Gå til innhold

Alkohol etter fødsel


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Tok ett halvt glass vin til maten etter tre uker. Før det var jeg bare et kaos av hormoner, renselse og brystspreng, så hadde ikke klart å nyte en bedre middag før. 

Nå drikker jeg gjerne ett halvt-helt glass til middagen i helgene. Fullammer, men jeg får ikke promille av å drikke så lite under en middag. 

Anonymkode: f5e58...016

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Går da kjempefint det. Hvorfor skulle det ikke det? 

Anonymkode: 5c979...86f

Enig. Kun barn født i Norge som ikke tåler det. :laugh:

Anonymkode: 1cc86...5da

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gikk nesten ett år :) hadde ikke behov før det. Gikk 2 år før jeg var på fest og drakk mer enn 1-2 enheter.

Anonymkode: be923...18c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Enig. Kun barn født i Norge som ikke tåler det. :laugh:

Anonymkode: 1cc86...5da

Drekk unga fulle på hjemmebrent sier jeg, så blir de herda:sarkasme:

Anonymkode: 98024...f76

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Liker at folk skriver at de ikke hadde 'behov for alkohol før...' Insinueringen om et behov for alkohol, kan man godt legge fra seg. Det var virkelig ikke et BEHOV som 'drev meg' til å drikke etter fødsel, eller noen annen gang for den slags skyld.

Anonymkode: 5c979...86f

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Liker at folk skriver at de ikke hadde 'behov for alkohol før...' Insinueringen om et behov for alkohol, kan man godt legge fra seg. Det var virkelig ikke et BEHOV som 'drev meg' til å drikke etter fødsel, eller noen annen gang for den slags skyld.

Anonymkode: 5c979...86f

Herregud som du peser om at det er greit å drikke alkohol, selv på fødestuen rett etter fødsel, greit det er noen studier som viser at det er okay, den eneste som driver å prøve å presse på at det er ok np er du, ingen av oss andre har prøvd å si at det ikke er okay.

Nå må du slutte Insinuerine at vi som velger å ikke drikker er ammepolitiet, og driver å moralisere, jeg hadde ikke behov eller lyst til å drikke alkohol, det er mitt/vårt valg.

Anonymkode: 8f3c9...459

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

37 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Herregud som du peser om at det er greit å drikke alkohol, selv på fødestuen rett etter fødsel, greit det er noen studier som viser at det er okay, den eneste som driver å prøve å presse på at det er ok np er du, ingen av oss andre har prøvd å si at det ikke er okay.

Nå må du slutte Insinuerine at vi som velger å ikke drikker er ammepolitiet, og driver å moralisere, jeg hadde ikke behov eller lyst til å drikke alkohol, det er mitt/vårt valg.

Anonymkode: 8f3c9...459

Da kan man jo heller snakke om lyst enn behov når det gjelder akkurat alkohol. Har man et behov for alkohol så har man et problem og jeg vil tro de aller fleste mødre ikke har behov selv om de velger å ta er glass fordi de har lyst på ;)  

Anonymkode: f4d67...76a

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

42 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Herregud som du peser om at det er greit å drikke alkohol, selv på fødestuen rett etter fødsel, greit det er noen studier som viser at det er okay, den eneste som driver å prøve å presse på at det er ok np er du, ingen av oss andre har prøvd å si at det ikke er okay.

Nå må du slutte Insinuerine at vi som velger å ikke drikker er ammepolitiet, og driver å moralisere, jeg hadde ikke behov eller lyst til å drikke alkohol, det er mitt/vårt valg.

Anonymkode: 8f3c9...459

Nei ingen andre har brukt ordene 'det er ikke ok å...' Men som jeg sa over er  insinueringen ganske så sterk, når man bruker begrepet 'behov'. Ingen har et BEHOV for alkohol med mindre man har et alkoholproblem. 

Anonymkode: 5c979...86f

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Nei ingen andre har brukt ordene 'det er ikke ok å...' Men som jeg sa over er  insinueringen ganske så sterk, når man bruker begrepet 'behov'. Ingen har et BEHOV for alkohol med mindre man har et alkoholproblem. 

Anonymkode: 5c979...86f

Lar diskusjoen være nå, men du har ned spammet tråden, med sånn snuss fornuftig og massete holdning.

At jeg helt ærlig ikke klarer å ta deg på alvor. Og sånn du har holdt på så tror ikke det hadde spilt noe rolle hvilken ord vi hadde brukt.

