest redd for er at jeg skal komme dit, og så vet jeg ikke hvem jeg skal sette meg sammen med på en måte. Det er noen i klassen som jeg ikke har hilst ordentlig på også. Tenker at det kan bli litt kleint. Men som sagt er målet mitt bare å være der. Kjenner jeg har skikkelig nerver nå. Tenker å dra hjemmefra om en times tid!

Anonymkode: 9bd90...4c2

 

Det går nok fint. Et tips hvis du står fast: Sett deg sammen med noen, spør "kan jeg sette meg her/er det ledig her?", si "deg har jeg ikke hilst ordentlig på tidligere, hei jeg er XXX" og så har du brutt isen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk igjen! Holder dere oppdatert underveis eller i morgen :)

Anonymkode: 9bd90...4c2

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lykke til TS! :) 

 

Du vil nok føle deg noe ukomfortabel i begynnelsen, og kanskje hele kvelden, men når det er ferdig, den følelsen du sitter igjen med, og hvor enklere det nå blir fremover! Stå på, du er kjempetøff! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjør på, er sannsynligvis litt kleint for 50% av de andre der også:) så sånnsett skiller du deg ikke så mye ut.

Anonymkode: fa13a...b16

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Annonse

[1] Category widget

Så bra at du valgte å dra. :-D Heier på deg, TS! Har selv vært i dine sko, og det blir bedre om man tøyer grensene og går ut av komfortsonen. :laugh:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette ble en veldig fin kveld for meg. Forteller mer i morgen ! :)

Anonymkode: 9bd90...4c2

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest HappyWaffle
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dette ble en veldig fin kveld for meg. Forteller mer i morgen ! :)

Anonymkode: 9bd90...4c2

Yey! :D 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...