Gå til innhold

Når man ikke er 100% sikker på hvem faren er...


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg er ganske sikker da. Men er det noen mulighet for å finne ut av dette før 12 uke? Finnes det noen test man kan ta?

Anonymkode: 7955d...31b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Da blir det farskapstest når barnet er født. 

Anonymkode: e491a...828

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må nok bare vente til ungen er født og ta en dna-test...

Hvis jeg ikke hadde ant hvem som var den kommende far til mitt barn pga jeg hadde ligget rundt så tror jeg at jeg hadde tatt abort. 

Anonymkode: 5b283...d72

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Da blir det farskapstest når barnet er født. 

Anonymkode: e491a...828

men det er litt sent da, jeg står  mellom abort eller ikkeabort nå...

 

TS

Anonymkode: 7955d...31b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

men det er litt sent da, jeg står  mellom abort eller ikkeabort nå...

 

TS

Anonymkode: 7955d...31b

Gå og snakk med lege eller annet helsepersonell. Kg er ikke rette stedet å få råd i denne saken. 

Anonymkode: e491a...828

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev:

Gå og snakk med lege eller annet helsepersonell. Kg er ikke rette stedet å få råd i denne saken. 

Anonymkode: e491a...828

Jeg vet det, skal til legen neste uke. Lurte bare på om det fantes en test? Prøvde å Google, men fant ingenting.

ts

Anonymkode: 7955d...31b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I Norge får man ikke tatt DNA-test på fostre, men man kan eventuelt reise til Sverige eller Danmark. Jeg er veldig usikker på om det kan gjøres før 12-uke.

Anonymkode: a4ec0...92e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

http://www.farskap.no/no/informasjon/q_and_a/ Du kan lese litt nede på siden at det ikke er lov å farskapsteste foster i Norge. I Sverige kan dette gjøres med mor og far, men det koster 12 000 kroner. 

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg vet det, skal til legen neste uke. Lurte bare på om det fantes en test? Prøvde å Google, men fant ingenting.

ts

Anonymkode: 7955d...31b

Du kan ikke ha prøvd særlig mye på google. Lenken over kom lett fre når jeg spurte etter:  farskapstest foster.

Anonymkode: e491a...828

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev:

I Norge får man ikke tatt DNA-test på fostre, men man kan eventuelt reise til Sverige eller Danmark. Jeg er veldig usikker på om det kan gjøres før 12-uke.

Anonymkode: a4ec0...92e

Ok, så det kan la seg gjøre. Vet ikke om 12. Uke, men man kan jo ofte pushe den grensen litt, eller dra til et land med en annen grense.

 

ts

Anonymkode: 7955d...31b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser ut som man må ha blodprøve fra faren for å få det til i Sverige. Det er jo litt kjipt, men nå er vel ikke tiden for å kjenne på flauhet...

 

ts

Anonymkode: 7955d...31b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev:

Ser ut som man må ha blodprøve fra faren for å få det til i Sverige. Det er jo litt kjipt, men nå er vel ikke tiden for å kjenne på flauhet...

 

ts

Anonymkode: 7955d...31b

Hehe. Ok. Lykke til. :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Ser ut som man må ha blodprøve fra faren for å få det til i Sverige. Det er jo litt kjipt, men nå er vel ikke tiden for å kjenne på flauhet...

 

ts

Anonymkode: 7955d...31b

Jvordan trodde du ellers at man skal finne frem til hvem far er? Alle mulige fedre må bidra, med en blodprøve enten testen taes når det er et foster eller et levende barn. Nav har og mulighet til å kreve blodprøve avnpotensielt mulige fedre, det samme kan barnet når det blir 18 år. 

Anonymkode: e491a...828

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor tett er det mellom de to kandidatene? En tidlig UL gir deg en tydeligere indikasjon på hvor langt du er på vei, men er ikke helt presis. Jeg leser mellom linjene at hvis det er han ene beholder du, men hvis det er han andre tar du abort. Stemmer det?

Anonymkode: bd5a3...c00

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev:

Jvordan trodde du ellers at man skal finne frem til hvem far er? Alle mulige fedre må bidra, med en blodprøve enten testen taes når det er et foster eller et levende barn. Nav har og mulighet til å kreve blodprøve avnpotensielt mulige fedre, det samme kan barnet når det blir 18 år. 

Anonymkode: e491a...828

Det holder vel med en blodprøve. Det er bare to mulige fedre, er det ikke den ene, så er det den andre. Kommer til å spørre han jeg ikke håper at det er. Er den negativ, så beholder jeg. 

Anonymkode: 7955d...31b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Venninna mi reiste til londin å fikk tatt testen der.

Anonymkode: e9166...ebd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

44 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Venninna mi reiste til londin å fikk tatt testen der.

Anonymkode: e9166...ebd

Vet du hvor? Var det før 12. Uke?

Anonymkode: 7955d...31b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du googler prenatal paternity test London, så får du opp masse treff. Bare så du vet det så involverer det en viss risiko.

Anonymkode: 33748...ed5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...