Du har gjort klart og tydelig hva du mener i tråden, og vært direkte nedlatende mot de som velger/behov/vil ikke drikke alkohol.

 

Anonymkode: 8f3c9...459

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm, etter storebror var født drakk jeg et glass cider ca 3 mnd etter fødsel. Var på fest et halvår etter fødsel, far var hjemme med barnet. 

Men så har jeg blitt omtrent avholds da, så har vel bare drukket 4-5 ganger de siste 4 årene etter jeg fikk barn. 

Nå er lillesøster 3 måneder og alkohol er det siste jeg tenker på. Er ikke noe jeg savner. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Lar diskusjoen være nå, men du har ned spammet tråden, med sånn snuss fornuftig og massete holdning.

At jeg helt ærlig ikke klarer å ta deg på alvor. Og sånn du har holdt på så tror ikke det hadde spilt noe rolle hvilken ord vi hadde brukt.

Du har gjort klart og tydelig hva du mener i tråden, og vært direkte nedlatende mot de som velger/behov/vil ikke drikke alkohol.

 

Anonymkode: 8f3c9...459

Beklager at jeg annen mening enn deg, at det er masete og snusfornuftig stiller jeg meg uforstående til. Du har også gjort det veldig klart hva du mener, men jeg føler meg ikke angrepet av den grunn.

Hvordan det at jeg har en annen mening enn deg er nedlatende ser jeg ikke helt, men jeg beklager om du følte at jeg så ned på seg. Det er ikke tilfelle.

Anonymkode: 5c979...86f

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det kommer nok ikke til å være det første jeg tenkerpå, men jeg må innrømme at jeg gleder meg til en kald øl og et glass skikkelig god vin. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Beklager at jeg annen mening enn deg, at det er masete og snusfornuftig stiller jeg meg uforstående til. Du har også gjort det veldig klart hva du mener, men jeg føler meg ikke angrepet av den grunn.

Hvordan det at jeg har en annen mening enn deg er nedlatende ser jeg ikke helt, men jeg beklager om du følte at jeg så ned på seg. Det er ikke tilfelle.

Anonymkode: 5c979...86f

Har ikke noe problem med at du har en annen mening enn meg, hva du gjør i ditt liv bryr meg heller ikke om.

 

Anonymkode: 8f3c9...459

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Lar diskusjoen være nå, men du har ned spammet tråden, med sånn snuss fornuftig og massete holdning.

At jeg helt ærlig ikke klarer å ta deg på alvor. Og sånn du har holdt på så tror ikke det hadde spilt noe rolle hvilken ord vi hadde brukt.

Du har gjort klart og tydelig hva du mener i tråden, og vært direkte nedlatende mot de som velger/behov/vil ikke drikke alkohol.

 

Anonymkode: 8f3c9...459

Hvordan gar hun spammer ned tråden???  Du virker veldig nærtagende.

Anonymkode: 88bad...bef

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvordan gar hun spammer ned tråden???  Du virker veldig nærtagende.

Anonymkode: 88bad...bef

Ja jeg kaller 15 innlegg av 35 innlegg som spam.

Jeg har skrevet 3.

Anonymkode: 8f3c9...459

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fødte i begynnelsen av desember, og drakk vin til julematen, så 2-3 uker etter fødsel. Helsesøster spurte meg på hjemmebesøket etter fødsel om jeg ville ha et glass vin til julematen, og sa at det hadde hun gjort. Så tok det med veldig god samvittighet!

Anonymkode: fb50e...c35

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg drakk 6 uker etter førstemann. 

Med den som kommer om kort tid kommer jeg ikke til å være så streng på alkoholen. 

Anonymkode: 4b696...4f0

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi delte en liten flaske god champagne når vi hadde flyttet over på barselhotellet. Jeg drakk kanskje halvannen desiliter, og ammingen hadde jo ikke kommet skikkelig i gang, så nøt boblene med god samvittighet. 

På grunn av kronisk sykdom, og ønsket om og behovet for å komme i gang igjen med nødvendig medisinering som jeg hadde måttet droppe under sv.skapet, ammet jeg kun i et par uker. Da gikk jeg over på MME, samt at jeg fikk morsmelk fra morsmelkbanken. Så etter det tok jeg et glass vin til maten et par ganger i uka.

Anonymkode: c759e...faa

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...